Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nad C356B vs Classic 8.0b + forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 November 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens

Jeg skiftede fra surround til stereo for et års tid siden, og købte dengang en Nad C356Bee forstærker til mine Dali Evidence
470 højtalere. Siden da har jeg haft en Classic 8.0b effektforstærker til at stå, uden at jeg har brugt den.
Derfor satte jeg den for nyligt til salg. Men nu er jeg begyndt at overveje om jeg måske kunne få et endnu bedre setup ved
at beholde effektforstærkeren, og så sætte min Nad forstærker til salg i stedet?

Min Nad forstærker er lige omkring et år gammel, og jeg har udskiftet metalbøjlerne på bagsiden mellem forforstærkerdelen
og effektforstærkerdelen, med et sæt Van Den Hul - The Link kabel. Hvis vi nu antager at jeg vil kunne få et sted i mellem
3000 og 3500 kroner for den - vil man så kunne finde en fornuftig forforstærker til en 2-3000 kroner, der ville kunne spille
sammen med min Classic 8.0b effektforstærker?

Det skal måske siges at jeg er til forholdsvis varm lyd. Da jeg i sin tid købte min Nad, hørte jeg stort set hele Hifiklubbens
Nad sortiment, og kunne bedst lide den jeg endte med. Selvom den er varm og mørk i lyden, så synes jeg alligevel at der
var mere hul igennem på lige denne forstærker, kontra de andre Nad modeller, og den virkede ikke helt så kedelig. Så jeg
er til varm lyd, men måske ikke helt så mørk lyd som Nad måske er kendt for. Jeg har desværre ikke så meget andet at
sammenligne med, da jeg før kørte med en Denon AVR receiver, som jo er i en lidt anden boldgade.

Her kan der læses lidt mere om min effektforstærker:
http://www.ornec.com/classic-8-0b-power-amplifier_QQC100054C

Her kan læses lidt om min Nad forstærker:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 56bee_forstarker_grafit.htm

På forhånd tak for hjælpen!
Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

UptiVupti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg ville prøve at bruge NAD'en som forforstærker via Pre-out og så over i Classic'en. På den måde kan du lytte dig frem til
hvilket effekttrin du synes bedst om, det der sidder i NAD'en eller Classic. Hvis du så synes Classic'en er bedst, er det jo du
skal ha.
Der findes mange rimeligt gode forforstærkere til 2000 - 3000 kr.
Til top Vis UptiVupti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af UptiVupti

NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Ok. Cool.

Jamen det har jeg faktisk forsøgt mig med. Jeg har haft koblet min effektblok på anlægget i den tid effekten har været til
salg. Jeg skulle jo være i stand til at fremvise den, hvis jeg fandt en interesseret køber. Det var samtidig med jeg gjorde det,
at jeg kom til at overveje at købe en forforstærker i stedet - for Classic'ens effektrin er altså at foretrække!
Jeg er bare ikke klar over hvor mange penge man skal til at spendere, for at finde en forforstærker der matcher, eller er
bedre, end det der sidder i min nuværende Nad.

Jeg har holdt lidt øje med brugtmarkedet den seneste tid, og set at modeller som f.eks en Rega Cursa, eller en Atoll Pr 200
er indenfor det budget jeg snakker om. Hvordan de så lyder ved jeg intet om.

Det var lidt der jeg håbede at folk ville komme med nogle forslag de kendte til. Hvis jeg som sagt er til forholdsvis varm lyd,
uden at det nødvendigvis skal være ekstremt, og har et budget på en 2000-3000 kroner :)
Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 November 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

For 2-3000 kr. brugt burde det helt sikkert være muligt at finde en forforstærker, der er bedre end den del der sidder i naden. Hvilke der er værd at give et lyt kan jeg ikke rigtigt hjælpe dig med, men Classic laver jo selv forforstærkere, så det kunne være en mulighed, brugt altså.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes