Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 05:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Batmans biostue-nu med cinemascope (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Lidt "funny" at typografien viser større bogstaver i siderne. Det er jo faktisk en af skavankerne ved nogle anamorfiske linser - den såkaldte "pincushion" effekt, hvor billedet bliver lidt højere ude i siderne. Tilfældigt? Tja...
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 30 November 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Schneiders anamorfiske linse der regnes for at være blandt verdens bedste, og som bruges i mange rigitige biografer, er nu THX godkendt:

 

Schneider Cine-Digitar Anamorphic 1.33x Lenses

Cine-Digitar.jpgSchneider Optics, Inc., a famous lens and professional filter manufacturer, has recently announced that its Cine-Digitar Anamorphic 1.33X Lens System will now be used by THX Ltd. in its newly launched THX Certified Video Systems Calibration workshops.

"The goal of THX Certified Video Systems Calibration training is to enable video professionals to provide the ultimate home theater experience," said John Dahl, Director of Education at THX. "Schneider's Cine-Digitar system works extremely well with today's high-end, prosumer digital projectors, and we are pleased to include it in our video training curriculum."

Enabling digital home cinema owners to have an incredible full-screen Cinemascope images without “letterboxing”, Schneider’s Cine-Digitar Anamorphic 1.33x is a powerful lens. It is one of those solutions, which can expand 4:3 images to 16:9 aspect ratios.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 30 November 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Er det den linse du køre med nu??

Hvilken projektor bruger du? Kræves der noget specielt af projektoren for at kunne bruge den med en cinemascope linse??

MVH WRONG

 



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 30 November 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Er det den linse du køre med nu??

Hvilken projektor bruger du? Kræves der noget specielt af projektoren for at kunne bruge den med en cinemascope linse??

MVH WRONG

 

Yes, det er den linse. Jeg bruger den i forbindelse med min Sony VW100. Der ingen særlige krav til projektoren udover at der er nogle krav til afstanden mellem projektor og lærred.(Afhænger af lærredets bredde) Disse krav kan ses i en tabel på Schneiders hjemmeside. Schneider er også leveringsdygtig i en monteringsplade der passer dels til mit Chief ophæng dels til  til- og frakoblingsenheden (torsio-mechanism).

Derudover kræves adgang til en stretch-funktion. Nogle projektorer har den indbygget - f.eks Sony VW200. Den forekommer også i visse BD-afspillere f.eks fra Denon og Oppo. Jeg har selv funktionen i min DVDO scaler.

 

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 01 December 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
wrong skrev:

Er det den linse du køre med nu??

Hvilken projektor bruger du? Kræves der noget specielt af projektoren for at kunne bruge den med en cinemascope linse??

MVH WRONG

 

Yes, det er den linse. Jeg bruger den i forbindelse med min Sony VW100. Der ingen særlige krav til projektoren udover at der er nogle krav til afstanden mellem projektor og lærred.(Afhænger af lærredets bredde) Disse krav kan ses i en tabel på Schneiders hjemmeside. Schneider er også leveringsdygtig i en monteringsplade der passer dels til mit Chief ophæng dels til  til- og frakoblingsenheden (torsio-mechanism).

Derudover kræves adgang til en stretch-funktion. Nogle projektorer har den indbygget - f.eks Sony VW200. Den forekommer også i visse BD-afspillere f.eks fra Denon. Jeg har selv funktionen i min DVDO scaler.

 

Ok. Har den samme scaler som dig. har faktisk lige solgt min VW100 og ved ikke rigtig hvad der skal ske nu. Hvad er vejledende udsalgspris på sådan en linse og hvor har du købt den?

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 01 December 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Det er Otto fra AV Precision der har leveret og installeret linsen. Schneider har vist nok sænket priserne lidt fornylig (og der er også nok at tage af). Linsen kostede 33K og tilkoblingsenheden omkring 20K. En dyr fornøjelse, men jeg har ikke fortrudt et sekund! Jeg føler praktisk taget ikke at jeg mangler mere for at få den perfekte biografoplevelse. Eller som jeg plejer at sige: Siden jeg fik Schneiderlinsen installeret har mit smil været i scopeformat
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 01 December 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Det er Otto fra AV Precision der har leveret og installeret linsen. Schneider har vist nok sænket priserne lidt fornylig (og der er også nok at tage af). Linsen kostede 33K og tilkoblingsenheden omkring 20K. En dyr fornøjelse, men jeg har ikke fortrudt et sekund! Jeg føler praktisk taget ikke at jeg mangler mere for at få den perfekte biografoplevelse. Eller som jeg plejer at sige: Siden jeg fik Schneiderlinsen installeret har mit smil været i scopeformat

HEHE. Det var da dejligt. Men ja, en bekostelig affære. Tror nu nok jeg proiritere lidt anderledes med de priser

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 01 December 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Uuhhaa.. je - der kan fåes meget genbrugsguld til 50K... nærmest en hel ekstra biograf til køkkenet

Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 01 December 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Uuhhaa.. je - der kan fåes meget genbrugsguld til 50K... nærmest en hel ekstra biograf til køkkenet

Offcourse

 

Helt sikkert, men hvis man lige vil ha' det sidste...

På nuværende tidspunkt vil jeg mene, at eneste større opgradering vil være at få et større rum. Måske bliver det muligt en dag.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 01 December 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Det gad jeg godt se dig kaste dig over - så kunne det da blive mere end seriøst fedt at kigge forbi.

FLot ihvertfald med de sidste detaljer - scope skiller virkeligt fårene fra bukkene.. og i den sammenhæng er jeg sku stadig et får (eller en misundelig gris).

Igen - flot og lækkert.
Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 15 April 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Classé ssp-800 surroundprocessor har nu været til test i 18 måneder hos det velanskrevne magasin "Widescreen Review" og er antaget som deres referenceprocessor. Ved mange af de BD-film de anmelder, er lydsiden bedømt med ssp-800 som reference.

Jamen, den er også god

Har netop fået min opdateret (gratis) med nyeste DSP-board. Det er åbenbart ikke noget Hifi-klubben selv piller ved. Apparatet blev sendt til B&W i England. Så jeg måtte undvære bæstet temmelig længe.

Derudover er centerhøjtaleren skiftet til den noget heftigere Mirage OMD-C2. (Billede følger ved lejlighed).

Philips BD9100 bliver nok skiftet ud med OPPO BD 83

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 15 April 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Det var sgu da en rimelig vild biogref du har dig.

Ser rigtig fedt ud.

Og ja nye billeder ville da være cool



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 16 April 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Det var sgu da en rimelig vild biogref du har dig.

Ser rigtig fedt ud.

Og ja nye billeder ville da være cool

Tak, tak. Jeg er skam også særdeles tilfreds med den.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes