Forfatter |
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 15 Juli 2015 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 15 Juli 2015 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel for at tvinge hans fans over på hans egen Pono tjeneste.
|
Til top |
|
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det for at lokke dem over på Pono, men omvendt er han da ret klar hvad angår lyd. Det er noget en del kunstnere kunne lære noget af,
eftersom de kun tænker på ussel mammun.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er audio-hysteri af værste skuffe.
Så træk da stikket ud, Neil. Dine fans er ligeglade.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere af hans slags. Lad os få de der streamningstjenester lukket, så der igen bliver produceret og solgt albums frem for singler.
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man ser hvordan kvaliteten generelt falder på de fleste distributionsmedier kan jeg ikke undlade at tage hatten af for folk som Neil Young, Mark Knofler og lignende der gør hvad de kan for at skabe fokus mht kvalitetslyd. Bare se hvordan kvantitet tromler kvalitet, både når det gælder DAB og streaming!
Jeg må tilslutte mig koret af kritikere af den prioritering, af negativ kvalitativ art, distributørerne generelt har påtaget sig de sidste mange år! - At kunstnerne, i større og større grad, gør oprør mod den udvikling ser jeg som et kæmpe skridt tilbage mod det der driver os alle...
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser af Neil Young på youtube, så man bare høre ham der. Men det er da lidt irriterende ikke at kunne lave playlister m.m.
|
Til top |
|
|
famoest Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig er der ingen tvivl om at streaming samt afspilning af filer er af langt bedre kvalitet end LP og cd, hvis du er parat til at betale for en seriøs
afspiller. Desuden tror jeg på at der i nær fremtid vil komme nye filformater som MQA fra Meridian, der vil løfte streaming yderlig. Desuden er der
tjenster som Tidal og ROON der tager streaming seriøst. Til de af jer der holder fast i LP og CD, prøv at tage en tur omkring f.eks. Audivision i Skive
og hør hvad ÆGTE streaming og afspilning af musik filer er.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da, og så kunne du jo passende ta´ ud og prøve at lytte til et tilsvarende (parat til at betale for) vinylsetup og høre, hvad ægte vinylafspilning kan !!  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
famoest Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg naturligvis været inden jeg fortog mit valg, indlægget var ment som en provokation imod den evindelige hakken på folk der benytter et
andet medie til at nyde musik, i sidste ende er det musikken det handler om, og i ethvert anlæg handler det om at få synergien til at gå op.
Så jeg mener at uanset om du vælger LP,CD afspilning af filer eller streaming, kan du med den rette sammensætning opnå det samme.
Igen mvh.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er parat til at betale for det...? Hvad er prisen..?
Jeg har brugt pladespiller og cd afspiller, med forstærker og højttaler beløber det sig til 25000-kr kunne sagtens gøres billigere, men hvilken pris skal
man op for at streaming er bedre...? Syntes disse for/imod tit går op i ingenting... Få dog priser på bordet, og måske muligheder for at sammenligne,
så man kan danne sit eget indtryk(mening)
Med venlig hilsen
Birger
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke starte en religionskrig, men kort konstatere at jeg endnu har til gode at høre DR's programmer i podcast og DAB, i en kvalitet der bare er tålelig! Så er det det vi skal finde os i fra fremtidens medier, så tror jeg jeg beholder mine LP/CD/FLAC kilder. - Prioriteret i den rækkefølge...  __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
famoest Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Typisk kan man jo nå 90% af vejen for ganske få penge, det er de sidste 10 % der koster, om man er villig til at betale dette er jo en personlig sag,
og kan man høre forskel, eller tror man bare man kan ?? Jeg har haft og hørt masser af brugt anlæg i klassen 20.000 (+-) der spillede fantastisk.
Anlægget jeg referer til hos Audiovision ligger på 450.000 for 2 højttalere og en afspiller, jeg kører med et sammenligneligt anlæg, men der mangler
lidt for at følge med, dog er alt købt brugt til LANGT bedre priser.
Mvh.
|
Til top |
|
|
famoest Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni jeg er enig ingen krig (Gud forbyde det) dog prioriterer jeg fra modsatte ende af.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 16 Juli 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
450000kr det er så der kæden hopper af for mig... Havde jeg pengene, så stod der TAD på matriklen... Men ellers ville jeg ikke bruge så mange penge
for at høre optaget musik... Så har jeg heldigvis andre prioriteter, og det er der masser af andre der også har... Og derfor bliver det svært at
sammenligne.... Netop fordi man så ofte netop hører disse beløb, for at få et tålelig lyd...? Bevares, syntes det er fedt at man kan finde musik på sin
Ipad, streame den gennem stereoanlægget, men det er ikke det samme....
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|