| Forfatter |
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
nævn en højtaller der ikke kan spille musik?
det hele handler om ørerne der lytter,og mine ører siger B&W'erne(mine) bliver hvor de er er(foreløbig,man ved aldrig)
|
|
|
Tannoy Super Gold spiller Musik !!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
music 4 all skrev:
|
nævn en højtaller der ikke kan spille musik?
det hele handler om ørerne der lytter,og mine ører siger B&W'erne(mine) bliver hvor de er er(foreløbig,man ved aldrig)
|
|
|
Tannoy Super Gold spiller Musik !!!
|
|
|
Ja hvad sku den ellers??? 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvor blev den spændende afslutning mellem KvK og David af????
 __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Jesper Andersen skrev:
| modtog tilmed ganske uopfordret en mail fra een af trådens debattatører ( ("anti-VA" ) en graf over hvor frygtelig en højtaler jeg har... |
|
|
Ditto her - det var helt unødvendigt 
|
|
|
Det viser bare hvad det er for en person. , du må gerne skrive det var Hc lyd. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm den sidste tosse er ikke født endnu åbenbart
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Hmm den sidste tosse er ikke født endnu åbenbart  |
|
|
Det er en kæmpe gevist for hifi4all, at han har lukket sin konto.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
rattanhuset skrev:
Hmm den sidste tosse er ikke født endnu åbenbart  |
|
|
Det er en kæmpe gevist for hifi4all, at han har lukket sin konto. 
|
|
|
Det sagde du 
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Og hvor blev den spændende afslutning mellem KvK og David af????
 |
|
|
Den hænger på mig, jeg har ikke haft tid til at rode her på det sidste...
Men det skal stadigvæk prøves, så jeg skriver en PM til KvK, når jeg har højttalerne færdige...
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Sikke da en omgang hva´?
Vienna mig her og der og så Karton og Linn .
Som et forsøg på at få fokus tilbage på højttalerne, vil jeg lige bede om fokus på nedenstående:
Fig.1 Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand, electrical impedance (solid) and phase (dashed). (2 ohms/vertical div.
Det du kigger på er impedanskurven for en VA Beethoven Concert Grand. En impedanskurve er en måling af hvor megen energi der hentes ud af effektforstærkeren der skal drive højttaleren. Og som du ser, så hentes der mindre end 1/3 energi ud af effekttrinnet fra 1,5 KHz - 3KHz, ligesom energi behovet falder over 10KHz. Noget af det mest intelligente man så kan gøre er, at spørge sig selv - hvis højttalerens frekvensgang er rimeligt liniær, så afgiver den jo en rimeligt ensartet energi over hele frekvensspektret. Hvor kommer den energi så fra, som ikke kommer ud af effekttrinnet?
Fænomenet har en helt bestemt betegnelse, nemlig: Resonans.
Præcist som når man slår på en klokke eller på en guitarstreng - den kører videre af sig selv efter man har knipset på den. I en højttaler ændrer det konstruktionen fra formidler til instrument.
Med andre ord spille højttaleren helt af sig selv og er dermed umulig at kontrollere for forstærkeren uanset dennes kræfter - dejlig rumgengivelse på alle optagelser er nok den mest populære betegnelse for det aktuelle fænomen. Måske nok højttaleren falder i manges smag, og måske er det helt bevidst fra VA´s side, at man laver kandiseret lyd på den måde. I hvert tilfælde er det ret konsekvent. Set ud fra et synspunkt, hvor enhederne skal reproducere det indkomne signal med høj præcission, så er konstruktionen fejlbehæftet. Hvis det der er på CDén, LPén eller hvad ved jeg er musik, så spiller denne HT beviseligt ikke musik. I øvrigt bekræfter impedanskurven 100% de oplevelser jeg har haft med VA. Kandiseret Østrigsk lyd - ligesom alle andre ting fra Østrig typisk også er kandiserede.
Her råder smag og behag 100% - take it if you like it, and leave it if you don´t.
Mht. Linn Ninka, som her i tråden er blevet udråbt til Kartonens overmand, så har jeg haft lejlighed til at lytte lidt til den, ligesom Billen fra HF har lavet en anmeldelse af den på et tidspunkt, som jeg ved et tilfælde har læst.
Nuvel Billen (Bilén) er ikke det jeg anser som en seriøs anmelder, han virker fuldstændig ligeså erfaren ud i hifi som jeg er udi menstruationssmerter.
Mit lytteindtryk af Ninka er noget divergerende fra det positive der her i tråden er blevet fremsat. Lad det være sagt med det samme, Ninka er bestykket med ekstremt billige enheder, men til gengæld lyder den faktisk som om den er bestykket med ekstremt billige enheder. Filteret i den synes mere lavet som beskyttelse af enhederne end noget andet. 3D er totalt ukendt i den HT, belastbarheden er nærmest pinlig. Jeg må indrømme, at jeg faktisk ike aner hvad den egentlig koster, men det forekommer mig, at den faktisk koster over 6.000 kr. pr. sæt, hvilket er et røverkøb, røveren er blot den forkerte. Den eneste årsag jeg kunne finde til at nogen skulle anskaffe dem, er brændeværdien og finérfarven. Begge tiltaler Skandinaver i den kolde tid.
|
|
|
Dejligt vi slipper for det der i det nye år
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460