Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 06:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Erla’s natmad - køleskabe og kummefrysere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3132
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Fee ser den jo ud. Jeg købte en (brugt, naturligvis) Rega Planet, vistnok Regas første cd-afspiller, til min bror for et par år siden. Den spiller lækkert og ligetil, og fungerer fejlfrit, trods et mildest talt røg- og støvfyldt miljø (sorry, brormand, men du SVINER!).

Jeg havde en Apollo hjemme på prøve, inden jeg købte Holfi'en. Den er ikke ringe

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Næææææ den er så ej

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hovsa, er det en APOLLO?  Jo men det er det jo sørme!  Sådan en lyder jo af hel... til, hvad med at du sælger den til mig i stedet?!?!  Hurtig handel 3k...
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Hovsa, er det en APOLLO?  Jo men det er det jo sørme!  Sådan en lyder jo af hel... til, hvad med at du sælger den til mig i stedet?!?!  Hurtig handel 3k...

3000,- Jooo da  Du er ikke jyde for ingenting hva



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Mastervol skrev:
Hovsa, er det en APOLLO?  Jo men det er det jo sørme!  Sådan en lyder jo af hel... til, hvad med at du sælger den til mig i stedet?!?!  Hurtig handel 3k...

3000,- Jooo da  Du er ikke jyde for ingenting hva

Som du siger, hvorfor ikke?  Ellers kan han få en "næsten fabriksny" NAD Silverline i bytte!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Master - nu skal jeg jo lige ha' den indenfor døren og vurdere om det er noget jeg vil beholde... men overfør du bare 3K til min konto, så finder vi ud af noget... om ikke andet har jeg nogle effektforstærkere og lidt andet NAD kram jeg kan sende dig...

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Men jeg er næsten vis på at du ikke har en Silverline s500 CD-afspiller i din, ellers imponerende samling.  Og det det ville jo næsten være synd hvis den Rega skulle ødelægge din status som NAD-freak herinde!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jamen - bare sæt pengene ind på kontoen og send mig din s500 med posten - så sender jeg dig to NAD effektforstærkere og en NAD kassttebåndoptager retur!

Now, that's an offor you shouldn't refuse!

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Så kom posten :-)

Lige et par hurtige og uskarpe snapshots af de nye familiemedlemmer:


Rega Apollo - den er fee :-)


Opera Consonance reference 40 RIAA - meget kan man sige, men køn er den ikke i mine øjne, til gengæld spiller den umiddelbart rigtig fint :-)

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3132
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Halløj erla.

Teløgge med de nytilkomne.

Altså, i min optik er det så klart Opera'en der er kønnest af de nye små. Flot arbejde med at spejle teksten fra Pink Floyd-plakaten ovr på Rega'ens låg, iøvrigt. Det ser jo helt kalligrafisk ud

Perlen er nu stadig den Avid der. Damn, den er bare flot!

Har du fået tid til at lytte lidt? Vil du sætte lidt ord på, hvordan Opera'en lyder?

Mvh

Brok

 

Forresten: erla sagde for en måneds tid siden, at nu var det altså stop med det der stereohalløj! Jojo, det skal jeg da lige love for holdt stik



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Helløj Brok,

Mange tak - nu er det ikke meget jeg har nået at lytte på hverken Opera eller Apollo... og Operaen skulle jo lige varme lidt op... men lidt har jeg da nået.

Jeg synes Operaen lyder rigtig flot - meget fine detaljer, og helt stram bas. Har lyttet til Miles Davis's sprøde horn, og min evige testplade, Lou Reed / Walk on the wild side - begge på 180g vinyl. Uhm, det er godt :-)

Alle instrumenter står kvinskarpt, samtidig med en blød og dejlig fylde, så det aldrig bliver skingert.

Når jeg kommer hjem i aften, skal Norah pigen ha' en tur... glæder jeg mig meget til at høre hvordan den håndterer hendes vokal, og til at sammenligne med CD-udgaven på Apollo'en.

/erla

P.S: NU er det altså SLUT med det stereopjat! På ære! ... altså, indtil næste gang... ej - de næste kroner der skal investeres, skal gå til nye skiver - vinyl, CD eller DVD... I promise!!!
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Helløj Brok,

Mange tak - nu er det ikke meget jeg har nået at lytte på hverken Opera eller Apollo... og Operaen skulle jo lige varme lidt op... men lidt har jeg da nået.

Jeg synes Operaen lyder rigtig flot - meget fine detaljer, og helt stram bas. Har lyttet til Miles Davis's sprøde horn, og min evige testplade, Lou Reed / Walk on the wild side - begge på 180g vinyl. Uhm, det er godt :-)

Alle instrumenter står kvinskarpt, samtidig med en blød og dejlig fylde, så det aldrig bliver skingert.

Når jeg kommer hjem i aften, skal Norah pigen ha' en tur... glæder jeg mig meget til at høre hvordan den håndterer hendes vokal, og til at sammenligne med CD-udgaven på Apollo'en.

/erla

P.S: NU er det altså SLUT med det stereopjat! På ære! ... altså, indtil næste gang... ej - de næste kroner der skal investeres, skal gå til nye skiver - vinyl, CD eller DVD... I promise!!!

Må jeg lige spørge. Det der operette masikeri der. Er det kina grej?



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hey erla

De ser begge rigtig flotte ud, og jeg ved at Apollo spiller som en drøm til den pris!  Stort tillykke du skal nok blive glad for den, og det betyder jo nok at jeg ikke kommer til at købe den for halv pris om et par dage...  Men skru lidt og nyd den! Og hvis Operaen også er go', er det jo fantastisk! 

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en kinøjser - fandt lige dette link.

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hej Mastervol,

Ja, jeg tror desværre ikke lige jeg skiller mig af med raketten - synes den er super cool med den der top-låge, og hørte lige Jaco Pastorius på vej ud af døren på den - wow, den er feee! Både Jaco og raketten :-)

Jeg forstår ikke lige hvad det er du mener jeg skal "skru på" ... men sådan er det jo så tit når du siger noget ;-) .. men jeg gør gerne et forsøg, hvis du kan uddybe hvad du mener?

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Der skulle have stået "skru lidt OP og nyd den!"  

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 12 April 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Nå... så kom jeg til at købe lidt vinyl... nærmere bestemt omkring 800 stk i absolut den vildeste min condition jeg har oplevet vinyl - praktisk taget som nye :-)

Det krævede jo lige at jeg ryddede reolen for bøger, videobånd, og mine firma regnskaber - men som jeg har sagt før, man må ha' orden i sine prioriteter!

Før havde jeg ca 1½ hylde... nu ser det sådan her ud:


- og hvad er det så for noget? Tjah... en hurtig gennemgang har afsløret bl.a. 39 Zappa skiver og boxe, 16 Genesis album, 9 totalpertolium, 5 Gasolin, 12 Santana, 26 Beatles... og meget andet godt:-)

Men hvad er det for noget med det der vinyl-hysteri?

Er det ikke bare en lidt større og mere fyldende indpakning ?

Hmm... ikke altid - tag f.eks. denne med Frank Zappa:

- kedelig, ikke ?

Men hov - hvad er det ? Den er ikke flad:


Lad os lette på låget og kigge i boxen:


En koncertsal folder sig ud:


Og her et billede taget nede blandt publikum i salen:


Men hvad er nu det ? Hvis man løfter scenegulvet gemmer der sig flere hemmeligheder:

(beklager skarpheden, men man bliver jo helt ekstatisk nå men åbner sådan et koriosum!)


Her er hvad boxen indeholdt:

Koncertsal, badge, sticker, T-shirt - og nå ja - så også 8 skiver der aldrig er blevet spillet!

Damn... det er sgu' noget andet end en flad CD - for ikke at tale om et album downloadet fra iTunes!

-oOo-

Nå - men da kameraet jo nu var fremme, har jeg også lovet nogle billeder af mit lærred og min projekter - projektoren kan anes i rodet over LP'erne på første billede i denne tråd, og her er et hurtig og sjusket billede af hvad jeg ser på lærredet for tiden (4:3):

- jeg ved ikke om man kan fornemme størrelsen, men selve lærredet er omkring 220cm bredt - mikroperforeret så lyden fra centeren kan komme igennem selvom den hænger bag lærredet...

Skal jo nok høre lidt musik i den nærmeste tid, men film skal der også være tid til - her er det meste af min samling:


-oOo-

That's all folks - take care out there :-)
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 12 April 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hold da op der er plader for alle pengene!!! Fedt setup du efterhånden har fået stykket sammen
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3132
Sendt: 12 April 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Damn, det er jo en guldgrube, du har fået op under neglene der, erla 

Alene Zappa-boksen får jo nærmest ørerne til at høre lyde helt af sig selv.

Godt gået. Og sælger gjorde sq det rigtige, da han holdt fast i at sælge det samlet. Det ville være synd, hvis sådan en flot og komplet samling blev brækket op i mindre bidder.

 

Mvh

Brok

 



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 21 April 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Og så skal vi gætte!

Vi ska' gætte, ska' vi ja. Vi skal gætte, ja vi ska'!

Et meget spændende og absolut high end apparat er netop landet i stuen idag - hvem kan gætte hvad det er ?

Her er et lille udsnit...

En hel pose high end Pågens kanelgifler er på højkant og kan afhentes af vinderen - sæt i gang!

... flere billeder følger, hvis ovenstående ikke er nok.

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes