Forfatter |
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh
Du kan da starte på den
Musikken ser ikke ud til at fejle noget.
Skal have Pulled 🐷 i aften, så nu grubler jeg om det skal være den gode gamle
Eller direkte fra garagen
Eller en Shiraz rødvin... Hmm gruble gruble
Og musikken, tja... Den må jeg komme til senere
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Sidder og bliver lettere irriteret over ikke at ha´ besøg lige nu. Kan simpelthen ikke drikke den alene, så ingen grund til at åbne
den..... ØV
Musikken er til gengæld intet mindre end fremragende  |
|
|
Havde jeg vidst det, så havde jeg ikke taget fra Aarhus i eftermiddags
Men hvis du kommer til Hilton den 25. Så kan jeg godt medbringe en propoptrækker
God lørdag aften
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen den skal jo stå stille og mørkt og anonymt i 14 dage efter en rystetur til København, så det ville nok ikke hjælpe noget  . Finder er i en mindre størrelse ovre på hylden, så må vi se, om den går sammen med Miles Davis i aften. Hvis ikke, må vi jo ud på en eller anden ølbar __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
har tyvstartet med en merry
i andre må nok vente til efter efterårsferien  __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ velbekomme, det er vel det nyeste bryg?
Men mit lager er fyldt op, har netop et par stykker fra sidste år, og ellers har jeg Willemoes fra 2007 og fremefter, og de nydes stadig med velbehag.
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep de første blev tappet for en 14 dage siden
musikken er Hue and Cry - Glasgow kiss Live
__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig fredag, endelig weekend, jep, endelig fast arbejde igen
Dette fejres, på behørig vis
Musikken er en ganske heftig bassist, cd'en købt sidste weekend, da jeg alligevel var i den store Stad, brugt sammen med 100 andre, primært jazz,
alle er pillet ud af deres oprindelige hylster, men hvad...
Hertil nydes en årgangsøl, en af de mere heftige, og de laves kun i begrænset oplag, og ny opskrift hvert år
Ho ho ho
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
+
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rom og Sinatra. &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p;
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte idag den første Vi sidder bare her, som er genudgivet på vinyl. Tilsat verdens nok bedste pilsner. Ørbæk økologiske Ørbækker.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2014 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lørdag aften
Sidder og glædes over at Kenwood L-07M monoblokke og en Nakamichi forforstærker "bare" venter på afhentning, men ikke i aften
Nu nydes
Købt på sidste uges messe, Amphora havde en stor rodekasse med, hvor denne lå. Hamrende god stille musik, der går fint i spænd med en
Amerikansk stil? Hmm, men Shiraz går man ikke fejl af, og at det så er en italiener, til en flad 50,- ikke et øje er tørt her i det mørke midtjylland, hvor
den eneste belysning i min lille stue, er de belyste rør i min Vincent S6 mk cd afspiller, forforstærkeren SA-T1 også Vincent og så den blå diode fra
Heed Canamp, ren råhygge
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, knap 39 minutters spilletid
Så nu røg denne her på, også købt i sidste uge
Hygge
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 02 November 2014 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Lørdag aften
Sidder og glædes over at Kenwood L-07M monoblokke og en Nakamichi forforstærker "bare" venter på afhentning, men ikke i aften
Nu nydes
Købt på sidste uges messe, Amphora havde en stor rodekasse med, hvor denne lå. Hamrende god stille musik, der går fint i spænd med en
Amerikansk stil? Hmm, men Shiraz går man ikke fejl af, og at det så er en italiener, til en flad 50,- ikke et øje er tørt her i det mørke midtjylland, hvor
den eneste belysning i min lille stue, er de belyste rør i min Vincent S6 mk cd afspiller, forforstærkeren SA-T1 også Vincent og så den blå diode fra
Heed Canamp, ren råhygge
Mvh
Birger |
|
|
Sikke noget vrøvl, Birger
Vine baseret på Shiraz (Syrah) kan være nogle overgjorte, uharmoniske og brændende alkoholtunge bæster uden finesse og balance ... som med alle andre vine er brugen af en bestemt druetype ingen garanti for velsmag ...
Hvorfor belyser du i øvrigt rørene i din cd-afspiller ... gløder de ikke af sig selv, når den er tændt?
PS. Har selv en del blå dioder tændt som hyggebelysning: Audio Note M5, PurePower 1050 (+ blåt display), Clearaudio Syncro (3 dioder + blåt display) samt Woo Audio GES (+ gløden fra 8 rør). Og ja, som du sikkert har luret, så har jeg gang i en af mine Stax hovedtelefoner i aften/nat - resten af familien er gået til køjs og vil ikke forstyrres ...
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2014 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu da lidt ærgerligt A-mand, at du har haft skuffende oplevelser med enkeltdrue vine
Men du har da ret, der er ingen garanti for velsmag, når man hiver proppen/ skruer låget af en vin, men er da kun bleven skuffet et antal gange der
kan tælles på en hånd.
Vincent har jo hjulpet deres rør med ekstra lys der kan justeres  , men hvad? Det kan skabe hygge
Hygge med sådan en gang hørebøf seance, når resten af dem man deler matrikel nummer med, er gået til ro
God søndag til dig på "Øen"
Tror jeg vil Rive blade sammen i dag, under efterårs solens milde varme
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
Sendt: 02 November 2014 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Vine baseret på Shiraz (Syrah) kan være nogle overgjorte, uharmoniske og brændende alkoholtunge bæster uden finesse og
balance ... som med alle andre vine er brugen af en bestemt druetype ingen garanti for velsmag ...
|
|
|
Sikke noget vrøvl
Nu skriver du Shiraz/ Syrah. Shiraz er stavemåden for den oversøisk drue og som ved alle andre druetyper, ja så kan den godt
være uharmonisk osv når der bliver købt billigt vin. Men den kan så sandelig også leverer flot vin.
Syrah er så den europæiske stave måde og her er den KONGE i Rhone-dalen, hvor den i Cote-Rotie laver nogle af verdens bedste
vine.
Chardonnay, Sauvignon Blanc, Riesling, Albarino, Verdejo, Marsanne, Rousanne, Viognier, Sylvaner, Pinot blanc, Pinot Noir,
Cabernet sauvignon, Temperanilio, Malbeck, Cabernet Franc, Granache, Mouvedre, Zinfandel osv. Alle disse druer kan også være
uharmoniske, alkoholrige og mangle finesse og ballance.
Ligesom det ikke er alle cd´er som lyder dårligt og ej heller alle LP`er som er gode
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2014 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag den A-mand
Åh ja, smag og behag kan udløse ufred, men kan også samle mennesker med forskellige meninger og holdninger.
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 02 November 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 02 November 2014 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Analogueman skrev:
Vine baseret på Shiraz (Syrah) kan være nogle overgjorte, uharmoniske og brændende alkoholtunge bæster uden finesse og
balance ... som med alle andre vine er brugen af en bestemt druetype ingen garanti for velsmag ...
|
|
|
Sikke noget vrøvl
Nu skriver du Shiraz/ Syrah. Shiraz er stavemåden for den oversøisk drue og som ved alle andre druetyper, ja så kan den godt
være uharmonisk osv når der bliver købt billigt vin. Men den kan så sandelig også leverer flot vin.
Syrah er så den europæiske stave måde og her er den KONGE i Rhone-dalen, hvor den i Cote-Rotie laver nogle af verdens bedste
vine.
Chardonnay, Sauvignon Blanc, Riesling, Albarino, Verdejo, Marsanne, Rousanne, Viognier, Sylvaner, Pinot blanc, Pinot Noir,
Cabernet sauvignon, Temperanilio, Malbeck, Cabernet Franc, Granache, Mouvedre, Zinfandel osv. Alle disse druer kan også være
uharmoniske, alkoholrige og mangle finesse og ballance.
Ligesom det ikke er alle cd´er som lyder dårligt og ej heller alle LP`er som er gode  |
|
|
Ved ikke helt, hvorfor du skriver, at jeg vrøvler?
Jeg kommenterede på Birgers bemærkninger om Shiraz/Syrah druen - og forsøgte endda med min parentes at indikere, at der, som du så dejligt belærende oplyser, er forskellige stavemåder for samme druetype alt efter, hvor man nu befinder sig i verden.
Og ja, jeg er ganske enig i, at mine bemærkninger om Shirz/Syrah også kan gælde for alle andre druetyper. Jeg skriver vist endda, at "... som med alle andre vine er brugen af en bestemt druetype ingen garanti for velsmag.", men som sagt, så var det ikke denne verdens druetyper mine bemærkninger gjaldt, men udelukkende Shiraz/Syrah.
Jeg ved stadigvæk ikke, hvad mit vrøvl består i, men du er sikkert ivrig efter at uddybe, hvor jeg faktuelt er galt på den ...
PS. Nå nu vi er i gang med den store vin-rundgang og "name-dropper" druetyper, så vil jeg da lige for fuldstændighedens skyld bemærke, at det hedder Rhône (og ikke Rhone), Côte-Rôtie (og ikke Cote-Rotie), Grenache (og ikke granache), Mourvédre (og ikke Mouvedre) og Tempranillo (og ikke Temperanillo) ... nu, hvor vi forsøger at komme alt vrøvlet til livs
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 16 November 2014 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er søndag aften skudt i gang.
En ganske god øl, og så er der 75cl.
Et ret godt album. Formentlig det bedste fra Pantera, hvis i spørger mig.
|
Til top |
|
|