Forfatter |
|
Linhawk Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står for at skal udskifte mit gamle billedrør med et Plasma TV, og vil gerne have det opsat pænt og simpelt.
I dag modtager jeg vores TV signaler med Canal Digital parabol, og almindelig TV antenne (DR1/TV2). Jeg er dog meget træt af at jeg skal skifte kanaler med fjernbetjeningen til sat boksen, bruge TV fjernbetjeningen til de andre ting (Volume, tekst TV mm).
Jeg kan forstå at hvis jeg vælger at få fiber fra DONG, så kan jeg få digital TV fra "dansk Bredbånd", og jeg kan så smide min grimme og irriterende satboks modtager ud. Men vil jeg så ikke bare få endnu en boks fra Dansk Bredbånd, som i bund og grund fungere lige som en satboks modtager. Altså forstået på den måde at jeg stadig skal skifte kanaler med fjernbetjening som ikke er den til plasma skærmen, men er den til den nye boks fra Dansk bredbånd. Dette betyder også at mine børn skal se det samme program, som de voksne i stuen.
Er der noget som jeg har misforstået? Hvis, kan jeg da ikke være den eneste som er træt af at have en boks, hvor jeg skal skifte kanaler.
Jeg har været inde på Danskbredbånd og set på deres hjemmeside, men der står intet beskrevet, heller ikke hvilket signal det er som kommer ud af deres boks, coax, digital, DVB-C/T?
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aloha..
Her bør jeg kunne hjælpe lidt..
Det er helt korrekt at du vil få en ny boks ( Kreatel ) der i bund og grund erstatter den gamle. ( super træls - men sådan er det nu bare )
Som udgangspunkt er det signal der blir sendt til dig helt digitalt. Men det er forskelligt om det er via coax eller andet signalet kommer ind til dig.
De fleste der blir kablet via Dong, der vælger DB som deres udbyder får følgende løsning.
Dong sørger for at fiberen blir lagt ind. Dernæst vil der blive sat et slags fordeler-boks op ( som regelt tæt på hoveddøren. I denne boks er der så 8 udgange som frit kan bruges til TV - TLF - og 2,2 / 10,10 / 25,25 mbit Internet )
Man kan med fordel vælge en af deres pakker, da man så får telefonabonnementet med U/B.
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
* tilføjelse:
Det er også korrekt, at hvis I i stuen ser Tv2, så er børnene som udgangspunkt også nødt til at se den kanal.
For at kunne se 2 forskellige kanaler på samme tid, kræver det en ekstra boks ved det aktuelle tv.
Den første boks hos DB er gratis. Den efterfølgende koster 1399,- Eller 899,- hvis man vælger guldpakken hos Viasat.
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
Linhawk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker da fuldstændigt tåbeligt! Jeg har læst et tidligere indlæg http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42807&K W=fiberbredb%E5nd hvor der er en som har fået fiber fra enerig midt (vist i Jylland), og der kan man vælge kanalerne på fjernsynet, så den boks de leverer "kun" er en "dekoder" og den afleverer så et almindeligt tv signal til fjernsynet, og de kan derfor skifte kanaler på fjernbetjeningen til TV'et
Ja, undskyld. Men for mig virker det som et skridt frem og fire tilbage.
Men tak for svaret, selv om det ikke var det svar som jeg havde håbet på :-)
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjooh - min Nabo har fibernet fra Nesa, og TV etc. fra Dansk bredbånd.. Det spiller IKKE fedt. Ekstra bokse er dyre, skidtet er "nede" sammen med internetet når det gør knuder etc. Og ja - uden boks inden TV. Eller i det mindste samme tv over alt.. ligesom med sat. Jeg vil også sige, at kvaliteten ikke er bedre, og det faste gebyr på fiberen (179,./md.) bare for fiber uden indhold.. det er ca. prisen på HD-kanaler via Parabol (hvis vi indregner et basis-abb. på CD mod basis-abb. på Dansk bredbånds basispakke. Ja - jeg kører "stadig" med parabol samt bredbånd vi ADSL.. og det virker meget bedre end hans løsning, selv om den er nyere og "smartere".. eller måske netop fordi det er nyere og smartere.. Jeg venter i hvertfald til der er flere HD-kanaler på fiberen, end på sat., før jeg skifter, og det er ivhertfald ikke de næste 5 år!.... Ha - hurrah for det vi har - og tak for kaffe.  mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besparelserne ved skifte mellem de forskellige Tv udbydere bliver vel i
samme "Størrelsesorden som besparelserne ved skifte mellem de
forskellige El leverandørerne."
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja klart..  - lig nul i praksis - når besværet tages med i beregningen!. "Det bliver til teak med tiden.." sagde køkkenmontøren!!! (Jeg kan bare ikke vente.) Vælg den udbyder med den teknologi der giver dig den ønskede kvalitet. Jeg har valgt - skifter ikke før jeg hører og ser nogen med andet der er overbevisende bedre. Specielt after BlockMoster har fået leje-BluRays til almindelig DVD-pris.. så kan jeg godt nære mig med at skifte.. og der er heller ikke andet end blu-rays der er bedre for tiden end CanalDigital på satelit! Naturligvis IMHO  Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tv og fibernet via energimidt.... er glad og tilfreds. Har også en kreatel boks, hvor man rigtig nok skifter kanaler, men kan også skrue op og ned fra den.... den eneste jeg bruger....
Kvaliteten af billedet er super, kanalernes output signal værende begrænsningen, men dr1 og tv2 har aldrig stået flottere.... de andre er heller ikke af vejen....
Gir 200 for en stor kanalpakke, samt 200 for 512/512...
Nu har jeg så bare tænkt mig og køre det som medarbejderbredbånd, og knalde tv regningen med....
Så kan jeg få en 10/10 mbit og den store kanalpakke incl alle canal+ kanalerne for den samme pris....
Har været glad for mit hele vejen igennem... __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
Nu har jeg så bare tænkt mig og køre det som medarbejderbredbånd, og knalde tv regningen med....
|
|
|
Så snyder du i skat, kan blive en kedelig affære hvis du bliver knaldet  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
BinX Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
sådan som jeg har fattet det er der ikke noget ulovligt i at gøre det på den måde, så længe man bruger internettet til arbejdsrelateret arbejde.... og det gør jeg.... ligeledes tv'et...
|
|
|
Du bruger TVet - arbejdsrelateret? Og derfor ønsker du den store pakke fra Viasat? Klart nok! Chefen bliver glad for dig!  
Anyways, så er det måske sandt nok at IPTV bringer nogen skavanker med sig. Sådan er det jo med alt nyt. Jeg har selv KabelTV fra TDC (YouSee - andre som synes det er et forfærdentligt dårligt navn. Kan de da for pokker ikke finde på noget dansk? Men, næh, nej... det skal være stort, internationalt og ENGELSK. suk...), og må da sige at f.eks. Smile Content fra Energi Midt bringer lidt med sig. Et kanont billede og skal man leje en film så er det bare ét tryk. Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg skal have mig en dag... Det er fremtiden, men har pt. lidt børnesygdomme - som alt andet nyt. Hvem husker ikke de første mobiltelefoner... hehe... __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
sådan som jeg har fattet det er der ikke noget ulovligt i at gøre det på den måde, så længe man bruger internettet til arbejdsrelateret arbejde.... og det gør jeg.... ligeledes tv'et...
|
|
|
I forbindelse med Medarbejder bredbånd har det ingen betydning om du bruger det til arbejde eller ej, det har en betydning hvis det er arbejdsgiver betalt. Det er da muligt, at du kan overbevise skat om, at det er nødvendigt for at passe dit arbejde, at du har den store tv pakke, og derfor bliver din arbejdgiver nødt til at betale for den, og du skal ikke beskattes, men jeg tvivler, selv fri telefon bliver man jo beskattet af.
Jeg er 99.99% sikker på, at du ikke kan køre tv som en brutto-løns ordning, lige meget hvor meget du prøver. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
BinX Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.... var sådan set også klar over det med tv, med levede lidt i håbet....
Er under uddannelse til kok, og finder meget inspiration og gode ideer til madlavning på arbejde, via tv'et.... det var begrundelsen men er godt klar over den er lidt tynd 
__________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
okay.... var sådan set også klar over det med tv, med levede lidt i håbet....
Er under uddannelse til kok, og finder meget inspiration og gode ideer til madlavning på arbejde, via tv'et.... det var begrundelsen men er godt klar over den er lidt tynd 
|
|
|
hehe... okay, den vej rundt! Held og lykke med det! tror du får brug for det! 
lad os det vide hvis det lykkes... hehe... så er det bare at finde alternativer... tror der er en del IT-supportere som vil have noget brutto-internet-noget... hehe... __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
lad os det vide hvis det lykkes... hehe... så er det bare at finde alternativer... tror der er en del IT-supportere som vil have noget brutto-internet-noget... hehe...
|
|
|
Øhh - det kan man altså godt! Internet som bruttolønsordning (medarbejder bredbånd) har eksisteret i flere år, så hvis du gerne vil havde det, så må du tage fat i din arbejdsgiver.
http://erhverv.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_e_mbk_mbb __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - medarbejderbredbånd og medarbejder-TV er vel bare den moderne form for frynsegode. Det der spares er jo fordi der er "før-skat"... smart og lovlig hvis man har en fleksibel / flink arb.giver. Mener tadig parabol med CD er bedste bud - mindst komprimering, bedste udbud i HD (Pånær Leje BluRays hos BLockBuster) Held og lykke med jagten på godt tv i alle rum forresten - for nu at vende tilbage til tidligere fokus i tråden.  mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
MichaelJDK skrev:
lad os det vide hvis det lykkes... hehe... så er det bare at finde alternativer... tror der er en del IT-supportere som vil have noget brutto-internet-noget... hehe...
|
|
|
Øhh - det kan man altså godt! Internet som bruttolønsordning (medarbejder bredbånd) har eksisteret i flere år, så hvis du gerne vil havde det, så må du tage fat i din arbejdsgiver.
http://erhverv.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_e_mbk_mbb
|
|
|
Åh, ja, for søren... det er også alle de synonymer... - sov vidst i timen. Sorry, der!  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fundet en løsning? Linhawk ?
Flere bokse eller hvad?
Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Linhawk Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fundet ud af hvad jeg vil gøre, men ikke at det er den løsning som jeg havde håbet på. Plasmaet er købt, det blev et Pio 428XD. Hvor er det fedt :-)
Jeg er endt op med at bestille mit fiber, men jeg får det nok desværre først til januar, øv øv. Og jeg regner med at tage Danskbred bånd som udbyder. Årsagen til dette er at de ultion 2007, vil få en ny setboks, hvor som vil have en HDD indbygget, hvilket betyder at jeg kan se en kanal og se en anden samtidig. Samtidig vil den nye boks få HDMI udgang.
Problemet med at jeg skal have bokse til de andre fjernsyn i huset, kommer jeg desværre ikke uden om, hvis de skal have mulighed for at se en anden kanal end vi gør i stuen. Jeg er dog blevet oplyst at, man kan købe en boks, og man skal derfor ikke betale ekstra pr. måned for de ekstra bokse, hvis man vælger den pakke som hedder "plus pakke".
Så desværre løsningen endt ikke som jeg havde håbet. Nu håber jeg så bare på at jeg kan få min fjernbetjening til fjernsynet til at virke til den kommende setboks, så det virker som at man skifter kananl på fjernsyney, men i virkligheden er det kanalen som bliver skiftet på setboksen.
Mvh Linhawk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|