xKrallex skrev:
Ham som sælger den har mange erfaringer og har haft højtalere i 20 år, så han ved hvad han
snakker om. Han har også andre højtalere som han sælger som er i en meget højere prisklasse, så han er god nok :)
|
|
|
Jeg har erfaring med højttalere i 30 år, men det er dælme sjældent jeg ved hvad jeg snakker om

Han vil sige alt
for at sælge dem, så med mindre du kender ham er du køber, og han er sælger.
xKrallex skrev:
Hvad vil i mene? Er det et godt køb? |
|
|
Snakker du stadig Audiovector, eller er det Infinity der trækker nu...
Audiovector kan du købe hvis du synes det er sjovt at have noget som ingen andre har (sådan en fetich har jeg selv).
De bliver hamrende svære at sælge igen pga. uoriginaliteten - husk det, hvis du overvejer at skifte en anden gang
igen. Som sådan kan ingen udtale sig om det sæt "C2" (i anførselstegn fordi det kun er kabinettet der er C2), de er
sammensat af andre enheder og filtre, og selv om jeg tvivler på at Ole Withøft / Audiovector ville sælge dem hvis ikke
de var nogenlunde fornuftige, så er det ikke godt at vide hvor langt han har drevet eksperimentet. Skulle du synes de
lyder godt er der jo intet i vejen for at købe dem, men hvis der er noget du ikke synes om bemærker du det
sandsynligvis først mange uger senere. Klangkarakteristikken er der åbenbart tvivl om, når lyden fra et sæt C2 til et
sæt M3 ændrer sig ifølge nogle af indlæggene, og så er det ikke godt at vide hvor disse "C2" ligger.
Jeg har haft et sæt Infinity IRS Omega, og dem var jeg glade for. Min rørforstærker (80 watt) kunne ikke helt styre
bassen (lidt blød, ikke så meget hug, men alligevel uden at gøre sig negativt bemærket), men som sådan lød
højttalerne fint. Og ingen forvrængning. Jeg kan ikke finde specifikationer på Kappa 70, og ikke andet end 110/190
watt i hhv. 8 og 6 ohm for Marantz'en, men den kan sikkert fint trække dem til normal lydstyrke. Spørgsmålet er hvor
meget du vil presse sættet. Men ja, som foreslået kan der jo sættes en separat effektforstærker på senere, hvis ikke
Marantz'en har helt styr på sagerne.
Du får ikke et endegyldigt svar på hvad du skal købe her på forum, du må selv afveje pro og contra - og se hvad din
mavefornemmelse siger dig. Hvis du kan høre dem har du en lille chance for at ramme rigtigt (bedst muligt), men når
"C2" er så ukendt en størrelse er det svært at sammenligne dem, selv for nogen der har hørt både Kappa 70 og M3
eller C2.