Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 11 Juli 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i forummet.
Jeg har besluttet mig for at jeg vil til at anskaffe mig en subwoofer.
Jeg har et sæt Dali 850 fronter, en Dali suite 0.8 center og nogle Dali 102 baghøjttalere. Jeg kunne godt tænke mig at se hvor stor forskel en subwoofer gør under en film, mine Dalier giver en fin mængde bas fra sig, men jeg tror at det vil give noget ekstra med en subwoofer. Min surround forstærker er en Denon Avr-2105, og så har jeg en effektblok på 850'erne.
Jeg har selv kigget lidt på en SVS 10" brugt til 2600 (mit budget er omkring de 3k brugt, men kan strækkes hvis det rigtige byder sig), som jeg umiddelbart synes ser meget interessant ud, jeg ved dog ikke om den er for lille til 20 m2. Samtidigt har jeg også tænkt lidt på noget Velodyne eller B&W samt Dali, jeg kunne dog godt tænke mig at høre lidt omkring hvilke erfaringer folk har gjort sig. Hvis nogen har idéer til andet i den prisklasse, som ikke fylder det helt vanvittige vil jeg meget gerne høre nærmere også.
Jeg håber I vil hjælpe.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 11 Juli 2013 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på en XTZ , der for du meget for pengene , en 12" med 300 watt i røven koster lige ved 3900kr
Har selv en 10" og den gør det rigtigt godt.
Film med en sub er det eneste rigtige , selv om du har nogle gode front højtaler i Dali 850 , vil du blive overrasket.
madmax
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 11 Juli 2013 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at der er 2 stk 10" XTZ tilsalg på ksb , de koster 3300 kr til den pris vil du få kanon bas.
madmax
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 11 Juli 2013 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en SVS - den er jeg over ud til freds med - den spiller vildt godt.
Der er virkelig styr på tingene - Du vil ikke blive skuffet..
Kender ikke XTZ - men SVS er meget kendt for deres sub's, Jeg ville vælge SVS'en.
MVH
Ulrik
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 11 Juli 2013 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg vil helt klart anbefale dig SVS, jeg har en 12 tommer SVS som også har været brugt sammen med Dali 850,
de er så blevet skiftet ud med 870,men subben står her stadig, jeg har meget svært ved at tro at de kan overgåes
til den pris de koster. Jeg har haft min side 08 og den skal ingen steder, ved heller ikke hvilke højttalere der kan
overdøve den, den følger ihvertfald nemt med 870erne, og hold da op en bund den kan lave
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres inputs, det har givet mig lidt at tænke over. Jeg kan umiddelbart se at Velodyne nok er for dyre jf. mit budget. SVS tiltaler mig nok mest da bassen går utroligt dybt, XTZ'en vil nok mere være en ekstern bas i mit setup, men det er jo nok heller ikke nødvendigvis dårligt.
Jeg har desværre ikke mulighed for at handle brugt pt. madmax, da arbejde tager alt min tid. Men jeg vil være opmærksom på brugtmarkedet, så kan jeg få et indtryk af prisniveau og hvad der udbydes.
Hvor kræsen er de 2 forskellige subber ang. pladsering? For jeg har et hjørne ved siden af min ene 850 tiltænkt til subben, og det skal jo helst gerne fungere.
|
Til top |
|
|
peter_biofreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 12 Juli 2013 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Tak for jeres inputs, det har givet mig lidt at tænke over. Jeg kan umiddelbart se at Velodyne nok er for dyre jf. mit budget. SVS tiltaler mig nok mest da bassen går utroligt dybt, XTZ'en vil nok mere være en ekstern bas i mit setup, men det er jo nok heller ikke nødvendigvis dårligt. Jeg har desværre ikke mulighed for at handle brugt pt. madmax, da arbejde tager alt min tid. Men jeg vil være opmærksom på brugtmarkedet, så kan jeg få et indtryk af prisniveau og hvad der udbydes.Hvor kræsen er de 2 forskellige subber ang. pladsering? For jeg har et hjørne ved siden af min ene 850 tiltænkt til subben, og det skal jo helst gerne fungere.
|
|
|
Jeg kører selv med 2 stk 10'' subs i min bio med 175 watt til hver og der er smæk for skillingen!!! To subwoofere er klart at foretrække osse mht stående bølger. De er rigtig hurtige. Jeg har bygget højttalere i 15 år og dem jeg har bygget her går ned under 20 Hz! Det er mega dybt. Hvis du kan ha' én stående på hver side af Center højttaleren så er det max.
|
Til top |
|
|
vaeggemose Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 13 Juli 2013 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vores setup til film minder lidt om hinanden. Jeg har Dali 850 i front med noget biamp fra et par NAD216thx. Denon-2808 receiver. Min sub er en Yamaha YST-SW-800(8"). Den er jeg glad for. Den går dybt, den er så præcis at den kan bruges til hifi - og den kan skrælle tapetet af væggene, hvis den bliver bedt om dét. Du kan sikkert erhverve et eksemplar brugt for en 12-1500 dkk. Fra ny koster den ca 5000. Den kræver et rum på min 20kvm for at komme til sin ret. Yamaha laver også en 12", YST-SW-1200 - den er jeg ikke vild med, den mangler noget præsition, synes jeg. VH Michael
__________________ Michael Kristensen
|
Til top |
|
|
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 13 Juli 2013 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vis jeg var dig ville jeg skynde mig at købe de 2 stk XTZ 10.16 som er til salg her inden.
De helt fantastiske til ingen penge og tør vædde med du ikke finder bedre til deres pris.
Køb dem er mit råd
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 13 Juli 2013 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der vil jeg så stadig væk anbefale SVS'erne, eller volodyne.
Men sådan er vi jo så forskellige.
MVh
Ulrik
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 13 Juli 2013 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
Ja der vil jeg så stadig væk anbefale SVS'erne, eller volodyne.
Men sådan er vi jo så forskellige.
MVh
Ulrik |
|
|
Helt enig Ulrik, når man først en gang har oplevet den bund en SVS kan lave, så vil man aldrig have noget andet
igen, jeg nægter og tror på at de nævnte XTZ kan det samme som en SVS, også selvom der er to af dem, Med en
SVS behøver man kun en
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt at der er delte meninger, ellers ville livet være for nemt. Jeg har desværre ikke tid til at købe ind lige pt. det bliver nok først til september, men det skader jo ikke at sundere terrænet i god tid.
Jeres inputs har i hvert fald givet mig en idé om hvad jeg skal se efter, så må jeg bare håbe der er noget godt til salg til september.
Tak for jeres hjælp!
|
Til top |
|
|
Lassebas Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 Juli 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Det er godt at der er delte meninger, ellers ville livet være for nemt. Jeg har desværre ikke tid til at købe ind
lige pt. det bliver nok først til september, men det skader jo ikke at sundere terrænet i god tid. Jeres inputs har i hvert fald
givet mig en idé om hvad jeg skal se efter, så må jeg bare håbe der er noget godt til salg til september.Tak for jeres hjælp!
|
|
|
Hvis dyb og meget kraftig bas er ønsket og virkelig understrege hvad der sker i film så skulle du lægge øre til sådan en her
Samtidig er den rigelig præcis til at anbefale til almindelig hifibrug
Dali SWA 15
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lassebas skrev:
Ascari skrev:
Det er godt at der er delte meninger, ellers ville livet være for nemt. Jeg har
desværre ikke tid til at købe ind
lige pt. det bliver nok først til september, men det skader jo ikke at sundere terrænet i god tid. Jeres inputs har i
hvert fald
givet mig en idé om hvad jeg skal se efter, så må jeg bare håbe der er noget godt til salg til september.Tak for
jeres hjælp!
|
|
|
Hvis dyb og meget kraftig bas er ønsket og virkelig understrege hvad der sker i film så skulle du lægge øre til
sådan en her
Samtidig er den rigelig præcis til at anbefale til almindelig hifibrug
Dali SWA 15 |
|
|
Ja undskyld, men jeg er ikke helt enig med dig, min Dali swa 15 røg ud til fordel for SVSeren og det var godt nok
som nat og dag, Dalien kan slet slet ikke følge med, den minder om en computersub ved siden af SVSeren
|
Til top |
|
|
Lassebas Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141
Der kan man bare se
En subwoofer til en nypris af 7000,- der lyder som en computersubwoofer
Til det kan jeg kun sige Ascari se bort fra mit indlæg
Fortsat god subjagt
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er alt for mange penge at gi for sådan en, det er den slet ikke værd, jeg havde den kun i et halvt år så blev
den for kedelig der var simpelthen ikke nok tryk på, jeg følte at mine daværende Dali 850 spillede fra den, jeg havde
også en hjemmelavet sub som også trak fra den og den stod vel i 1500, jeg gav 6000 for SVSeren fra ny
|
Til top |
|
|
Lassebas Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Ja det er alt for mange penge at gi for sådan en, det er den slet ikke værd, jeg havde den kun i et
halvt år så blev
den for kedelig der var simpelthen ikke nok tryk på, jeg følte at mine daværende Dali 850 spillede fra den, jeg havde
også en hjemmelavet sub som også trak fra den og den stod vel i 1500, jeg gav 6000 for SVSeren fra ny  |
|
|
Ja et sæt Dali 850 spillede fra det
Det har jeg godt nok aldrig oplevet tværtimod har jeg hørt den SWA 15 følge et sæt AL1000.
Og en hjemmebyg ? Jamen hvis du mener dine 850ere spillede fra den SWA 15 så er det jo ikke den bas som en SWA 15
giver du har ledt efter og gav den hjemmebyg mere attack ja så forstår jeg.
Attack er der ikke det vilde af men dybbas er der vist rigeligt af og så afhænger det jo også en smule af hvordan den er
indstillet.
Men nok om den SWA 15.
Videre i teksten og væk fra den SWA 15.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal kikke efter en MK SUB de finder brugt de har bunden men også hastigheden så de kan være med et godt stykke hen af vejen i Stereo
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Lassebas, Jeg har gået og tænkt lidt over SWA, bare en 12 tommer, jeg er bare ikke sikker på om det er det jeg søger, da den ikke går dybere end mine 850'ere. En SWA 15 bliver for stor, det vil gøre at jeg skal flytte mine fronter sammen, og dermed ryger stereoperspektivet er jeg bange for.
@ Darwin, Jeg har ingen intension om at bruge subben til stereo, kun film. MK har jeg kun hørt godt om, men kender ikke rigtigt noget til dem. Jeg tror jeg vil se nærmere på den mulighed, og se om det evt. er et forsøg værd.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 15 Juli 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
@ Lassebas, Jeg har gået og tænkt lidt over SWA, bare en 12 tommer, jeg er bare ikke sikker på om det er
det jeg søger, da den ikke går dybere end mine 850'ere. En SWA 15 bliver for stor, det vil gøre at jeg skal flytte mine fronter
sammen, og dermed ryger stereoperspektivet er jeg bange for.@ Darwin, Jeg har ingen intension om at bruge subben til stereo,
kun film. MK har jeg kun hørt godt om, men kender ikke rigtigt noget til dem. Jeg tror jeg vil se nærmere på den mulighed, og
se om det evt. er et forsøg værd.
|
|
|
Ja det er vigtigt med en membran som starter og stopper og ikke sejler af sted og bare buller.......det er der desværre for
mange der gør
MK Sound har rimlig styr på det
|
Til top |
|
|