Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Dansk bredbånd via DONG fiber (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Nu håber jeg så bare på at jeg kan få min fjernbetjening til fjernsynet til at virke til den kommende setboks, så det virker som at man skifter kananl på fjernsyney, men i virkligheden er det kanalen som bliver skiftet på setboksen.

Mvh Linhawk

Ellers så kan du da få fingrene i f.eks. en Logitech Harmony 885 - så kan du i hvertfald få det som du vil på det punkt. Det kræver jo så selvf. at du skal have fingrene i sådan en, men det kan i hvertfald være en løsning, hvis TVets fjernbetjening ikke fungerer til boksen fra start af.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

De fleste multi-remotes kan vel bruges til de mest brugte 10-20 kommandoer, eller lære det.

Men logitech laver de klart nogle lækre og flotte modeller
Smarte er de også dem der kan programmeres og layoutes via PC og USB.. så kan man virkeligt customize sin remote, eller mixe en "multi-multi bio-remote, hvor signaler fra flere apparater er samlet på "1 side" så man ikke engang skal skifte profil / apparat.

Held og lykke med fiberen.
Min nabo har Dong-fiber, og Dansk Bredbag som leverandør.
Der har været lidt bøvl med at der er "klumper i strømmen"... Men det meste er vist ved at fungere nu.
Netop det med at skulle købe / leje en boks har været noget træls - men minder jo om de probs som vi med parabol også har. Det er bare på "kabel-net" det er en ny forteelse...

Må det blive godt engang i det nye år.
Er der noget info om High-Def. tv endnu?

Mvh. Offcourse

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 November 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Det er da altid noget,

Kan den optage i HD ?

Offcourse

Jeg ved det ikke, men det vil da undre mig meget hvis den ikke kan. Jeg har haft mailet med en tekniker hos Dansk Bredbånd, og jeg kan forstå på ham at der er lagt en del arbejde i at finde en ordentlig boks, så hvis de vælger en boks, som ikke kan optage i HD, så er de en flok armatører

Til top Vis Linhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Linhawk

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Enig.

Jeg ved bare, at de bokse der p.t. er til satelit med HD ikke kan optage, og de bokse der kan optage på HDD ikke kan tage HD...

De har ikke fundet en boks der kan begge dele endnu.!

Men det kan være det kommer med peer-pressure.. tror jeg vil sende en mail til CD og forespørge "sødt" om det snart kan lade sig gøre - da man allerede kan på fiber-nettet

Går den så går den.. Jeg ved at CD nødigt vil stå tilbage i DK mht. HD-TV.

Mvh. Offcourse

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hmm, har lige talt med både DanskBredBånd og FastTV, som jeg kan få som udbydere, og de sagde begge for 1 måned siden, at de ville få denne nye setboks ultimo 2007, som både kunne optage og som ville have HDMI, men nu siger de begge at leveringen først bliver i 1. halvår af 2008. Man skulle tro at det er tale om raket videnskab, siden det skal tage så lang tid.

Anderssk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Sendt: 04 December 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jeg står i samme situation mht valg af DanskBredBånd eller FastTV.
Mit fibernet er bestilt hos DONG, og bliver sikkert skudt ind i Februar.

Jeg har i dag en KISS optager, og ønsker ikke at betale et ekstra abonement for at benytte den, så en løsning med en setboks fra danskbredbånd der kan optage ville passe mig perfekt.

Har du hørt mere, for ham jeg talte med i kundeservice anede ikke en pind!

Til top Vis Anderssk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderssk

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Tror det bliver vært med optagelse af HD-signalerne.. kræver hurtigere hardware end det der er standard PT, og STORE diske ... men så er det jo også pænt

Der er også noget med copyright, HDCP via HDMI etc...

Ved faktisk ikke om filmselskaberne er interesserede i at man kan "rippe" deres film i HD-kvalitet over på en HDD, som så efterfølgende måske kan udtages og uploades på nettet?!? (IFPI skrækscenariet velsagtens ???)

Bliver spændende at se hvad det ender med.

Mvh. Offocurse

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Anderssk skrev:

Jeg står i samme situation mht valg af DanskBredBånd eller FastTV.
Mit fibernet er bestilt hos DONG, og bliver sikkert skudt ind i Februar.

Jeg har i dag en KISS optager, og ønsker ikke at betale et ekstra abonement for at benytte den, så en løsning med en setboks fra danskbredbånd der kan optage ville passe mig perfekt.

Har du hørt mere, for ham jeg talte med i kundeservice anede ikke en pind!

Jeg har talt med både danskBredBånd og FastTV, men de siger begge nu at deres nye boks først kommer en gang i første halvår af 2008 :-( De lover begge at der vil komme HDMI på den nye boks, men ingen kan sige med garanti om det bliver med HD. FastTV sagde at det nok blev for dyr, så den ville de ikke satse på, men DanskBredBånd satser stadig stærkt på at det bliver med 2 tunere og indbygget HD. Men igen ingen garantier, de tester stadig. Engang imellem tror jeg sku at det er et projekt på størrelse med Airbus A380  Ingen af udbyderne skal selv udvikle boksen, men kun teste den, så lad os se hvor mange måneder det kan tage

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

Ja - utroligt hvor meget der åbentbart fuskes udenfor gængse standarder når det kommer til video-transfer enten via satelit eller fiber / kabelnet.

Alle box-firmaer leverer fine bokse med alle mulige features, men indholdsudbyderne skal teste og fuske med formware for at få det til at virke - det synes jeg virker utroligt.

Hvorfor følger de ikke bare de standarder der er, og så kan vi forbrugere vælge de nyeste bokse med tiltro til at de virker istedet for at være afhængige af at en eller anden teknikker der fra starten ikke har formået at følge en standard skal fuske sig til noget der virker?!?!

Kan de dog ikke bare lave et produkt der passer til det hardware der bliver udviklet?

Så kunne vi have en boks med High Def som kunne optages på HardDisk og som kunne vise og optage forskellige kanaler, og via HDMI, Component og komposit etc...

ØV BØV..

Venter selv på Sat.boks med optager til CanalDigitil, som understøtter HighDef.

Mvh. Offcourse

Anderssk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Sendt: 11 December 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har talt med Dansk Bredbånd og fået en logisk forklaring.

Det er korrekt at alle box-firmaer har en løsning. Dansk bredbånd skal teste disse løsninger op mod deres kunder. Det vil sige at boxen skal virke med bl.a. DONG, men også et utal af boligforeninger.

Man kan sige meget om TDC, men deres monopol gør jo at de kun skal teste på én typer forbindelse, mens DanskBredbånd skal teste på et utal af forbindelser.

De skulle jo nødig lave en Kiss VR-558 løsning :-)

Til top Vis Anderssk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderssk

mjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har fiberbredbånd fra Energimidt og har en set-top boks fra Kreatel IP 1510 som giver et fint billede .

Jeg ved at de nye kunder får udleveret en "NY" set-top boks og at os "Gamle" kunder også snart får mulighed for at skifte/bytte til den nye boks .

Jeg mener at det er denne set-top boks som som jeg inden længe kan bytte til

http://www.motorola.com/mot/doc/6/6346_MotDoc.pdf

Det bliver dog ikke modellen med Harddisk .

Til top Vis mjyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mjyden

Rosengren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har også DB via fiber og er godt tilfreds. Kvaliteten er MEGET bedre på min fladskærm end Stofa kabelTV som jeg havde før.
Dog synes jeg det er for dårligt at man skal betale pr år for eksta TV-bokse. Der burde være tale om et éngangsbeløb.
Til top Vis Rosengren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosengren

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Rosengren skrev:
Jeg har også DB via fiber og er godt tilfreds. Kvaliteten er MEGET bedre på min fladskærm end Stofa kabelTV som jeg havde før.
Dog synes jeg det er for dårligt at man skal betale pr år for eksta TV-bokse. Der burde være tale om et éngangsbeløb.

Jeg håber da at du har misforstået noget, på denne side http://www.dbnet.dk/1653.aspx står der køb af ekstra boks, og jeg er blevet oplyst pr. telefon, at hvis man køber en ekstra boks, så er der ikke tale om ekstra udgifter udover dette, hvis man holder sig til plus pakken, men hvis man ønsker via sat, så er der ekstra udgifter pga. af kortet.

Rosengren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Rosengren skrev:

Jeg håber da at du har misforstået noget, på denne side http://www.dbnet.dk/1653.aspx står der køb af ekstra boks, og jeg er blevet oplyst pr. telefon, at hvis man køber en ekstra boks, så er der ikke tale om ekstra udgifter udover dette, hvis man holder sig til plus pakken, men hvis man ønsker via sat, så er der ekstra udgifter pga. af kortet.

Tja det håber jeg da også, men fakta er at jeg blev oplyst det af en DB-medarbejder i telefonen. Det kan selvfølgelig godt være du har ret mht Plus kontra guldpakke. Det vil jeg da lige undersøge nærmere.

Til top Vis Rosengren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosengren

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Rosengren skrev:
Linhawk skrev:

Rosengren skrev:

Tja det håber jeg da også, men fakta er at jeg blev oplyst det af en DB-medarbejder i telefonen. Det kan selvfølgelig godt være du har ret mht Plus kontra guldpakke. Det vil jeg da lige undersøge nærmere.

Lad os høre hvad DB siger, når du har talt med dem. Ud over det, så tror jeg det er et dårligt tidspunkt at købe en ekstra boks på. DB har sagt at de kommer med en ny boks i første halvår af 2008, og den skulle have HDD og HDMI udgang, så den er værd at vente på.

DevilHair
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg det er lang tid siden der er sket noget i dette emne, men ville lige tjekke op på det.
Har DB fået en boks med HDD ?
Da jeg kiggede på deres side kunne jeg intet finde om det.
Håber at høre mere...
Til top Vis DevilHair's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DevilHair

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

www.kabelnettet.dk  er ligesom ikke meget fortællende heller   Alt det jeg mener hænger ikke sammen.

Og fred være med denne side http://www.dbnet.dk/1653.aspx

Jeg ville ikke røre det med en ILDTANG!  Kortafgift 399 kr. halvårligt!  no way

Ja det er tumbet skrevet. For mig har det altid været en Antenneforening [Boligforening] eller TDC Kabel Tv.

Så det der med kun være een Abonnent hos en Stor teknisk udbyder, her føler jeg blive den altofr lille.

Så det der med nyere deltagere. Jo, men dette ændrer trods alt ikke på selve program UDGIFTERNE, inklusive Dyrene i Åbenbaringen KODA og CopyDAN. Fordi når samme skal have så meget som muligt, smulerne fra de riges bord. Da skal de rige betale virkeligt meget for at smulerne kan blive ligesom "Nok __ Det koster penge at lave penge".

Beløbsmæssigt at sammenligne IT Factory's relle og så oppumpede værdi. Ialt hvad som går til programudbydere og det som CopyDan og KODA får udbetalt.

gitte51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig fået fibernet og har valgt Smile som udbyder. Internet og telefoni virker fint, men der er store problemer med at få tekster på TV2. Smile siger, at det er fjernsynet - Samsung - mens Samsung siger, at det er Smiles box.

Er der andre, der kender til dette problem, og hvordan skal jeg løse det???

Det hjælper ikke at skifte fjernsyn - det har jeg prøvet!

Til top Vis gitte51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gitte51

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Det kan da umúligt være tvét - det viser vel bare hvad det får serveret fra boxén. Hvordan har de lige sendt den sorteper videre??

Ærgeligt - men bed evt. om en forklaring - det giver ikke umiddelbart mening. Er det med HDMI-stik eller scart du får billedet - og er problemet det samme, hvis du bruger "det andet"?

Har selv både scart og hdmi fra min HD-sat-box, da scart kører ind i video, som sender videre til resten af huset. Herved får jeg sat på mange tvér uden ekstra bokse.. men kan dog kun skifte i stuen. (teenage-datteren har en ekstra boks.. der kører så mtv eller voice på den, mens vi andre ser noget andet).

Billederne er ens - bortsaet fra at HD-kanalerne er i SD via scart. Men ellers fint billede.

Helt og lykke med fejlfindingen..

Offcourse

Rumpirat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen problemer med at få tv via bredbånd igennem TDC. Det er en udemærket løsning.

Billige fagforeninger
Billige webhoteller
Til top Vis Rumpirat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rumpirat

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes