Forfatter |
|
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 20 November 2011 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter
Jeg er egentlig den lykkelige ejer af en Exposure 2010 (ikke S) integreret forstærker, men den har længe drillet med indgangsvælgeren, og jeg ved ikke om jeg har mod på at gå igang med det store renseri af det (kan læses i min anden tråd om det her på forum'et).
Den er efterhånden også ved at være lidt gammel på hylden, og jeg har derfor i noget tid overvejet om jeg skulle prøve at finde noget andet (bedre) for at holde gang i gryden. Jeg har som sagt været rigtig glad for 2010'erens lyd så noget i den stil kunne være interessant.
Rent konkret har jeg ikke det store budget lige nu, men derfor skader det jo ikke at finde ud af hvilken vej jeg skal gå. Jeg har skrevet lidt med en der har en Super XX til salg. Jeg har endnu ikke hørt den i forhold til min 2010'er, men de ældre skulle (blandt nogle) rangere en del højere, så måske kunne det være et skridt i den rigtige retning. Prisen er til at overse...
Andre muligheder jeg har i tankerne er en Super XVIII (den skulle jo være legendarisk) med et eller andet foran (måske min nuværende 2010'er, eller Super XX'eren indtil budgettet er der).
Jeg har også overvejet at kigge Naim-vejen, enten Nait5i, eller NaitXS, evt. også noget NAC/NAP, hvis det rigtige dukker op.
Der er så mange kyndige herinde, så lidt råd (og også gerne personlige meninger) vil blive modtaget med glæde.
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 20 November 2011 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper. Lidt trist med din exposure 2010, men mon ikke den bare trænger til en rensning. Du skriver, at du er glad for dens sound, hvorfor bare ikke beholde den, og spar nogle bassører op istedet, man får jo ikke ret meget for det gamle alligevel. Nogle gange selv er jeg nødt til, at sælge mit gufgrej ( nostalgi ) , i den tro, at mit grej får et godt hjem.
Når du er så glad for dens lyd, er det jo indlysende, at den lelle nye skal have dens samme klangkarrakter, da du altid vil bruge den gamle som refferance, medmindre du går efter noget helt fjerde.
held og lykke
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 20 November 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne prøve noget Sugden?
Det valgte jeg for mange år siden i direkte test imod et Exposure sæt...
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 20 November 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også kigge på en Acurus DIA 100. Du er så lidt ovre i samme stil hvad design angår. En god, stærk og meget velspillende forstærker. Skal have en RIAA separat.  Der er en udgave med lyse knapper. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 20 November 2011 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
Du kunne prøve noget Sugden?
Det valgte jeg for mange år siden i direkte test imod et Exposure sæt...
|
|
|
Meget nemt at forstå det valg  en solid konstruktion som er til at stole på  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Kasper H Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig overvejet Sugden. Er der nogen der kan sige noget om spillestilen? Jeg er meget åben overfor forslag. Acurus har jeg tidligere kigget
på, men jeg har aldrig nået at give det et lyt.
Hvad med Naim? Jeg har lige erfaret at min bror har købt en Nait5i, så den skal muligvis have et lyt i nær fremtid. Det kunne være spændende at
sammenligne de 2.
Hvis der er nogen derude der ligger inde med en Super XVIII som kunne tænke sig at komme forbi til en kop mokka er jeg meget interesseret. De er
jo ikke længere i produktion så jeg går ikke ud fra at man kan låne en med hjem fra lydbutikken.
jeg har også overvejet at beholde 2010'eren og få den fikset, men nu er jeg alligevel lidt tændt på tanken om at prøve at se om jeg kan komme et trin
eller 2 op ad stigen.
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 20 November 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart en Naim amp og husk skift din CD til samme level
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper H skrev:
Jeg har aldrig overvejet Sugden. Er der nogen der kan sige noget om spillestilen? |
|
|
Super musikalsk - så enkelt kan det siges!
Ikke at Exposure ikke er musikalsk, men det som jeg faldt for var absolut dynamikken i det Sudgen sæt (AU51 pre og power) som jeg sammenlignede med Exposure i samme prisklasse (vist nok en 20'er med noget ekstra power forst.) __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
Kasper H Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende. Kunne godt være man skulle give Sugden et lyt. Skal det være noget bestemt? Du nævner AU51.
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AU51 er i dag en gammel sag, og det er længe siden jeg har set et brugt sæt, men deres nye 21 SE serie, det er kræs! Giv det et lyt hos Anders i Audio Consult
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sugden AU51 er en utrolig velspillende sag.  Og sikke basenheden kan flytte sig med masser af info. Den var en oplevelse på et sæt J org.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 21 November 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper H, er det Signature modellen som du har !...906' er en fin højtaler, så du bør bruge tid på, at prøve flere forskellige forstærkere, go go  og det er købers marked pt  har selv lige købt ny amp og fik 10% nedslag i prisen
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de mest vellykkede Sugden er efter min mening A21a på rimelig effektive højtalere (90 db+)
på højtalere med lavere følsomhed kan den komme til kort især i større rum, her ville jeg undgå den på trods af en utrolig lækker lyd. Jeg foretrækker Sonneteer, Rega BrioR, Naim 5i eller Exposure Farlowe under disse omstændigheder og i samme pris kategori.
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Sugden AU51 er en utrolig velspillende sag. Og sikke basenheden kan flytte sig med masser af info. Den var en oplevelse på
et sæt J org.   |
|
|
Hvad mener du med J org?
Jeg havde mit sæt på et par Jamo Oriel, er det dem du mener? __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing
Nej, det var Snell type J original jeg mente.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 21 November 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke den specifikke Exposure-model der er nævnt her, men jeg synes Exposure laver fint udstyr. Jeg har dog selv en Naim Nait XS, som jeg synes er en fantastisk integreret forstærker! Hvis du får mulighed for det, så ta' et lyt på sådan én... Naim Nait 5i (italic) er også en fin forstærker til prisen.
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 21 November 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med stereolab, Naim Nait XS'eren er lækker, og om ikke andet en oplagt kandidat.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
Kasper H Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres indlæg. Jeg ved ikke om jeg bliver mere afklaret, men det var vel egentlig heller ikke meningen.
Jeg synes Nait XS ser ret lækker ud, men til den pris kan man jo næsten få et for/eff sæt på 2nd hand markedet. Er XS'eren med når vi sammenligner der?
Jeg må måske også lige kigge nærmere på Sugden, og jeg kunne også stadig godt tænke mig at prøvelytte en Exposure Super 18. Er der en der har sådan en stående?
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 22 November 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til om XS'eren er med ifht en evt. for/effkt. løsning fra brugt markedet (hvor Xs'eren jo også kan erhverves til omkring 8-9 k) er og bliver en smagssag. Udstyret skal jo også passe sammen, og ofte vil dyrere og finere løsninger medføre højere krav til udstyr for ikke at tale om indspilning, og så er man inde i spiralen  . Xs'eren er ikke vanvittigt kræsen mht til disse parametre, men har afgjort kvalitet til at blive parret med virkeligt gode komponenter. Når det handler om bare at give sig hen til musikken på naturlig vis uden at tænke på hifi, er Xs'eren efter min mening en af de bedste forstærkere på markedet. Og så fylder den jo ingenting. Men igen er alt dette en smagssag __________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naim og Exposure (Farlowe grejet) er uhørt godt efter min mening glem at sammenligne med andet konsum for/effekt med flere papirwatt. Naim jorder det meste på ren og skær musik, anslag i transienter, troværdig ufarvet tonal balance samt dynamik og timing/rytme. men kan være hysterisk mht opsætning, der kender jeg en del der faldt fra, især dem" som fokuserer meget på perspektiv. Mine favoritter er bortset fra 5i, de ældre olive og crome bumper apparater. Det er legendarisk grej der kan læses tonsvis på de engelske forum om disse vidunderligheder. Ærgerligt det ikke er mere anerkendt herhjemme.
mht Exposure 18, så er ideen god men heller ikke mere før du parrer den med en Exposure forforstærker, at bruge en intg. som forforst. er lidt at skyde kanokugler efter gråspurve.
|
Til top |
|
|