Sendt: 23 Maj 2013 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i denne månede fået mig en subwoofer til mine dali zensor 1, en jamo sub 200 og det gir da også lidt ekstra bas,
men tror ikke mellembassen er så kraftig, så i området omkring 100-200hz kan der godt mangle lidt power.
Det nemmeste når en subwoofer ikke skal justeres, når der ikke er nogen eller det sker aut med et surround anlæg.
Jeg har lige nogen få måneder hvor jeg skal betale af på mit lån før jeg har lidt ekstra hver månede, jeg f.eks kan bruge på
noget hifi.
Jeg ser tit youtube videoer og læser test med mere, hvor jeg har set,hørt Dynaudios DM 2/6 og DM 2/7 hvor jeg altid har
syntes at dynaudio har en behalig top aldrig for høj og en fornuftig bas (dog har jeg hørt den flere gange på youtube end irl).
Ofte er der ikke balance imellem niveauet i toppen og bunden på mange højtaler, med masser af diskant (for meget) og for
lidt bas
Når jeg læser daterne så er der ikke meget forskel på dem, ud over det indlysende med størrelsen ogf vægten,prisen og så
videre, de tåler den samme effekt,har det samme frekvensområde med samme toleranser og følsomheden skulle også
være ens, testet i whathifi for de 5 stjerner og der lader ikke til at være den store forskel på lyden,som der f.eks er i følge
whathifi på B&W 686,685,684
Har set nogen DM 2/6 til omkring 2500kr så muligheden er da realistisk for at opgradere så jeg slipper for subwooferen og
med at mellembassen måske ikke lige er dalier zensor 1's største styrke (men dejligt at have fået lidt mere bas som dalierne
mangler).
Hvad er egentlig forskellen på Dynaudio DM 2/6 og 2/7?
|