Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz AV8003(& andre super-forstærkere) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Jeg skal have en ny forforstærker som jeg kan sætte min PS3 til, så jeg kan få noget ud af HD lydformaterne. Jeg har læst lidt om Marantz's AV 8003, og den ser jo rigtig god ud, omend det er mange penge...

Jeg skal ud og lytte på den på et tidspunkt hos TapeConnection, da de er dem nærmest mig der har den, så jeg ville lige høre om et par ting.

1) Nu har jeg læst et par gange at der er "den første" der håndterer alle nye formater, så der må jo være kommet nogle flere siden. Hvad er der ellers af forforstærkere man burde kigge efter?

2) (Otto-lokkemad) Den har en Anchor Bay scaler, som jo er dem der laver DVDO scalere. Opskalerer/signalbehandler den lige så godt som DVDO VP 30 (eller nok nærmere den edge, som den nok bliver skiftet ud med, hvis det kan betale sig)? Med andre ord, behøver jeg en DVDO hvis jeg køber 8003?

3) Jeg har læst at den også skulle være i silver, men kan ikke finde billeder af den... Findes den i silver, eller er det en myte?

4) Generelle kommentarer mht valget af forforstærker-valg er velkomne!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej MaXer

Jeg har selv kigget længe på Marantz'en. Designet er rigtig fedt. Men den har desværre nogle problemer. Fronten skulle være af plastic, hvilken man måske nok ville kunne leve med. Men den kan ikke afspile HD materiale samtidig med at den har rumkorrektionen til, og den kan vist ikke lave 5.1 HD lyd om til 7.1. For slet ikke at nævne effektforstærkeren, der er håbløst underdimensioneret, og end ikke afgiver den opgivede effekt!

Læs mere om den her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=969706

Læs også Al Jones' svar her

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42995& PN=1&TPN=500

Jeg har indtryk af, at Onkyo 886 (Integra 9.9) er et regulært best buy i klassen

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1065270

Jeg har selv været utrolig glad for min NAD T175, der jo ikke er så dyr, men som kan de ting Marantz'en ikke kan(bort set fra internt afkodning af HD formaterne), men på grund af velstand og midlertidig sindssyge, er jeg nu endt med det samme valg som Al Jones

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej MaXer

Jeg har selv kigget længe på Marantz'en. Designet er rigtig fedt. Men den har desværre nogle problemer. Fronten skulle være af plastic, hvilken man måske nok ville kunne leve med. Men den kan ikke afspile HD materiale samtidig med at den har rumkorrektionen til (Hvor har du læst det henne?), og den kan vist ikke lave 5.1 HD lyd om til 7.1. (Det betyder ikke noget for mig) For slet ikke at nævne effektforstærkeren, der er håbløst underdimensioneret, og end ikke afgiver den opgivede effekt! (Hvor har du læst det henne? Jeg har læst at der skulle være rigtig godt spark i den. Fx i det link jeg postede)

Læs mere om den her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=969706

har ikke lige læst alle 51 sider... det har jeg alligevel ikke tid til...! Er det her du har læst de ovenstående ting?

Læs også Al Jones' svar her

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42995& PN=1&TPN=500

Jeg forstår ikke helt hvad det er han siger Marantz'en ikke kan. At den ikke kan flac fik jeg fat i, men det betyder ikke noget for mig. Han skriver at den har "næsten samme begrænsninger"... som hvad? Den kan da godt afkode bitstreams.

Jeg har indtryk af, at Onkyo 886 (Integra 9.9) er et regulært best buy i klassen

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1065270

Den kunne måske godt være interessant. Ved bare ikke lige så meget om den... Hvad står den i her i dk, og hvem sælger?

Jeg har selv været utrolig glad for min NAD T175, der jo ikke er så dyr, men som kan de ting Marantz'en ikke kan(bort set fra internt afkodning af HD formaterne), men på grund af velstand og midlertidig sindssyge, er jeg nu endt med det samme valg som Al Jones

Hehe, A1HDA koster så også lige 20k mere end Marantzen...! det er lige groft nok for min pengepung.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 November 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

jeg lurer i øjeblikket også på indkøb af en processor. Lige i øjeblikket (uden at have været ude at lytte) står det mellem den fra Marantz, Denon'en (evt. modellen mindre) eller Classés nye SSP-800.

Det der er til størst overvejelse for mig lige i øjeblikket er effektforstærkerne. Jeg synes måske nogen af dem virker dyre i forhold til hvad de leverer

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 07 November 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hvad med audiolab 8000 ap,har i noget godt eller skidt og sige om den?

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg lurer i øjeblikket også på indkøb af en processor. Lige i øjeblikket (uden at have været ude at lytte) står det mellem den fra Marantz, Denon'en (evt. modellen mindre) eller Classés nye SSP-800.

Det der er til størst overvejelse for mig lige i øjeblikket er effektforstærkerne. Jeg synes måske nogen af dem virker dyre i forhold til hvad de leverer

Puh, den er godt nok dyr, den Classé... Originalt var mit budget 20k, men synes den marantz kunne være de ekstra 7 værd. Men $8k er lige i overkanten.

kimber skrev:

Den havde jeg også oppe og vende, faktisk. Og prisen er ikke engang gal! Den kræver dog at man har en maskine der kan levere pcm, hvilket ps3 jo kan.

EDIT: en ting jeg er bekymret om, er pass-through af video... Marantzen skulle kunne gøre det fuldstændig uden ændring af signalet, hvilket ikke så mange skulle kunne.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
brasch skrev:

Puh, den er godt nok dyr, den Classé... Originalt var mit budget 20k, men synes den marantz kunne være de ekstra 7 værd. Men $8k er lige i overkanten.

kimber skrev:

Den havde jeg også oppe og vende, faktisk. Og prisen er ikke engang gal! Den kræver dog at man har en maskine der kan levere pcm, hvilket ps3 jo kan.

jamen så har vi begge fået samme ide,kunne være jeg skulle bestille en,helt galt kan det vel ikke gå,ellers må den bare sælges igen.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har bare ikke læst så meget om 8000 ap... har du nogle reviews?
Det bekymrer mig lidt at den er så "billig"... til næsten over det dobbelte i pris burde marantzen vel være bedre? Men okay, den har så også en del flere features...

Men altså, har du nogle reviews eller noget?

EDIT: kan det virkelig passe at den kun har 2x hdmi ind og 1x ud?!

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:

ja desværre.

http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/3863

Det var også en af de sider jeg fandt... men vil gerne læse om den fra et site der ikke sælger den. ellers vil den jo altid blive omtalt positivt...!

EDIT: en ikke-så-posotiv review af 8000 ap

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

hahaha, sjovt. sidder netop og læser den test!

De er ret glade for den, men det virker somom det mest er i forhold til hvad den koster

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

http://ultimateavmag.com/amplifiers/808mar/index7.html

With eight channels driven continuously into 8-ohm loads, the amp reached 0.1% distortion at 109.7 watts and 1% distortion at 122.3 watts. Under these conditions, the manufacturer’s stated distortion of 0.08 % was reached at 108.6 watts, which is considerably less than the 140Wpc specified by Marantz

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

With eight channels driven continuously into 8-ohm loads, the amp reached 0.1% distortion at 109.7 watts and 1% distortion at 122.3 watts. Under these conditions, the manufacturer’s stated distortion of 0.08 % was reached at 108.6 watts, which is considerably less than the 140Wpc specified by Marantz

Tak for det. Det er en skide god anmeldelelse! Godt fundet!
Tja, det ser godt nok ud til at effekten yder mindre end de har skrevet. Men den gør det åbenbart stadig ret godt.

The goal is absolute purity, and the Marantz is the best I have heard in a while.
...
Soon, I will be on to the next new product, but the Marantz AV8003 and MM8003 will be greatly missed, and I won't be forgetting their exceptional sonic characteristics any time soon.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 08 November 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

hejsa...jeg følger lige tråden nøje...da jeg lige har fået av 8003 hjem, men ikke ville have mm 8003 da jeg var meget i tvivl om denne....ville klare mig med nogle ældre effekter jeg havde stående 3 stk denon poa 3000z og 2 stk poa 6600a til subben og en sony ta-e55es til center, så det prøver jeg lige først inden der falder penge af til ny effekt 7 kanal

mvh

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Svend P skrev:

Tak for det. Det er en skide god anmeldelelse! Godt fundet!
Tja, det ser godt nok ud til at effekten yder mindre end de har skrevet. Men den gør det åbenbart stadig ret godt.

The goal is absolute purity, and the Marantz is the best I have heard in a while.
...
Soon, I will be on to the next new product, but the Marantz AV8003 and MM8003 will be greatly missed, and I won't be forgetting their exceptional sonic characteristics any time soon.

udover designet på marantz'en og denon'en synes jeg ikke de tiltaler mig ret meget. Jeg ville nok  overveje at dele forstærkerdelen ud på mere end 1 amp

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
brasch skrev:

Puh, den er godt nok dyr, den Classé... Originalt var mit budget 20k, men synes den marantz kunne være de ekstra 7 værd. Men $8k er lige i overkanten..

ja, det er heller ikke noget jeg ville købe uden at have lyttet først. Men jeg synes den ser meget spændende ud.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

hejsa...jeg følger lige tråden nøje...da jeg lige har fået av 8003 hjem, men ikke ville have mm 8003 da jeg var meget i tvivl om denne....ville klare mig med nogle ældre effekter jeg havde stående 3 stk denon poa 3000z og 2 stk poa 6600a til subben og en sony ta-e55es til center, så det prøver jeg lige først inden der falder penge af til ny effekt 7 kanal

mvh

Hvad synes du så om den? Er den pengene værd?
Det er rimelig mange effekter du har stående...!
brasch skrev:

udover designet på marantz'en og denon'en synes jeg ikke de tiltaler mig ret meget. Jeg ville nok  overveje at dele forstærkerdelen ud på mere end 1 amp

Hvad er det der der ikke tiltaler dig ved den?
Hvorfor ville du dele forstærkerdelen ud?
brasch skrev:

ja, det er heller ikke noget jeg ville købe uden at have lyttet først. Men jeg synes den ser meget spændende ud.

Spændende, helt sikkert. Men jeg tør ikke lytte til noget der er så dyrt... sidst jeg gjorde det, oversteg mit endelige valg mit oprindelige budget med 400%...!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Se også sammenligningen her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1065162

Der får Marantz'en ros. Da de af en eller anden grund ikke kan lide Denon'en, er det naturligvis en test jeg ikke tillægger så stor værdi

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Se også sammenligningen her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1065162

Der får Marantz'en ros. Da de af en eller anden grund ikke kan lide Denon'en, er det naturligvis en test jeg ikke tillægger så stor værdi

Har du læst alle 11 sider? Det ser da ikke ud som om testen er udført endnu, der er bare blevet inviteret til den. Hvor er resultatet? Glæder mig til at se Marantz give Denon smæk!
(Er det egentlig ikke samme firma? Synes jeg har læst det et sted)

Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes