Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Kaleidescape er igen kommet med en nyhed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

jeg havde længe kig på systemet og jeg må indrømme at den manglende understøttelse af HD formaterne er det der primært har holdt mig fra at finde pengene til det. Men de har vist en HD player i støbeskeen, problemet er det juridiske. Den vil som deres system fungerer ikke ville kunne sælges i USA (som må antages at være det største marked) før de finder en lovlig måde at gøre det på.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Man bruger 72.000 kroner på en filmstreamer og vælger at smide sådan en samling i den?

Det er nok for at få konens accept...

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Sundance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

"The Sting" og "Groundhog Day" er ellers helt suveræne film synes jeg
Til top Vis Sundance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sundance

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er en del her inde der har et lignende system kørende vha Vista (min. home premium).

Det kræver et simpelt registry hack for at åbne for dvd bibliiotek gui i media center - tager ca. 1 min! Se eksempelvis her:

http://channel8.msdn.com/Posts/Use-Vista-and-Media-Center-to -make-the-best-digital-DVD-library-EVER/

En bærbar eller anden computer til 4-5000 så er man kørende. Selvom der findes mere hifi agtige løsninger (jeg har et pasivt kølet hfx system med ekstern psu)

Film kan ligge på en NAS (server på nettet) der kan købes fra ca. 1000 kr og stilles af vejen i eksempelvis et skab.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
Jeg forstår ikke helt folks generelle aversion overfor den her slags produkter. Det er jo ikke tiltænkt
som hvermandseje og ej heller er det deres formål at være de første på banen med eksempelvis HD understøttelse. Og
ligesom et B&O produkt ikke skal sammenlignes med en Panasonic skærm skal dette produkt heller ikke sammenlignes med
en PS3. Jeg har dog svært ved at se et marked for den slags her i DK, men jeg synes det er dejligt at der findes
producenter der finder nicher og leverer produkter der leverer en eller anden egenskab i den ypperste kvalitet.

Jeg vil mene at du kommer med et postulat: at man ikke skal sammenligne b&o med fx panasonic. Jeg vil så sige at du
måske har ret idet b&o på et eller andet plan påståes at være mere et design statement end en almindelig elektronik-ting.
På den anden side set så har det jo vitterligt en funktionalitet som man ser en masse andre der laver og det er vel der den
primære funktion ligger - og ikke i design statement'et. Derfor må man vel se på hvad man får på pengene der også og
pludseligt så kan man sammenligne den del med alle andre enheder som også har den funktion som primære funktion.

I mine øjne vil jeg bestemt ikke mene at der er noget designstatement eller andet som er nævneværdigt som sekundær
funktion af denne medie afspiller og sammenligner man den med de mange mange andre medie afspiller løsninger, så ser
denne løsning noget underlegen ud. Og til en meget højere pris. Jeg synes det er prisværdigt at nogen stikker næsen højt,
men jeg tror lige produktet skal modnes - hvem ved: måske de pludseligt og uden nogen andre problemer end en
automatisk software update, understøtter hd; andre tilsvarende løsninger bliver måske hurtigt forældede hvor denne med
fordel har en længere levetid og dermed i længden bliver nemmere (fordi man ikke har besvær med Hardware, software,
udvidelser, nye systemer der skal læres, ny rip af dvd osv. osv.) og måske også ligeså billig. Men der er intet indikeret i
nyheden af dette og hvis det er det man tilstræber, så er det så absolut nævneværdigt, og så er det en dårligt formuleret
nyhed der udelader væsentlige pointer.

Så med andre ord så er jeg da nysgerrig omend jeg aldrig får penge til det - men det er spændende at se disse løsninger,
men til trods for prisen så tror jeg desværre ikke på produktet.
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:
Kasper, TC skrev:
Jeg forstår ikke helt folks generelle aversion overfor den her slags produkter. Det er jo ikke tiltænkt
som hvermandseje og ej heller er det deres formål at være de første på banen med eksempelvis HD understøttelse. Og
ligesom et B&O produkt ikke skal sammenlignes med en Panasonic skærm skal dette produkt heller ikke sammenlignes med
en PS3. Jeg har dog svært ved at se et marked for den slags her i DK, men jeg synes det er dejligt at der findes
producenter der finder nicher og leverer produkter der leverer en eller anden egenskab i den ypperste kvalitet.

Jeg vil mene at du kommer med et postulat: at man ikke skal sammenligne b&o med fx panasonic. Jeg vil så sige at du
måske har ret idet b&o på et eller andet plan påståes at være mere et design statement end en almindelig elektronik-ting.
På den anden side set så har det jo vitterligt en funktionalitet som man ser en masse andre der laver og det er vel der den
primære funktion ligger - og ikke i design statement'et. Derfor må man vel se på hvad man får på pengene der også og
pludseligt så kan man sammenligne den del med alle andre enheder som også har den funktion som primære funktion.

I mine øjne vil jeg bestemt ikke mene at der er noget designstatement eller andet som er nævneværdigt som sekundær
funktion af denne medie afspiller og sammenligner man den med de mange mange andre medie afspiller løsninger, så ser
denne løsning noget underlegen ud. Og til en meget højere pris. Jeg synes det er prisværdigt at nogen stikker næsen højt,
men jeg tror lige produktet skal modnes - hvem ved: måske de pludseligt og uden nogen andre problemer end en
automatisk software update, understøtter hd; andre tilsvarende løsninger bliver måske hurtigt forældede hvor denne med
fordel har en længere levetid og dermed i længden bliver nemmere (fordi man ikke har besvær med Hardware, software,
udvidelser, nye systemer der skal læres, ny rip af dvd osv. osv.) og måske også ligeså billig. Men der er intet indikeret i
nyheden af dette og hvis det er det man tilstræber, så er det så absolut nævneværdigt, og så er det en dårligt formuleret
nyhed der udelader væsentlige pointer.

Så med andre ord så er jeg da nysgerrig omend jeg aldrig får penge til det - men det er spændende at se disse løsninger,
men til trods for prisen så tror jeg desværre ikke på produktet.

det skal så opdateres til en kommende blu ray understøttende player når det indføres - det er nok muligt de laver et upgrade program, så de nuværende ejere ikke skal slippe 400k mere for 4 afspillere. Når det så er sagt, så mener jeg fuldt ud sådan et produkt har sin berettigelse - jo man kan lave noget lignende med en HTPC, Popcorn Hour eller TViX, men det bliver ikke helt det samme. Det er kun Escient der er i nærheden og koster også kassen. Den helt store forskel er at man ikke skal sidde og bøvle med en pc og diverse software for at få det til at fungere. Man skal ikke selv fysisk sidde og rippe enhver DVD i samlingen, lave små hacks, finde diverse afkroge på nettet for at lave GUI og hente filminfo - det er klar på Kaleidescape. Derudover er der ikke bøvl med diverse bugs i softwaren. Man kan (modbetaling naturligvis) købe en automatisk loader til at loade CD'er og DVD'er ind i et drev, hvis man selv lægger filmene ind. Man kan som nævnt ovenfor købe en samling blandede film af forskellige kategorier og størrelser, f.eks. alle Oskar nominerede film gennem tiderne. Man kan få lavet sin egen into a la det de viser i biografen med deres navn på. Nu har jeg selv en TViX og den basale funktionalitet er den samme, men brugervenligheden mangler 100%. Produktet er naturligvis heller ikke tiltænkt alle og enhver, men typisk folk der er alligevel for lavet et såkaldt smart home, hvor det meste kører over centrale servere. Derudover er der naturligvis den basale understøttelse af high end remotes som AMX, Creston og Pronto, hvor du kan få alt info på skærmen af remoten. Systemet er for folk der vil have det ultimative, men ikke selv gider at bruge måneder og ripping, opsætning og programmering. At det så endnu ikke understøtter HD er så måske også en følge af at det er et nicheprodukt og firmaet bag er relativt småt - de har begrænsede midler til udvikling. Kaleidescape systemet er det eneste hvor du får hele pakken, Escient nærmer sig, men det er til gengæld for dyrt (koster ca. 2/3 af Kaleidescape) i forhold til hvad det kan og ikke kan.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Sundance skrev:
"The Sting" og "Groundhog Day" er ellers helt suveræne film synes jeg

Ocean's Eleven er også udmærket, og Sound of Music er en klasikker. Men helt ærligt, jeg ville ikke sælge så dyrt maskineri
med billeder af High School Musical og Sex and the City.

(i øvrigt var min foregående anlæg ment i spøg, bare så der ikke opstår tvivl)

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
72 af de lange for en medieafspiller?... Og den understøtter ikke engang HD formater??

Nej, det er åbentbart urimeligt at forlange til den pris

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Men helt ærligt, jeg ville ikke sælge så dyrt maskineri

Det er så hér jeg mener kommentarerne i denne tråd (og for så vidt også i tråden om Nevo remotes) afspejler den enkelte brugers behov, mere end hvad produkterne leverer. Den typiske Kaleidescape køber er _netop_ den "almindelige forbruger", i den lidt mere velhavende ende naturligvis. Men det er typisk et system der ikke vil stå i en dedikeret hjemmebiograf hos en hardcore film-entusiast (selv om det da også sker). De fleste Kaleidescape systemer står hos almindelige mennesker der vil have en ekstremt nem tilgang til sine film, uanset hvor i huset de er, og ikke gider rode med opsætninger osv. De viste film er netop valgt for at demonstrere at det er et system hele familien kan finde ud af at bruge - både mor og far, datteren på 11, og bedstefar der kommer på besøg.

Det er med andre ord et system der er designet til dem der gerne vil have topkvalitet i såvel ydelse som betjening, uden at de af den grund er interesserede i teknikken bag. Det betyder vel at mærke IKKE at teknikken bag er nedprioriteret, tværtimod. Skulle teknik-fetichisten finde interesse i systemet, så vil han opdage at der er nogle kompromisløse løsninger bag facaden, som gør Kaleidescape til et teknologisk overlegent system - naturligvis inden for de rammer som konceptet tilbyder. Der er ting den ikke kan, men de ting den gør, gør den bedre end groft sagt alt andet. Bare ét eksempel, Kaleidescape er den eneste velfungerende ikke-PC baserede DVD-afspiller der kan flytte underteksterne op i billedet i et 2.35:1 setup - og det er ikke bare en feature man lige har klasket ovenpå, det fungerer på en måde så man som bruger overhovedet ikke skal tænke over dette, når det først er sat op, man skal ikke manuelt vælge at "nu rykker vi lige underteksterne op". Når den slags features ikke nævnes i salgs-materialet, er det netop fordi man forsøger at ramme en målgruppe der ikke interesserer sig for den slags tekniske løsninger, de vil bare have et system der virker. Kaleidescape er en af de få der leverer en løsning der er designet til teknik-analfabeter, men alligevel er ekstremt velkonstrueret. Den slags løsninger er der sgu ikke for mange af på markedet.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Enig med at det lyder dyrt.

Enig med Otto for de har nogle gode løsninger.

Faktisk har jeg ikke set et hjemme pc system der virker 100% uden der enten er noget med billed, opsætning eller lyd der ikke er optilalt, men de 3 gange jeg har set Kaleidescape i aktion har tingene bare fungeret hvor både billede og lyd var på meget højt niveau og rigtig god kvalitet.

Men ærgeligt de ikke har HD materiale med.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Sveske skrev:
Men helt ærligt, jeg ville ikke sælge så dyrt maskineri

Det er så hér jeg mener kommentarerne i denne tråd (og for så vidt også i tråden om Nevo remotes) afspejler den enkelte brugers behov, mere end hvad produkterne leverer. Den typiske Kaleidescape køber er _netop_ den "almindelige forbruger", i den lidt mere velhavende ende naturligvis. Men det er typisk et system der ikke vil stå i en dedikeret hjemmebiograf hos en hardcore film-entusiast (selv om det da også sker). De fleste Kaleidescape systemer står hos almindelige mennesker der vil have en ekstremt nem tilgang til sine film, uanset hvor i huset de er, og ikke gider rode med opsætninger osv. De viste film er netop valgt for at demonstrere at det er et system hele familien kan finde ud af at bruge - både mor og far, datteren på 11, og bedstefar der kommer på besøg.

Det er med andre ord et system der er designet til dem der gerne vil have topkvalitet i såvel ydelse som betjening, uden at de af den grund er interesserede i teknikken bag. Det betyder vel at mærke IKKE at teknikken bag er nedprioriteret, tværtimod. Skulle teknik-fetichisten finde interesse i systemet, så vil han opdage at der er nogle kompromisløse løsninger bag facaden, som gør Kaleidescape til et teknologisk overlegent system - naturligvis inden for de rammer som konceptet tilbyder. Der er ting den ikke kan, men de ting den gør, gør den bedre end groft sagt alt andet. Bare ét eksempel, Kaleidescape er den eneste velfungerende ikke-PC baserede DVD-afspiller der kan flytte underteksterne op i billedet i et 2.35:1 setup - og det er ikke bare en feature man lige har klasket ovenpå, det fungerer på en måde så man som bruger overhovedet ikke skal tænke over dette, når det først er sat op, man skal ikke manuelt vælge at "nu rykker vi lige underteksterne op". Når den slags features ikke nævnes i salgs-materialet, er det netop fordi man forsøger at ramme en målgruppe der ikke interesserer sig for den slags tekniske løsninger, de vil bare have et system der virker. Kaleidescape er en af de få der leverer en løsning der er designet til teknik-analfabeter, men alligevel er ekstremt velkonstrueret. Den slags løsninger er der sgu ikke for mange af på markedet.

Det lyder næsten som en B&O reklame .

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Det lyder næsten som en B&O reklame .

Haha. Det kan der være noget om. Men selv B&O har da fattet at der er noget der hedder Blu-Ray.

Jeg kan næsten ikke vente med at se hvad Kaleidescape præsenterer næste gang. Måske et nyt TV til 73.000 Kr. med en opløsning på 320*240 pixels?

Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Ha ha ha...

Syntes det er nogle sjove ting i skriver, og kan tydeligvis læse at i ikke har kenskab til kaleidescape´s muligheder.

kaleidescape kan godt vise HD og HD lyd, men der er ikke givet tilladelse til at arkivere HD matriale fra bluray til systemet, det er lavet klart, og venter kun på tilladelse. når den kommer skifter man blot drev i sin server, eller køber en mini player med drevet i.

men det kan jo så meget mere end de fleste tror. men i grund træk er det en musik og film server, deres mini system her, har indbygget multirum til lyd i zoner, dvs. at man kan se film i et rum og vælge forskelligt musik i 3 andre rum, eller musik i alle 4 rum.

har man købt sig en remote med display og 2 vejs komunikation kommer covers mm. frem i dem.

når man vælger at se en film man har fundet på sin skærm starter den med det samme, ikke alt det der med retigheder og andet irreterende først.

der er backup i den, samt overvågning, så er der en disk der bliver defekt, taber man ikke sine film fra serveren, og den fortæller selv hvilken disk det drejer sig om.

når man arkivere en af sine film lægger man den blot i drevet og trykker ok til arkivering, så henter den selv cover og alle andre data, har man lys, gardin og læred styring på styre den også det, på den fedeste måde ever. har man scope, kan den også styre det!

Det er bare den fede lille sag der gør en hjemme bio så meget mere federe, og brugernlig, men ja i bund og grund er det kun brugervenlighed og comfort man køber sig. og det koster jo lidt, det er der mange der ikke har råd til, og ikke vil bruge deres penge på. lidt lige som derfor man ser flere kia biler end man ser jaguar eller andre luksus biler på vejene. men lad være med at skriv alt det fis i gør, tør øjene og vær ærlige, i kan jo godt se det fede i det, men har ikke råd...

Jeg vil godt have en, men jeg har ikke råd

Til top Vis Sehstedt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sehstedt

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
[QUOTE=sd2100]Men selv B&O har da fattet at der er noget der hedder Blu-Ray.
Nu har lige præcis B&O jo også haft "formatforsinkelser" - jeg husker f.eks. at de lancerede et TV med indbygget CD-i afspiller, ca. et år EFTER at DVD var blevet introduceret.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes