| Forfatter |
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
| Jamen hvor skal pris-grænsen være for at H4A skal poste en nyhed...
Så H4A, bliv endelig ved med at bringe nyhedder og også i denne prisklasse  |
|
|
Ja der skal da ikke være hverken øvre eller nedre grænser, men jeg fatter så heller ikke al den debat om pris et dyrt produkt primært medfører.
Hvis producenten/forhandleren mener det er prisen, og det samme gør det ønskede antal købere, så må det vel være tale om en korrekt prissætning. Hvis ikke, så er det producent og forhandler der har et problem. For folk der aldrig har lyttet og/eller påtænkt at købe, så er prisen vel en ganske ligegyldig faktor at debatterer.
Så herfra håber jeg, at fokus i debatten kommer mere i retning af lyd, udvikling, muligheder, fremtidige produkter osv. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Den Blå Fisk skrev:
| Og forbavsende lille! De fleste fabrikanters tophøjttalere skal helst mindst være på størrelse med et amerikansk dobbeltkøleskab. Havde man pengene til disse kasser, kunne de faktisk nøjes med en stue på omkring 30 m2 uden at virke totalt dominerende. |
|
|
LILLE?? Så har du godt nok ikke set den real-life... Det kan godt være målene ikke ser store ud på papiret, men det ligner _netop_ bare et kæmpe køleskab, fordi det er én stor firkantet klods. Jeg vil gerne se dig proppe sådan et sæt ind på 30 m2 uden at de virker "totalt dominerende"...
EDIT: Og iøvrigt er det som sagt stadig ikke topmodellen, det er Evidence - der vist godt kan siges at være en stor højttaler, omend da langtfra den største.
|
|
|
Nej , jeg har ikke set den ude i det virkelige liv, og ja, du har nok en pointe i, at det trods alt er lidt en stor klods. Tjekkede lige målene igen. 60 cm i dybden er pænt meget, når den skal kantes på plads i en stue.....
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
| Lyden er vel det vigtigste? Det må vel også gerne se godt ud? De har muligvis ændret lidt på indmaden, men der kan vel ikke være sket meget epokegørende, når det gamle kabinet kan genbruges? |
|
|
Skal det være epokegørende for at være interessant?
Skal det være epokegørende ingeniørkunst for at lyde godt? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
| Nej , jeg har ikke set den ude i det virkelige liv, og ja, du har nok en pointe i, at det trods alt er lidt en stor klods. Tjekkede lige målene igen. 60 cm i dybden er pænt meget, når den skal kantes på plads i en stue..... |
|
|
Jeg tror i hvert fald at de fleste vil have nemmere ved at finde plads til en Evidence Temptation, der vist ligger i nogenlunde samme prisleje. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste der står i pressemeddelsen, er vel der arbejder snedkere i vejle for Dynaudio.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det siger sig selv at kvalitet koster!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår stadig ikke det innovative i at have diskanten i knæhøjde... __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
| Jeg forstår stadig ikke det innovative i at have diskanten i knæhøjde... |
|
|
Ja diskanten nederst så står lydbilledet jo på hoved ;O) de må lydbilled hifi nørderne da ikke kunne lide?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
HenrikW skrev:
|
|
Ja diskanten nederst så står lydbilledet jo på hoved ;O) de må lydbilled hifi nørderne da ikke kunne lide?
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Sådan skriver man vel kun når man ikke ved hvad lyd og teknik drejer sig om  Hvis en diskant ståler lyden nedad og ud til siderne når den sidder øverst, så stråler den nok også opad når den sidder nederst. Fordelene må uden tvivl være tidlig reflektion af diskanten og meget begrænset bidrag fra f.eks loft. Iøvrigt er det også en fordel at have bassen rimeligt højt, så alt i alt er det nok ikke så tosset igen. Men det er nok ikke alle der kan få det til at virke
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sønnen skrev:
Jonas bojer skrev:
HenrikW skrev:
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Sådan skriver man vel kun når man ikke ved hvad lyd og teknik drejer sig om Hvis en diskant ståler lyden nedad og ud til siderne når den sidder øverst, så stråler den nok også opad når den sidder nederst.Fordelene må uden tvivl være tidlig reflektion af diskanten og meget begrænset bidrag fra f.eks loft.Iøvrigt er det også en fordel at have bassen rimeligt højt, så alt i alt er det nok ikke så tosset igen.Men det er nok ikke alle der kan få det til at virke  |
|
|
OK jeg undre mig blot meget, læser nemlig nogle gange at hifi folk skriver at lydbilledet er som mejslet ud i sten og de nærmest kan røre ved musikeren. vil det så sige at diskantens placering ikke har noget med lydbilledet at gøre heller ej mellemtonen eller bassen måske?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Sønnen skrev:
Jonas bojer skrev:
HenrikW skrev:
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Sådan skriver man vel kun når man ikke ved hvad lyd og teknik drejer sig om Hvis en diskant ståler lyden nedad og ud til siderne når den sidder øverst, så stråler den nok også opad når den sidder nederst.Fordelene må uden tvivl være tidlig reflektion af diskanten og meget begrænset bidrag fra f.eks loft.Iøvrigt er det også en fordel at have bassen rimeligt højt, så alt i alt er det nok ikke så tosset igen.Men det er nok ikke alle der kan få det til at virke  |
|
|
OK jeg undre mig blot meget, læser nemlig nogle gange at hifi folk skriver at lydbilledet er som mejslet ud i sten og de nærmest kan røre ved musikeren. vil det så sige at diskantens placering ikke har noget med lydbilledet at gøre heller ej mellemtonen eller bassen måske?
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Det skulle vel gerne være sådan at du hører alle enhederne lige meget og at de er én helhed når lyden når frem til dig. Størstedelen af højttalere har diskanten øverst. Men nogle har den også mellem mellemtonerne i enten MTM kobling eller D´appolito Endelig er der nogle der har den ved siden af mellemtonerne. Her har de så valgt at have den nederst med de fordele der drager med sig. Nogle har endda en diskant bagpå og skal man se lige så trekantet på det som du gør, så skal man jo opfatte det som om at sangerne har en lille mund i nakken
|
| Til top |
|
| |
THolm Branchemedlem

Logistics Manager, Dynaudio
Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par små forsigtige kommentarer fra en "insider"...
Kabinettet er ikke genbrugt - det er nyudviklet fra bunden, og dimensionerne er heller ikke de samme som før.
Samtlige enheder er opdaterede, og specialudviklede til netop dette kabinet, hvilket er en af de helt store fordele ved at lave alt fra bunden selv. Her laver vi kabinettet først, og derpå de enheder der passer til - det gør hele forskellen.
Delefilter, dæmpemateriale osv er også nyudviklet til formålet.
Så - betragt Consequence ultimate edition som et 2009 bud på en højttaler, der altid har stået som banebrydende på alle måder.
Jeg kan ikke siges at være neutral i denne sammenhæng, så jeg vil nøjes med at sige at jeg betragter det som et privilegium at have fået lov at bruge en dag i selskab med Consequense.
Og - salget går langt over forventning, og sker til hele verden, og ikke kun Rusland og Asien.

Mvh. __________________ El Nørd
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Sønnen skrev:
Jonas bojer skrev:
HenrikW skrev:
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Enhedernes placering er har ingen betydning, så længe man via filter oa. formår at få alle enheder til at summe sammen, så de lyder som en enhed. MEd så stor en højttaler, kræves det naturligvis også at lytteposition er lidt længere væk, end for den typiske 2 vejs.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
HenrikW skrev:
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Jamen, selvfølgelig står det da på hovedet, Jonas....det var vel kommentaren, man kunne forvente fra dig __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
THolm skrev:
|
Jeg kan ikke siges at være neutral i denne sammenhæng, så jeg vil nøjes med at sige at jeg betragter det som et privilegium at have fået lov at bruge en dag i selskab med Consequense.
Og - salget går langt over forventning, og sker til hele verden, og ikke kun Rusland og Asien.

Mvh.
|
|
|
He-he, hvorfor kun een dag 
|
| Til top |
|
| |
THolm Branchemedlem

Logistics Manager, Dynaudio
Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kun én dag, da vi har så mange andre fremragende højttalere på Dynaudio ;-)
__________________ El Nørd
|
| Til top |
|
| |