Emne: Vienna Acoustics Højtaler ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
Go4it skrev:
Hmmm, er denne poll en lille jantelovs ting? Jeg fornemmer en vis hetz omkring "VA"! Ingen tvivl om dette mærke er populært - underligt nok, da det er en noget "kulørt" højttaler (modsat neutral), men nettop dette behov for "sovs" til øregangen skal da bare accepteres på lige fod med andre lydprefreancer, da smag og behag nu engang er forskellige, ikk?  |
|
|
Aldrig før har et nyt højttalermærke skabt så meget omtale, på så kort tid. Man skulle tro hjulet var opfundet på ny.. Men jeg kan kun give dig ret i dine påstande, og mon ikke der er på tide at lade det ligge, inden det bliver grimt.
|
|
|
Grimt ? .
Det bliver det aldrig .
Grimt det er hvad jeg har i min mailbox fra andre impotør og dealer her i dk , og til jer husk når i sender mails til de mærker jeg har i hus , så sender de den mail til mig også .
Så jeg tro ikke du kender ordet grimt .
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Uhm, den poll er jo ikke mange potter p.. værd! Man kan jo stemme på den hver dag????
Jeg har selv købt mig et sæt VA Strauss, istedet for et sæt B&W Matrix 801 S2 ( alle kan jo heller ikke lide B&W ) De er begge HT, der kræver en strømstærk forstærker. Ikke noget for en snurrerundtbox..... Med hensyn til opløsning, er det et spørgsmål om setup og rummet man spiller i, samt selvfølgelig ens præferencer! En studiomonitor er den ikke ( men hvem ønsker det? ) Jeg kan kun sige jeg er rigtigt godt tilfreds med mit valg, de giver mig lyst til at høre mine plader og for mig er det musiken der tæller.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine erfaringer med Vienna Mahler er at de hos mig krævede at jeg forsøgte med virkeligt mange forskellige opstillinger i lytterummet inden jeg fandt den rigtige placering især bassen er en udfordring at få til at lyde og føles 100% perfekt.
Når man så endelig finder den helt rigtige opstilling er der absolut intet af det jeg har hørt til dato der kan hamle op med dem , jeg giver PTHJ ret i at lyden giver dig lyst til at høre en ene plade efter den anden.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde vi ikke den samme debat hvis denne Poll omhandlet System Audio og ikke Vienna Acoustics
Eller hvis Vienna Acoustics blev soldt af HIFI klubben og ikke Jensen, mon ikke vi så havde en anden debat
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Jensen, du har mange tråde at hive i. Så dette blive nok lige mit sidste indlæg, her i debatten. Ingen dårlig omtale fra andre branchemedlemmer......Når sådan noget sker, kommer der private mails.
__________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
Jeg mener alle har der egen præferencer om hvordan man gerne vil have det skal lyde, men Vienna Acoustics er alt andet end en præcis højttaler. Men der findes også dem der sværger til Cerwin Wega.
Jeg har lyttet på en Canton Vento 809 og det er den mest præcise og hurtige højttaler jeg har hørt, foruden elektrostater. Desuden kan den spille forrygende højt, og med en dynamik så man kan tabe pusten. Og man kan tapesere stuen med dem, så billige er de, i forhold til de kære VA og B&W.
Og det er en basreflex model. |
|
|
Hej.
Jeg blev nysgerrig angående de Vento 809, og var lige i dag en tur inde og høre dem.
Jeg tog noget af mit eget musik med, altså noget jeg kender: Paula Cole: This Fire, track 1: smuk kvindestemme med noget af det heftigste bas der bliver lukket op for. Eric Burdon & Band: That's Live, track 4 + 8, super spil på hhv. bas og trommer, især det sidste nummer er i top hvad angår dynamik, lydbillede i bredde og dybde og det rykker bare. Dave MacKenzie: Old, New, Borrowed & Blue, track 5 + 7, dejlig åben og naturlig optagelse med god blues.
Indtil videre må jeg sige, at det er nogen af de dårligste højttalere jeg har hørt! Alene DET var næsten turen værd, troede ikke man kunne smide sådan højttalere på markedet?
Først Eric Burdon: skru godt op for anlægget, her skal man virkelig føle slagene på hihat, lilletrommer og storditto, lydbillede skal fortsætte ud på den anden side af højttaleren og ikke kun i midten og man skal kunne høre trommeslageren spille rundt. Via Vento 809 foregik det hele i midten, ingen dybde i billedet, følelsen af at trommeslageren løber frem og tilbage og slår på sine trommer ingen 3D effekt her. Og en Eric Burdon stemme der er meget skinger/kras, stortromme mudrer...og så den famøse dynamik som du beskriver hclyd, plop-plop absolut intet der får håret til at blafre! Nå men på med torturnumret med Paula Cole, kvindestemme i midten fint, men dog noget skinger, og så en god dyb bas på. Jeg tror ikke jeg indtil nu har hørt noget lignede, forstil jer en subwoofer der slet ikke kan følge med og forvrænger totalt, jeg troede faktisk der var noget galt med højttaleren, jeg kunne også se på sælger at den ikke var god, pinligt! Lidt blues sker der vel ikke noget med. Jo da vi fortsætter, enorm dårlig bas, smalt lydbillede, fladt lydbillede. Masser af detaljer, men de kommer aldrig rigtig fri af højttaleren, og man er aldrig i tvivl om hvor højttaleren står. Og så en finish der ikke kan følge med dagens højttalere, ALLE finér samlinger er tydelige!
Nå men det var det tænkte jeg og var ved at skulle til at gå, men tror sælger selv var lidt rystet og spurgte om jeg lige havde lidt mere tid. Selvfølgelig. Så smækkede han et par Linn Ninka'er på........ Hold da fest i skuden hvor skete der noget! Tal om dynamik wow, flot bredt og dybt lydbillede, super dyb kontrolleret bas... Og det bedste af det hele musikalsk ad helvede til! Intet "her kommer jeg" nej højttalerne forsvandt bare, perfekt! Og det endda fra en noget mindre højttaler. Flot finish!
Canton Vento 809: 10.000,- kr. pr. ht. Linn Ninka: ca. 6800,- kr. pr. ht. Canton fik godt nok lige bidt nosserne af...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er godt indtil man har hørt noget bedre, sådan vil det altid være.
hc skal nok bare ha hørt lidt mere
Ham og poul audio biks kunne sikkert blive enige om mange ting,
men kære venner en lille a/b test mere skal der ikke til for at få
jeres superlyd i hus
|
| Til top |
|
| |
Trommelum Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 06 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tarup 13
tarup 13 skrev:
Trommelum skrev:
|
Hej
Ja, jeg har også hørt et sæt VA Mahler - en times tid.
Spille højt, det kunne de! Om det så er en kvalitet i sig selv skal jeg lade være usagt!
Men opløsning....Det savnede jeg rigtig meget af............
Mvh.
|
|
|
ØØØØH opløsning, er det detaljer du mangler????
vh. Henrik
|
|
|
Ja, jeg manglede luft og synes ikke gengivelsen var så transperant som ønsket
Mvh.
__________________ Nyd musikken!!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og så lige et input fra en (glad ) VA ejer med det der bla. oprindeligt var trådens emne; VA's lyd & ville jeg købe VA igen.
Jeg har haft fornøjelsen at at eje et sæt Strauss, et sæt Haydn...og nu et sæt BCG
Jeg synes at der på sin vis er en "rød tråd" igennem VA's måde at gengive musik på.......bla. at de har et stort soundstage, samt en hvad jeg vil kalde en meget "spilleglad" måde at gengive musik på. 'Føler ikke at den er vanvittig klangneutral, og den noget dominerende bas kan være et problem.
Faktisk så var bassen grunden til at jeg solgte mine Strauss - jeg kunne simpelthen ikke implementere bassen i stuen.....bassen var ALT for dominerende og boomede voldsomt...som at spille med en dobbelt Loudness effekt. Dernæst havde jeg et sæt Haydn ( ja, fra den ene yderlighed til den anden ), som imponerede mig voldsomt...men det ER altså en lille højtaler som kom til kort når jeg skulle høre musik på "realistisk" lydtryk 
Til sidst tog jeg chancen og købte et sæt BCG - fornemmede ( håbede ) at den basmæssigt -måtte ligge lidt imellem Strauss og Haydn...hvad den også gør....faktisk så synes jeg at BCG er en langt mere harmonisk højtaler end Strauss - den har bestemt meget mere styr på bassen ( måske Strauss går dybere med sine sidevendte basser/subwoofere, men BCG lyder klart mere stram i bassen )
....og så besidder de en egenskab som en gammler JBL-freak elsker; de kan bare spille tordnende højt uden at de lyder presset....og især ( scanspeak) diskanten lyder aldrig presset.
Havde for en måneds tid siden et par DALI Grand hjemme - de skulle jo spille "fantastisk" ( hvilket de da på sin vis også gør ), men i forhold til VA BCG spiller de altså "rodet"; buldrende bas, mindre stort/klart lydbillede....og med en noget mere skingre diskant ( hvilket kom bag på mig, da DALI også bruger en scanspeak-enhed )
- ved første "øre-kast" lyder DALI'en som en højtaler med "masser af bund og udstrakt top".....men efter blot en halv times tid bliver man ganske enkelt træt i ørerne af den ( synes jeg )......det er ihvertfald indiduskabelt at VA er mere behagelig at lytte til end DALI Grand
( det skal lige nævnes at jeg brugte en Nakamichi PA 7 mk. II til at drive dem, så der har bestemt været strøm nok )
Jeg skal ikke postulæerer at VA er "den endegyldige sandhed" indenfor højtalere, men hvis man prioritere rytmisk/dynamisk lyd, som samtidig skal være behagelig at lytte til når man skuer op - og som også kan gengive en bas med pondus - så tror jeg at VA BCG er en pokkers svær højtaler at komme uden om.- Og Ja, når der engang kommer en "faceliftet" udgave af BCG, vil jeg da alvorligt overveje at købe VA igen.
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige at jeg har haft en del forskellige højttalere; Dali, Snell, Martin Logan og nu VA Mahler.
Tidligere havde jeg VA Strauss og jeg blev aldrig rigtigt gode venner med bassen som blev rigeligt fyldig til tider. Mahler er her langt mere kontant.
Nu er jeg jo ligesom nået til topmodellen så der skal virkelig laves nogle store fremskridt ved VA (nye modeller) før jeg skifter højttalere... I så fald så vil jeg overveje VA først.
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et utal af højttalere; B&O, Jamo, 8forsk. CV, KEF, JBL, B&W, Gamut L3, Strauss og nu Mahler. I min stue er VA Mahler, langt det bedste jeg har hørt, bassen er kontant og dynamisk, og så går den dyyyybt. At mellemtone og diskant er verdensklasse, gør jo bare at det er en fantastisk højttaler.
PS finishen gør grin med GamuT, det er en helt anden klasse.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Hej
Uhm, den poll er jo ikke mange potter p.. værd! Man kan jo stemme på den hver dag????
Jeg har selv købt mig et sæt VA Strauss, istedet for et sæt B&W Matrix 801 S2 ( alle kan jo heller ikke lide B&W ) De er begge HT, der kræver en strømstærk forstærker. Ikke noget for en snurrerundtbox..... Med hensyn til opløsning, er det et spørgsmål om setup og rummet man spiller i, samt selvfølgelig ens præferencer! En studiomonitor er den ikke ( men hvem ønsker det? ) Jeg kan kun sige jeg er rigtigt godt tilfreds med mit valg, de giver mig lyst til at høre mine plader og for mig er det musiken der tæller.
Mvh |
|
|
Enig - hifi4all må kunne lave en begrænsning så man kun kan stemme én gang for hver profil
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
PTHJ skrev:
|
Hej
Mvh |
|
|
Enig - hifi4all må kunne lave en begrænsning så man kun kan stemme én gang for hver profil
|
|
|
Helt Enig , men man da håbe folk der stemme også er ærlige om det er på det ene eller andet .
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt at ingen på denne tråd kan tale/skrive om højttaleren som en teknisk ting, der kan noget og ikke kan noget andet. Altså normale begrænsninger. Hvis det var en bil, så ku vi sige at er det en 4-hjulstrækker så ka den det med sand, men er ikke helt så sjov på en motorvej som en Mercedes.
Men her kammer det over; den er "bare helt fantastisk", noget emotionelet selvsving er igang. Og man nævner andre HTere samtidig med man fnyser deres navne ud. Puha, sagde princesen...
Det kan af og til virke som om nogle her er forelskede i deres nye ting. Prøv, for at teste det selv, ved at sætte ordet KVINDE ind istedet for højttalerens/forstærkerens navn. Giver det stadig mening er du blevet forelsket i noget isenkram du har personificeret. Og du er materieralist i uhyre grad, måske endda fetischist?
Det kan (igen) virke som om en del herinde bliver lidt "høje" af at købe. A propos "Se jeg fik en papkasse ind ad døren idag, lad os se hvad der er i den" og det lyder som en lille dreng der pakker en julegave/pulegave op - for åben skærm i DK på nettet. Sagde I webcam?
Og lykken varer ikke evigt, jeg husker da Tarup13 var oppe i samme luftlag/åndenød p.g.a. forelskelse i Densen/Gamut L3 for 3 mdr siden, men pludselig var det UD og så er vi in love again, nu ino get andet gear. Hvad bliver det næste og hvornår? Hvor længe kan man holde det indre emotionelle pres i overdrev?
De som griner mest er hifipuscherne, de bliver rige samtidigt med!
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
| Jeg vil ikke købe højttalere fra Vienna Acoustics, for de laver ikke elektrostater. . . . |
|
|
Og af samme grund ku jeg måske godt finde på at prøve VA næste gang 
mvh
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
perejvind skrev:
| Jeg vil ikke købe højttalere fra Vienna Acoustics, for de laver ikke elektrostater. . . . |
|
|
mvh
|
|
|
Har i prøvet at høre AC DC eller Blodhound Gang på et par elektrostater. Det lille stykke plastik flytter ikke en skid luft.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Managuense skrev:
perejvind skrev:
|
|
mvh
|
|
|
Har i prøvet at høre AC DC eller Blodhound Gang på et par elektrostater. Det lille stykke plastik flytter ikke en skid luft.
vh. Henrik
|
|
|
Det flytter generelt ikk en skid , hvis du spørg mig
mvh
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det er sjovt at ingen på denne tråd kan tale/skrive om højttaleren som en teknisk ting, der kan noget og ikke kan noget andet. Altså normale begrænsninger. Hvis det var en bil, så ku vi sige at er det en 4-hjulstrækker så ka den det med sand, men er ikke helt så sjov på en motorvej som en Mercedes.
Men her kammer det over; den er "bare helt fantastisk", noget emotionelet selvsving er igang. Og man nævner andre HTere samtidig med man fnyser deres navne ud. Puha, sagde princesen...
Det kan af og til virke som om nogle her er forelskede i deres nye ting. Prøv, for at teste det selv, ved at sætte ordet KVINDE ind istedet for højttalerens/forstærkerens navn. Giver det stadig mening er du blevet forelsket i noget isenkram du har personificeret. Og du er materieralist i uhyre grad, måske endda fetischist?
Det kan (igen) virke som om en del herinde bliver lidt "høje" af at købe. A propos "Se jeg fik en papkasse ind ad døren idag, lad os se hvad der er i den" og det lyder som en lille dreng der pakker en julegave/pulegave op - for åben skærm i DK på nettet. Sagde I webcam?
Og lykken varer ikke evigt, jeg husker da Tarup13 var oppe i samme luftlag/åndenød p.g.a. forelskelse i Densen/Gamut L3 for 3 mdr siden, men pludselig var det UD og så er vi in love again, nu ino get andet gear. Hvad bliver det næste og hvornår? Hvor længe kan man holde det indre emotionelle pres i overdrev?
|
|
|
Hmmm....sidder og ved ikke rigtig om jeg er en af dem som skal føle sig "ramt" af din "kritik"....hvem sagde paranoia ? .......men i givet fald, så synes jeg da ikke at jeg ligefrem "kammer over"...synes nu heller ikke rigtig at andre af trådens debattører på sin vis "kammer over"...tværtimod finder jeg den passion som hos nogen ( også undertegnede ) brænder igennem når man skal omtale et produktivt, ganske fornøjeligt....for pokker, hvis ikke Hifi er en PASSION, hvad er så ?..............
Næ, kære Kontrast, se du og kom ind i stuen og lyt til noget god musik, og find du så DINE subjektive superlativer frem, og del dem med os andre 
mange sommerlige hilsner __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
Hmmm....sidder og ved ikke rigtig om jeg er en af dem som skal føle sig "ramt" af din "kritik"....hvem sagde paranoia ? .......men i givet fald, så synes jeg da ikke at jeg ligefrem "kammer over"...synes nu heller ikke rigtig at andre af trådens debattører på sin vis "kammer over"...tværtimod finder jeg den passion som hos nogen ( også undertegnede ) brænder igennem når man skal omtale et produktivt, ganske fornøjeligt....for pokker, hvis ikke Hifi er en PASSION, hvad er så ?..............
Næ, kære Kontrast, se du og kom ind i stuen og lyt til noget god musik, og find du så DINE subjektive superlativer frem, og del dem med os andre 
mange sommerlige hilsner
|
|
|

Hedeslagshilsen Henrik (kontor 34 gr.) __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
tarup 13 skrev:
Managuense skrev:
perejvind skrev:
|
|
mvh
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
Det flytter generelt ikk en skid , hvis du spørg mig
mvh
|
|
|
Ha ha, jeg kunne ikke have sagt det bedre  
Mvh
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|