Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz AV8003(& andre super-forstærkere) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

p.las skrev:
grunden til at Otto(tror jeg) nævner egde`n i forbindelse med mv5 er at den ikke kan modtage 1080p.egde´n splitter lyd og billede fra hinanden.så det kun er lyden man smider op i processoren(720p)

Det kan VP30 også

Den kan kun gøre det med SPDIF, hvilket begrænser den funktion til DD/DTS/2-channel PCM. Edge kan gøre det med 7.1 PCM samt TrueHD/DTS-HD, fordi den har to HDMI udgange, hvoraf den ene er dedikeret til lyd. Og ja, det var præcist derfor jeg nævnte den i kombination med MV-5. Derudover har Edge 1080i de-interlacing, det har VP30 ikke. Der er en række andre forskelle mellem de to, hvoraf nogle er til Edge's fordel og andre er til VP30's fordel, men ovennævnte er umiddelbart de mest væsentlige forskelle.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Så en hdmi udgang har både video OG lyd, og den anden har kun lyd?
Hva' Otto, tager du en VP 30 i bytte for en edge på nogen måde?

Forresten, jeg læste lige at MV-5 kun kan modtage  op til 5.1 via lpcm, passer det?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 20 November 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Så en hdmi udgang har både video OG lyd, og den anden har kun lyd?
Hva' Otto, tager du en VP 30 i bytte for en edge på nogen måde?

Forresten, jeg læste lige at MV-5 kun kan modtage  op til 5.1 via lpcm, passer det?

så vidt jeg har læst mig frem til er der ALTID et billede i en HDMI overførsel, så den sender nok bare et sort billede med.

Ifølge hjemmesiden er upgrade programmet kun en del af iScan serien

www.anchorbaytech.com/support/upgrades/dvdo.php

(priserne på siden kan du nok ikke regne med.)

Ifølge manualen kan den kun modtage 5.1 - jeg synes det er en anelse underligt at den ikke modtager 7.1 PCM

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

så vidt jeg har læst mig frem til er der ALTID et billede i en HDMI overførsel, så den sender nok bare et sort billede med.

Hvad er fordelen så? Efterlader man mere båndbredde til lyd når der kun er sort billede?

brasch skrev:

Ifølge hjemmesiden er upgrade programmet kun en del af iScan serien

www.anchorbaytech.com/support/upgrades/dvdo.php

(priserne på siden kan du nok ikke regne med.)

VP 30 er da også en del a iScan serien. Den hedder iScan VP30.

brasch skrev:

Ifølge manualen kan den kun modtage 5.1 - jeg synes det er en anelse underligt at den ikke modtager 7.1 PCM

Pis... så ville jeg alligevel ende med at skulle skifte den ud...

Til top Vis MaXer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaXer

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Hvad er fordelen så? Efterlader man mere båndbredde til lyd når der kun er sort billede?

At du kan køre HD lyd til en receiver der understøtter det, men ikke understøtter 1080P.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hvis man har en receiver der ikke understøtter 1080P, kan den så ikke stadig pille lyddelen ud og benytte den?

Er der rent faktisk mulighed for at få byttet sin VP 30 ud med en Edge, eller gælder det kun hvis man opgraderer til VP 50?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 21 November 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Hvis man har en receiver der ikke understøtter 1080P, kan den så ikke stadig pille lyddelen ud og benytte den?

Nej, lyden i HDMI er embedded i video-signalet - kan du ikke locke på video-signalet, så kan du heller ikke udtrække lyden. Lyden ligger ikke som et separat signal, så man kan ikke bare lade video'en være.

MaXer skrev:
Er der rent faktisk mulighed for at få byttet sin VP 30 ud med en Edge, eller gælder det kun hvis man opgraderer til VP 50?

Der er ingen trade-in program i forbindelse med Edge, så nej.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Nej, lyden i HDMI er embedded i video-signalet - kan du ikke locke på video-signalet, så kan du heller ikke udtrække lyden. Lyden ligger ikke som et separat signal, så man kan ikke bare lade video'en være.

Alright

AV Precision skrev:

Der er ingen trade-in program i forbindelse med Edge, så nej.

Så må jeg jo ud og lave noget benarbejde...!

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

jeg tænker lidt på om det kan betale sig at skifte fra VP50Pro til Edge. Det er mest pga antallet af HDMI inputs. Men hvad indstillinger angår er jeg ikke 100% overbevist om at det er et godt bytte?

AV Precision skrev:

Så man kan altså indstille hvilken "opløsning" den sender ud af den anden indgang, eller er det fixed?

Er det kun lyd på den anden udgang, eller kan man sætte f.eks. tv til den ene og projektor til den anden?

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg tænker lidt på om det kan betale sig at skifte fra VP50Pro til Edge. Det er mest pga antallet af HDMI inputs. Men hvad indstillinger angår er jeg ikke 100% overbevist om at det er et godt bytte?

Jeg vil da tro at VP 50 Pro er Edge'en langt overlegen. Specielt med indstillingsmuligheder. Dem er der pillet ret mange ud af hos Edge.

brasch skrev:

Så man kan altså indstille hvilken "opløsning" den sender ud af den anden indgang, eller er det fixed?

Er det kun lyd på den anden udgang, eller kan man sætte f.eks. tv til den ene og projektor til den anden?

Som jeg forstår det Otto siger, så er der billede og lyd på den ene, her kan du sende billedet ud i den opløsning og det format du nu skulle have lyst til.

Den anden er der så lyd, og et sort billede i en-eller-anden ligegyldig opløsning som ikke kan ændres, og hvor det ikke er muligt at få transporteret video signalet videre over.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 22 November 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

VP50Pro er generelt langt mere fleksibel, så du vil miste en række indstillinger. Edge har dog enkelte features som VP50Pro ikke har, udover to HDMI-indgange ekstra (bemærk dog at den ene sidder på fronten!), så får du den separate audio-udgang. Hvis du ikke har brug for at strippe lyden af hensyn til en receiver uden 1080P understøttelse, så synes jeg ikke der er meget idé i at skifte. Har du brug for flere HDMI-indgange, så sæt en switcher foran din VP50Pro i stedet for.

brasch skrev:

Det er fixed, såvidt jeg husker til et blankt 720P signal. Der findes mig bekendt intet udstyr med HDMI der ikke understøtter 720P, så der er ingen grund til at kunne ændre på det. Det er kun lyd, du kan ikke vælge at bruge dem til to displays, så skal du have en splitter på video-udgangen.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

så er der vist ingen grund til at skifte lige pt. Jeg mangler vist en enkelt indgang, men det er nu begrænset hvor meget jeg kører PC'en op til tv'et (det sker dog) og så er det bare at bytte et enkelt stik ud. Jeg kunne jo også bare sætte den direkte til receiveren i stedet. Vil det egentlig være smartest at sætte scaleren før eller efter receiveren, eller er det ligegyldigt?

En helt anden ting - jeg forstår ikke idéen med at lave indgange på fronten (det gælder sådan set alt udstyr). Jeg vil vove at påstå at man har for mange dimser hvis man generelt set bliver nødt til at bruge dem alle sammen, hvis man f.eks. ser på det generelle antal af indgange på en gennemsnitligt A/V receiver. Der er jo indgange til alt, der er jo (næsten) ingen mennesker der har 14 forskellige enheder til at stå (jeg har 7 (tror jeg nok) og det er alligevel ret mange). Men det er da altid noget de ikke har sat 8 scart indgange på også

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

så er der vist ingen grund til at skifte lige pt.

En helt anden ting - jeg forstår ikke idéen med at lave indgange på fronten (det gælder sådan set alt udstyr). Jeg vil vove at påstå at man har for mange dimser hvis man generelt set bliver nødt til at bruge dem alle sammen, hvis man f.eks. ser på det generelle antal af indgange på en gennemsnitligt A/V receiver. Der er jo indgange til alt, der er jo (næsten) ingen mennesker der har 14 forskellige enheder til at stå (jeg har 7 (tror jeg nok) og det er alligevel ret mange)

Om ikke andet, så gør det det da nemmere lige at låne en enhed med hjem til afprøvning. Så skal man ikke til at rode rundt omme bagved for at få den sat til.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
brasch skrev:

så er der vist ingen grund til at skifte lige pt.

En helt anden ting - jeg forstår ikke idéen med at lave indgange på fronten (det gælder sådan set alt udstyr). Jeg vil vove at påstå at man har for mange dimser hvis man generelt set bliver nødt til at bruge dem alle sammen, hvis man f.eks. ser på det generelle antal af indgange på en gennemsnitligt A/V receiver. Der er jo indgange til alt, der er jo (næsten) ingen mennesker der har 14 forskellige enheder til at stå (jeg har 7 (tror jeg nok) og det er alligevel ret mange)

Om ikke andet, så gør det det da nemmere lige at låne en enhed med hjem til afprøvning. Så skal man ikke til at rode rundt omme bagved for at få den sat til.

det er den absolut eneste grund jeg kan se. Derudover synes jeg generelt det er mest besværligt med højttalerne og der er jo ikke ekstra udgange på fronten...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 22 November 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

En helt anden ting - jeg forstår ikke idéen med at lave indgange på fronten (det gælder sådan set alt udstyr). Jeg vil vove at påstå at man har for mange dimser hvis man generelt set bliver nødt til at bruge dem alle sammen, hvis man f.eks. ser på det generelle antal af indgange på en gennemsnitligt A/V receiver. Der er jo indgange til alt, der er jo (næsten) ingen mennesker der har 14 forskellige enheder til at stå (jeg har 7 (tror jeg nok) og det er alligevel ret mange). Men det er da altid noget de ikke har sat 8 scart indgange på også

Der er meget få der bruger alle sammen (jeg havde nu en kunde for nyligt der løb tør for indgange på en Yamaha RXV-663...). Men forskellige mennesker bruger forskellige dele af receiveren, så for at en receiver (eller scaler) rammer alle brugere, er man nødt til at lave den så den rammer alles specifikke behov. Dvs. én bruger måske alle 6 HDMI indgange og ingen analoge indgange, en anden bruger kun én HDMI indgang men alle de analoge indgange. Der er formentligt ingen der bruger begge dele - men derfor er produktet jo nødt til at have begge dele, for at ramme begge kunder. HDMI indgang på fronten synes jeg er en meget relevant ting, hvis man har et videokamera, og éns setup f.eks. er pakket ind i et Clic møbel eller lignende. Så er det ikke så fedt at skulle om bagved apparaterne og rode.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
brasch skrev:

HDMI indgang på fronten synes jeg er en meget relevant ting, hvis man har et videokamera, og éns setup f.eks. er pakket ind i et Clic møbel eller lignende. Så er det ikke så fedt at skulle om bagved apparaterne og rode.

Det ved jeg nu ikke. Man kunne vel bare sætte det direkte til tv'et. Hvis man bruger en scaler er der jo oftest kun et HDMI kabel op til tv'et. Og har man et af de tv med kun 1 HDMI indgang er det lige før jeg vil påstå at en EDGE er pænt overkill til et af de billige tv. Ser man generelt på de hjemmevideoer jeg har lavet på ferier er det godt nok ikke noget jeg vil have forstørret op i 50", så bliver man godt nok søsyg

Anyway, point taken

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Et hurtigt spørgsmål... Hvis jeg nu køber en Lexicon i England, så er det bare strømkablet der skal skiftes ud, ikke? Er der andet jeg skal være opmærksom på?

homer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

til maxer

Hvis du køber en ny lexicon mv5

så følger de stik både til england og dk og usa det gjorde der til min mv5

MVH HOMER

Til top Vis homer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homer

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

jeg købte en onkyo 605 i uk, der sad en adaptor på det "rigtige" kabel så det passede til uk, meget let. Men som udgangspunkt kan du bare skifte kabel, vi bruger samme strøm i hele EU

Homer> er der en omskifter på bagsiden af apparatet til enten EU el. US strøm?

Det er jo ikke helt det samme

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Tak, lyder godt. Så fik man lige lidt flere muligheder!

Det er vist noget med at der sidder en omformer indeni der selv kan finde ud af det.

EDIT:
Hvis du ser her kan man se at den tager 100-240 v

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum