Sendt: 12 Juni 2013 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Herinde.
Jeg har et problem eller ikke et decideret problem men noget jeg godt kunne tænke mig at få gjort noget ved. Nemlig at mine gode gamle aktive PC højttalere spiller højere i den ene højttaler, nemlig den hvor forstærkermodulet er monteret. Jeg har prøvet at kompensere for det ved at justere på ballancen inde i windows lydpanelet men hvis jeg gør det, så mister den højttaler med mest lyd en del punch i lyden, plus at jeg til tider anvender dem som mobile højttalere til transportabelt lydudstyr som Discman, Ipod etc.
Derfor tænker jeg om man på en eller anden måde kan afhjælpe problemet ved at udskifte eller justere noget i forstærkermodulet? Jeg har ikke selv ret meget forstand på den slags og betaler derfor gerne for at få en sagkyndig til at udbedre problemet og bringe forskellen til livs. De skulle jo helst gerne spille lige højt fra begge kabinetter.
Det drejer sig om 2 af de typiske store hvide aktive multimedia højttalere hvor forstærkeren er indbygget i den ene højttaler og den anden tilsluttes med et løst kabel mellem højttalerne. Mærket er Juster og kan ikke huske modelnummeret men de virker meget simple bygget op. Hvis nogle kan huske disse her, så er det samme type bare med et lidt andet design og lidt bedre diskant enheder: http://www.guloggratis.dk/elektronik/computere/hardware/hojt talere/annonce/billeder/19538363-computer-hoejttalere-yamada
Jeg har fået at vide flere gange at jeg bare skal kassere dem og finde nogle andre, men jeg synes de spiller ganske hæderligt og er udstyret med auto-power funktion så derfor vil jeg gerne beholde dem og få fejlen udbedret.
Er der mon nogle herinde fra som kunne tænke sig at prøve at kigge på dem? Det skal selvfølgelig ikke gøres gratis. __________________ /Allan
|