Forfatter |
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et nostalgitrip foranlediget af en lettere sommerferieoprydning i pladesamlingen: The Cults "Sonic Temple" og hertil en kraftig sag fra Nederlandene (Holland) i form af en La Trappe Quadrupel, der bærer sin alkoholtyngde på 10% forbavsende godt.
Afspillekæden er NAS Hyperspace, Audio Note Io-1, Graham Phantom B-44, silkeomvundet solid core tonearmskabel i 99,99% finsølv, Furutech Silver Arrows, Kondo CFz, Audio Note M5 Phono, Audio Note (Japan) QSSC, Woo Audio GES og Stax Sigma Pro ... resten af familien sover, så det er for sent at lufte højttalerne.
Jeg er 18 igen ... og hvem siger, det er for sent at spille luftguitar efter midnat
Sweet Soul Sister ... YEAAH!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det var en solstrålehistorie. Har lige nydt et par  sammen med  Har stadig et par stykker. Var nede og besøge en kunde i Tønder. Tænkte, at man kunne da altid lige smutte de ekstra 7 Km ned oveer grænsen og se, om der var et tilbud. Var først lidt forvirret over prisskiltet, men den var god nok. 338mL i en flaske, 24 stk. i en kasse, 5 kasser = 99,95 Kr. Har lidt fortrudt, at jeg ikke købte 10 kasser  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh ja, Sam Adams ... giver gode minder om et ophold i Boston.
Og de fleste af deres øl er ganske gode ... i hvert fald væsentligt bedre end den hypede Budweiser, der sikkert er verdens dårligste øl!
Og du siger 5 kasser for ca. kr. 100,-? Jeg havde nok købt en palle og solgt ud af dem fra min bod ved fortovet i villakvarteret
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2015 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikk´ så´n en bod  . Massachusetts, Maine, Vermont eller New Hampshire, de er edder go´e til at lave øl derovre. Sidste gang var i Portsmouth NH:  En smagsprøve så sådan hér ud:  Deres søsterbryggeri hedder Smuttynose, ligger et par miler derfra, og laver i mine smagsløg verdens bedste I.P.A., og "The Brewery" har altid mellem 4 og 8 af deres bryg på fad  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 Juli 2015 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et område af USA, hvor der er mange gode "artisinale" produkter, herunder - som du nævner - en hulens bunke god øl.
Nå, men sommeroprydningen i LP-samlingen fortsatte og afslørede bl.a. Suzanne Vegas "Days Of Open Hand" - en overraskende fin skive musikalsk
og teknisk.
Den nydes - as I write - med en Rauchbier fra Krenkerup Bryggeri. Rauchbier fra danske bryggerier er noget af en sjældenhed, men denne her gør det
fantastisk godt i sammenligning med sine mere kendte brødre som fx Aecht Schlenkerla fra Bamberg (i Tyskland).
Røgsmagen (fra bøgeflis) er ret markant, hvilket jeg særdeles godt kan li'
Var det en whisky, ville vi nok være ovre i retning af Ardbeg, hvilket jo er vældig sympatisk at tænke på
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 27 Juli 2015 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De brygger ganske udmærket øl "Over there" men mine favoritter er stadig Belgien og den nye ølkultur der spirer frem i disse år her til lands...
På anlægget spiller Keb'Mo, en kam hygger sig i ovnen, en gryde med solbær hygger sig på komfuret, og i glasset er der en ny øl fra Thisted Bryghus,
en stout med enebær... Den kan jeg godt blive forfalden til
Har denne bitre kaffesmag, der dog ikke er for meget, er lige tilpas som en stout skal have... Og en dejlig krydret eftersmag.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2015 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torsdag... En Shiraz "Big Buckles" og Roger Waters "Amused to Death" på cd, Ipad i hånden... Totalt nedsmeltning...
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2015 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lørdag... En sofa holder mig nede... Den af mine Thorens TD 2001, der har stået gemt af vejen, står og får noget motion... Pickuppen er en Micro
Benz gold og pladen er Mike Oldfield Crises, fundet frem og vasket for et par dage siden. På sofabordet står et par Kenwood monoblokke og en
Nakamichi pre og venter på at blive sat til... De har fået følgeskab af Luxman PD 310... Kort sagt det roder... Men i glasset
Colle Cristi Amarone 2007, og i ovnen hygger en culotte sig... Livet er herligt.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2015 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, livet er rigtig skønt. Lige hjemvendt fra en eftermiddag i festugen, der blev noget længere end først tiltænkt. Men så 2 hjemmelavede "fars totalt usunde burgere" md masser af mayo, chili, chipotlesalt m.m...... PÅ vej med nykværnede etiopiske sidamo-bønner i den italienske espressokande og et ordentlig skvæt af en Adelphi Selection Ardmore Single Cask på 58,4%, dertil tilsat Miles Davis "We Want Miles" for fuld skrue Jo, livet er edderma´ne´me skønt, men vi har s´gu også fortjent det __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 29 August 2015 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Ja det blev så til denne vin sønnen og jeg fik 2 gode pizzaèr fra Gram
og nu kører Yello på fulde gardiner i CDèn.
M V H SAVKLINGE
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fredag ....
I glasset en efter min mening ganske velsmagende Ripasso 2009
På CD spiller
I ovnen hygger sig en grisesteg...
Hamrende god plade...
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
......hvå'rn ve' du beskrive lydkvaliteten på hans plader? Jo, der da nogle fine numre på dem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Fredag .... I glasset en efter min mening ganske velsmagende Ripasso 2009
Mvh Birger |
|
|
Så skal du prøve Bolla's Creso!!! 
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
......hvå'rn ve' du beskrive lydkvaliteten på hans plader? Jo, der da nogle fine numre på dem.  |
|
|
Ej, det er ikke hifidelity, men glæden er der og det er faktisk nok for mig, "Happy home" er en der rammer et punkt i mig  Coveret er også et jeg
kan nyde mens jeg lytter til musikken
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Struktøren skrev:
Fredag .... I glasset en efter min mening ganske velsmagende Ripasso 2009
Mvh Birger |
|
|
Så skal du prøve Bolla's Creso!!!  |
|
|
Det vil jeg, når jeg møder den
Smagte deres Amaroner for nu en del år siden, lidt før denne mode ramte danskerne... Dengang ganske behagelig vin  Syntes kvaliteten er dalet
en smule, men lagring gør nu sin del til en positiv oplevelse..
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lørdag...
Sidder lige nu og nyder en Primitivo IGP, fra Give Brugs 100 års jubilæum... På pladespilleren er der lige nu Now 8, fra min ungdom...
Pladespilleren... Den var værre  Thorens TD 2001 med Benz Micro Gold.... Som jeg i et øjebliks vanvid har byttet væk for en Rega rp 3-24....
 sådan er livet, håber Frolger glædes over den musikalitet sådan et klenodie kan bibringe med ...
Mvh. Birger
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
......hvorfor har du fortrudt så hurtigt? Ja, det er jo en velspillende kombi. Har jo selv noget der hen ad.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Birger for katten - det GØR man bare ikke.............. :-/
Så må du passe på den du har tilbage - mener du havde et par stykker :-)
Jeg har aldrig hørt en Rega P3 under kendte forhold - men jeg ville aldrig bytte over med en TD 2001.................
MVH
Jan
__________________ Air Bearing Rules
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh, det går nok, det er også synd den bare står. Nu er der en anden der kan få glæde af den, og så har jeg en Rega Som reserve... Man skal også
hjælpe de unge i gang, uden at de skal gå fra hus og hjem  , ja jeg er ved at være gammel og sentimental, og jeg har det godt med det...
Men den spiller hamrende godt, nu må vi så se, om han fortryder...?
Mvh.
Birger
|
Til top |
|
|