Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz AV8003(& andre super-forstærkere) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 08 November 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
velkommen skrev:

hejsa...jeg følger lige tråden nøje...da jeg lige har fået av 8003 hjem, men ikke ville have mm 8003 da jeg var meget i tvivl om denne....ville klare mig med nogle ældre effekter jeg havde stående 3 stk denon poa 3000z og 2 stk poa 6600a til subben og en sony ta-e55es til center, så det prøver jeg lige først inden der falder penge af til ny effekt 7 kanal

mvh

Hvad synes du så om den? Er den pengene værd?
Det er rimelig mange effekter du har stående...!
brasch skrev:

udover designet på marantz'en og denon'en synes jeg ikke de tiltaler mig ret meget. Jeg ville nok  overveje at dele forstærkerdelen ud på mere end 1 amp

Hvad er det der der ikke tiltaler dig ved den?
Hvorfor ville du dele forstærkerdelen ud?
brasch skrev:

ja, det er heller ikke noget jeg ville købe uden at have lyttet først. Men jeg synes den ser meget spændende ud.

Spændende, helt sikkert. Men jeg tør ikke lytte til noget der er så dyrt... sidst jeg gjorde det, oversteg mit endelige valg mit oprindelige budget med 400%...!

jeg må sige jeg ikke har sat min til endnu....har lige fået den hjem...og skal have bygget en masse om først og jeg er lige blevet opereret i ryggen...så skal have venner til hjælp...så det tar lidt tid før jeg får gang i den....sørgeligt....

mvh Velkommen

ps. ja jeg har en del effekttrin...tror det er 23 af forskellig art...

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

brasch skrev:

udover designet på marantz'en og denon'en synes jeg ikke de tiltaler mig ret meget. Jeg ville nok  overveje at dele forstærkerdelen ud på mere end 1 amp

Hvad er det der der ikke tiltaler dig ved den?
Hvorfor ville du dele forstærkerdelen ud?

jamen sådan overordnet set synes jeg ikke tilbagemeldingerne på hverken marantz eller denon forstærkeren har været ubetinget positive. Prisen på forstærkerne er heller ikke specielt høj antal kanaler taget i betragtning i forhold til at processorne (specielt Denon'en) skulle være noget nær top of the line. De koster jo knap nok mere end en god 2 kanals eller monoblok. Med et budget til poweramp på 50.000 tror jeg man kan få mere ud af at differentiere kvaliteten af poweramps, specielt på baghøjttalerne (i hvert fald når man også hører musik)

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Sendt: 08 November 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

jeg må sige jeg ikke har sat min til endnu....har lige fået den hjem...og skal have bygget en masse om først og jeg er lige blevet opereret i ryggen...så skal have venner til hjælp...så det tar lidt tid før jeg får gang i den....sørgeligt....

mvh Velkommen

Av... God bedring...! Ser frem til at høre din mening om forstærkeren.

Hvorfor har du så mange effekttrin? Jeg har selv nogle Atoll effekter, kender du dem?

brasch skrev:

jamen sådan overordnet set synes jeg ikke tilbagemeldingerne på hverken marantz eller denon forstærkeren har været ubetinget positive. Prisen på forstærkerne er heller ikke specielt høj antal kanaler taget i betragtning i forhold til at processorne (specielt Denon'en) skulle være noget nær top of the line. De koster jo knap nok mere end en god 2 kanals eller monoblok. Med et budget til poweramp på 50.000 tror jeg man kan få mere ud af at differentiere kvaliteten af poweramps, specielt på baghøjttalerne (i hvert fald når man også hører musik)

Ja okay, du har et lidt større budget end mig...! Hvad kigger du så på af effekter? Og har du nogle forslagtil max 25k?

Hvor står du mht forforstærker? Stadig imellem Marantz, Denon og Classé?

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 08 November 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
velkommen skrev:

mvh Velkommen

Hvorfor har du så mange effekttrin? Jeg har selv nogle Atoll effekter, kender du dem?

brasch skrev:

Ja okay, du har et lidt større budget end mig...! Hvad kigger du så på af effekter? Og har du nogle forslagtil max 25k?

hvorfor jeg har så mange effekttrin??? fordi jeg i min stereo stue har 4 sæt speakers og kører med elektronisk deling på ca 80% af det...er bare blevet en gammel dreng der har samlet alt for meget...og kaster kærlighed på alt hifi...så kan ikke nænne at sælge...øv

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Har du læst alle 11 sider?

He, he, din uvilje mod at læse på lektien er lidt sjov. Ja, jeg har læst tråden. De har lavet sammenligningen. Jeg har også læst ca. 150 sider af de 250 sider der er om Denon sættet!

Generelt får Denon forforstærkeren langt bedre ros end effektforstærkeren, så hvis man kun skal vælge en, skal det være den.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

MaXer skrev:

Har du læst alle 11 sider?

He, he, din uvilje mod at læse på lektien er lidt sjov. Ja, jeg har læst tråden. De har lavet sammenligningen. Jeg har også læst ca. 150 sider af de 250 sider der er om Denon sættet!

Generelt får Denon forforstærkeren langt bedre ros end effektforstærkeren, så hvis man kun skal vælge en, skal det være den.

Arh, vil nu ikke kalde det en uvilje. Jeg prioriterer...! Har lidt svært ved at overskue en kæmpe forum tråd lige nu frem for en kæmpe test. Specielt når jeg lige havde kæmpet mig igennem en del sider et andet sted, og sammentidigt er presset andre steder fra for at skulle skrive et projekt....! Havde jeg tiden ville jeg gerne have læst tråden igennem, men det bliver ikke i weekenden...

Jeg har ikke læst så meget om denon'en fordi den jeg ikke lige har 50k at ligge for en forforstærker...!

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
velkommen skrev:

mvh Velkommen

brasch skrev:

Det er stadig imellem de 3-4 stykker jeg nævnte før, men Denon ligger klart forrest hvis jeg skulle komme med et gæt. Marantz'en virker lidt som en "billig" udgave af denon'en, Classé kender jeg ikke så godt (og jeg tvivler stærkt på jeg kan få lov til at høre den før køb).

Ang. effekt så har rotel og primare vist begge en 5-kanals til omkring 20-25k, det er umiddelbart mit bedste bud uden at have undersøgt markedet ret meget for andet end monoblokke

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg har indtryk af, at Onkyo 886 (Integra 9.9) er et regulært best buy i klassen

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1065270

Så fik jeg endelig læst lidt i denne tråd. Den virker okay interessant. Men jeg kan ikke rigtig finde nogle ordenlige reviews...
Og hvem sælger det i dk? Fandt CSO, er der andre?

brasch skrev:

Det er stadig imellem de 3-4 stykker jeg nævnte før, men Denon ligger klart forrest hvis jeg skulle komme med et gæt. Marantz'en virker lidt som en "billig" udgave af denon'en, Classé kender jeg ikke så godt (og jeg tvivler stærkt på jeg kan få lov til at høre den før køb).

Ang. effekt så har rotel og primare vist begge en 5-kanals til omkring 20-25k, det er umiddelbart mit bedste bud uden at have undersøgt markedet ret meget for andet end monoblokke

Du har da sagt at udover designet, tiltalte Denon'en dig ikke? Hvorfor hælder du mest til den nu?
Eller, alt i alt er du måske stadig mest til Classé?

Må jo lige kigge på nogle andre effekter på et tidspunkt....!

Hvorfor skal det være så svært...?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Svend P skrev:

Jeg har indtryk af, at Onkyo 886 (Integra 9.9) er et regulært best buy i klassen

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1065270

Så fik jeg endelig læst lidt i denne tråd. Den virker okay interessant. Men jeg kan ikke rigtig finde nogle ordenlige reviews...
Og hvem sælger det i dk? Fandt CSO, er der andre?

brasch skrev:

Du har da sagt at udover designet, tiltalte Denon'en dig ikke? Hvorfor hælder du mest til den nu?
Eller, alt i alt er du måske stadig mest til Classé?

Må jo lige kigge på nogle andre effekter på et tidspunkt....!

Hvorfor skal det være så svært...?

du har misforstået hvad jeg mente. Der var de matchende poweramps. Men jeg vil da håbe jeg kan få lov at lave en A/B lytning på Classé og Denon i klubben, men jeg tvivler nu lidt på det. Umiddelbart vil jeg tro at Classé er Denon langt overlegen i stereo, men der er ikke lige så mange "dagligdag" features som Denonen. Så alt i alt bliver det en opvejelse at ydelse, pris og features. Hvis Classé ikke overordnet set er bedre på alle fronter, så bliver det ikke den. Så kommer det til at stå mellem Denon og Denon. Med mindre der selvfølgelig dukker andre spillere frem på markedet (den Onkyo/Integra ting har jeg kigget på, men den er simpelthen for grim at have stående). Pioneers topmodel er også interssant.

Har du forresten set på Denons AVC-A1HD? Den kunne måske være interssant? Den må i mine øjne være en direkte konkurrent til Marantz'en

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

du har misforstået hvad jeg mente. Der var de matchende poweramps. Men jeg vil da håbe jeg kan få lov at lave en A/B lytning på Classé og Denon i klubben, men jeg tvivler nu lidt på det. Umiddelbart vil jeg tro at Classé er Denon langt overlegen i stereo, men der er ikke lige så mange "dagligdag" features som Denonen. Så alt i alt bliver det en opvejelse at ydelse, pris og features. Hvis Classé ikke overordnet set er bedre på alle fronter, så bliver det ikke den. Så kommer det til at stå mellem Denon og Denon. Med mindre der selvfølgelig dukker andre spillere frem på markedet (den Onkyo/Integra ting har jeg kigget på, men den er simpelthen for grim at have stående). Pioneers topmodel er også interssant.

Har du forresten set på Denons AVC-A1HD? Den kunne måske være interssant? Den må i mine øjne være en direkte konkurrent til Marantz'en

Ah, okay. Tak for opklaringen.
Tja, jeg er heller ikke så meget il Onkyo-looket, men hvis den spiller godt så er det okay med mig.

Ja, har kigget på A1HD. Men den koster over 20k mere en Marantzen... Og jeg er ikke helt klar på hvad den kan som Marantzen ikke kan.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Ja, har kigget på A1HD. Men den koster over 20k mere en Marantzen... Og jeg er ikke helt klar på hvad den kan som Marantzen ikke kan.

Der menes den integrerede AVC-A1HD til 35 k!

http://www.avland.co.uk/denon/avca1hd/avca1hd.htm

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Ah okay. det ændrer lidt. Jeg er lidt forbeholden overfor Denon... Det er fordi jeg sidst jeg skulle have forstærker hørte bl.a. Denon og NAD i hifiklubben, hvor jeg klart bedst kunne lide lyden i NAD'en. Men det kan jo være jeg skal give dem en chance til. Lige den model kan jeg dog ikke se hos hifiklubben.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Ah okay. det ændrer lidt. Jeg er lidt forbeholden overfor Denon... Det er fordi jeg sidst jeg skulle have forstærker hørte bl.a. Denon og NAD i hifiklubben, hvor jeg klart bedst kunne lide lyden i NAD'en. Men det kan jo være jeg skal give dem en chance til. Lige den model kan jeg dog ikke se hos hifiklubben.

den har da været på deres hjemmeside indtil for et stykke tid siden. Jeg tror måske ikke man skal lægge så meget i hvordan forskelle lyder på deres mindre modeller. Jeg synes personligt at Denon er god til surround, men kommer lidt til kort i stereo på deres mindre modeller. Jeg synes dog der er grund til at tro at deres topmodeller er bedre i stereo. Den smule effektforskel der er på 4308 og AVC bør alt andet lige ikke kunne forklare den store prisforskel. Features på de to er også relativt ens.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

underligt... jeg kan ikke finde den...

Jeg overvejer lidt "bare" at købe Audiolab 8000ap indtil der er lidt mere ro på hd-lyd området.

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Sendt: 08 November 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Nej, den er tilsyneladende fjernet. Var forbi Hifi-Klubben på Åboulevarden i dag. Der var den også væk. Den vante plads var overtaget af det store Denon sæt. Underligt... den er da vel ikke taget af programmet?

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 08 November 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Jeg overvejer lidt "bare" at købe Audiolab 8000ap indtil der er lidt mere ro på hd-lyd området.

nååå  vi følges ad kan jeg se.

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:

I know... Junglen er lidt for uoverskuelig lige nu. Har du bestilt? Hvis ikke jeg pludselig ombestemmer mig, så bliver den bestilt på mandag...!
Meen, det kan jo være at jeg lige bestemmer mig for alligevel at bruge lidt længere tid. Jeg vil bare have hd-lyd nu!

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 08 November 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
kimber skrev:

I know... Junglen er lidt for uoverskuelig lige nu. Har du bestilt? Hvis ikke jeg pludselig ombestemmer mig, så bliver den bestilt på mandag...!
Meen, det kan jo være at jeg lige bestemmer mig for alligevel at bruge lidt længere tid. Jeg vil bare have hd-lyd nu!

Har ikke bestilt endnu,men gør det snart,så mangler jeg bare efftrin,og alt det andet sjove.

puha det bliver dyrt

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:

MaXer skrev:

Nej, den er tilsyneladende fjernet. Var forbi Hifi-Klubben på Åboulevarden i dag. Der var den også væk. Den vante plads var overtaget af det store Denon sæt. Underligt... den er da vel ikke taget af programmet?

nej, der er jo lige kommet en ny version. Jeg mener iøvrigt at det store sæt ikke har fast "hjem", men er på rundtur, så det kan jo være at den anden er sat ud bagved (eller solgt måske?)

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hvad gør du så med effekt? Brasch foreslår jo Primare og Rotel. Jeg kender begge, men har kun hørt noget Rotel før. Dog lidt billigere.

Jeg har fundet disse to som kunne være interessante:
Primare A 30.5
Rotel RMB-1095

Jeg synes Primaren ser pænest ud, men Rotel'en er jo meget kraftigere....!
Nogen der kender disse to? Eller har andre forslag?

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes