Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 01:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: P Sikjær´s GamuT setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 28 December 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Henrik N skrev:

Hold kæft hvor er det flot!

Hvilken slags musik hører du på det? Jeg kan se en AC-DC CD liggende, hvor gode er disse højttalere til deres slags musik? For jeg ville da gætte på der mangler en god 12" i hver side?

Med andre ord kan disse højttalere spille andet end Betoen?

Hej Henrik

Jeg hører en del instrumental, så som Fourplay, Peter White, Dean Koz, Earl Klugh, Stanley Clarke, Dave Grusin for lige at nævne nogle det er vel at betegne som jazz men i den utaditionelle ende, så er jeg utrolig glad for PInk Floyd som jeg har oplevet et par gange. Én god gang rock som ACDC er bestemt ikke af vejen Back in Black er den som hitter mest her i huset. Fleetwood Mac er også blandt de foretrukne.

Så man kan vel sige at det er ret så blandet det jeg hører, men om L5 kan spille Betoven, det ved jeg ikke da jeg ikke ejer en klassisk plade  Men jeg går da stærkt ud fra at de også er ret gode til dette.

Der er masser af bund i L5 så det er ikke lige et par 12" jeg mangler, men det er klart at de nok ikke fysisk spiller som hvis det var et sæt med et par kraftige 12".

Hvad hører du selv af musik?



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 28 December 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Henrik N skrev:

Hold kæft hvor er det flot!

Hvilken slags musik hører du på det? Jeg kan se en AC-DC CD liggende, hvor gode er disse højttalere til deres slags musik? For jeg ville da gætte på der mangler en god 12" i hver side?

Med andre ord kan disse højttalere spille andet end Betoen?

Hej Henrik

Jeg hører en del instrumental, så som Fourplay, Peter White, Dean Koz, Earl Klugh, Stanley Clarke, Dave Grusin for lige at nævne nogle det er vel at betegne som jazz men i den utaditionelle ende, så er jeg utrolig glad for PInk Floyd som jeg har oplevet et par gange. Én god gang rock som ACDC er bestemt ikke af vejen Back in Black er den som hitter mest her i huset. Fleetwood Mac er også blandt de foretrukne.

Så man kan vel sige at det er ret så blandet det jeg hører, men om L5 kan spille Betoven, det ved jeg ikke da jeg ikke ejer en klassisk plade  Men jeg går da stærkt ud fra at de også er ret gode til dette.

Der er masser af bund i L5 så det er ikke lige et par 12" jeg mangler, men det er klart at de nok ikke fysisk spiller som hvis det var et sæt med et par kraftige 12".

Hvad hører du selv af musik?

så hvis du en dag ville høre en lidt beder højttaler skulle du lytte til Neeper
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 28 December 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

batman40år skrev:
P Sikjær skrev:
Henrik N skrev:

Hold kæft hvor er det flot!

Hvilken slags musik hører du på det? Jeg kan se en AC-DC CD liggende, hvor gode er disse højttalere til deres slags musik? For jeg ville da gætte på der mangler en god 12" i hver side?

Med andre ord kan disse højttalere spille andet end Betoen?

Hej Henrik

Jeg hører en del instrumental, så som Fourplay, Peter White, Dean Koz, Earl Klugh, Stanley Clarke, Dave Grusin for lige at nævne nogle det er vel at betegne som jazz men i den utaditionelle ende, så er jeg utrolig glad for PInk Floyd som jeg har oplevet et par gange. Én god gang rock som ACDC er bestemt ikke af vejen Back in Black er den som hitter mest her i huset. Fleetwood Mac er også blandt de foretrukne.

Så man kan vel sige at det er ret så blandet det jeg hører, men om L5 kan spille Betoven, det ved jeg ikke da jeg ikke ejer en klassisk plade  Men jeg går da stærkt ud fra at de også er ret gode til dette.

Der er masser af bund i L5 så det er ikke lige et par 12" jeg mangler, men det er klart at de nok ikke fysisk spiller som hvis det var et sæt med et par kraftige 12".

Hvad hører du selv af musik?

så hvis du en dag ville høre en lidt beder højttaler skulle du lytte til Neeper

Hej Batmand

Supergodt indlæg Sådan et par Neeper ligner jo en klon af et par L5 i mindre udgave. Har dog aldrig hørt dem, men har læst at ejer Kim Rasmussen har været ansat på GamuT nogle år inden han startede for sig selv.

Har dog læst gode test af dem i nogle udenlandske blade og en fra Danmark hvor der bl.a. står "Men ingen er perfekte, og i Neepers tilfælde mangler den allerdybeste bas, og de er heller ikke de mest slagkraftige i mellembassen" men der står dog også at det ellers er en supergod højttaler.

Så Batmand jeg håber du er glade for dine for jeg er bestemt glade for mine L5

 



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 28 December 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
batman40år skrev:
P Sikjær skrev:
Henrik N skrev:

Hold kæft hvor er det flot!

Hvilken slags musik hører du på det? Jeg kan se en AC-DC CD liggende, hvor gode er disse højttalere til deres slags musik? For jeg ville da gætte på der mangler en god 12" i hver side?

Med andre ord kan disse højttalere spille andet end Betoen?

Hej Henrik

Jeg hører en del instrumental, så som Fourplay, Peter White, Dean Koz, Earl Klugh, Stanley Clarke, Dave Grusin for lige at nævne nogle det er vel at betegne som jazz men i den utaditionelle ende, så er jeg utrolig glad for PInk Floyd som jeg har oplevet et par gange. Én god gang rock som ACDC er bestemt ikke af vejen Back in Black er den som hitter mest her i huset. Fleetwood Mac er også blandt de foretrukne.

Så man kan vel sige at det er ret så blandet det jeg hører, men om L5 kan spille Betoven, det ved jeg ikke da jeg ikke ejer en klassisk plade  Men jeg går da stærkt ud fra at de også er ret gode til dette.

Der er masser af bund i L5 så det er ikke lige et par 12" jeg mangler, men det er klart at de nok ikke fysisk spiller som hvis det var et sæt med et par kraftige 12".

Hvad hører du selv af musik?

så hvis du en dag ville høre en lidt beder højttaler skulle du lytte til Neeper

Hej Batmand

Supergodt indlæg Sådan et par Neeper ligner jo en klon af et par L5 i mindre udgave. Har dog aldrig hørt dem, men har læst at ejer Kim Rasmussen har været ansat på GamuT nogle år inden han startede for sig selv.

Har dog læst gode test af dem i nogle udenlandske blade og en fra Danmark hvor der bl.a. står "Men ingen er perfekte, og i Neepers tilfælde mangler den allerdybeste bas, og de er heller ikke de mest slagkraftige i mellembassen" men der står dog også at det ellers er en supergod højttaler.

Så Batmand jeg håber du er glade for dine for jeg er bestemt glade for mine L5

 

jeg er glad for mine men kald den ikke en klon af L5 da gamut er kina højttaler og slet ikke i samme liga som neeper men L5 er en rigtig god Højttaler og et rigtig fint Anlæg du har
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 28 December 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

batman40år skrev:
P Sikjær skrev:
batman40år skrev:
P Sikjær skrev:
Henrik N skrev:

Hold kæft hvor er det flot!

Hvilken slags musik hører du på det? Jeg kan se en AC-DC CD liggende, hvor gode er disse højttalere til deres slags musik? For jeg ville da gætte på der mangler en god 12" i hver side?

Med andre ord kan disse højttalere spille andet end Betoen?

Hej Henrik

Jeg hører en del instrumental, så som Fourplay, Peter White, Dean Koz, Earl Klugh, Stanley Clarke, Dave Grusin for lige at nævne nogle det er vel at betegne som jazz men i den utaditionelle ende, så er jeg utrolig glad for PInk Floyd som jeg har oplevet et par gange. Én god gang rock som ACDC er bestemt ikke af vejen Back in Black er den som hitter mest her i huset. Fleetwood Mac er også blandt de foretrukne.

Så man kan vel sige at det er ret så blandet det jeg hører, men om L5 kan spille Betoven, det ved jeg ikke da jeg ikke ejer en klassisk plade  Men jeg går da stærkt ud fra at de også er ret gode til dette.

Der er masser af bund i L5 så det er ikke lige et par 12" jeg mangler, men det er klart at de nok ikke fysisk spiller som hvis det var et sæt med et par kraftige 12".

Hvad hører du selv af musik?

så hvis du en dag ville høre en lidt beder højttaler skulle du lytte til Neeper

Hej Batmand

Supergodt indlæg Sådan et par Neeper ligner jo en klon af et par L5 i mindre udgave. Har dog aldrig hørt dem, men har læst at ejer Kim Rasmussen har været ansat på GamuT nogle år inden han startede for sig selv.

Har dog læst gode test af dem i nogle udenlandske blade og en fra Danmark hvor der bl.a. står "Men ingen er perfekte, og i Neepers tilfælde mangler den allerdybeste bas, og de er heller ikke de mest slagkraftige i mellembassen" men der står dog også at det ellers er en supergod højttaler.

Så Batmand jeg håber du er glade for dine for jeg er bestemt glade for mine L5

 

jeg er glad for mine men kald den ikke en klon af L5 da gamut er kina højttaler og slet ikke i samme liga som neeper men L5 er en rigtig god Højttaler og et rigtig fint Anlæg du har
I din verden har du sikkert ret i at L5 ikke er i samme liga som Neeper, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg som sagt ikke kender dem og ej heller har hørt dem.

 

 



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 29 December 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Henrik N skrev:

Hold kæft hvor er det flot!

Hvilken slags musik hører du på det? Jeg kan se en AC-DC CD liggende, hvor gode er disse højttalere til deres slags musik? For jeg ville da gætte på der mangler en god 12" i hver side?

Med andre ord kan disse højttalere spille andet end Betoen?

Hej Henrik

Jeg hører en del instrumental, så som Fourplay, Peter White, Dean Koz, Earl Klugh, Stanley Clarke, Dave Grusin for lige at nævne nogle det er vel at betegne som jazz men i den utaditionelle ende, så er jeg utrolig glad for PInk Floyd som jeg har oplevet et par gange. Én god gang rock som ACDC er bestemt ikke af vejen Back in Black er den som hitter mest her i huset. Fleetwood Mac er også blandt de foretrukne.

Så man kan vel sige at det er ret så blandet det jeg hører, men om L5 kan spille Betoven, det ved jeg ikke da jeg ikke ejer en klassisk plade  Men jeg går da stærkt ud fra at de også er ret gode til dette.

Der er masser af bund i L5 så det er ikke lige et par 12" jeg mangler, men det er klart at de nok ikke fysisk spiller som hvis det var et sæt med et par kraftige 12".

Hvad hører du selv af musik?

Men kan du beskrive, hvor godt sådan et sæt L5 formidler en gang AC-DC? Jeg mener, det er jo nok noget af det mere krævende musik du høre på dem?

Jeg kan godt lide en god omgang AC-DC, Pink Floyd, Genesis, Mark Knopfler, Trentemøller og den slags.. Hehe det er nu nok ikke alle 19årige der er til den slags..  Men jeg er jo lidt nysgerrig, for jeg kunne godt finde på at købe et sæt L5, så jeg er lige ude for at høre lidt forskellige meninger  Og så må jeg se at få taget mig sammen til at få givet dem en ordentlig lytter

 

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 29 December 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Men kan du beskrive, hvor godt sådan et sæt L5 formidler en gang AC-DC? Jeg mener, det er jo nok noget af det mere krævende musik du høre på dem?

Jeg kan godt lide en god omgang AC-DC, Pink Floyd, Genesis, Mark Knopfler, Trentemøller og den slags.. Hehe det er nu nok ikke alle 19årige der er til den slags..  Men jeg er jo lidt nysgerrig, for jeg kunne godt finde på at købe et sæt L5, så jeg er lige ude for at høre lidt forskellige meninger  Og så må jeg se at få taget mig sammen til at få givet dem en ordentlig lytter

Hej Henrik

Der skal ikke være tvivl om at AC DC er godt, på et sæt L5 får du det som er i pladen og intet andet, det giver sommetider en lang næse for det er ikke alt som er indspillet lige godt. Går ud fra at du godt kan lide rock med en god gang volume, det kan jeg. Et sæt L5 har det bedst med en forstærker som har noget strøm at give af. Når du har det, får du en ret fin oplevelse, men vær opmærksom på at du nok ikke lige får det lydtryk som ved en koncert. Lyden opleves på L5 som veldefineret, der er bund som går ret dybt, trommer, sangstemmer og strenginstrumenter vil du opleve som om du står ved siden af..og det er jo ret så fedt. De formår at "skille" de forskellige instrumenter fra hinanden, hvis dit øvrige grej er OK.

Kan se at du også skriver du er til Pink Floyd, Dire Straits og Genesis, det er musik som jeg også selv hører en del, så jeg vil sige at du nok skylder dig selv et lyt på et sæt L5. Kan se at der her på siden er et sæt L5 til salg til noget der ligner ren foræring. Vejl. pris på et sæt er i dag kr. 75.000.

Håber du kan bruge ovenstående. Og se så at få hørt et sæt L5

Pink Floyd og 19 år.....jeg købte The Wall da den udkom og det var omkring min konfirmation, så vidt jeg husker. Men det øvrige Pink Floyd begyndte jeg først at høre et sted i tyverne.



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 30 December 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hehe en god gang rock og så lige lidt op for volumen det skader da ikk! Og hvis du kan høre AC-DC på dem kan jeg jo også  At man ikke får det samme lydtryk som til koncerter gør ikke noget, for jeg arbejder med koncerter til hverdag, så jeg vil bare gerne have et sæt højttalere, der kan få en ind i musikkens verden, som levere musikken som den er og hverken ligger til eller trækker fra  Men man kan jo altid prøve senere, at finde en fed forforstærker der kan køre ud til stereo sub, så kunne det da være sjov, med en lille brummer i hver side til når koncert DVDerne kommer på

Så må jeg se at finde en lækker effektforstærker til disse skønheder  Jeg havde overvejet at det skulle være en Sony TA-N1, men jeg ved ikke om jeg vil bruge TA-E1 forforstærkeren..

Det er dejligt at høre meningen fra en som hører den samme slags musik, så jeg er rigtig glad for du gider give dig tid til at svare!!

Der er faktisk et sæt L5 til salg for 22.500kr hos hifihuset, at de så er i Birdseye, det er så ikke lige min stil, men der findes jo folk som maler flygler, og i piano sort kan jeg jo se den kommer til at ligne noget gud har skabt

Og hvor mange år siden er det nu?  Jeg har en meget større respekt for den slags musik, end det der bliver spillet for os unge i dag. De havde en helt anden form for musisk kunnen end nu, hvor meget af det bliver lavet på computer, og man behøver ikke kunne spille på noget, for at kunne sammensætte et stykke musik. Det er nok også en af grundende til at god gammel rock aldrig vil blive glemt

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 30 December 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Henrik N skrev:

Hehe en god gang rock og så lige lidt op for volumen det skader da ikk! Og hvis du kan høre AC-DC på dem kan jeg jo også  At man ikke får det samme lydtryk som til koncerter gør ikke noget, for jeg arbejder med koncerter til hverdag, så jeg vil bare gerne have et sæt højttalere, der kan få en ind i musikkens verden, som levere musikken som den er og hverken ligger til eller trækker fra  Men man kan jo altid prøve senere, at finde en fed forforstærker der kan køre ud til stereo sub, så kunne det da være sjov, med en lille brummer i hver side til når koncert DVDerne kommer på

Så må jeg se at finde en lækker effektforstærker til disse skønheder  Jeg havde overvejet at det skulle være en Sony TA-N1, men jeg ved ikke om jeg vil bruge TA-E1 forforstærkeren..

Det er dejligt at høre meningen fra en som hører den samme slags musik, så jeg er rigtig glad for du gider give dig tid til at svare!!

Der er faktisk et sæt L5 til salg for 22.500kr hos hifihuset, at de så er i Birdseye, det er så ikke lige min stil, men der findes jo folk som maler flygler, og i piano sort kan jeg jo se den kommer til at ligne noget gud har skabt

Og hvor mange år siden er det nu?  Jeg har en meget større respekt for den slags musik, end det der bliver spillet for os unge i dag. De havde en helt anden form for musisk kunnen end nu, hvor meget af det bliver lavet på computer, og man behøver ikke kunne spille på noget, for at kunne sammensætte et stykke musik. Det er nok også en af grundende til at god gammel rock aldrig vil blive glemt

Hvis der er et sæt til kr. 22.500, så er det bare om at komme afsted til forhandleren og det kan kun gå for langsomt. birdseye den er faktisk utrolig flot, så inden du begynder at få den malet så giv den lige en chance i din stue først.

Jeg ved ikke lige om der findes forskellige versioner af L5, da jeg mener at have hørt at den skulle være opgraderet undervejs. Men det kan forhandleren svare på.

Sådan en Sony effektforstærker med en kampvægt på 70 kilo, hvad står den i i kr? Den er vel ikke just speciel billig?

Ja, god musik dør aldrig.



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hehe det er godt der er en til at presse lidt!  Så er det nemmere at beslutte sig.. Ja jeg må lige give det en chance, det ville være synd andet.. Men jeg er nu stadig forelsket i dine

Jeg tror hifihuset har godt styr på det, så det må jeg lige høre om, og hvad ændringerne så måtte være.. Jeg går ud fra din er af den nyeste slags, for det er jo ret nyt med Gamut i piano sort..

Sådan en klods går for rundt regnet 30.000kr, jeg har været heldig engang at se en til 22.000 fra england.. Men så kommer der også lige forsendelsen af den kæmpe 

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Henrik N skrev:

Hehe det er godt der er en til at presse lidt!  Så er det nemmere at beslutte sig.. Ja jeg må lige give det en chance, det ville være synd andet.. Men jeg er nu stadig forelsket i dine

Jeg tror hifihuset har godt styr på det, så det må jeg lige høre om, og hvad ændringerne så måtte være.. Jeg går ud fra din er af den nyeste slags, for det er jo ret nyt med Gamut i piano sort..

Sådan en klods går for rundt regnet 30.000kr, jeg har været heldig engang at se en til 22.000 fra england.. Men så kommer der også lige forsendelsen af den kæmpe 

Ja mine er sprit nye, lakken var knap tør inden de kom hjem. Men som sagt så er det bare noget jeg mener at have hørt at de skulle være sket et par opgraderinger undervejs.

30.000 er også en slat penge, men flot det er den.

Jeg glæder mig til at høre om du bliver ejer af et sæt L5

 



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Er det normalt man begynder at savle, når der bliver snakket om lækre højttalere??

Jeg synes jeg læste et sted om en, der havde et sæt L3 mk3, men jeg vil da lige prøve at søge lidt på nettet efter det..

Ja det har du ret i! Der skal jo også forforstærker og en lækker SCD-1 afspiller ville da ikke være helt værst.. Men jeg er godt i tvivl om jeg skal købe den må jeg sige.. For jeg har da set den billigere, der er bare længe imellem.

Hehe det håber jeg at jeg gør!! MEN den står lidt mellem nyt anlæg og ny bil, og jeg har jo i forvejen for rigtig, rigtig mange penge læggende i anlæg til den bil jeg ikke har hehe

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Henrik N skrev:

Er det normalt man begynder at savle, når der bliver snakket om lækre højttalere??

Jeg synes jeg læste et sted om en, der havde et sæt L3 mk3, men jeg vil da lige prøve at søge lidt på nettet efter det..

Ja det har du ret i! Der skal jo også forforstærker og en lækker SCD-1 afspiller ville da ikke være helt værst.. Men jeg er godt i tvivl om jeg skal købe den må jeg sige.. For jeg har da set den billigere, der er bare længe imellem.

Hehe det håber jeg at jeg gør!! MEN den står lidt mellem nyt anlæg og ny bil, og jeg har jo i forvejen for rigtig, rigtig mange penge læggende i anlæg til den bil jeg ikke har hehe

Hej Henrik

Køb en cykel Det er da federe med et godt anlæg, det har man altid glæde af...

Når jeg ser noget lækkert udstyr så får jeg også mundvand og når jeg ser på mine L5 i pianolak, ja så bliver de bare smukkere og smukkere for hver dag der går.

Det samme gør sig gældende når jeg hører et stykke musik jeg er vild med på et godt anlæg, så rejser hårerne sig på armene. Det må være en indbygget indikator jeg har, som jeg tror der også er mange andre der har. Kunne jo være sjovt at høre hvordan andre har det med det også?

 

ses



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Pham
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

De L5 er da meget mere værd end et køretøj. Ja, jeg ville også gå efter et godt setup og evt. satse på en billigere bil.

Er der nogle der har hørt de nye GamuT Superior højtalere? Jeg må indrømme, at jeg er blevet nysgerrig på dem. GamuT er nu lækkert!!

Til top Vis Pham's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pham
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hej Pham

Jeg har hørt både L9 og S9. Og kan kun sige at det er en skam man ikke er ungkarl med en god friværdi i sit hus....

Det er nok forkert at sige at man har hørt dem, da man ikke hører højttalerne men bare "ser" en masse musik. Jeg har spillet en times tid på L9 i et godt udstyret lytterum og S9 har jeg hørt på messe godt bænket i en sofa.

På S serien er der kælet en del for detaljerne i alle de dele som indgår i højttaleren, efter hvad jeg har fået fortalt. Jeg ved dog ikke om det er andre enheder som er i S i forhold til L.

Det er selvfølgelig let at sige at det er de bedste højttalere jeg har hørt. Men jeg vil sige at de skal opleves. De er fysisk ret så store og lyden er også derefter, GamuT kan et eller andet, for hvis du hører en kontrabas, så kan du også se/fornemme dens fysiske størrelse i lydbilledet. Jeg syntes lyden er naturlig, den er for at bruge en floskel "som at være der selv" Jeg har endnu ikke hørt nogle af de andre modeller i S serien, men det kommer jeg sikkert til i nær fremtid.

 



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej Sikjær

Hvor har du hørt L9 henne?

 

Mvh.

Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Hej Sikjær

Hvor har du hørt L9 henne?

 

Mvh.

Troels

Hej Troels

Jeg har hørt dem på Sandgaardsvej i 2008, så kan du jo nok selv regne det ud 



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Rytmik skrev:

Hej Sikjær

Hvor har du hørt L9 henne?

 

Mvh.

Troels

Hej Troels

Jeg har hørt dem på Sandgaardsvej i 2008, så kan du jo nok selv regne det ud 

Jo jo , men mig bekendt findes der ikke en L9, kun den nye (Superior) S9?

Er det ikke en og samme højttaler du mener?

 

Mvh.

Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hej Troels

Det var en L9 og det var primo 2008, det var så vidt jeg husker kort efter at den nye Eagles -Long road out of Eden udkom, for den havde jeg også med i lommen derud.

I slutningen af 2007 havde den været på en messe i KBHN og der blev i den forbindelse startet en tråd herinde hvor den blev, for at sige det mildt "nedgjort" tråden hedder "Gamut L9" så vidt jeg husker og hvis du keder dig en dag kan du jo læse den, der er mange sjove indlæg i den hvor man bare må ryste på hovedet og smile lidt af det hele.

S9 var den Lars havde med på møbelmessen i Herning, det var en superflot stand.

Lånte en Di150 mellem jul og nytår, må sige at den var svær at aflevere igen..



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

By the way, Troels, så har du sikkert ret i at L9 og S9 er er én og samme højttaler og efter den er blevet færdig er den blevet til S9. Jeg hørte den første under navnet L9.

 



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes