Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Knas med indgangsvælger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frekeloke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

wd40 hinden beskytter mod fugt men bliver ledende i elektroniske aparater, har jeg fået fortalt. men da den haraldbøtte er i
samme prisklasse som wd40 har jeg ikke gjort mere ud at tjekke det, og den virkede jo da jeg brugte den.......MEN DE-ICER
duer ikke HIHIHIHI det var sgu en brøler af karat. maskinen (en Denon et eller andet) stod af "i røg og damp for danmark" og
kom derefter på genbrugspladsen. havde ellers solgt den for 1200,- og ville bare lige gi den en tur inden køber kom og hentede
den
Til top Vis frekeloke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frekeloke

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Ha ha den var go...det gælder også for Kontakt 60...at det skal have lov at fordampe...ellers...man må slet ikke bruge det i følsomt apparatur med høje spændinger...såsom rørtestere...de bliver simpelthen ødelagt af det.

Ja WD40...det beskytter mod fugt, men jeg tror nu ikke det suger fugt og bliver ledende...næææ tværtom...den holder ikke...vand. Jeg har brugt det iforbindelse med fugt og højspænding...+5kV...det fungerede bare og blev ved at fungere i flere år i ikke støvfrit område. Jeg tror der er meget vrøvl sagt om det produkt ude på nettet, men altsammen noget man har hørt. Når man spørger ind til om de selv har prøvet...bliver svarede undvigende. Jeg tror bare det er snobberi for det er ikke *fint* nok...sådan er der så meget.

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

MrBakmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Det var da helt utroligt, som debatten nu har skiftet spor overtil WD40 og alle dets fortræffeligheder  

Jeg har selv erfaringer med brug af WD40, og jeg giver Åge og frekeloke fuldstændig ret; WD40 efterlader en olieret hinde, som i sagens natur IKKE fordamper - og der skal ikke meget fantasi til at forestille sig, hvor de løse støv dermed søger hen - og hvad sker der ved blandingen kul og olie = sværtegrød ? Det er altså ikke for sjov at WD40 er sidste led i kæden  

Nå, men skulle vi ikke hellere tage og hjælpe KasperH med at få hans indgangsvælger flot????!!!

KasperH: Jeg er bange for, at du må igang med værktøjet Som du selv har været inde på, ser omskifteren ud til at være indkapslet i en metal kappe jvf dine billeder. Næste step er, at finde ud af om denne kappe kan afmonteres? Frekeloke giver et udmærket forslag - prøv at finde ud af hvordan denne kappe er monteret (igennem printet, låst via møtrikken til forpladen).

TRO IKKE, at der fra to huller i toppen er direkte adgang ned til kontaksættene - for det er der oftest ikke, da disse ligesåvel kan tjene andre monterings formål. Endvidere kan hele omskifterens indre være foret med plastic - og så er du jo ligevidt.

Prøv at afmontere forpladen! Hvis denne heller ikke kan afmonteres, er der desværre ingen vej udenom end at afmontere hele printet fra kabinettet (går ud fra at kabinettet har fast bund, som ikke kan afmonteres?). Hvis du kan afmointere forpladen, så tag nogle flere billeder, så vi kan se, hvordan den famøse omskifter ser ud forfra.

Lad os høre hvordan det går

MrBakmann

Til top Vis MrBakmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrBakmann

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Tak for jeres hjælp. Jeg ved ikke om jeg har mod på at prøve at skille de hele ad. Som oftest får jeg aldrig samlet det igen. Men måske vil jeg kigge på det.

Hvis der er nogen derude som er fortrolig med alt det her, giver jeg meget gerne kaffe og en god flaske et eller andet, og naturligvis en lytter på restultatet i tilfælde af at jeg kører fast.

Jeg kigger lige på det.

Men altså, tak for al jeres hjælp, det er meget værdsat.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Det er altså påfaldende som de omskiftere ligner hinanden...omskifter dækkene er i så fald alm. runde og sidder lige under kappen...Exposuren har 6 input...også denne, men jeg påstår ikke noget udover den er pærenem at rense. Det kræver en øvet tekniker at afmontere den...med en god tinsuger.

http://www.ebay.de/itm/Yamaha-input-selector-AX-750-1050-107 0-1090-CAS-/400255927382?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=ite m5d311cc456

BTW...jeg har lige checket min Pioneer tuner for sort tjære (jeg blev næsten bange)...der var FINT RENT overalt, men jeg oversvømmede den jo heller ikke! Nå ja...den spiller osse fint, men jeg havde heller ikke forventet andet...efter så lang tid.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes