| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne være skønt med nogle salgstal på
kasser i den klasse....
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er garanteret en del japanere i købeflokken... nok mest til den pimpede udgave med forgyldte chassis'er på enhederne hehe
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det egentligt der er unikt og innovativt ved den kasse?
Det fremgår ikke ligefrem af salgsgassen.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det innovative er vel at den er mere firkantet end andre kasser
Den er mere speciel end køn...
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
PeterFRH Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette skal ikke forståes negativt:
En spændende, men i bund og grund ligegyldig nyhed, da det er de absolut færreste der har råd til at købe højttaleren!
Det er vel vanskeligere, at lave en rigtig god højttaler som de fleste rent faktisk har råd til at købe?
Peter
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
|
Det er vel vanskeligere, at lave en rigtig god højttaler som de fleste rent faktisk har råd til at købe?
|
|
|
Man kan argumentere for at man som producent skaber sig nogle erfaringer ved disse prestige-projekter, der kan benyttes til at skabe bedre billige produkter. Det er sådan udviklingen foregår hos de fleste producenter. Derfor er det absolut relevant at følge hvad der sker på high-end markedet, selv om man ikke lige har råd til det - mange af tingene kan vise sig at kunne findes i billigere produkter senere. I dette tilfælde begrænser nyudviklingen sig dog nok til optimeringer af selve enhederne, men det kan vel i sig selv også være relevant - omend knapt så spændende at læse om, som når nogen laver noget helt nyt og unikt. Personligt synes jeg det er positivt når nogen tør tage et relativt enkelt, kendt koncept (så enkelt som en 5-vejs højttaler nu bliver) og forfine det til bedst mulig ydelse, frem for at lave noget revolutionerende for revolutionens skyld, fordi det sælger bedre at kunne sige at man har opfundet den dybe tallerken igen.
Noget helt andet er så at lidt for mange producenter, i hvert fald mens der var økonomisk fremgang i samfundet, har konstateret at de tjente mere på prestige-produkterne end på "bread-and-butter" produkterne, og derfor har flyttet fokus til at spytte så mange high-end produkter på markedet som muligt, uden de helt store teknologiske landvindinger mellem produkterne, end på at få flyttet de innovative egenskaber ned i betalelige produkter. Jeg synes der i en periode har været en lidt for stor tendens til at bare produkterne er dyre nok, så skal man nok sælge dem. I den forbindelse er det værd at bemærke at Consequence er fra en tid hvor markedet for hifi i denne prisklasse var en del mindre end det er i dag, og jeg synes det er lidt unfair at sætte lige præcis dén højttaler i bås med meget af det "medløber-highend" der findes på markedet i dag. Det er muligt at den ikke virker innovativ i dag, men alene dét at den findes på markedet stadigvæk, burde give en indikation af at den i det mindste var innovativ déngang.
EDIT: Jeg læste lige nyheden igen: De skriver faktisk netop ikke at den er innovativ. De skriver at den VAR innovativ. Nyheden er at de har opdateret den med de innovationer de har lavet i mellemtiden, ikke at højttaleren i sig selv her og nu tilfører noget innovativt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
|
En spændende, men i bund og grund ligegyldig nyhed, da det er de absolut færreste der har råd til at købe højttaleren!
Peter
|
|
|
I forhold til andre mærkers statement højttalere er den da forbavsende billig. Den koster ikke mere end en ny stationcar. Nogle vil så vælge statiioncaren fra og købe en fed højttaler.
For entusiasten der vil gå langt, er dette højttalersæt da absolut indenfor rækkevidde. Det bliver straks værre når højttalerne koster det samme som en lejlighed.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
Peter |
|
|
Heldigvis er det jo typisk sådan at nogele af de metoder og teknologier de bruger i sådan en kasse her, netop kommer os til gode der ikke, har råd til sådan nogle højtalere.. Efter nogen tid begynder højtalere længere nede i hierakiet at bruge af erfaringer og komponenter fra en højtaler som denne, og så kommer det langt flere til gode.. På den måde kan man sige nyheden er interessant for flertallet -men indrømmet der er sgu nok ikke særligt mange h4a brugere der har ringet til Dynaudio og sagt sådan et sæt tager jeg lige  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| I forhold til andre mærkers statement højttalere er den da forbavsende billig. Den koster ikke mere end en ny stationcar. Nogle vil så vælge statiioncaren fra og købe en fed højttaler. |
|
|
Det bemærkelsesværdige i det her er vel netop at højttaleren IKKE længere er deres statement-produkt - den rolle har Evidence for længst overtaget. Consequence falder på mange måder helt udenfor deres normale sortiment, og bliver formentligt kun fortsat produceret af den simple årsag at den stadig sælger. Jeg tror ikke der er særligt mange producenter der rent faktisk sælger udstyr i denne prisklasse (og størrelse!) på selve produktets kvalitet som sådan, og netop ikke på bare at være et prestige-projekt. Men når det er sagt, så tvivler jeg da heller ikke på at markedet givetvis primært ligger i Rusland og Asien. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
PeterFRH skrev:
|
Peter
|
|
|
I forhold til andre mærkers statement højttalere er den da forbavsende billig. |
|
|
Og forbavsende lille! De fleste fabrikanters tophøjttalere skal helst mindst være på størrelse med et amerikansk dobbeltkøleskab. Havde man pengene til disse kasser, kunne de faktisk nøjes med en stue på omkring 30 m2 uden at virke totalt dominerende.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
| Og forbavsende lille! De fleste fabrikanters tophøjttalere skal helst mindst være på størrelse med et amerikansk dobbeltkøleskab. Havde man pengene til disse kasser, kunne de faktisk nøjes med en stue på omkring 30 m2 uden at virke totalt dominerende. |
|
|
LILLE?? Så har du godt nok ikke set den real-life... Det kan godt være målene ikke ser store ud på papiret, men det ligner _netop_ bare et kæmpe køleskab, fordi det er én stor firkantet klods. Jeg vil gerne se dig proppe sådan et sæt ind på 30 m2 uden at de virker "totalt dominerende"...
EDIT: Og iøvrigt er det som sagt stadig ikke topmodellen, det er Evidence - der vist godt kan siges at være en stor højttaler, omend da langtfra den største. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
PeterFRH Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto fik sagt det jeg mente med flere forklarende ord. Der er ikke så meget nyt i netop denne højttaler. Ellers forstår jeg så udmærket, at der falder noget ned til os fattigrøve på et senere tidspunkt, når der udvikles noget nyt, dyrt og epokegørende
Peter
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
|
Peter
|
|
|
Jamen hvor skal pris-grænsen være for at H4A skal poste en nyhed.............. Vi alle har jo forskellige smertegrænser for hvor meget vil kan bruge på HiFi. Nogle stopper ved 10K andre ved 100K osv osv.
Så det kan godt være at denne nyhed er ligegyldig/ ikke relevant for dig, lige som at jeg heller ikke er interesseret i forskellige surround recivers til 5-8000 kr. Men da det er et bredt publikun som bruger H4A, så skulle det ikke undre mig vist en enkelt eller to bruger her fra skulle finde denne nyhed interessant. Og de har da lige så meget ret til at blive informeret om High End produkter som andre har om HiFi og LowFi produkter 
Nu har Dynaudio`s højtalere aldrig været mig, men jeg syntes da alligevel at det er interessant læsning og dejligt at der stadigvæk sker udvikling i dette prisleje, tros den globale krise.
Så H4A, bliv endelig ved med at bringe nyhedder og også i denne prisklasse 
(og ved godt at dit indlæg ikke var negativt ment ) __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
PeterFRH Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du misforstår mit budskab Pierre! Men jeg kan godt se, at det er ikke er den mest heldige måde, jeg har formuleret mig på.
Det er mere pressematerialet fra Dynaudio jeg undrer mig lidt over!
Der er jo nærmest tale om en 25 år gammel nyhed, til en en ret høj pris
Peter
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
|
Otto fik sagt det jeg mente med flere forklarende ord. Der er ikke så meget nyt i netop denne højttaler. Ellers forstår jeg så udmærket, at der falder noget ned til os fattigrøve på et senere tidspunkt, når der udvikles noget nyt, dyrt og epokegørende
|
|
|
Det jeg mener er at der formentligt ikke er en eneste (inkl. jeg selv) af dem der har skrevet i tråden indtil videre, der reelt ved præcist hvilke (om nogle) nye tiltag der er at finde inde under huden, dvs. f.eks. forbedringer af selve enhederne. Det er vel mindst lige så relevant som f.eks. et nyt og revolutionerende frontstof? Det jeg siger er bare: Skal det partout være noget nyt og revolutionerende, for at være interessant at læse om? De bedste produkter er ofte netop ikke nye og revolutionerende, men forfinede udgaver af gennemprøvede koncepter. Jeg synes som sagt det er rart når nogen "tør" være konservative.
Hvis vi kun skulle læse om nyheder og diskutere produkter når de leverede noget _reelt_ innovativt, så ville vi iøvrigt ikke have særligt meget at snakke om. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du jo (citat) da det er de absolut færreste der har råd til at købe højttaleren og abselut intet omkring at det skulle være en 25år gammel nyhed. Så undskyld vist jeg misforstod dig  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
|
|
|
|
Hvilket jo bare bekræfter det jeg skrev ovenfor: Designet er det samme, men det er teknikken ikke. Plejer vi ikke at himle op om at det er teknikken og lyden det drejer sig om, og ikke designet? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
PeterFRH Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nu skriver du jo (citat) da det er de absolut færreste der har råd til at købe højttaleren og abselut intet omkring at det skulle være en 25år gammel nyhed. Så undskyld vist jeg misforstod dig  |
|
|
Det misforstod du ikke Jeg fik bare ikke det hele med. Jeg "sendte" før jeg tænkte.
Peter
|
| Til top |
|
| |
PeterFRH Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
PeterFRH skrev:
|
|
|
|
Hvilket jo bare bekræfter det jeg skrev ovenfor: Designet er det samme, men det er teknikken ikke. Plejer vi ikke at himle op om at det er teknikken og lyden det drejer sig om, og ikke designet?
|
|
|
Lyden er vel det vigtigste? Det må vel også gerne se godt ud? De har muligvis ændret lidt på indmaden, men der kan vel ikke være sket meget epokegørende, når det gamle kabinet kan genbruges?
Men selvfølgelig er det da en nyhed
Peter
|
| Til top |
|
| |