Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cad TPH118 subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zebulba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Det er første gang jeg poster her, så bær over med mig hvis det ikke lige er her "posten" hører til.

Den bliver vist også en smugle lang.

Det er bare fordi jeg har fået mig en meget positiv oplevelse som jeg gerne vil dele.

Jeg har købt mig en noget utraditionel subwoofer til mit anlæg.

http://www.cadaudio.dk/cad_tph118.htm (det er med Cad B18 enhed)

Den overordnede mening med selve anlægget, at få bedst mulig stereo lyd, fra mit Spotify Premium abonnement...så det er i den/det kategori/område vi ligger rent lydkvalitetsmæssigt...

Først vil jeg lige beskrive mit anlæg, samt signal vej så godt jeg kan...

1 x Apple Tv.
1 x Argon DAC1.
1 x DBX PX (aktivt delefilter).
1 x Nad C350.
1 x JB C2 800.
8 x (4 pr. side) B&W DM601S3.
1 x Cad THP118.

Højtalerkabel: 2 x 5 m Tara Labs Prime 1000 til 601erne.

Signalkabel: Standart optisk mellem Apple tv og Argon DAC1, og et Tara Labs Argon, fra DAC1 til Nad C350

Musikkilde: Spotify Premium, afspilles/gemmes i bedste kvalitet fra/på Iphone til Apple tv...optisk fra Apple tv til Argon DAC1... analogt fra Argon DAC1 til Nad C350...pre out fra Nad C350 til DBX PX...DBX PX deler top/bund og sender 80 Hz til 20 KHz tilbage til Nad C350 der så forstærker det, og sender det til B&W DM601S3 (4 pr. side)...DBX PX sender frekvenserne fra 80 Hz til 30 Hz til JB C2 800 i brokoblet stand (1300 watt) der så driver subben (Cad TPH118)...håber ikke det var for forvirrende..

Cad TPH118 står i min ca. 30 kvm. store stue, og fungerer som subwoofer i mit Hi-fi anlæg!!!

Prioriteten, har fra starten af min søgen efter en subwoofer, i prisområdet mellem ca. 5 og 10000 kr., UDELUKKENDE været LYDKVALITETEN!!!

kriteriet var at subwooferen skulle lyde ordentligt!!!

For mig er det ensbetydende med præcis, kontant og DYB bas, samt god separation af elbas og stortromme. (hvis indspilningen af musik materialet da ellers tillader dette)

At det endte med en subwoofer, der udover det nævnte, også kan spille ekstremt højt, betragter jeg som en "bonus"

Og den kan virkeligt spille MEGET!!!!!! højt, men endnu bedre er det (naturligvis), at den til fulde, opfylder det primære kriterie, og spiller rigtig godt/pænt.

Derudover lyder den fantastisk godt, selvom der blot spilles ved lave niveauer, 90% af tiden spiller den i det niveau... (normal tale og derunder)

For at lydniveauet passer til de 4 x B&W DM601S3 pr. side, så er TPH118 skruet...20 dB NED!!! (så er der ikke mange watt tilbage)...på DBXen (aktivt delefilter). Vil endda sige at basniveauet stadig ligger lidt til den gode side. TPH118 er super følsom.

Inden jeg købte den, hørte jeg den i en A-B test, i et pa. setup imod en B&C 18PS100 18 tommer basenhed, i et ca. 160 liter basrefleks kabinet, tuned til ca. 40 Hz, hvor TPH118 lød hørbart bedre, dybere og højere.

Demo setuppet var lavet sådan at man kunne skifte subwoofer på ca. 10 sekunder, således at lydmæssige forskelle på de to subs, fremstod "klokkeklare"

Hørte bl.a. lige præcis denne version af denne sang http://www.youtube.com/watch?v=uzNOKwcY28k, (prøv at lyt fra 03:20 uha det lyder godt) men også Daft Punks nye album gør sig godt, og er en glimrende kilde til at teste subbens evne til at spille kontant/præcis, med adskillelse af elbas og stortromme.

Lydmæssigt vil jeg sammenligne den lidt med en B&W ASW4000 (har haft sådan en før, men forstærkeren brændte af, øv!).

TPH118 lyder ligeså "dyb" som ASW4000, men er bare meget mere præcis og kontant i lyden, samt lyder MEGET "større", og kan naturligvis også spille, astronomisk meget højere:-)

Meget belejligt når vennerne kommer forbi til "mande aften", hvor det altid ender med at lydtrykket kommer godt deropad:-)

God sommer.

Venligst, Steffan."
Til top Vis Zebulba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zebulba

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes