Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 04:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Burn-in på projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
iksdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2013
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Jeg har nu snust rundt på div. fora og hjemmesider i flere dage, da jeg har et lidt underligt problem med min DLP projektor.

Den har ikke været brugt mere end ca. 2-3timer, siden den blev købt i 2012 og har været pakket pænt ned i sin taske, det
sidste halve år.

Da jeg så for nylig ville til at bruge den igen, er der opstået en slags burn-in på den, lidt som en gammel CRT skærm kan få,
hvor en menu eller ligende er brændt fast på skærmen.

Den virkede 100% og havde ikke noget fastbrændt billede, da den blev pakket ned.

Mit spørgsmål er så, hvordan kan det gå til, når den ikke har været brugt?

Sælgeren sagde netop at DLP ikke havde problemer med burn-in, er det rigtigt, eller er det bare salgs-snak?

Hvis sælgeren skulle ske at tale sandt, og det ikke er burn-in min projektor lider af, hvad er det så?

Kan man lave den eller er den lige til fyldepladssen?

Jeg har søgt en del på nettet i et forsøg på at blive klogere på problemet, dog uden videre held.

Projektoren er en NOBO model M2+, som også sælges under navnet Optoma model pk-201.

Da min ret til at klage over den til forhandleren ikke er brugbar (butik lukket) kan jeg ikke få den lavet på reklamation og
det ville være dejligt om nogen her på HIFI4ALL ville dele ud af deres viden, med hensyn til om den kan laves osv. :-)

Håber på nogle gode svar.

Fortsat god weekend til alle :-)
Til top Vis iksdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iksdk

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 August 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Ved godt, det ikke er den store hjælp/trøst, men du er åbenbart ikke den eneste. Læs side 2 i linket, scroll ned til brugeranmeldelser, orkede ikke at læse dem alle, men en har fået skiftet mainboard, og fejlen kom tilbage kort tid efter.

http://www.projectorcentral.com/optoma_PK201_pico_projector_ review.htm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes