Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz AV8003(& andre super-forstærkere) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

den er sat lidt på standby pga lidt ekstraordinært travlt på jobbet. Og så overvejer kraftigt at vente til Classé kommer frem, der kommer også først et udvidelseskort til dekodning af HD bitstream senere. Jeg er også lidt på jagt efter nye højttalere, så det er lidt nogle mærkelige besøg jeg får lavet rundt omkring i butikkerne

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Sendt: 16 November 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

når du nu er oppe i det prisleje, hvorfor hopper du så ikke på noget Lexicon, hvis det skulle være det bedste?

Nye højtalere også? det er jo en hel renovering!

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 16 November 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Der er jo også sådan en her,den har de med på udstillingen.

Halcro ssp 220

http://www.bigture.eu/

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

jeg har aldrig fattet det med et kæmpe lcd på forsiden af forforstærkere... er det hvis man er for doven til at tænde tv'et? Men den er da stadig billigere en Lexicons dyreste!

Fandt også lige den her meget meget mærkelige højtaler på siden (som man ikke kan linke til direkte åbenbart), så fandt billeder et andet sted.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_3/bolzano-villetri- 3003-speakers-8-2006-part-1.html

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
jeg har aldrig fattet det med et kæmpe lcd på forsiden af forforstærkere... er det hvis man er for doven til at tænde tv'et? Men den er da stadig billigere en Lexicons dyreste!

Fandt også lige den her meget meget mærkelige højtaler på siden (som man ikke kan linke til direkte åbenbart), så fandt billeder et andet sted.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_3/bolzano-villetri- 3003-speakers-8-2006-part-1.html

Jeg kunne også godt undvære den lcd,har du været inde på udstillingen,og høre noget audiolab?

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

ikke endnu... har du?

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Sendt: 16 November 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
jah, jeg ved godt at nogen snyder lidt med det. men det var et rimelig respekteret mærke jeg så, kan jeg huske. Men det betyder måske ikke altid at de opvgiver det rigtigt...

Kunne det være noget som denne du tænker på?

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=5898

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
ikke endnu... har du?

Var der inde igår og høre det,skal du ikke derind?

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:

MaXer skrev:
jah, jeg ved godt at nogen snyder lidt med det. men det var et rimelig respekteret mærke jeg så, kan jeg huske. Men det betyder måske ikke altid at de opvgiver det rigtigt...

Det kan godt være. Den ser ikke tosset ud. Måske man skulle hoppe på den!

kimber skrev:

MaXer skrev:
ikke endnu... har du?

Fik ikke lige læst ordenligt. Jeg har ikke planlagt at tage til en udstilling i dag. Er der hifi messe?
Jeg havde tænkt mig at høre den i TapeConnection, men det ser ikke ud til at de har den. Men det kan jo være at de får den hjem.

Hvad var dit indtryk af den så?

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Acorn skrev:

MaXer skrev:

Det kan godt være. Den ser ikke tosset ud. Måske man skulle hoppe på den!

kimber skrev:

MaXer skrev:
ikke endnu... har du?

Fik ikke lige læst ordenligt. Jeg har ikke planlagt at tage til en udstilling i dag. Er der hifi messe?
Jeg havde tænkt mig at høre den i TapeConnection, men det ser ikke ud til at de har den. Men det kan jo være at de får den hjem.

Hvad var dit indtryk af den så?

hvis du skynder dig lidt kan du når det endnu,

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2008&zoneid=1

jeg syntes det var ok især når man tænker på prisen.

tapeconnetion handler ikke med audiolab mere,du skal have fat i hififreaks for at høre den,eller smutte ind på messen og høre den.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg var der sidste gang, faktisk. Har ikke tid i dag... Kom så med en lille review! Selvfølgelig lidt svært når man ikke kan teste op imod noget man kender...

TC har da stadig noget Audiolab på deres hjemmeside? Jeg har godt set at hififreaks har det, men de er jo så også lokaliseret på den anden ende af kloden... (jylland)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
når du nu er oppe i det prisleje, hvorfor hopper du så ikke på noget Lexicon, hvis det skulle være det bedste?

jamen det har lidt med features at gøre

MaXer skrev:

jeg overvejer det lidt. Jeg kunne godt bruge nogle mere dynamiske højttalere til film. Til musik er de fine nok

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

MaXer skrev:

jamen det har lidt med features at gøre

MaXer skrev:

jeg overvejer det lidt. Jeg kunne godt bruge nogle mere dynamiske højttalere til film. Til musik er de fine nok

Hvilke features?

Jamen så skal du da have nogle Monitor Audio PL 300! De er ret nice!

Eric_J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 November 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Jeg har bare ikke læst så meget om 8000 ap... har du nogle reviews?
Det bekymrer mig lidt at den er så "billig"... til næsten over det dobbelte i pris burde marantzen vel være bedre? Men okay, den har så også en del flere features...

Men altså, har du nogle reviews eller noget?

Et par reviews af 8000AP:

http://www.homecinemachoice.com/reviews/new_reviews/audiolab +8000ap/x7

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_audiolab8000ap.sht ml

Eric

Til top Vis Eric_J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eric_J

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
jeg har aldrig fattet det med et kæmpe lcd på forsiden af forforstærkere... er det hvis man er for doven til at tænde tv'et?

Nu er der jo også en SSP180, hvis man kan undvære LCD'en, men bortset fra det: Det må forventes at flertallet af kunderne til en sådan processor har en hjemmebio i en rimelig seriøs klasse. Så kan det godt være en rar ting at man kan rode rundt i setup-menuen på en full-size display i stedet for én linie ad gangen, uden at skulle starte op i projektoren. Specielt hvis processoren bruges som video-switcher. Overkill? Måske, men skal det ikke også være dét i en processor i den prisklasse?

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

MaXer skrev:
jeg har aldrig fattet det med et kæmpe lcd på forsiden af forforstærkere... er det hvis man er for doven til at tænde tv'et?

Nu er der jo også en SSP180, hvis man kan undvære LCD'en, men bortset fra det: Det må forventes at flertallet af kunderne til en sådan processor har en hjemmebio i en rimelig seriøs klasse. Så kan det godt være en rar ting at man kan rode rundt i setup-menuen på en full-size display i stedet for én linie ad gangen, uden at skulle starte op i projektoren. Specielt hvis processoren bruges som video-switcher. Overkill? Måske, men skal det ikke også være dét i en processor i den prisklasse?

Du tænker på Halcro'en? Er 200 og 180 100% ens bortset fra lcd'en? Er der en version af Classé 220 som er ens, bortset fra lcd'en?

Jeg kan da godt se at det er rart at kunne, men det er vel rimelig sjældent at man roder rundt i de menuer, eller hvad? Og så er den ene gang hvert halve eller hele år man har "brug" for den lcd skærm da ikke næsten 30k ekstra værd...

Men det kommer vel an på hvor meget man leger med det.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Du tænker på Halcro'en? Er 200 og 180 100% ens bortset fra lcd'en? Er der en version af Classé 220 som er ens, bortset fra lcd'en?

Jeg kan da godt se at det er rart at kunne, men det er vel rimelig sjældent at man roder rundt i de menuer, eller hvad? Og så er den ene gang hvert halve eller hele år man har "brug" for den lcd skærm da ikke næsten 30k ekstra værd...

Der er nu også "kun" 15k forskel... SSP200 og SSP180 er lydmæssigt ens, SSP200 har andre video-features udover displayet - men SSP200 er så netop opgraderet til SSP220, der er forbedret på en række punkter. Om der kommer en SSP180 opgradering tilsvarende, ved jeg ikke på stående, men det kan jeg da finde ud af. Tanken var i hvert fald oprindeligt at du kunne vælge mellem SSP200 "med det hele", eller SSP180 hvor du har samme lyd, men sparer scaler og display væk. Dén vi havde stående var SSP220. Såvidt jeg kan se er hardware-ændringerne fra SSP200 til SSP220 relateret til video-delen, som jo netop er anderledes i 180'eren alligevel, men jeg får lige et konkret svar.

Uanset hvad, så er det altid svært at diskutere hvornår noget er overkill. Som sagt, jeg tror man forventer en vis grad af overkill for 100k?

EDIT: Jeg kom lige i tanke om et af argumenterne for at have et full-size display i processoren: DVD Audio. Her kan du have skivens menu på processorens skærm, uden at skulle starte op i projektoren. Hvor relevant det er i dag kan diskuteres, det afhænger jo af hvem man er - men som sagt, netop derfor giver Halcro dig valgmuligheden.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Tja, der er jo også lidt blærerøvsfaktor over det, og det skal der jo helst være i den prisklasse! 

Nu du er her, hvad kan du så anbefale af forforstærkere og effektforstærkere i prisklasserne max 30k (min prisklasse) og max 50k (Brasch's prisklasse, mener jeg) pr enhed?

Fik du min pb mht Marantz'en? Har du nogen erfaringer med den?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Tja, der er jo også lidt blærerøvsfaktor over det, og det skal der jo helst være i den prisklasse! 

Nu du er her, hvad kan du så anbefale af forforstærkere og effektforstærkere i prisklasserne max 30k (min prisklasse) og max 50k (Brasch's prisklasse, mener jeg) pr enhed?

Fik du min pb mht Marantz'en? Har du nogen erfaringer med den?

jeg har nu ikke sådan nogen overordnet max grænse, men det er mest af alt set i lyset af mængden af overkill. Uden at have lyttet ret meget tror jeg personligt ikke der er helt vild forskel på de forskellige. Derudover skal jeg stadig have noget der kan fungere i en stue og ikke i en dedikeret hjemmebio. Baseret på at forskellen på lydkvaliteten ikke er ret stor går jeg efter forskellige features jeg finder nyttige. Som jeg ser det er dét jeg leder efter en god kombination af både stereo og surround (reelt set kunne jeg sagtens kigge mig om efter en stereo pre i stedet, som jeg kunne opnå ca. det samme med). Kort fortalt er prisen ikke så vigtig, hvis jeg finder præcist dén der passer mig max. Det kan sagtens bliver langt under 50k, men det kan også sagtens blive tættere på de 100k.

Men for at svare på dit spørgsmål, så tror jeg man skal overveje ret meget hvad man har brug for og hvor vidt man kan udnytte det de forskellige enheder kan. Naturligvis skal man også lytte, men personligt tror jeg funktionaliteten på den lange bane er vigtigere end forskellen på lydkvaliteten i den prisklasse vi bevæger os hér. Jeg er meget i tvivl og ikke mindst tvivler jeg på jeg kan få det hele i en.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Sorry, det var ikke min mening at lægge ord i munden på dig...! 

Min grænse ved 30k er i virkeligheden heller ikke helt fast. Hvis der er noget helt fantastisk til lidt mere så må jeg jo ofre mig, eller spare op.

Mht features, så ved jeg ikke rigtig...autoopsætning er da nok meget rart, men ikke nødvendigt... det samme med lcd skærmen foran. Så er der alt det med de nye formater, hvis det bliver dekodet korrekt i afspilleren (ps3 i mit tilfælde) så skal forforstærkeren bare kunne modtage lpcm.
I virkeligheden er der ikke så mange feature jeg bare _må_ have.

Hvilke features kigger du efter?

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes