Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector c2 II? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg ville helt klart tage Infinity'en. Især til de 2000 han nævner. Husk at se og lytte godt efter om EMIT-diskanten er helt i orden, og ikke lyder dårligt.

Om din Marantz helt har kræfter nok til at spille vanvittig højt ved jeg ikke, men husk ikke at spille højere end at det lyder godt. Skru ned hvis det forvrænger.

Med tiden vil Infinity'erne sikkert have godt af en separat effektforstærker, men du kan sagtens starte med din Marantz.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Mattheis
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

xKrallex skrev:
Ham som sælger den har mange erfaringer og har haft højtalere i 20 år, så han ved hvad han
snakker om. Han har også andre højtalere som han sælger som er i en meget højere prisklasse, så han er god nok :)

Jeg har erfaring med højttalere i 30 år, men det er dælme sjældent jeg ved hvad jeg snakker om Han vil sige alt
for at sælge dem, så med mindre du kender ham er du køber, og han er sælger.

xKrallex skrev:
Hvad vil i mene? Er det et godt køb?

Snakker du stadig Audiovector, eller er det Infinity der trækker nu...

Audiovector kan du købe hvis du synes det er sjovt at have noget som ingen andre har (sådan en fetich har jeg selv).
De bliver hamrende svære at sælge igen pga. uoriginaliteten - husk det, hvis du overvejer at skifte en anden gang
igen. Som sådan kan ingen udtale sig om det sæt "C2" (i anførselstegn fordi det kun er kabinettet der er C2), de er
sammensat af andre enheder og filtre, og selv om jeg tvivler på at Ole Withøft / Audiovector ville sælge dem hvis ikke
de var nogenlunde fornuftige, så er det ikke godt at vide hvor langt han har drevet eksperimentet. Skulle du synes de
lyder godt er der jo intet i vejen for at købe dem, men hvis der er noget du ikke synes om bemærker du det
sandsynligvis først mange uger senere. Klangkarakteristikken er der åbenbart tvivl om, når lyden fra et sæt C2 til et
sæt M3 ændrer sig ifølge nogle af indlæggene, og så er det ikke godt at vide hvor disse "C2" ligger.

Jeg har haft et sæt Infinity IRS Omega, og dem var jeg glade for. Min rørforstærker (80 watt) kunne ikke helt styre
bassen (lidt blød, ikke så meget hug, men alligevel uden at gøre sig negativt bemærket), men som sådan lød
højttalerne fint. Og ingen forvrængning. Jeg kan ikke finde specifikationer på Kappa 70, og ikke andet end 110/190
watt i hhv. 8 og 6 ohm for Marantz'en, men den kan sikkert fint trække dem til normal lydstyrke. Spørgsmålet er hvor
meget du vil presse sættet. Men ja, som foreslået kan der jo sættes en separat effektforstærker på senere, hvis ikke
Marantz'en har helt styr på sagerne.

Du får ikke et endegyldigt svar på hvad du skal købe her på forum, du må selv afveje pro og contra - og se hvad din
mavefornemmelse siger dig. Hvis du kan høre dem har du en lille chance for at ramme rigtigt (bedst muligt), men når
"C2" er så ukendt en størrelse er det svært at sammenligne dem, selv for nogen der har hørt både Kappa 70 og M3
eller C2.
Til top Vis Mattheis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mattheis

xKrallex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer også at købe en effektforstærker senere hen. Jeg dropper de Audiovector og køber Kappa 70. Skal dog lige lytte til dem først. Som sagt ham der sælger dem ved hvad han snakker om. Han har andre højtalere til salg som er high end og de havde en nypris på omkring 30000, så jeg stoler mere på ham :)

Til top Vis xKrallex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xKrallex

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Det er altså en underlig logik du der bruger.

Det svarer til at hvis en privatperson har en Porsche til salg, vil jeg gerne købe en Opel af ham, fordi han ved hvad han taler om.

Jeg sikker ikke at din sælger _ikke_ ved hvad han snakker om, blot at din konklusion ikke er logisk.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

xKrallex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Det er da ikke en underlig logik jeg bruger. Det er bare min mening og jeg synes han virker flink
Til top Vis xKrallex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xKrallex

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2013 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

xKrallex skrev:
Det er da ikke en underlig logik jeg bruger. Det er bare min mening og jeg synes han virker flink

jaja men nu er det højtalerne du skal hører på, ikke hvorvidt han er flink du har en underlig tankegang men lad nu være
med at stole på sælger 100% før du selv har tjekket efter, mange klamhuggere findes der sgu! ikke at alle er sådan men
nogengange kan man risikere det og så står du der, med et ødelagt produkt og ingen der kan hjælpe dig

Men køb du de kappa 70, har selv haft et sæt og de spiller en del bedre end C2'erne
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes