Emne: Kobber vs. sølv ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er med på at det ofte er komprimering, der ødelægger dynamikken...
MEN hvorfor kan lydteknikerne ikke også høre det? Kan det til dels skyldes dårlige kabler?
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
finlytteren skrev:
Jamen så tag bind med til øjnene... så tager vi lige en blindtest i samme ombæring...  |
|
|
Nu er en blindtest ikke bare "lige" noget man gør - det kræver vel en mindst 15-20 lytninger, med pauser og kabelskift i mellem, protokolføring osv.
Ville det så ikke være lidt fjollet at bruge al den tid med mig som testperson, jeg, der ikke ved om, og ikke tror på at jeg kan høre forskel, i stedet for én, der mener at kunne høre forskel.
Det er jo også den, der fremsætter en påstands byrde at bevise samme.
|
|
|
Som jeg forstår det, kan du godt høre forskel på eksempelvis forstærkere...
Har du lavet ovenstående blindtest, inden du har ladet dig overbevise om at der er forskel på forstærkere?
Og hvis ikke, hvad mener du så kan begrunde at kabler skal vurderes anderledes end andre komponenter i setuppet?
Hvis du som kabelskeptiker kan høre forskel i en blindtest, vil andre kabelskeptikere måske respektere blindtesten mere, end hvis den var udført af inkarnerede kabalfanatikere...
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
MEN hvorfor kan lydteknikerne ikke også høre det? Kan det til dels skyldes dårlige kabler? |
|
|
Jeg tror også de kan høre det ,men det er noget med at det skal lyde acceptabelt på små halvdårlige anlæg
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Langt de fleste pladeudgivelser idag er mildest talt elendige! Hvorfor?
Måske det også var relevant at undersøge hvad årsagen kan være til, at lydteknikerne ikke selv kan høre hvor dårlig lyden er? Kan det eventuelt skyldes at kablerne er for dårlige?
Jeg ser det i hvert fald som en mulig del af forklaringen...
|
|
|
De er muligvis høreskadede hen over tid, det er en almindelig arbejdsskade for studieteknikere og musikere, jeg har selv på et tidspunkt overværet en optagelse i Lundgård studiet i Vejen, hvor lydniveauet var langt over smertegrænsen da de optog lyden fra bandet i mixerummet,da jeg efterfølgende spurgte en af teknikerne hvorfor det skulle være så højt, kunne han simpelthen ikke høre hvad jeg sagde, han var døv, så det opgav jeg
Så i den kontekst betyder kabler absolut ingenting,derimod betyder lydtryk noget, for det kan man føle __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
The Real Wiz skrev:
fordi jeg kan høre fuglene synge ergo kan jeg høre.
|
|
|
Godt, så starter vi forfra:
Mit spørgsmål, mere udpenslet: Hvorfra ved du, at det ikke er indbildning? Indbildning, som er et yderst velkendt fænomen hvad angår menneskers opfattelse af lyd.
|
|
|
fordi jeg ikke selv troede på dem. Men det skulle da testes så jeg fik købt nogle billige kabler hjem. der måtte mange ombytninger til for det kunne sgu da ikke passe at der var forskel på den sidste meter strømkabel men det var der altså. så købte jeg nogen der var lidt dyre, Det var dog stadig i den billige ende men nok til at kunne konstatere at der var store forskelle på dem. så nu har jeg det meste af anlægget koblet med PS-audio kabler og det har betydet at lyd kvaliteten er gået fra ikke helt tilfredsstillende til tilfredsstillende hvilket er et stort spring.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby,
|
|
|
Korrekt - at arbejde som lydtekniker professionelt betyder, at man baserer sin indkomst på at kunne producere det bedst lydende materiale. Der bliver gået mindst lige så meget op i gear (preamps, mikrofoner, monitors, kompressore, forstærkere, effekter) som i HiFi-kredse, for man skal jo kunne konkurrere.
Hvis kabler giver en reel forskel, ville der vel også blive brugt energi på dette? Og i højere grad end i HiFi-verdenen, da vi jo i studiet bruger langt mere kabel, og til langt mere delikate opgaver (mikrofonsignaler i forhold til liniesignaler) end hjemme i stuen. I studiet har man jo intet problem med bare at købe noget ganske tyndt og på ingen måde dyrt eller fint kabel mellem indspilningsrum og kontrolrum - og det er jo sjældent under 20 meter og ofte op til 100! Der burde da være en kæmpe fordel i at bruge lidt til på at lytte frem og tilbage - også hvis man skal tro de kabeltroendes påstand om, at det ikke behøver at være det dyreste kabel, der er det bedste.
Men i realiteten bliver der i praksis bare valgt ud fra helt simple parametre som holdbarhed og pris o.lign.
Iøvrigt sidder en tekniker i et studie da også mange timer om dagen lige i sweet spot og lærer sine monitors rigtig godt at kende?
|
|
|
Hvis man skal dømme på det man hører ved livekoncerter og nye pladeudgivelser, så lytter i lydteknikere ikke ret godt til det i producerer, min oplevelse ved 98% af de koncerter jeg har været til, er forvrængning,høje lydniveauer over smertegrænsen,støj fra forstærkere,etc,
kompresion,agressiv top og bund(loudnesseffekt) eller mangel på dynamik på nye pladeudgivelser
er det godt arbejde eller er det bare dagens standard ?
|
|
|
Det er dagens standard.
Hvis det er pop-rock - R&B - , du går til, bliver l**tet produceret så det ligner den skodudgivelse, orkestret netop har udgivet - eller/og anlægget er forkert dimensioneret/sammensat - eller lokalet er dårligt egnet til elektrisk forstærket livemusik. Du skal måske bare være lidt mere selektiv med hvor du går hen - og hvem du hører - og hvor tæt du stiller dig på højttalerne - og Jo , der findes også dårlige lydmænd, ligesom der findes orkestre, som ikke forstår at bruge et PA.
Vedr. CD'er, så er det, som du jo godt ved, den dårlige lyd (komp/autotune/smadring mv), der er the name of the game - det sælger. Har intet med Hifi at gøre.
Jeg kunne fortælle dig rigtig meget omkring disse ting, men det bliver for omfangsrigt her.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
sigma6 skrev:
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden.
Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler.
|
|
|
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby, en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg, og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden, som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker.
Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket og slukket for længe siden, dummere er den almindelige forbruger altså heller ikke. I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel, uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger, han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får.
Bindesbøl Audio |
|
|
Så du mener ikke et menneske der har haft hifi som hobby i f.eks 30 år, og som sagtens kan høre forskel på højttalere, pickupper, forstærker osv, men ikke kan høre forskel på sølv, kobber og netkabel er seriøs?
Mvh Frank.
|
|
|
Tja... bør blinde mennesker køre bil? Det var min første tanke da jeg læste ovenstående...
Eksempelvis netkabler kan man måle forskel på effekten af med en seismograf - hvis resten af setuppet er godt nok! Og det kan blinde høre - og døve kan mærke det...
|
|
|
Hvis det handler om at måle forskellen, så ville den vel være mange gange større ved at flytte høttalerne eller lytte afstand?
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
finlytteren skrev:
MEN hvorfor kan lydteknikerne ikke også høre det? Kan det til dels skyldes dårlige kabler?
|
|
|
Jeg tror også de kan høre det ,men det er noget med at det skal lyde akseltabel på små halvdårlige anlæg
|
|
|
Korrekt
Det skal lyde acceptabelt på både bilradioer og køkkenradioer - musikkens og andre signalers dynamikomfang skal være noget som disse ting kan reproducere på en måde, så man kan være glad - både når man kører bil og laver mad.
Hvis musikkens fulde dynamikomfang skulle gengives - var der (næsten) ingen anlæg, som alligevel ville kunne gengive dette - bortset fra PA-anlæg.
Alt, hvad vi hører - også de såkaldt "audiofile" indspilninger er komp'ede. måske ikke 4:1 men 2:1
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
finlytteren skrev:
Langt de fleste pladeudgivelser idag er mildest talt elendige! Hvorfor?
Måske det også var relevant at undersøge hvad årsagen kan være til, at lydteknikerne ikke selv kan høre hvor dårlig lyden er? Kan det eventuelt skyldes at kablerne er for dårlige?
Jeg ser det i hvert fald som en mulig del af forklaringen...
|
|
|
De er muligvis høreskadede hen over tid, det er en almindelig arbejdsskade for studieteknikere og musikere, jeg har selv på et tidspunkt overværet en optagelse i Lundgård studiet i Vejen, hvor lydniveauet var langt over smertegrænsen da de optog lyden fra bandet i mixerummet,da jeg efterfølgende spurgte en af teknikerne hvorfor det skulle være så højt, kunne han simpelthen ikke høre hvad jeg sagde, han var døv, så det opgav jeg
Så i den kontekst betyder kabler absolut ingenting,derimod betyder lydtryk noget, for det kan man føle
|
|
|
Du er vel forhåbentlig selv klar over, at dette er en generalisering af rang - ikke?
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
The Real Wiz skrev:
fordi jeg kan høre fuglene synge ergo kan jeg høre. |
|
|
Godt, så starter vi forfra:Mit spørgsmål,
mere udpenslet: Hvorfra ved du, at det ikke er indbildning? Indbildning, som er et yderst velkendt fænomen hvad angår
menneskers opfattelse af lyd. |
|
|
Okay, så alt hvad der har med lyd/musik er der ingen der er i stand til at vurdere,
det er alt sammen indbilding og tilfældigheder.....
Hmmm, hva skal vi så egentligt med lydteknikere
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
finlytteren skrev:
sigma6 skrev:
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden.
Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler.
|
|
|
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby, en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg, og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden, som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker.
Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket og slukket for længe siden, dummere er den almindelige forbruger altså heller ikke. I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel, uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger, han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får.
Bindesbøl Audio |
|
|
Så du mener ikke et menneske der har haft hifi som hobby i f.eks 30 år, og som sagtens kan høre forskel på højttalere, pickupper, forstærker osv, men ikke kan høre forskel på sølv, kobber og netkabel er seriøs?
Mvh Frank.
|
|
|
Tja... bør blinde mennesker køre bil? Det var min første tanke da jeg læste ovenstående...
Eksempelvis netkabler kan man måle forskel på effekten af med en seismograf - hvis resten af setuppet er godt nok! Og det kan blinde høre - og døve kan mærke det...
|
|
|
Hvis det handler om at måle forskellen, så ville den vel være mange gange større ved at flytte høttalerne eller lytte afstand?
|
|
|
Jo!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
the power skrev:
Stemer skrev:
The Real Wiz skrev:
fordi jeg kan høre fuglene synge ergo kan jeg høre. |
|
|
Godt, så starter vi forfra:Mit spørgsmål, mere udpenslet: Hvorfra ved du, at det ikke er indbildning? Indbildning, som er et yderst velkendt fænomen hvad angår menneskers opfattelse af lyd. |
|
|
Okay, så alt hvad der har med lyd/musik er der ingen der er i stand til at vurdere, det er alt sammen indbilding og tilfældigheder..... Hmmm, hva skal vi så egentligt med lydteknikere  |
|
|
Du drejer emnet gevaldigt.
Du ved godt selv, hvad der mentes med "indbildning" - ikke?
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
the power skrev:
sigma6 skrev:
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden. Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler. |
|
|
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby, en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg, og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden, som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker. Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket og slukket for længe siden, dummere er den almindelige forbruger altså heller ikke. I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel, uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger, han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får. Bindesbøl Audio |
|
|
Mvh Frank.
|
|
|
Hvis man kan høre forskel på pickupper og forstærkere, kan man også høre forskel på kabler, men det kræver sku at man gider lave eksperimentet. Jeg troede heller ikke på at netkabler kunne gøre en forskel før jeg selv lånte en rigtig god en af slagsen ( og hunde dyr ), p***e irreterende at man så også skulle til at bruge penge på netkabler  |
|
|
Muligt jeg er tunghør. Men tro mig....jeg har virkelig eksperimenteret meget med kabler. Jeg synes bare ikke der er den vilde forskel som nogen beskriver. Jeg oplever langt større forskelle ved at flytte lytte position eller højttalerne.
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den største forskel på kabler ligger i pris og udseende
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
highenden skrev:
Thomas Sillesen skrev engang meget passende
Folk er vilde med musik og hører på livet løs.
Indtil de hopper på highendvognen, så sidder de og piller sig i navlen og leder efter fejl og mangler og glemmer at lytte til selve musikken. |
|
|
Jeg tror det som passer bedre i den virkelige verden er at de sælger eller skrotter deres pladespiller og køber en digital dims. Jeg siger ikke at digitale dimser ikke kan være rigtig gode, de kommer bare meget sværere til det og det ender med at være en fokus på tekniske egenskaber fremfor organiske og musikalske elementer.
Hvad synes kabelskeptikerne om den blindtest Michael Fremer og Atkinson fra Stereophile blev udsat for uden at vide det? De skriver nemlig ofte at det er mærkeligt at der ikke er foretaget blindtest hvor forskelle i kabler er påvist. Det gjorde de to herrer. Men jeg tror godt jeg ved hvor problemet ligger. Det ligger i at man ikke er reelt interesseret i at blive klogere(få uret) og derfor ikke interesserer sig for reelt at undersøge sagen.
Iøvrigt vil jeg gerne slå et slag for det kabel jeg anser for at være det absolut vigtigste, nemlig de små miniatureledninger som sidder imellem pickup og tonearm. Her får man enorme forbedringer for utrolig få penge.
mvh. Asger
PS:Hvis man er kabelskeptiker og forlanger at blive taget alvorligt så kræver det bare en lille smule benarbejde, nej jeg gider ikke linke i må selv interessere jer lidt for sagen, der er oplysninger nok og videoen er jo også sjov!!! |
|
|
Pick upper er meget følsomme over for impedans og kapaciv belastning, så her kan man meget let høre forskel. Så det er helt klart, at her kan man hente meget.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
the power skrev:
sigma6 skrev:
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden. Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler. |
|
|
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby, en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg, og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden, som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker. Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket og slukket for længe siden, dummere er den almindelige forbruger altså heller ikke. I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel, uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger, han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får. Bindesbøl Audio |
|
|
Mvh Frank.
|
|
|
Hvis man kan høre forskel på pickupper og forstærkere, kan man også høre forskel på kabler, men det kræver sku at man gider lave eksperimentet. Jeg troede heller ikke på at netkabler kunne gøre en forskel før jeg selv lånte en rigtig god en af slagsen ( og hunde dyr ), p***e irreterende at man så også skulle til at bruge penge på netkabler  |
|
|
Muligt jeg er tunghør. Men tro mig....jeg har virkelig eksperimenteret meget med kabler. Jeg synes bare ikke der er den vilde forskel som nogen beskriver. Jeg oplever langt større forskelle ved at flytte lytte position eller højttalerne.
|
|
|
Du er nok ikke tunghør, men blevet "voksen" - og tør springe ud "af skabet". Du har fat i den lange ende. Du er stærk nok til at stole på dine egne sanser - danne dig din egen mening om det og stå ved det .
Vh
freddy
|
Til top |
|
|
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
MEN hvorfor kan lydteknikerne ikke også høre det? Kan det til dels skyldes dårlige kabler? |
|
|
Nej, det kan vi/teknikere også godt høre og ja, det lyder ad Helvede til. Det er en anden diskussion, men det har intet med kabler at gøre. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
Til top |
|
|

|
|
|
|
fredmarantz skrev:
sigma6 skrev:
the power skrev:
sigma6 skrev:
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
|
|
|
|
|
|
Mvh Frank.
|
|
|
|
|
|
|
|
Du er nok ikke tunghør, men blevet "voksen" - og tør springe ud "af skabet". Du har fat i den lange ende. Du er stærk nok til at stole på dine egne sanser - danne dig din egen mening om det og stå ved det .
Vh
freddy
|
|
|
Jeg spekulerer mere over, om måske nogle mennesker bare er mere disponibel for at høre den slags forskelle?
I så fald tror jeg ikke det handler om, om de har mere gehør eller er mere musikalske. Jeg har en kammerat som mener han tydeligt høre forskel. Jeg har helt sikkert tillid til at han taler sandt.
|
Til top |
|
|
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
|
|
|
finlytteren skrev:
|
|
Nej, det kan vi/teknikere også godt høre og ja, det lyder ad Helvede til. Det er en anden diskussion, men det har intet med kabler at gøre. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 23 November 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Den største forskel på kabler ligger i pris og udseende  |
|
|
Ja og det meste er make-up og varm luft fra Kina.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|