Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 03:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega Delefilter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Malerpeter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ligger inde med et sæt Cerwin Vega D9E som er fra 82-84". De har efterhånden nogle år på bagen, men da de stadig er utrolig pæne og velholdte og jeg egentlig er glad for dem, vil jeg gerne at de forbliver sådan!... Jeg har imidlertidig opdaget at potmeterne til regulering af high, mid-tone godt kunne trænge til en udskiftning og har derfor åbnet til delefilteret for at aflæse værdierne på disse potmetre, Men der står kun nogle typetal som AW-4386-1.

Er der nogen som ved hvilke værdier disse potmetre skal være ?... Jeg har haft kontaktet Danmarks Hifi klub, men de kan ikke hjælpe mig med så gamle komponenter.

Jeg har prøvet at Ohm-teste potmetrene, hvilket kun kan aflæses som 17,5 Ohm hvilket lyder mærkeligt i min forstand.

Malerpeter Aalborg.

Til top Vis Malerpeter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malerpeter

hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Maj 2013 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrive til Cerwin Vega's kundeservice i USA, de plejer at være særdeles hjælpsomme med både forklaring og diagrammer på problemstillinger

Jeg har selv fået tilsendt delefilter diagram på mine LS-15'nere for en del år siden via email..

Hvis du går med tanker på at opgradere dit delefilter, har jeg også et par råd her:
- Lad de originale spoler blive, har selv prøvet at skifte til nye bedre.. - det blev noget l**t
- Kast ikke for mange penge efter kondensatorene.. Jeg endte ved Jantzen Cross-Caps, alt over var spild..

blot mine erfaringer //mvh

Malerpeter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Maj 2013 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

hcpowerinc skrev:
Prøv at skrive til Cerwin Vega's kundeservice i USA, de plejer at være særdeles hjælpsomme med både forklaring og diagrammer på problemstillinger

Jeg har selv fået tilsendt delefilter diagram på mine LS-15'nere for en del år siden via email..

Hvis du går med tanker på at opgradere dit delefilter, har jeg også et par råd her:
- Lad de originale spoler blive, har selv prøvet at skifte til nye bedre.. - det blev noget l**t
- Kast ikke for mange penge efter kondensatorene.. Jeg endte ved Jantzen Cross-Caps, alt over var spild..

blot mine erfaringer //mvh

Tak for indput! Jeg har tildels løst problemet... De spiller, men ikke længere med regulering i mellemtoneområdet. Danmarks Hifi klub, rådede mig til bare at bypasse potmeteret, så det har jeg gjort. Jeg kunne iøvrigt aldrig finde på at opgradere filteret, for jeg syntes at mine D9E spiller genialt.

Til top Vis Malerpeter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malerpeter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes