Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: God, varm forstærker til Dali 909? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hammerhans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 11 November 2011 kl. 04:59 | IP-adresse registreret  

Hej, ja så fik jeg endlig et par Dali 909 i perfekt stand! Så er det klaret! Nu skal jeg så ha en stereo forstærker.

Den skal være i stand til at trække højtalerene uden problemer og så skal den også ha en meget god varm lyd. Jeg er dog ikke
nogen rig mand, så vil helst ikke bruge meget mere en de 4000 kr. på sådan en fætter, helst lidt mindre!

Så vis i har nogle meget gode råd til mig så ville det være meget godt!

jeg har kikket lidt på Harman Kardon HK 980, men vil gerne høre andre forslag vis i ha nogle :)
Til top Vis Hammerhans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hammerhans

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 November 2011 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Nu nævner du godt nok HK 980, som også er et godt bud. Og du skal nok få lyd ud af dine 900'ere, med den.

Men måske det her også kunne være interessant, hvis du vil have lidt mere power:

2 stk monoblokke, som godt nok skal pudses lidt for at være til at kigge på, men de er billige, og manden der sælger dem er
dygtig og flink, og disse forstærkere skulle være lige ud af landevejen:
http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=204131

Så skal du godt nok bruge en forforstærker... men der kunne du evt bruge denne her, som skulle være ganske rar at lytte på.
http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=203614

Husk især på at den varme lyd også har meget med din DAC, cd-afspiller, flac-afspiller at gøre. Så pas på med at falde for en
blød forstærker, bare fordi den evt, skærmer for nogle andre uheldigheder i dit system. f.eks dit lytterum/akustik. Alt spiller
med her

Men hvis du kun har 20-30kvm at spille i og ikke er meget ny i alt det her.... så kunne det sikre valg, helt klart være den HK
980'er. Den fås jo til og med i KTradio til 3200 fra helt ny. De er trods alt kendt for at være strømstærke. Og det der med
watt skal du ikke tænke så forfærdeligt meget på. Vægten på de små 15kg alene, fortæller at der er lidt vægt i dyret.... det
giver et indtryk af at de nok har proppet lidt gud i maven på den. Men intet er sikkert... gør et nummer ud af at få den på
prøve først i dit eget hjem med dine 909'ere. Det giver det bedste indtryk. Husk at lyd snyder vanvittigt meget. Og at din
akustiske hukommelse er ca 5 minutter
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes