Forfatter |
|
ditlevbo Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 08 November 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude  Er der nogle der ved noget om Nordost`s nye Leif serie?? Jeg har lige købt nogle 4m Purple Flare HT-kabel i Single wire, Syntes de slår mine gamle Supra Sword kabel en del... Men hvor gode er de(Leif) i forhold til Heimdall og Baldur serierne. Der er nogle der påstår at,det bare er Nordost der prøver at puste lidt liv i de gamle flatline kabler igen, Blueheaven og Red Dawn. Mvh Jørgen
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 08 November 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baldur kablet udgik da Leif serien kom.
Baldur var i Norse serien sammen med Heimdall og Frey, men en klasse under dem.
I Heimdall og Frey, bruger Nordost deres "Micro Mono-filament" teknologi.
|
Til top |
|
|
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 08 November 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Man kan "låne" Leif serien hos nogle sælgere.... De har en transport kuffert med alle 4 Leif serier.
Der er signal kabler, Højtaler kabler og strøm kabler (dog ikke alle 4).
Jeg har erfaret at man IKKE kan få de "nye" Blue Heaven og Red Dawn som Bi-Wire.....
En af grundene skulle være at de enkelte ledere er kraftigere og derfor kan de bestå af 2 "Wire" frem for 4 "Wire", som de
"gamle"......
Om det så ændre noget...... Ved jeg ikke. Men et gæt er ja...
Forskellen på de 4 "nye" Leif kabler er til at føle på.... så mon ikke en ændring af tykkelsen også ændre lyden fra de "gamle"
til de "nye"..... ????
Go dag
Klaus
|
Til top |
|
|
ditlevbo Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg ville egentlig købe Heimdall singlewire med bananer. Skulle efter sigende være bedre end Biwire. Og især hvis de er 4m lange! altså bedre i lyden end 3meters udgaven... Men nu blev det altså Purple Flare istedet. Et spørgsmål om hvad jeg havde råd til  Gad vide om der er nogen derud der har direkte sammenlignet de to?? Hvor stor er forskellen egentlig! Går sådant set også ud fra at, en Baldur også er en klasse bedre.. Mvh Jørgen.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 13 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg har hørt, altså fra andre, samt de lyttesessions jeg har lagt øre til... Så lader konklusionen til at være den samme. Man kommer langt med et af deres entry-line HT-kabler, mens det er på signalkabler der virkelig er noget at hente. Så min anbefaling ville være et leif HT-kabel evt. et ældre baldur, og så Heimdal eller Frey signalkabler. IMO laver NO nogle rigtig gode kabler, de er også bare rigtig dyre...
__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 13 November 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Hvad jeg har hørt, altså fra andre, samt de lyttesessions jeg har lagt øre til... Så lader konklusionen til at være den samme. Man kommer langt med et af deres entry-line HT-kabler, mens det er på signalkabler der virkelig er noget at hente. Så min anbefaling ville være et leif HT-kabel evt. et ældre baldur, og så Heimdal eller Frey signalkabler. IMO laver NO nogle rigtig gode kabler, de er også bare rigtig dyre... |
|
|
Deres netkabler giver mindst lige så meget
|
Til top |
|
|
ditlevbo Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Hvad jeg har hørt, altså fra andre, samt de lyttesessions jeg har lagt øre til... Så lader konklusionen til at være den samme. Man kommer langt med et af deres entry-line HT-kabler, mens det er på signalkabler der virkelig er noget at hente. Så min anbefaling ville være et leif HT-kabel evt. et ældre baldur, og så Heimdal eller Frey signalkabler. IMO laver NO nogle rigtig gode kabler, de er også bare rigtig dyre...
|
|
|
Ja jeg har faktisk lige nøjagtig Heimdall til signalkabel. Og NO Vishnu netkabel til alt i setuppet.
|
Til top |
|
|