Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 01:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kobber vs. sølv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

@Dan
Jeg har prøvet at dæmpe kablet med silke garn, inde i kablet ala Bindesbøl, men oplevede lyden blev "lukket"
Tror du jeg kan gøre ligesom ala Ramma, dæmpe med silkesnor uden på teflon?

Hilsen Bo
Til top Vis Deer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deer

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 November 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

kanonlyd skrev:
Og mit bud, foto viser højtalerkabel men signalkabel er samme princip:

jeg bruger ikke noget så ustabilt som stik, banan stik, osv.
Også er der jo tale om et utroligt smukt og lækkert design.
@Ramma du laver indlæg herinde hvor du forklarer hvordan det hele hænger sammen som om du ved alt om kabler, og så fortæller du mig herefter at du ikke kan finde ud af det absolut mest grundlægende, Nej Ramma jeg har hverken tid eller lyst til at forklarer dig det.

nej jeg ved ikke alt om kabler, men jeg har en klar mening om hvad der dur, efter utallige forsøg med matrialer og stik, og som sagt var det mit bud på et kabel.

dit bud ser bestemt også spændende ud, jeg har et par gode venner i sydjylland, som bygger kabler efter duelundmetoden, og de får særdeles god lyd ud af det, men det er godtnok noget dyrt sølv der skal bruges.

hvorvidt jeg har en teknisk indsigt, der gør at du kan acceptere de resultater jeg har fundet frem til, eller ej, er vel i princippet bedøvende ligegyldigt, hvis lyden er som jeg vil have den, dvs helt uden filter,uden lydforskønnede kendetegn, med andre ord rå og afslørende, for jeg vil høre hvad der ligger på mine plader og ikke noget skønmaleri, det er iøvrigt sådan at musik bedst nydes

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Deer skrev:
@Dan
Jeg har prøvet at dæmpe kablet med silke garn, inde i kablet ala Bindesbøl, men oplevede lyden blev "lukket"

Hilsen Bo

Jeg bruger en hør/parafintråd til dæmpningen. silketråd er bedst til kontakt med lederen, men spørg kanonlyd, det ved han bedre end jeg gør, jeg er jo kun en f****** amatør uden indsigt

i de sager

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2011 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Og mit bud, foto viser højtalerkabel men signalkabel er samme princip:

blyskærm har jeg prøvet på et tidspunkt, men jeg synes det dæmpede lyden for meget,det gav nærmest en slags dyneeffekt på lyden, jeg kan se at du benytter bly med aktiv skærm, undgår du så dyneeffekten på den måde ?

iøvrigt så må vibrationsdæmpningen være helt i top på dit kabel, der kan hverken luftbårne eller

matrialebårne vibrationer have mange chancer for at forstyrre lyden.

hvordan monterer du stik på dit kabel,det kan da ikke være helt let, eller du lodder måske direkte i apperatet der anvendes ?

vedr.stik så er her et billede af et plastikfrit diy-stik, lavet af hardwood og benytter eichmanprincippet, jeg har patenttegningen med dimensionerne hvis det har interesse

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2011 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

Deer skrev:
@Dan

Hilsen Bo
Det er en normal oplevelse du har der, hvis jeg også overdæmper mine så lukker toppen ned, jeg skal i samme ombæring sige at stikkene har har betydning, nogle vil være meget åben i lyden og man kan på den måde opnå balance ved at dæmpe lederne, så får man også fordelen ved dæmpningen som gerne skulle kunne høres i form af en mere rolig baggrund med flere micro detaljer.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 22 November 2011 kl. 06:17 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok en spændende tilgang til stik, ja det er jo kun fantasien der sætter grænser, køre du cold ledern direkte i gennem så der ikke er nogen lodninger på denne leder ?

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2011 kl. 06:17 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Forskellen på kabler er så stor, at dem der har erfaret forskellene ikke vil have rødvin istedet - uanset hvor god en vin det er...

Ofte kræver det træning at høre forskel - man får med tiden erfaring for hvilke detajler i musikken, man skal være opmærksom på.

Og desuden er det også afgørende med et godt anlæg, som har evnerne til at formidle forskellene tydeligt. Men det trænede øre kan i mange
tilfælde også høre forskellene på selv billigere anlæg fra "klubben"

Jeg behøves ikke bevise overfor nogen at jeg kan høre forskel. Jeg vil hellere bruge tiden på at høre musik!!!

Uanser om kabelskeptikere ikke har lyttetræning nok - eller et godt nok anlæg - eller er halvdøve - eller er forblændede af teoretisk viden... Så
vil jeg opfordre dem til at hoppe på vinen og glemme kablerne.

MEN kabeldiskussioner har vi haft mere end rigeligt af. Der vil altid være nogen som ikke kan høre forskel - og jeg gider ikke komme med
samme argumenter igen og igen...

Så dette er mit sidste indlæg i denne tråd! Dem der ønsker flere argumenter kan bare læse de øvrige kabel-tråde her på siden...

God fornøjelse med musikken. Også til dem, der ikke kan høre det lille triangel i hjørnet...

Men alt dette tager jo stadig ikke højde for, om det hele kunne være indbildning!?

Der er i hvert fald stadig problemet med at forklare, hvorfor kabeldiskussionen er ikkeeksisterende blandt alle (- os), der bruger vores hørelse og
kabler som levevej...

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2011 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
finlytteren skrev:

Forskellen på kabler er så stor, at dem der har erfaret forskellene ikke vil have rødvin istedet - uanset hvor god en vin det er...

Ofte kræver det træning at høre forskel - man får med tiden erfaring for hvilke detajler i musikken, man skal være opmærksom på.

Og desuden er det også afgørende med et godt anlæg, som har evnerne til at formidle forskellene tydeligt. Men det trænede øre kan i mange
tilfælde også høre forskellene på selv billigere anlæg fra "klubben"

Jeg behøves ikke bevise overfor nogen at jeg kan høre forskel. Jeg vil hellere bruge tiden på at høre musik!!!

Uanser om kabelskeptikere ikke har lyttetræning nok - eller et godt nok anlæg - eller er halvdøve - eller er forblændede af teoretisk viden... Så
vil jeg opfordre dem til at hoppe på vinen og glemme kablerne.

MEN kabeldiskussioner har vi haft mere end rigeligt af. Der vil altid være nogen som ikke kan høre forskel - og jeg gider ikke komme med
samme argumenter igen og igen...

Så dette er mit sidste indlæg i denne tråd! Dem der ønsker flere argumenter kan bare læse de øvrige kabel-tråde her på siden...

God fornøjelse med musikken. Også til dem, der ikke kan høre det lille triangel i hjørnet...

Men alt dette tager jo stadig ikke højde for, om det hele kunne være indbildning!?

Der er i hvert fald stadig problemet med at forklare, hvorfor kabeldiskussionen er ikkeeksisterende blandt alle (- os), der bruger vores hørelse og
kabler som levevej...

Med de blykabler, skulle de fleste der indspillede live musik jo være bydybuilders , Det må virkelig lyde dårligt når energiske menneskersom Townsend og Springsteen indspiller live :-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2011 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

@Stemer
For mit vedkommende som er kabeltroende hovedsagligt ud fra den betragtning at kan der måles forskel så mener jeg også der bør være en hørbar forskel, og naturligvis fra i praksis at have hørt forskelle på kabler.

Det er muligt at forskellene er meget små i nogle tilfælde, så små at det kan være svært eller ikke muligt at høre, men det betyder ikke at forskellen ikke er der efter min overbevisning.
Mange af disse meget små forskelle giver efter min erfaring til sidst en stor å. Og bekræfter derfor indirekte min tese.

Jeg kan heller ikke forstår at nogen bare gå i gang med at udvikle kabler uden at kende de muligheder og den teori som er kendt i forvejen, at sætte sig ind i dette synes jeg gør at man ikke famler rundt i blinde, plus at det giver langt bedre muligheder for bygge oven på kendt viden og på den måde kommer videre.

Men det er åbenbart meget almindeligt, ja nogen gange virker det som det ligefrem som om det er en kvalitet at man ikke ved en dyt om noget som helst, og som man kan se i tråden her så nærmest håner man dem som prøver at sætte sig ind i tingene og finde en sammenhæng mellem teori og praksis.

Hver en ting jeg har gjort i mit kabel har en teoretisk overvejelser og forklaring. Sådan fortrækker jeg det, men det er ikke altid at teorien falder sammen med det praktiske, Og i det tilfælde vægter det praktiske eksperiment højere og samtidig fortæller det mig at teorien/målinger er mangelfuld måske endda fejlbehæftet på visse områder, men det gør den bestemt ikke ubrugelig og ligegyldig, den er bare ikke helt færdig.

Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2011 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

kanonlyd skrev:
@Stemer
For mit vedkommende som er kabeltroende hovedsagligt ud fra den betragtning at kan der måles forskel så mener jeg også der bør være en hørbar forskel, og naturligvis fra i praksis at have hørt forskelle på kabler.

Det er muligt at forskellene er meget små i nogle tilfælde, så små at det kan være svært eller ikke muligt at høre, men det betyder ikke at forskellen ikke er der efter min overbevisning.
Mange af disse meget små forskelle giver efter min erfaring til sidst en stor å. Og bekræfter derfor indirekte min tese.

Jeg kan heller ikke forstår at nogen bare gå i gang med at udvikle kabler uden at kende de muligheder og den teori som er kendt i forvejen, at sætte sig ind i dette synes jeg gør at man ikke famler rundt i blinde, plus at det giver langt bedre muligheder for bygge oven på kendt viden og på den måde kommer videre.

Men det er åbenbart meget almindeligt at man ikke skal vide en dyt om noget som helst, og som man kan se i tråden her så nærmest håner man dem som prøver at sætte sig ind i tingene og finde en sammenhæng mellem teori og praksis.

Hver en ting jeg har gjort i mit kabel har en teoretisk overvejelser og forklaring. Sådan fortrækker jeg det, men det er ikke altid at teorien falder sammen med det praktiske, Og i det tilfælde vægter det praktiske eksperiment højere hos mig og samtidig fortæller det mig at teorien/målinger er mangelfuld måske endda fejlbehæftet på visse områder, men det gør den bestemt ikke ubrugelig og ligegyldig, den er bare ikke helt færdig.

Nu virker det til du har godt styr på det med målinger osv. Jeg aner ikke et dyt om det!

Men hvis jeg sidder og hører musik med en afstand på f.eks 3.5 m, for derefter at at rykke hen på på 3.4m. Ville der så ikke være en væsentlig forskel på målinger ift min lytteposition?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Sendt: 22 November 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

kanonlyd skrev:
@Stemer

Jeg skal lige klarificere min holdning til kabler:

Der er ingen tvivl om, at der kan være forskel på analoge signal- og højttalerkabler. Det er klart. Der kan være en målbar, helt objektiv forskel på modstand, kapacitans og induktans f.eks., og det kan selvfølgelig give et kabel forskellige karakteristika mht. frekvensgang.

Det jeg mener er, at det er ikke svært eller dyrt at lave et kabel, der overfører "korrekt"/lineært. Det gør helt almindeligt lakridskabel uden problemer. Herfra kan det så godt være, at man kan tune lidt med et kabel, men det får ikke nogen ekstra "bonus-info" ud af lydbilledet. Der er ikke ekstra følsomme fine detaljer, der kun kan hives frem med særligt esoteriske kabler, uanset om de koster en milliard eller ej. Der kan kun laves simple forandringer i forhold til almindelig lineær gengivelse, og det kan man lige så godt lave med en EQ, skifte højttalere, akustikregulering eller noget helt andet og meget mere jordnært.

Således mener jeg, at selvom der KAN være forskel på signal- og højttalerkabel, tror jeg 98% af de rapporterede forskelle er indbildte.

Ligeså med digitale signalkabler. Jeg kan ikke udelukke, at jitter kan spille en rolle, men jeg er helt sikker på at 98% af det er indbildning.

Netkabler vil jeg i mellemtiden blankt afvise, at der er nogen, der reelt kan høre forskel på. Det giver simpelthen ingen mening (så længe der er tale om "almindeligt fornuftige" kabler, der kan overføre den mængde strøm der skal til og med et spændingstab indenfor det acceptable - hvis du bruger 100 meter 0,2mm2 konstantantråd som 230V netkabel, så jo - så kan du nok godt høre en forskel! ).

Tror du på Hifi?

Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 November 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
kanonlyd skrev:
@Stemer

Der er ingen tvivl om, at der kan være forskel på analoge signal- og højttalerkabler. Det er klart. Der kan være en målbar, helt objektiv forskel på modstand, kapacitans og induktans f.eks., og det kan selvfølgelig give et kabel forskellige karakteristika mht. frekvensgang.

Det jeg mener er, at det er ikke svært eller dyrt at lave et kabel, der overfører "korrekt"/lineært. Det gør helt almindeligt lakridskabel uden problemer. Herfra kan det så godt være, at man kan tune lidt med et kabel, men det får ikke nogen ekstra "bonus-info" ud af lydbilledet. Der er ikke ekstra følsomme fine detaljer, der kun kan hives frem med særligt esoteriske kabler, uanset om de koster en milliard eller ej. Der kan kun laves simple forandringer i forhold til almindelig lineær gengivelse, og det kan man lige så godt lave med en EQ, skifte højttalere, akustikregulering eller noget helt andet og meget mere jordnært.

Således mener jeg, at selvom der KAN være forskel på signal- og højttalerkabel, tror jeg 98% af de rapporterede forskelle er indbildte.

Ligeså med digitale signalkabler. Jeg kan ikke udelukke, at jitter kan spille en rolle, men jeg er helt sikker på at 98% af det er indbildning.

Netkabler vil jeg i mellemtiden blankt afvise, at der er nogen, der reelt kan høre forskel på. Det giver simpelthen ingen mening (så længe der er tale om "almindeligt fornuftige" kabler, der kan overføre den mængde strøm der skal til og med et spændingstab indenfor det acceptable - hvis du bruger 100 meter 0,2mm2 konstantantråd som 230V netkabel, så jo - så kan du nok godt høre en forskel! ).

Må erklære mig helt på linje med Stemer

Det mærkeligste kabel jeg endnu har set er dette

http://www.nomono.dk/articles/ground-control
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Max.H skrev:
Stemer skrev:
kanonlyd skrev:
@Stemer

Må erklære mig helt på linje med Stemer

Det mærkeligste kabel jeg endnu har set er dette

http://www.nomono.dk/articles/ground-control

du har ret det er ren voodoo for 1395,- kr

den kan man selv lave for en 50-100,- kr for at se om det virker eller ej

der kan bygges og afprøves mange diy kabler for 1395 kr med eller uden indsigt i kabelkonstruktion dog ikke noget duelundbaseret kabel, for de penge får du kun 1 singlemeter

og så skal du jo bruge specielt mantrabehandlet silketråd og linolie

the power
Branchemedlem
Branchemedlem
Bindesbøl Audio

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 November 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Deer skrev:
@DanJeg har prøvet at dæmpe kablet med silke garn, inde i kablet ala Bindesbøl, men oplevede lyden blev
"lukket"Tror du jeg kan gøre ligesom ala Ramma, dæmpe med silkesnor uden på teflon?Hilsen Bo

Så har du da vidst gjort noget forkert, der burde være masser af luftighed i sådan et kabel....

Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs
Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden.
Til top Vis the power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the power

Deer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 November 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

@The Power
Præcis og det er også derfor jeg undrer mig. "Magien" Lufttigheden" forsvandt fuldstændig efter jeg havde prøvet at dæmpe dem med 100 % ren silkegarn.
De er pudset med sølvpudsseklud og ren bomuldsklud:
Til top Vis Deer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deer

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

kanonlyd skrev:
Tror ikke det er nogen god ide at blande plastik og naturmaterialer, de to ting lyder helt forskelligt.

Her er jeg næsten sikker på kabelskeptikerne ville kunne høre forskel hvis det ene kabel var et plastik kabel og det andet lavet udelukkende af naturmaterialer.

Jeg bruger ikke selv noget plastik og har ingen problemer med "luftighed" men jeg synes ikke man skal fyre sådan nogle begreber af men hellere holde sig til om eks.v. et piano lyder mere eller mindre rigtigt.

Der er optagelser uden luftighed optagelser med masser luftighed, optagelser med stort perspektiv og lille perspektiv, plader med oppumpet totalt død komprimeret badebolde bas findes typisk på Hifiii plader, og det modsatte stram korrekt instrument bas med den rigtige hulhed, plader med hidsig diskant og plader med ekstra silkeblød diskant, osv et anlægs kvalitet kan langt hen af vejen vurderes på evnen til at kunne gengive disse kontraster.

Det ene øjeblik lyder anlægget som en fuldblods klasse A forstærker. det næste som en virkelig dårlig Kl.A/B, og det næste øjeblik måske som en totalt død Kina rør-forstærker.

det er lidt morsomt, at det er den samme lyd vi er ude efter men 2 meget forskellige måder at nå målet på, med en absolut afslørende lyd med ovenstående karistika for lyden, nemlig at pladerne lyder som nat og dag alt efter hvilken plade der afspilles.

det er faktisk den lyd jeg har nået frem til after lang tids afprøvning og testning af bla. kabler,vibrationsafkobling,ren strøm, og opstilling af højtalere.

her er links til det der er gennemført i mit setup, om det er godt eller skidt i forhold til hvad der er gængs og kotume i hifikredse,så kan i jo selv bedømme om det er eller  eller endog, men jeg har opnået den lyd der var målet for alle projekterne.

side 3 endelig afkobling af setup:

http://www.avtainment.dk/forum/afkobling_topic916_page3& SID=ec7bd7d2-e94d-6b4aa7a8-5dc3bfb4-cf4c37b8.html

pladespiller optimering

http://www.avtainment.dk/forum/topic955_post34785.html#34785

bygning af passiv preamp

http://www.avtainment.dk/forum/bygning-af-ny-passiv-dual-mon o-preamp_topic750.html

den er iøvrigt uploadet på hificollective i England, Nick synes andre skulle mulighed for at se projektet

http://www.hificollective.co.uk/catalog/newsdesk_info.php?ne wsdesk_id=123

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Sendt: 23 November 2011 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

the power skrev:

Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs

Bindesbøl Audio

Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler.

Tror du på Hifi?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 23 November 2011 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
the power skrev:

Bindesbøl Audio

Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler.

Sikkert pga. at der jo er mange meter kobber vi ikke selv er herrer over, fra trafo til printbaner (jeg ville gerne se et "duelund" print) og svingspoler. Så hvor skulle ½ meter signalkabel kunne have så stor betydning. Jeg vil ikke afvise meget små forskelle, og så kan man så ophøje disse små forskelle til det der netop gør at man kan nyde musikken. Jeg hører så blot ikke til den kategori. Jeg kan nyde musikken når bare lydkvaliteten har et rimeligt niveau. Alt det andet er bare for at have en hobby (jeg taler kun for mig selv her).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

the power
Branchemedlem
Branchemedlem
Bindesbøl Audio

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 November 2011 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

the power skrev:

Bindesbøl Audio

Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby,
en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg,
og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden,
som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker.

Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der
ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket og slukket for længe siden, dummere er den almindelige
forbruger altså heller ikke.
I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel, uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger,
han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får.
Til top Vis the power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the power

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes