Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Erfaringer med Cambridge 840A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkel13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2011 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4All

Jeg har et par B&W DM683, og har spillet dem med min Harman Kardon HK3490 i et stykke tid.
Er desværre lidt skuffet over bassen, det er som om den er en smule for hul, og ikke stærk nok... men tænker lidt at det er min
HK3490's skyld - den ikke er så super stærk (den har en samlet strømforsyning af 310W).

Nu har jeg fået tilbudt en Cambridge Azur 840A v2... kender den ikke så godt, er der nogle der har erfaringer med den
sammen med mine B&W DM683? Tror i det vil lyde godt? Er der en god bund med den?

VH Mikkel
Til top Vis mikkel13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkel13

PSAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Husker at have læst i en test, at Cambridgen har en god, dyb bund, men at bassen ikke er specielt fremhævet. Kender ikke din HK, men Cambridgen er strømstærk nok til at trække det meste. Hvis sælger bor i nærheden, kunne du måske få lov til at høre den på dine højttalere først?

Til top Vis PSAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSAN

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 November 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har været så uheldig at være usat for et par Cambrigde amps, hvilket bestemt ikke var en god oplevelse, der var ingen power og lyden var ganske flad, men det er bare mit input  

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

jeg har lillebroren (740A'eren) som jeg faktisk har til salg men det var nu ikke for at sælge dig noget jeg skriver følgende
:

jeg syntes ganske enkelt ikke der er stor nok forskel fra 740A til 840A bortset fra den balancerede indgang på 840'eren. jeg
har selv et par dali 850 som minder lidt om dine DM683'ere og her er min erfaring da jeg kom fra en NAD C352:

Cambridgen er EKSTREMT strømstærk (men mangler dog den sidste 1 %), dejlig præcis bass men kan blive lidt hul en gang
imellem, mellemtonen er lækker men alt efter placering af ht'er kan den godt mudre sig sammen med bassen, diskanten er
meget smukt defineret og lækker britisk men kan hurtig blive meget klinisk uden varme.

Cambridge er et mærke man skal ku li lyden fra hvis man vil forsøge den forstærker men en ting har de da opnået: lyden er
ligeså klokke klar som da den blev lavet i studiet. cambridge har intet kulde, varme, dybde eller noget som helst puttet ind
for at ændre på dynamikken og indtrykket af lyden :)

Jeg håber det var brugbart!

MvH Jonas
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes