| Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
MaXer skrev:
kimber skrev:
|
nååå vi følges ad kan jeg se.
|
|
|
I know... Junglen er lidt for uoverskuelig lige nu. Har du bestilt? Hvis ikke jeg pludselig ombestemmer mig, så bliver den bestilt på mandag...! Meen, det kan jo være at jeg lige bestemmer mig for alligevel at bruge lidt længere tid. Jeg vil bare have hd-lyd nu! 
|
|
|
Har ikke bestilt endnu,men gør det snart,så mangler jeg bare efftrin,og alt det andet sjove.
puha det bliver dyrt 
|
|
|
Hvorfor købe en forforstærker der allerede er forældet ?
Den understøtter jo ikke de nyeste formater, så er det da bedre at købe noget brugt billigt for så at opgraderer når man mener der er faldet mere ro på.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan modtage LPCM, og skulle have fantastisk god lyd. Så den kan sagtens bruges. Men hvis du har forslag er de velkomne! EDIT: Tager lige de to effekt-forslag med igen. Primare A 30.5Rotel RMB-1095Nogen kommentarer eller forslag...? Er Rotel ren power og ingen "kvalitet"? Eller...?
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
kimber skrev:
MaXer skrev:
kimber skrev:
|
nååå vi følges ad kan jeg se.
|
|
|
I know... Junglen er lidt for uoverskuelig lige nu. Har du bestilt? Hvis ikke jeg pludselig ombestemmer mig, så bliver den bestilt på mandag...! Meen, det kan jo være at jeg lige bestemmer mig for alligevel at bruge lidt længere tid. Jeg vil bare have hd-lyd nu! 
|
|
|
Har ikke bestilt endnu,men gør det snart,så mangler jeg bare efftrin,og alt det andet sjove.
puha det bliver dyrt 
|
|
|
Hvorfor købe en forforstærker der allerede er forældet ?
Den understøtter jo ikke de nyeste formater, så er det da bedre at købe noget brugt billigt for så at opgraderer når man mener der er faldet mere ro på.
Mvh
JMJ
|
|
|
Hvorfor er den forældet?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
Den kan modtage LPCM, og skulle have fantastisk god lyd. Så den kan sagtens bruges.
Men hvis du har forslag er de velkomne!
EDIT: Tager lige de to effekt-forslag med igen. Primare A 30.5 Rotel RMB-1095 Nogen kommentarer eller forslag...? Er Rotel ren power og ingen "kvalitet"? Eller...?
|
|
|
tja, en brugt denon 3806 kan også modtage LPCM, men dog noget billigere i indkøb. Jeg tror spørgsmålet går på hvorvidt det er en klog midlertidig investering hvis man alligevel overvejer opgradering inden for det næste års tid.
Det var faktisk de to jeg tænkte på. Jeg synes jeg erindrer at have hørt begge i KT Radio, men på forskellige setup. Jeg ville gå efter Rotel'en __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
tja, en brugt denon 3806 kan også modtage LPCM, men dog noget billigere i indkøb. Jeg tror spørgsmålet går på hvorvidt det er en klog midlertidig investering hvis man alligevel overvejer opgradering inden for det næste års tid.
Det var faktisk de to jeg tænkte på. Jeg synes jeg erindrer at have hørt begge i KT Radio, men på forskellige setup. Jeg ville gå efter Rotel'en |
|
|
det er rigtigt, men hvis nu Audiolab lyder bedre. Som sagt er jeg ikke vild med Denon's lyd. Synes den er for lys i det... I hvert fald dem jeg har hørt. Har du hørt Audiolab? Så du mener ikke at Rotel "bare" er rå muskler, lige som NAD? Som jeg ellers foretrækker lyden i. Den Rotel, har den brug for luft for oven, hvis der er luft i siderne og bagud...? Jeg har nemlig kun 24 cm i højden... __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
smag og behag er jo forskellig, men det hjalp på det "skingre" efter jeg byggede en effekt selv (4xUcD400 moduler).
Jeg har kun lyttet på forstærkeren en enkelt gang, så jeg ved ikke rigtigt så meget mere.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
smag og behag er jo forskellig, men det hjalp på det "skingre" efter jeg byggede en effekt selv (4xUcD400 moduler).
Jeg har kun lyttet på forstærkeren en enkelt gang, så jeg ved ikke rigtigt så meget mere.
|
|
|
Ah ja, tror du har helt ret. Det var højest sandsynligt effekt-delen af Denon'erne jeg har hørt jeg ikke kunne lide. Rigtig god pointe. Vil bestemt genoverveje Denon. Du må gerne fortælle når du bestemmer dig for hvad du køber. Jeg kan dog ikke finde nogen forhandler i dk, tyskland eller sverige der har Classé SSP-800... har du fundet den nogen steder? __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, jeg tror hifiklubben har "monopol" på classé i norden. Hvis de tager den hjem er det jo egentlig meget godt, så kan jeg lave en direkte sammenligning på dem (og iøvrigt prøve forskellige effekttrin ). Jeg skrev til hfk angående Classé SSP-800 engang i sidste uge, men har ikke fået noget svar endnu.
Det er ikke sikkert det er effektdelen du ikke kan lide, men måske manglende effekt i Denon? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv... dumme hfk... Det bliver spændende at høre hvad du kommer frem til. Jeg må jo lige ned selv og høre noget Denon med forskellige effekter og se om det hjælper på det. Er Denon ikke så effektstærk, eller hvad? EDIT: Nå jo, den Rotel, kender du noget til den? Er det nok at den har luft i sider og bagtil, men stort set stødder på en hylde for oven? Som sagt har jeg kun 24 cm i højden.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke sådan at denon er rigtig god til det tekniske,så som processering ,dekodning og scalering.hvor imod at forstærkerdelen generelt er deres svage punkt.
jeg har på den baggrund valgt at beholde min primare forstærker ,og så købe den nye denon blu-ray afspiller hvor processor , dekoder og DAC skulle være det samme som i deres dyrere forstærker .så vil jeg bruge analog udgangene på afspilleren,uden at gå på kompromi med stereodelen i primaren
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
|
øv... dumme hfk...
Det bliver spændende at høre hvad du kommer frem til. Jeg må jo lige ned selv og høre noget Denon med forskellige effekter og se om det hjælper på det.
Er Denon ikke så effektstærk, eller hvad?
|
|
|
Hvis du alligevel skal i hfk, så kunne NAD Master effekten måske også være interessant. Generelt synes jeg ikke der er nogen A/V receivere der er specielt kraftige. Det kan også være det er mine højttalere der er lidt tungtdrevne.
MaXer skrev:
|
EDIT: Nå jo, den Rotel, kender du noget til den? Er det nok at den har luft i sider og bagtil, men stort set stødder på en hylde for oven? Som sagt har jeg kun 24 cm i højden. |
|
|
Ikke nok til at jeg kan udtale mig om hvor varm den bliver osv., men der er vel en grund til at køleribberne altid sidder på siden (begrænset plads opad?). På den anden side stiger varmen jo op.
p.las skrev:
| er det ikke sådan at denon er rigtig god til det tekniske,så som processering ,dekodning og scalering.hvor imod at forstærkerdelen generelt er deres svage punkt. |
|
|
Det kan man godt sige. Generelt synes jeg ikke deres stereoprodukter lider under det samme (og er iøvrigt ikke helt så lyse i klangen. Men selve processordelen på både deres afspillere og receivere synes jeg plejer at være super god.
p.las skrev:
| jeg har på den baggrund valgt at beholde min primare forstærker ,og så købe den nye denon blu-ray afspiller hvor processor , dekoder og DAC skulle være det samme som i deres dyrere forstærker .så vil jeg bruge analog udgangene på afspilleren,uden at gå på kompromi med stereodelen i primaren |
|
|
Jeg overvejer at vente til Denons næste generation. Den skulle efter sigende understøtte HD lyd på DenonLink (ligegyldigt hvis processoren ikke er en Denon). Og den skulle kunne afspille SACD. Spørgsmålet er hvor forskellig de to Denon'er er i deres opbygning på den ubalancerede side, jeg kunne godt forestille mig de er nogenlunde ens og dermed det samme som i afspilleren. Så kunne man bruge prisforskellen på noget andet (både fra afspiller og processor). Så i stedet for at give 115k for forstærkersættet og afspiller, så nøjes med 50k. Så er der ekstra penge til et par klasse effekter til fronter (evt. også center). Baghøjttalerne kan nok godt leve med den indbyggede i den "lille" af Denonerne __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
MaXer skrev:
|
øv... dumme hfk...
Det bliver spændende at høre hvad du kommer frem til. Jeg må jo lige ned selv og høre noget Denon med forskellige effekter og se om det hjælper på det.
Er Denon ikke så effektstærk, eller hvad?
|
|
|
Hvis du alligevel skal i hfk, så kunne NAD Master effekten måske også være interessant. Generelt synes jeg ikke der er nogen A/V receivere der er specielt kraftige. Det kan også være det er mine højttalere der er lidt tungtdrevne.
MaXer skrev:
|
EDIT: Nå jo, den Rotel, kender du noget til den? Er det nok at den har luft i sider og bagtil, men stort set stødder på en hylde for oven? Som sagt har jeg kun 24 cm i højden. |
|
|
Ikke nok til at jeg kan udtale mig om hvor varm den bliver osv., men der er vel en grund til at køleribberne altid sidder på siden (begrænset plads opad?). På den anden side stiger varmen jo op.
p.las skrev:
| er det ikke sådan at denon er rigtig god til det tekniske,så som processering ,dekodning og scalering.hvor imod at forstærkerdelen generelt er deres svage punkt. |
|
|
Det kan man godt sige. Generelt synes jeg ikke deres stereoprodukter lider under det samme (og er iøvrigt ikke helt så lyse i klangen. Men selve processordelen på både deres afspillere og receivere synes jeg plejer at være super god.
p.las skrev:
| jeg har på den baggrund valgt at beholde min primare forstærker ,og så købe den nye denon blu-ray afspiller hvor processor , dekoder og DAC skulle være det samme som i deres dyrere forstærker .så vil jeg bruge analog udgangene på afspilleren,uden at gå på kompromi med stereodelen i primaren |
|
|
Jeg overvejer at vente til Denons næste generation. Den skulle efter sigende understøtte HD lyd på DenonLink (ligegyldigt hvis processoren ikke er en Denon). Og den skulle kunne afspille SACD. Spørgsmålet er hvor forskellig de to Denon'er er i deres opbygning på den ubalancerede side, jeg kunne godt forestille mig de er nogenlunde ens og dermed det samme som i afspilleren. Så kunne man bruge prisforskellen på noget andet (både fra afspiller og processor). Så i stedet for at give 115k for forstærkersættet og afspiller, så nøjes med 50k. Så er der ekstra penge til et par klasse effekter til fronter (evt. også center). Baghøjttalerne kan nok godt leve med den indbyggede i den "lille" af Denonerne
|
|
|
det kunne være sjovt at se hvor stor forskellen er på de billigere og de dyrere denon SS forstærkere,hvis man kun bruger den som processor/forforstærker.jeg er ret sikker på at de fleste af pengene ligger i effektdelen.
jeg ved ikke hvor stor forskellen er på DAC erne,men hvis man udelukkende bruger sin processor til film er sansynligvis sværer at høre forskellen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror den helt store forskel på AVP og AVC er at AVP har ægte balanceret kredsløb (derfor flere komponenter). Jeg nægter at tro på at en smule ekstra effekt i AVC kan refærdiggøre tæt på en fordobling af prisen i forhold til den største receiver. Der er om regel ekstra features i den største receiver i forhold til de mindre modeller. Men derfra er det mest effekt (prisforskellen er heller ikke så stor).
Men det kunne faktisk være ret interessant at sammenligne AVP, AVC, og de to blu ray afspillere på kryds og tværs af hinanden. Hvis lyddelen er lige så god i afspilleren som den er i AVP, så er der ingen grund til at købe AVP overhovedet (der er balanceret drift, men det skal jeg personligt ikke bruge). __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser rimlig nice ud...! Parasound har jeg da også hørt om før. Det skulle da være ret godt. Mon ikke den bliver dyr? __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
Den ser rimlig nice ud...! Parasound har jeg da også hørt om før. Det skulle da være ret godt. Mon ikke den bliver dyr?
|
|
|
godt spørgsmål,prøver lige og se om jeg kan finde nogle priser.
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har en vane med at finde præcis samme links som mig, bare lidt hurtigere...! Jeg skulle lige til at poste det!
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
Du har en vane med at finde præcis samme links som mig, bare lidt hurtigere...! Jeg skulle lige til at poste det!
|
|
|
sorry
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers kan man vel bare tage en Halcro eller Lexicon, hvis det skulle gå helt galt  __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |