Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 04:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung TV ude af sync (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ClausEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg skal først lige sige at jeg måske ikke lige har ramt den rigtige tråd. (Hvis ikke så kan det være at nogen kan dirigere mig frem til den rigtige tråd).
Jeg har næsten lige købt et nyt 32 tommer Samsung LED TV (model UE32F6515). Jeg har Stofa kabel - og har også købt et Stofa Approved dobbeltafskærmet kabel. Men selvom jeg har lavet en firmware opdatering - og afprøvet alle automatiske indstillinger - så forbliver billedet ude af sync. Jeg har læst en del om det - og prøvet først med standard-indstillinger - og bagefter gradvist at slå automatikken fra - men intet hjælper. Jeg har også prøvet med hovedtelefoner - samme resultat.
Er der nogen der har samme erfaringer - eller et godt råd ?
Mvh. Claus
Til top Vis ClausEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ClausEC

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hej Claus

Jeg læser lige med her, da mine forældre har et samsung i soveværelset magen til som har præcis samme problem.... Jeg har
slået alle ting fra så det var så standard så muligt.... men stadig ude af sync... vi har ringet til samsung som bare siger at den
skal have en ny opdatering på hvilket også er sket uden held....

Vh Vejrup
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup

steen Lindhardt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2013
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

hej Hjælp!!!! er der nogle der kan hjælpe med mit system2 . som jeg har sat et 65" plasma til men der er fejl på vga
men når jeg sætter min bang og Olufsen på vga kablet og rs232 til køre det ok men tager jeg vga kablet ud og sidder det til mit 65" plasma kommer der ikke noget på skærmen jeg tror at bang og Olufsen har bytte om på R G B / syng mm
er der nogle der ved det ps.
mit system 2 er opdateret
jeg har prøvet tilslutte system 2 med en computerskærm med vga kabel det virker heller ikke
så det jeg gerne vil høre om der Ander der har prøvede at siddet andet tv/ skærm på i stedt for beovision4 -42".50"
og hvad skal evt byttes rundt på af ledning
Håber at der nogle der kan hjælpe mig
Mvh.
Steen
Til top Vis steen Lindhardt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steen Lindhardt Besøg steen Lindhardt's Websted

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 September 2013 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

En google søgning på trådstarters spørgsmål, medfører bl.a. dette generelle svar på et tilsvarende spørgsmål:

"Yes. Video processing in TVs often results in the picture being out of sync with the audio. See if your TV has a "game" mode. Set it to that, don't worry about the picture changing, and see if it is more in sync now.

As to fix, your processor/audio equipment likely has an audio delay setting. Go into that menu and change it and see if you can get it in sync. It is very common to have to do this to get good sync."

Mon ikke noget tilsvarende er løsningen - muligvis med lidt andre navne?

Ellers prøve selv at google "samsung tv out of sync" eller tilsvarende. Der er rigtig mange henvisninger. Så mon ikke løsningen findes derude
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2013 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Til Sten Lindhard: Det lyder mest som om dit 65" plasma ikke selv skifter til signalet fra vga-indgangen.

Prøv at se om ikke du kan vælge indgang via en menu på fjernbetjeningen.

steen Lindhardt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2013
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

jo det har jeg sikkert mig. jeg har sat en computer til min 65" og der er signal på vag ind og der kommer bilede på .så tager jeg kablet ud af computer og i sætter det system 2
men der kommer ikke noget signal ud som passer med et alm. vga signal
så jeg vil høre om der er nogle her der ved om bang og olufsen har ombyttet på div. signaler
for jeg har r232 kabel med over og tvet starter op .men alligevel ingen VGA signal jeg kan bruge ØV er der nogle der ved noget
mvh steen
Til top Vis steen Lindhardt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steen Lindhardt Besøg steen Lindhardt's Websted

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2013 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

O.k. gætter ud fra dit svar på at "system2" er en typebetegnelse for et B&O-system. Det kunne jeg ikke læse af dit oprindelige indlæg.

Hvis jeg gætter rigtigt, tror jeg du skal oprette en tråd hvor du angiver at du søger hjælp til et B&O spørgsmål, eller evt. finde den tråd der hedder noget i retning af "er du ikke 100% til B&O". Så er jeg sikker på du kan får et mere kompetent svar.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2013 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis I går ind på Flatplanets Så er der garanteret nogen der kan hjælpe jer...

Med venlig hilsen
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes