| Forfatter |
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey erla.
Fed UFO der
Ja, det var sq surt med AT'en. Så kan du lære at reagere hurtigt, når jeg råber op!
Hvordan spiller den nye?
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey brok, Jaja - skal nok! Nå - men den nye spiller rigtig fint, måske en smule mere nålestøj end AT'en, men sådan set lige så fin og detaljeret lyd, og en rigtig god bund. Og så kan man pludselig hoppe i gulvet uden at nålen hopper i rillen  Enenste minus er, at PU'en har ekstremt lavt output - så den kræver virkelig en effektiv MC-riaa, men så lyder den også fint. /erla
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyke med din Denon, den var også min ungdoms våde drøm  . Måtte "nøjes" med Denon DP 45 F, som jeg solgte megabiligt, da jeg skulle flytte første gang     . Hold op hvor jeg fortryder det i dag. Og nu er priserne på disse lækre pladespillere for alvor på vej op  .
Ellers er der jo den her Erla __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, hvor er den fed!  We are not alone!
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej erla
Tillykke med din nye pladespiller. Fine sager 
Og så er det jo en "moderne" direkte drevet pladetallerken. Så du slipper for at skifte rem 
Og når jeg sidder og kigger i mine gamle Hifi Revyen 92, så står der jo lidt om din pick-up. Og det skulle jo være en fin sag, som kostet 1495 kroner dengang.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pæn futuristisk spiller du har fået fingrene i der, er vild med mørke plinte.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af Erla´s køb har jeg nu investeret i en Denon DP-47, tak Erla for at vække min slumrende Denon pladespiller passion igen    (kunne desværre ikke finde en ligesom din der var til at betale  ).
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for roserne - musikken flyver ud af den og på forunderlig vis rundt i hele stuen 
Hans J, jamen tillykke og velkommen i klubben Ja, der er en del 47'ere på brugtmarkedet, mens 57 er en mere sjælden gæst. Så jeg måtte slå til da der dukkede en op til en fornuftig pris.
- men NU er det også slut med hifi-indkøb!
... tror jeg nok
/erla
|
| Til top |
|
| |
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
Bruger siden: 27 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Nå... men jeg ødelagde jo min pick-up forleden - damn... men helt uden grammofonpladeafspiller har jeg ikke været, da jeg jo stadig har min trofaste Rega Planar 2... den er jo faktisk udemærket, så den blev hevet frem og fik lov at spille et par dage. (Min nåle-pusher holder sommerferie, så der går noget tid før jeg kan få en ny pick-up).
Men! Så gik det hverken værre eller bedre end, at der dukkede et eksemplar op af en smuk dame jeg har været forelsket i siden mine teenage år: Ufoen!
Nærmere bestemt Denon DP57L - med en Denon DL-304 pick-up.
Jeg synes den er vildt fed - og så er den jo praktisk med støvlåg og halvautomatik der af sig selv løfte pick-upen og slukker når pladen er slut...
Men - et billede eller to - eller tre eller fire - siger jo mere end mange ord:

- jeg synes den er fed - og den lyder også ret godt 
/erla
|
|
|
det var da på tide at du fik en rigtig grammo i stedet for den designerfjedergrammo
velkommen i klubben med horn og rør og nu direkt drevet reference turntable
hehe __________________ michael zingenberg
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
goto skrev:
det var da på tide at du fik en rigtig grammo i stedet for den designerfjedergrammo
hehe |
|
|
Tak skal du ha' - ja... den spiller forbløffende godt... men sådan er det jo: Vintage! Fodi nyt l**t lugter mere! /erla
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
goto skrev:
hehe |
|
|
Tak skal du ha' - ja... den spiller forbløffende godt... men sådan er det jo: Vintage! Fodi nyt l**t lugter mere!/erla |
|
|
Har du så solgt din diva:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Har du så solgt din diva:-)
MVH
Don |
|
|
Ikke endnu - men seriøse bud modtages  /erla
|
| Til top |
|
| |
martin74 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej erla og alle andre der debaterer erlas alt for lækre set-up Jeg har også et par Tannoy DC-6000, men jeg leger med tanken om at skille mig af med dem Det er uden skyggen af tvivl de absolut fedeste højtalere jeg har haft. Jeg har ikke siden hørt noget der kommer i nærheden. Jeg har nydt dem i mange år, men jeg bliver nødt til at indskrænke mit legerum - kone og børneramt. Muligvis kommer de til at mangle et godt hjem, jeg har en potentiel køber, som vil bruge dem som referencemonitore i sit lydstudie, men skulle han springe fra, bliver de nok sat til salg her. Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin, Tak for rosen  Trist at høre, at du må skille dig af med dine køleskabe... de er helt suveræne, så jeg forstår det må være med blødende hjerte. Der er dog ingen grund til at sætte dem til salg - send mig en PM hvis det skulle blive aktuelt, så vil jeg se bestemt prøve og finde plads til dem i pensionatet her  Hilsen, erla
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erla
Hvordan går det med alle dine pladespillere. Er bestanden blevet beskåret, eller er der fuld status
Der er nu noget 'udefinerbart' over den der 'fede' Denon
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
evox skrev:
Hej Erla
Hvordan går det med alle dine pladespillere. Er bestanden blevet beskåret, eller er der fuld status
Der er nu noget 'udefinerbart' over den der 'fede' Denon
mvh Hans |
|
|
Hej Hans, Bestanden er stadig fuldtalig, men skulle nogen være interesseret i at erhverve en Avid Diva er den nu sat til salg.... Okay... tøsebørnene synes den er fed, og det er den også! Men når nu jeg bedre kan li' Ufo'en, og ikke har et fast stykke tøsebarn rendene om benene, kan jeg jo lige så godt forsøge at inkassere mens tid er... Ufo'en styrer for vildt :-) Genialt design, dejlig lyd og så er den halvautomatisk så man kan falde i søvn til en dejlig skive med god samvittighed  /erla
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JÆS ! Så skete det ! Undertegnede anser sig hermed som medlem af den eksklusive inderkreds af personer, som Poul Halvpis i sin afmagt og selvutilstrækkelighed føler sig tvunget til at svine til, for på denne måde at fremhæve sig selv, når nu han ikke ejer noget - det være sig materielt eller imaterielt, som kan retfærdiggøre hans usle eksistens. Således er det d.d. på forsiden af www.poulsaudiobutik.dk at læse: "Derudover skal vi da lige kort beskrive en Tannoy
Monitor Gold, da kun få kender den selv om mange tror, de gør. En
rigtig Gold er IKKE guldfarvet og rammen er RUND, ikke "firkantet" og
så står der forresten Gold på den, ret smart. Hvis der ikke står noget
på dit guldfarvede mirakel er det blot en DU 3809, indtil da det
ringeste af det ringeste lydmæssigt og kvalitetsmæssigt. Kasserne kan
så hedde SRM 15X for blot at tage et eksempel. Tillykke med disse
helkiksere! Guld er aldrig Gold, men Gold er altid guld."
Jaja - rønnebærene er sure, sagde ræven, den kunne ikke nå dem!
/erla
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej erla.
Et stort tillykke med den nyvundne status som en wannabe Tannoy Gold gut!
Jeg ved jo godt, at både du og jeg vidste at dine køleskabe og kummefrysere var bestykket med de absolut ringeste enheder, der nogensinde er fremstillet. Hvordan skulle de ellers kunne lyde så aldeles rædselsfuldt, som tilfældet er? Og garneret med lidt skodhorn og l**terør er lyden bare helt i bund.
Måske man skulle samle sammen i en udslidt PA-bundkasse, og således berige den gode Poul med en stige, så han da i det mindste, i hvert fald i teorien, kan se en anelse op over kanten på det selvforherligende hul, han med stor sandsynlighed huserer i.
Vel talt, erla, og igen tillykke med din optagelse i rædselsklubben
Mvh
Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brok, Tak skal du ha' - ja, større bevis og anerkendelse på. at man er ved at finde frem til noget der lyder godt, kan man vel ikke få, end en tilsvining af poul halvpis. Som du siger ved vi jo godt det lyder aldeles rædselsfuldt, så det er jo kun godt med en fagmands bekræftelse. De skodhorn der lyder jo kun marginalt bedre, i forhold til den absolut ikke marginale pris på dem... så overvejer p.t. at skippe dem igen, og nøjes med de aldeles rædselsfulde Tannoy'er... Men der forlyder - og jeg har da også selv konstateret noget lignende - at de først yder deres optimale når de bliver trukket af nogle seriøse skodrør. Så nu er der der sådan et par her på vej til Casa erla - så må det briste eller bære... som altid vil dit kritiske øre være velkomment til at rakke ned på l**tet... ellers tror jeg jo bare det lyder godt, for det må jo være tydeligt for enhver, at jeg selv intet aner om god lyd, men bare lader mig forføre af billigt glimmer... /Erla P.S: Og iøvrigt rigtig hjerteligt velkommen hjem fra hinsidan
|
| Til top |
|
| |