| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
p.las skrev:
|
for de intereseret har jeg taget chancen og købt audiolap 8000ap og x7
jeg vil komme med en udtalelse senere
|
|
|
Det skulle vel aldrig være dig der har ringet til undertegnede i Randers en del gange efterhånden ?
|
|
|
det lyder som mig
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er blevet en god tråd om de bedre surround forstærkere...
Jeg spiller pt i stereo med min forstærker NAD M3. Denne stereolyd er jeg er meget glad for, men ønsket om flere kanaler er kommet igen. Jeg har tidligere spillet på et setup bestående af DVD3910 tilsluttet en AVR2803 + 2 stk. POA6600A + 2 stk. POA2200 som jeg solgte for at gå tilbage til stereo alene.....men men - nu skal vi til det igen.
Derfor...Hvor langt ligger sunfire TGII og III, Denon AVC-A1HDA, Lexicon RV-5, Marantz MM8003/AV8003 fra den gode stereolyd som jeg er vant til?
Min nye kanidater skal kunne spille hæderligt i stereo - ellers gider jeg dem ikke.
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jeg også godt tænke mig at høre....! Men der er vel ikke mange der har hørt dem alle, og specielt ikke i A / B (/C/D) test... __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en fyr her, der har sammenlignet sættet fra hhv Audiolab og Marantz direkte mod hinanden
http://www.avforums.com/forums/audio-processors-power-amps/7 06069-audiolab-8000ap-av-processor-94.html
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Der er en fyr her, der har sammenlignet sættet fra hhv Audiolab og Marantz direkte mod hinanden
http://www.avforums.com/forums/audio-processors-power-amps/7 06069-audiolab-8000ap-av-processor-94.html
|
|
|
det kunne være interesserant hvis også at forstærkeren havde været den 7 kanals.den 2 kanals de bruger er jo self en audiolab.hvorimod at den 7 kanals er en Tag mclaren.men derudover er det lidt den samme fornemmelse jeg selv har.godt nok i forhold til primare.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Vanderlay skrev:
http://www.avforums.com/forums/audio-processors-power-amps/7 06069-audiolab-8000ap-av-processor-94.html |
|
|
det kunne være interesserant hvis også at forstærkeren havde været den 7 kanals.den 2 kanals de bruger er jo self en audiolab.hvorimod at den
7 kanals er en Tag mclaren.men derudover er det lidt den samme fornemmelse jeg selv har.godt nok i forhold til primare. |
|
|
Jeg har aldrig rigtigt kunne gennemskue hvilke Audiolab-produkter, der stammer fra Tag McLaren og hvilke, der ikke gør. Er det kun den 7-kanals
effekt eller også processoren (8000AP), som er en Tag i forklædning?
Jeg har ikke hørt den endnu, men overvejer at hoppe på en 8000AP, dog anvendt sammen med effekter fra Arcam, som jeg har i forvejen
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
p.las skrev:
Vanderlay skrev:
Der er en fyr her, der har sammenlignet sættet fra hhv Audiolab og Marantz direkte mod hinanden http://www.avforums.com/forums/audio-processors-power-amps/7 06069-audiolab-8000ap-av-processor-94.html |
|
|
det kunne være interesserant hvis også at forstærkeren havde været den 7 kanals.den 2 kanals de bruger er jo self en audiolab.hvorimod at den 7 kanals er en Tag mclaren.men derudover er det lidt den samme fornemmelse jeg selv har.godt nok i forhold til primare.
|
|
|
Jeg har aldrig rigtigt kunne gennemskue hvilke Audiolab-produkter, der stammer fra Tag McLaren og hvilke, der ikke gør. Er det kun den 7-kanals effekt eller også processoren (8000AP), som er en Tag i forklædning?
Jeg har ikke hørt den endnu, men overvejer at hoppe på en 8000AP, dog anvendt sammen med effekter fra Arcam, som jeg har i forvejen |
|
|
deb 7 kanals er fuldstændig den samme.processoren er en ny udviklet,Hvor man dog har skellet meget til den oprindlige.ifølge avs forum er den gamle,av 8000 magen til tag mclaren.det der self er mest interesant er at ifølge dem fra avs er den nye væsentlig bedre end den gamle.der bla kommet end dual processor i,hvilket der ikke var i den gamle.
der er også et par stykker som har haft en nyere tag(mener den hedder noget med avr 32 dp)som har skiftet den ud til fordel for ap8000 da den specielt i surround var bedre.
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las, har du ikke nogle billeder af dit setup? Det ser rimelig lækkert ud!
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er den så nu
er der nogle med forslag til nogle åben ht kabler.de supra ply 3.4 skærmet jeg har nu virker lidt og indelukket
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, det lærred-i-loftet kan jeg godt huske! Super fedt lavet! Mht. kabler, så har der været meget snak om Blue Jeans Cable. Det skulle være rigtig godt, og billigt endda. Jeg har selv Cressida 4 Supreme som jeg er ganske tilfreds med.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst mig frem til at den nye mega multi afspiller fra Denon indeholder Denon Link 4. Altså med understøttelse af HD audio med betydeligt lavere jitter end HDMI. Problemet er så lidt at ikke engang AVC A1HD har version 4, så man kan endnu reelt ikke overføre det til en forstærker endnu. Det betyder jeg nok lige venter lidt ekstra tid for at se om det er noget der kan opgraderes i de store nuværende modeller.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brasch, du kommer jo til at vente forever...!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
Brasch, du kommer jo til at vente forever...!  |
|
|
overhovedet ikke. Jeg har nu heller ikke tænkt mig at købe monsterafspilleren, men jeg bliver nok pænt skuffet hvis jeg nu investerer i AVP/POA og den så ikke understøtter denonlink 4 med tiden, eller der kommer en ny model snart. Det virker ret utænkeligt at sådan en feature starter i receverne. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
fandt så lige et link der fortæller mig at der kommer en opdatering til AVP, så den også understøtter DenonLink 4
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige disse priser på Marantz kombo'en i Sverige:
http://www.hificenter.se/index.php?r=a&o=20&cat=240
Med dagens kurs svarer det til kr. 28.153,92, eller ca. det samme som processoren alene koster her hjemme. Det er da vildt.
__________________ Hvert femte menneske på jorden er kineser. Så må der være en i min familie. Det kunne være mor? Eller far? Min søster Pernille? Eller måske min adoptivbror Ho Chau Chei? ...tror sgu det er Pernille.
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fandt noget lignende på en anden svensk side. det er meget fristende...! Der var fragten også inkluderet i prisen.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der lige med priserne på Sunfire? Er de ved at gå neden om i USA - alt sælges på tilbud?...
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så har jeg fået en Audiolab 8000APpå prøve, og har lyttet lidt til den i dag. Mit første møde med HD lyd. Jeg overførte PCM fra min PS3 fra diverse film over i Audiolab'en. Jeg må sige jeg er lidt skuffet... Jeg kan godt nok ikke høre meget forskel... Stemmer er en smule bedre, men ellers, havde jeg ikke vidst at det var ukomprimeret ville jeg have svoret at jeg stadig hørte alm core via min NAD M15... Er der noget jeg gør forkert? __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
HCC Udelukket fra forum

Tidl. Lydcentrum
Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os lige få lidt flere links til Sverige.....
|
| Til top |
|
| |