Emne: Jamo concert 11 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
roberto-m01 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude.
Ja, som overskriften siger er jeg kommet i besiddelse af sådan et sæt jamo concert 11 og syntes at de spiller rigtig godt,
ihvertfald i forhold til prisen.
Syntes virkelig at de spiller utrolig klart og åbent og blev ærlig talt lidt overrasket, bunden er derimod ikke noget som
overrasker, men igen til prisen syntes jeg det er fint nok.
Har også fået et sæt B&W dm 603 s3 hjem som jeg så ikke har fået hørt på endnu og valget står nu mellem disse to sæt.
Hvad er jeres erfaringer med disse højtalere? specielt jamo`erne for syntes de spiller bedre end nogen af de noget dyrere
højtalere jeg har hørt.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
roberto-m01 skrev:
Hvad er jeres erfaringer med disse højtalere? specielt jamo`erne for syntes de spiller bedre end nogen af de noget dyrere højtalere jeg har hørt. |
|
|
Jeg er ikke imponeret af Concert 11'eren - selv om den ved første lyt virker ganske fremragende, og sammenligne med DM603 kan man ikke, de er fra to forskellige verdner
Lad dig ikke forblænde af førstehåndsindtrykket, men brug noget tid sammen med dem, og noget musik du kender - Den der giver dig lyst til at høre mere musik, er nok den du skal vælge
Har selv idag både Jamo 707i og CBR1302 - der begge i mine ører har styrer og svagheder - 707i har formidabel mellemtone og diskant, samt lousy basformåen - 1302 kan spille kittet ud af ruderne, men er mere rå (In you face agtig) ....
Hvad andre synes, kan du ikke rigtigt bruge til noget - vi hører jo ikke lyden gennem dine ører. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
roberto-m01 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 18 Juli 2013 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt i ikke hører lyden gennem mine ører, men højtalere performer jo forskelligt alt efter rum og opstilling.
Erfaring betyder rigtig meget syntes jeg.
Skal også være ærlig og sige at jeg er en type som godt kan lide at "blære" mig lidt med mit anlæg over for vennerne og
sige at det bare spiller p***e godt og jeg har brugt mange penge på det, men når det så er sagt er jeg ikke altid sikker på at
når nu jeg har brugt over 100.000 på mit anlæg, så spiller det bare godt, for indbildning har også rigtig meget at sige,
ihvertfald i min verden og måske passer jeg slet ikke ind i dette forum, hvad ved jeg :-)
Jeg har ihvertfald ejet en hel del højtalere og forskellige anlæg og prøvet at danne mig et indtryk af hvad der spiller "godt"
og det har været højtalere til over 30.000 kr. og forstærkere til over 40.000 men prisen er jo ikke en garanti for at det er et
godt produkt.
Det kunne være rart med lidt input til hvor man skulle ligge sine penge for at at opgradere og om man havde valgt en helt
forkert bane i forhold til ens smag.
Syntes selv at de jamo´er jeg har fået gør det rigtig godt, og hvis man tilsætter en sub der kan nå noget af det dybe har
man en god konstellation.
Har også nogen højtalere der er væsentligt dyrere og større end de jamo´er og de spiller selvfølgelig rigtig godt, men syntes
der er nogen ting i de jamo´er som jeg ikke har hørt før, specielt i mellemtone området. Stemmer er utroligt klare.
Det kan også være fordi jeg aldrig har haft nogen højtalere med danske enheder i.
Håber at høre fra jer
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 18 Juli 2013 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
roberto-m01 skrev:
Ved godt i ikke hører lyden gennem mine ører, men højtalere performer jo forskelligt alt efter rum og opstilling.
|
|
|
præcis ! Selv om det man har foran (forstærker/kabler) spiller en betydning, er det samspillet mellem rummet og højttaleren, der giver facit.
Citér:
Skal også være ærlig og sige at jeg er en type som godt kan lide at "blære" mig lidt med mit anlæg over for vennerne og sige at det bare spiller p***e godt og jeg har brugt mange penge på det, men når det så er sagt er jeg ikke altid sikker på at når nu jeg har brugt over 100.000 på mit anlæg, så spiller det bare godt, for indbildning har også rigtig meget at sige, ihvertfald i min verden og måske passer jeg slet ikke ind i dette forum, hvad ved jeg :-)
|
|
|
Jeg tror nok det ovenstående, passer temmeligt godt på de fleste herinde - Jeg har da bestemt selv været på det stade engang. I dag har jeg ingen anelse om hvor mange forskellige højttalere der har passeret gennem stuerne, og det er nok ikke slut endnu.
På et eller andet tidspunkt holdt jeg op med at lytte til højttalerne, og fandt ud af at det nok gav lidt mere at koncentrere sig om musikken i stedet for - hvilket afstedkom et dillema, for i al sin gru opdager man at der nok ikke findes den højttaler, der spiller al musik ligegodt.
Så er fanden jo pludseligt løs i laksegade :)
Mine tidligere nævnte Jamo 707i'ere har provokeret legebarnet frem i mig, for hvordan får jeg kombineret den lyd, jeg mener de har i mellemtone og diskant, med den fremragende bas, jeg mener de endnu ældre 1302'ere kan levere ?
2 muligheder : save dem i stykker, og lave nye baskabinetter , eller lede videre ?
joeh ..... det er skruen uden ende :)
Citér:
Jeg har ihvertfald ejet en hel del højtalere og forskellige anlæg og prøvet at danne mig et indtryk af hvad der spiller "godt" og det har været højtalere til over 30.000 kr. og forstærkere til over 40.000 men prisen er jo ikke en garanti for at det er et godt produkt.
|
|
|
Prisen på tingene kan man ikke bruge til andet end en indikator på muldvarpens skrigeri :)
Citér:
Det kunne være rart med lidt input til hvor man skulle ligge sine penge for at at opgradere og om man havde valgt en helt forkert bane i forhold til ens smag. |
|
|
Hvis du fortæller lidt om resten af udstyret, kan det nok tænkes at nogen vil pippe lidt med hensyn til forslag :)
Citér:
Syntes selv at de jamo´er jeg har fået gør det rigtig godt, og hvis man tilsætter en sub der kan nå noget af det dybe har han en god konstellation. |
|
|
Egentligt også min foreløbige løsning på tingene - jeg fandt et par gamle AudioPro B2-50'eren frem. Selv om de er fra forrige årtusinde gemmer de stadig på kvaliteter. (selv om det kan tage en krig, at få samspillet på plads)
Citér:
Har også nogen højtalere der er væsentligt dyrere og større end de jamo´er og de spiller selvfølgelig rigtig godt, men syntes der er nogen ting i de jamo´er som jeg ikke har hørt før, specielt i mellemtone området. Stemmer er utroligt klare. Det kan også være fordi jeg aldrig har haft nogen højtalere med danske enheder i. |
|
|
Svært at kommentere, men et faktum er jo at der er lavet en hel del højttalere her i lille Danmark, der nyder stor anerkendelse ude i verden. (ingen nævnt, ingen glemt)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 18 Juli 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
roberto-m01 skrev:
Erfaring betyder rigtig meget syntes jeg.
Skal også være ærlig og sige at jeg er en type som godt kan lide at "blære" mig lidt med mit anlæg over for vennerne og
sige at det bare spiller p***e godt og jeg har brugt mange penge på det, men når det så er sagt er jeg ikke altid sikker på at
når nu jeg har brugt over 100.000 på mit anlæg, så spiller det bare godt, for indbildning har også rigtig meget at sige,
ihvertfald i min verden og måske passer jeg slet ikke ind i dette forum, hvad ved jeg :-)
Jeg har ihvertfald ejet en hel del højtalere og forskellige anlæg og prøvet at danne mig et indtryk af hvad der spiller "godt"
og det har været højtalere til over 30.000 kr. og forstærkere til over 40.000 men prisen er jo ikke en garanti for at det er et
godt produkt.
Det kunne være rart med lidt input til hvor man skulle ligge sine penge for at at opgradere og om man havde valgt en helt
forkert bane i forhold til ens smag.
Syntes selv at de jamo´er jeg har fået gør det rigtig godt, og hvis man tilsætter en sub der kan nå noget af det dybe har
man en god konstellation.
Har også nogen højtalere der er væsentligt dyrere og større end de jamo´er og de spiller selvfølgelig rigtig godt, men syntes
der er nogen ting i de jamo´er som jeg ikke har hørt før, specielt i mellemtone området. Stemmer er utroligt klare.
Det kan også være fordi jeg aldrig har haft nogen højtalere med danske enheder i.
Håber at høre fra jer  |
|
|
Concert 11 er en fin højttaler, med de begrænsninger der følger med. I forhold til 707i, som den afløste, er den klasser bedre på diskant og mellemtone forudsat at den er parret med det rigtige grej. Med det rigtige grej menes noget der ikke er alt for lyst i klangen.
På bassen lader den noget at ønske, da outputtet godt kunne være kraftigere end data indikerer. Til gengæld er den fri for portstøj som dens forgænger led ekstremt meget under.
Selve kabinettet er virkeligt godt skruet sammen og bygget med deres NCFB-compound som er helt dødt/tungt, og det giver enhederne optimale arbejds betingelser. Skulle man få den op at ringe, så skulle du få en til at tweake delefilteret i højttalerne lidt og få toppen taget på diskanten. Enhederne er SEAS Excel, og de er norske - intet dansk her :o)
Til de priser de handles til, er det en fin højttaler - men om man kan lide den eller ej, er et smagsspørgsmål. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|