Sendt: 03 August 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Jeg har nu snust rundt på div. fora og hjemmesider i flere dage, da jeg har et lidt underligt problem med min DLP projektor.
Den har ikke været brugt mere end ca. 2-3timer, siden den blev købt i 2012 og har været pakket pænt ned i sin taske, det
sidste halve år.
Da jeg så for nylig ville til at bruge den igen, er der opstået en slags burn-in på den, lidt som en gammel CRT skærm kan få,
hvor en menu eller ligende er brændt fast på skærmen.
Den virkede 100% og havde ikke noget fastbrændt billede, da den blev pakket ned.
Mit spørgsmål er så, hvordan kan det gå til, når den ikke har været brugt?
Sælgeren sagde netop at DLP ikke havde problemer med burn-in, er det rigtigt, eller er det bare salgs-snak?
Hvis sælgeren skulle ske at tale sandt, og det ikke er burn-in min projektor lider af, hvad er det så?
Kan man lave den eller er den lige til fyldepladssen?
Jeg har søgt en del på nettet i et forsøg på at blive klogere på problemet, dog uden videre held.
Projektoren er en NOBO model M2+, som også sælges under navnet Optoma model pk-201.
Da min ret til at klage over den til forhandleren ikke er brugbar (butik lukket) kan jeg ikke få den lavet på reklamation og
det ville være dejligt om nogen her på HIFI4ALL ville dele ud af deres viden, med hensyn til om den kan laves osv. :-)
Håber på nogle gode svar.
Fortsat god weekend til alle :-)
|