Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector M3 Reparation (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har et sæt Audiovector M3 - efterhånden en gammel svend - hvor diskantenhederne er gået i stykker.

Så vidt jeg kan læse mig til her og der er Audiovectors lager brændt ned - og man kan derfor ikke købe den samme diskantenhed mere.

Det efterlader jo et problem, da jeg jo gerne vil holde liv i de fine kasser.

Spørgsmålet er derfor om nogen har erfaringer med at sætte en anden diskantenhed i - evt. ScanSpeak eller lign. og om der er nogen enheder der matcher en til en - eller om der evt. skal pilles ved delefilteret samtidigt med.

Jeg er villig til at eksperimentere lidt uden, at det må koste en masse penge.

Derfor har jeg ej heller tænkt mig at sende enhederne til Audiovector til renovering, idet jeg antager det koster flere tusinde kroner pr. styk - og det er højttalerne alligevel ikke længere værd.

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Heine

Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Maj 2013 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hej hvilken m3 model er det m3 standard, super, signature da der er meget stor forskel på disse modeller både med Filteret og valg af enheder du kan sagtens benytte scan speak eller vifa diskanter det er også dem audiovector bruger men de tweeket dem lidt.

men forstår dig godt at du ik køber dem igennem audiovector men data'erne får Man i hvert falde ik af dem

men så er det godt at man kan finde mange ting på google
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Heine Dupont skrev:

Hejsa

Jeg har et sæt Audiovector M3 - efterhånden en gammel svend - hvor diskantenhederne er gået i stykker.

Så vidt jeg kan læse mig til her og der er Audiovectors lager brændt ned - og man kan derfor ikke købe den samme diskantenhed mere.

Det efterlader jo et problem, da jeg jo gerne vil holde liv i de fine kasser.

Spørgsmålet er derfor om nogen har erfaringer med at sætte en anden diskantenhed i - evt. ScanSpeak eller lign. og om der er nogen enheder der matcher en til en - eller om der evt. skal pilles ved delefilteret samtidigt med.

Jeg er villig til at eksperimentere lidt uden, at det må koste en masse penge.

Derfor har jeg ej heller tænkt mig at sende enhederne til Audiovector til renovering, idet jeg antager det koster flere tusinde kroner pr. styk - og det er højttalerne alligevel ikke længere værd.

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Heine

Hvorfor tager du ikke bare kontakt til Audiovector istedet? I forhold til et forum, så er de nu engang de bedst kvalificerede til at hjælpe dig med at få det rigtige.

Ring til dem - de er til at få fat på!

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Maj 2013 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Undskyld - at jeg sætter spørgsmål ved, hvor seriøse AudioVektor er:

Jeg kender en der købte nogle AV3 - hvor det ene delefilter viste sig at være brændt af.
AudioVektor vendte tilbage at de ikke havde det konkrete delefilter - men de kunne tilbyde at  'opgradere' ham til en 'Si' version (som anvender en anden diskant).

Med mindre der er noget jeg ikke ved om de forskellige versioner af AV3 og de forskellige diskanter - så kan man ikke bare lige gøre det og mene det alvorligt!

Nørd

e

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

S V J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Maj 2013 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan muligvis godt hjælpe dig. Så skriv lige hvad der er brændt af og hvilken model det er.

Mvh
Søren
Til top Vis S V J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S V J

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Maj 2013 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Undskyld - at jeg sætter spørgsmål ved, hvor seriøse AudioVektor er:

Jeg kender en der købte nogle AV3 - hvor det ene delefilter viste sig at være brændt af.AudioVektor vendte tilbage at de ikke havde det konkrete delefilter - men de kunne tilbyde at  'opgradere' ham til en 'Si' version (som anvender en anden diskant).

Med mindre der er noget jeg ikke ved om de forskellige versioner af AV3 og de forskellige diskanter - så kan man ikke bare lige gøre det og mene det alvorligt!

Nørd

e

tror du har misforstået for det er bare ændring i filteret på   alle deres S3 serie til s3i   om der er super signature eller avantgrade nogle små justeringer i filteret jeg har haft både signaturen og avantgarde i første version ogver vejet at opgrader til i   men forskellen var så lille at jeg droppet det

og jeg har altid fået god behandling både af forhandleren og AV
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2013 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage fat i Rabu acoustics. Der kan du både få hjælp til enheder og nyt delefilter.

Hvis du er glad for kasserne, kan de sikkert også sige noget kvalificeret om de mellemtone-enheder og komponenter Audiovector anvender i filtrene. Sikker på de kan lave en god opgradering....

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes