| Forfatter |
|
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en kedelig onsdag aften, kan nu sagtens blive god, når bare musikken spiller og der nydes et enkelt glas rødvin til.
Musikken her onsdag var
PJ Harvey "The Peel Sessions" på vinyl selvfølgelig
Ganske god LP
Simon & Garfunkel "Sounds of Silence", et super godt 1. tryk fra 1965, jeg er lidt imponeret af hvor god lyden er på dette album.
Dette blev så nydt med et glas Gemma Barolo Colarej 2010, ikke helt dårligt.
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle! Ja Miav, den der med Simon & Garfunkel er bare rigtig god. Konen har så valgt denne vin, til mexsikanske pandekager, det skal nok blive godt. Og musikken er bare de gode Bachman Tuner Overdrive Med Not Fragile M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
For hunde da.... Hamrende spændende vine og superb musik, nogen vil mene mainstream, men Simon & Garfunkel, og BTO Not Fragile... Ren hygge
En god rødvin behøver ikke være hamrende dyr for at falde i ens (min) smag, den skal "bare" tilfredsstille mine smagsløg
Jeg fik en kasse med 6 stk M.O. de Olivara i dag, bestilte dem i går, så det må man da sige hurtig levering  Til de omkring 70kr pr flaske jeg har
givet, så er det ikke så ringe ledsager til lidt Pink Floyd, først Final Cut og så The Wall... Med min nye pick up, Nagaoka MP-200... Syntes dog den var
lige lys i toppen( mangler lidt finjustering) men som vinen kom ind, Vincent varmet op, fik pingvinerne styr på lydbilledet, og et stort smil gik fra øre
til øre... Nu håber jeg så bare, at den er der igen i morgen
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Birger... endelig langt om længe
HUSK.... Snorlige VTA-hverken op eller ned, 100% vandret, og så præcis 1,75 grams nåletryk. Og så "fit" med antiskating, til den er forvrængningsfri i begge kanaler. Den skal ikke være spids i toppen.... nærmere tværtimod. Vi hører nærmere
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hejsa! Ja det er så en af mine singleplader fra 1974, med BTO jeg hørte den lige for første gang på pladespilleren  , det er lidt flov når man har en pladespiller og 1000 stk singler, jeg skal vist til at have gang i dem, de fleste er fra sidst 60èr til midt 80èrne, nå men ellers er David Gilmour i CD-maskinen med ON An Island. M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg har 4-5 plader med BTO Not fragile... Min broders udgave, som er min nu, er rimelig basstærk, han yndede at fortælle hvordan den kunne
tvinge anlæg i knæ, når den blev spillet... Tror den skal prøves her i påsken  Så kunne jeg, måske, have sat de små Kenwood L M-07 til... Ej hvor
får jeg travlt  . Kan se Savklinge, du er gået fra cd til single, men vinen er den samme
Tak for rådene Hasse.. Vil se om jeg får tid til at justere her de næste dage... Lidt bøvl at få den passet til i SME headshell.... Ikke megen plads at
gøre med.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2015 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lørdag aften, efter et par dage med influenza, fik jeg nok af at nyde solen... Fra sengen.! Så ud og kværne mos, rive sammen, efterså græs, give kalk
og gødning, så sidder jeg nu og nyder musikken der ledsagede aftensmaden, en Brontosaurus bøf... Ret stort navn, når det drejer sig i sin ydmyghed
om et stykke velsmagende stykke kød fra en Black Angus, der har levet sit liv i Storbrittanien... Hertil nye danske kartofler....  mums... Burde
have haft en rødvin, men grundet rest sygdom i kroppen, "nøjes" jeg med Jacobsen Dark Lager, står godt til maden... Musikken er
Pingvinerne viser sig fra deres bedste side... Hamrende musikalsk... Det er som om det hele går op i en større symbiose, maden, øllet, musikken og
anlægget...
Samtidig glædes jeg over, at en af mine Thorens er taget østover... Den blev ikke brugt, og det smertede mig mere, så den skulle ud hvor den kunne
sprede glæde og liv, og det tror jeg den gør der hvor den nu er, ovre i Hovedstaden...
Med venlig hilsen
Birger
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2015 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde lige en kammii på besøg. Da han kom havde jeg 2 stk. af Bob Dylan " NO Mercy".... Nu har jeg kun én. Lytter til den lige nu..... TOP$$ :--)
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fredag, bededag... Vasket vinyler, har lige nydt pølser med løvstikke fra Aalbæk slagteren, og griller fra Rema 1000. På pladespilleren swinger The
Duke
I glasset swinger
Det er som om det hele går op i en højere enhed...
Lækkert..! Behøver ikke være dyrt for atvære godt
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå da... Lørdag eftermiddag et smut i Bilka i Herning og jeg op i Herning centeret, lidt cd,er med Nash og en enkelt med Cocker, og så denne på vinyl
Nakkestegen skåret op til svine bøffer
Grillen er tændt op.
Pladespilleren swinger i takt med mine fødder, henslængt over sofaen, og i glasset
Tja, livet er ikke værst
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hamrende god plade, min varmeste anbefaling... Normalt er jeg ikke til Live albums, men denne har rykket mig
Nå mad nu og
Man skal prøve noget nyt
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øllene fra Skovlyst, er også fine med god smag. Fungerer fint sammen med Terry Evans live in Europe.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2015 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Hamrende god plade, min varmeste anbefaling... Normalt er jeg ikke til Live albums, men denne har rykket mig
Nå mad nu og
Man skal prøve noget nyt  |
|
|
Samme hér: Syntes, at der var alt for meget teknik og for lidt sjæl, men så hørte jeg "Live in Vienna Operahouse". Sådan dér  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2015 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Så blev det endelig weekend efter en 12 timers arbejdsdag, plus MANGE andre timer i ugens løb, så det var rigtig skønt at få en stor tykstegsbøf, med den dejlige vin, og Roger Waters med Asmud to---- og bagefter Robert Plant tror jeg kunne ikke lige finde Roger W. på spotify, men har den heldigvis på CD.
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2015 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, endelig lørdag...
Sidder i sofa, et sted på en ø i det danske land...
Musikken er emhættens susen, kompagneret med pandens brusen  hvor en rib eye simrer
I glasset et fund fra vinkøleskabets dyb
I næste uge, håber jeg ankommer en kasse, desværre ikke med denne dejlige vin, men lidt mere "udstyr" til mit stereoanlæg... Spændende....
Med venlig hilsen
Birger
Gad vide om denne "Amused to death" skulle indkøbes på SACD, når den bliver genudgivet, snart...
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2015 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
I næste uge, håber jeg ankommer en kasse, desværre ikke med denne dejlige vin, men lidt mere "udstyr" til mit stereoanlæg... Spændende....
Med venlig hilsen
Birger
Gad vide om denne "Amused to death" skulle indkøbes på SACD, når den bliver genudgivet, snart...  [/QUOTE]
Hejsa!
Ja hvad kan der mon være i sådan en kasse?
Det med Roger Waters kommer den også på SACD, det havde
ikke lige fanget?, nå men det bliver nok på vinyl og på CD
Jeg kunne godt tænke mig den på begge medier.
jeg kan rigtig godt li`musikken
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2015 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
The reissue, due July 24, will be available in a variety of configurations, including CD, CD/Blu-ray, SACD, hi-res digital download, two-LP 200-gram
vinyl and limited-edition numbered two-LP picture disc vinyl. Look for a new 5.1 surround remix of the original 1992 album on high-def Blu-ray audio,
and a new remastered stereo mix by longtime Waters and Pink Floyd collaborator and co-producer James Guthrie.
Read More: Roger Waters' 'Amused to Death' Will Be Reissued in July | http://ultimateclassicrock.com/roger-waters-amused-to-death- reissue/?
trackback=tsmclip
Ja, både SACD, vinyl og Blu-ray... Har købt en lettere brugt afspiller, da min Vincent skal have lidt hård konkurrence
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg bliver vist lige nødt til at rette lidt, jeg har den på en brændt CD.
det er en rigtig god kvalitets indspilning. Men det ville være rart med
en indholdsfortegnelse  og et original "cover" om den ny udgave
er bedre bliver spændende at høre.
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå torsdag... Dagen før mandens dag, eller er det grundlovens..? Eller kvindens 100 års dag for stemmeret...? Eller bare dagen før en arbejdsdag
Det sidste er så aktuelt for mig... Men maden er nydt, en culotte, pyt med det kød... Vinen er italiensk... Købt på Fanø
Og billedet ville ikke oplloades.... Nå, det er en Ripasso 2010 Secco-Bertani.... Fandens til hakker....
Musikken er, og det vil heller ikke lykkes...., Nå pis også.... Jeg var i Randers sidste søndag og afhentede der 400, jep 400 cd'er med New Orleans
jazz.... Eller inspireret derfra.... Et dødsbo... Og nu er det Papa Bue Live 99.... Ren hygge
Glæder mig til køreturen i morgen... Temmelig stille garanteret til Esbjerg....
Med venlig hilsen
Birger
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 06 Juli 2015 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en uge i det gældsplagede Grækenland, er det dejligt at være hjemme igen.
Så lige nu nydes et godt glas vin sammen med en god CD, ikke dårligt.
Vinen er en Chianti Classico "Renzo Marinai 2012", som er en af de bedre Chanti'er jeg har smagt (På Jydsk rigtig god).
Musikken er med Dave Matthews Band "Away From The World", passer godt til Vinen.
Danmark er nu dejlig.
|
| Til top |
|
| |