Forfatter |
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 28 Maj 2015 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser dette problem ud, når man bruger en streamning tjeneste feks. Wimp/Tidal hifi.
Jeg synes mange nye lp udgivelser også lider under kompression og loudness og jeg er holdt op med at købe dem, der er for mange skuffelser til
den ikke helt billige pris de koster.
Jeg tror faktisk løbet er kørt for god lydgengivelse på tilgængelige medier på markedet lige nu.
Undtagelsen selvfølgelig div High Res sites som udbyder en på papiret bedre lydkvalitet , men til absurde priser.
Second hand markedet synes at blive mere og mere attraktiv for hver dag der går
Hvorfor betale 150-200 kr for noget man næsten på forhånd er ødelagt, når man kan finde 5-10 brugte plader til den samme pris og som næsten
med garanti lyder bedre end det crap de udgiver idag? __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 28 Maj 2015 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke problemerne flytter med når man bruger streaming...?  Kilden, er stadig det samme...
Næ, lige nu ligger jeg og lytter til Tchaikovsky Piano Concer... Ej, det er lettere at sige CD, Living Stereo nummer 7
Som honning
Med venlig hilsen
Birger
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
Sendt: 29 Maj 2015 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik B. skrev:
Interessant artikel? Nej, en artikel fuld af vrøvl? F.eks. skriver fjolset at det er p.g.a. komprimering, at en
elektrisk guitar og en akustisk guitar, kan lyde lige højt på en indspilning!? A'hva'!?
Det er input-reguleringen som styrer det...
M.v.h. |
|
|
Hej Henrik...
Helt klar noget vrøvl. Hvilken en var det fra ???
Synes det var interessant at en CD master af det samme musik kunne have en DR12 på vinyl hvor CD'en lå på DR8.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 29 Maj 2015 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Hvordan ser dette problem ud, når man bruger en streamning tjeneste feks. Wimp/Tidal hifi.
|
|
|
Jamen Ramma dog.....  Det ser da ud (lyder) på nøjagtig samme måde. Det er jo ikke formidlingskæden, der er udsat for L.W., det er musikken, og så er det vist ligemeget, hvilken kæde den bliver spillet igennem. Er den ødelagt (læs: kopmprimeret), så er den ødelagt. Ikke den fineste pickup/dac/*** kan rette op på det. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 29 Maj 2015 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
ramma skrev:
Hvordan ser dette problem ud, når man bruger en streamning tjeneste feks. Wimp/Tidal hifi. |
|
|
Jamen
Ramma dog..... Det ser da ud (lyder) på nøjagtig samme måde. Det er jo ikke formidlingskæden, der er udsat for L.W., det er musikken, og så
er det vist ligemeget, hvilken kæde den bliver spillet igennem. Er den ødelagt (læs: kopmprimeret), så er den ødelagt. Ikke den fineste
pickup/dac/*** kan rette op på det. |
|
|
Det var derfor jeg spurgte ind til det, da jeg ikke har den store erfaring med streamings tjenester, jeg kender til NAS afspilning og her er
udgangspunktet (cdén) det der er afgørende for slutlyden.
Man kan ikke redde noget som allerede er ødelagt i udgangspunktet, lige meget om det er på lp eller cd eller et download/streaming, det er umuligt
at lave l**t om til lagkage lige meget hvilken " magic bullit " man forsøger at anvende __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2015 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om ikke andet så har jeg fået en rigtig god snak over min private mail, angående mit Thomas Dybdahl angreb. Så fik jeg den idee at smække lidt kode sammen, for nu tror jeg nok jeg om ikke andet kan se hvad det er foruden den ringere dynmik jeg ikke bryder mig om. Det er lidt det at man får "smækket lyden frem i skalden" på de nyere indspillinger. Vi starter lige med Thomas Dybdahls. Science 2006 /Michael
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så lige "drengene" Sedated Angel som jeg delvis kender nogle fra.
Og så kan de ikke forstå at man ikke give høre den bunke l**t de laver...
Dette her er Moderne lyd. Den slår næsten Metallica.
/Michael
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft den er blå den der whuaaa.
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Hold kæft den er blå den der whuaaa. |
|
|
Ja du kan slet ikke høre bækkener. Men med 4.21 i DR , får man
også hvad man betaler for. Absolut ingenting.
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Som reference kunne jeg godt til mig lige at vise hvordan en perfekt dynamisk klassik plade ser ud.
Nicola Benedetti - Homecoming 2014
Lig lige mærke til hvor få gange indspillingen faktisk er oppe på de 0dB.
/Michael
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4843
|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael!
Kunne du nøjes med 2-3 numre på billederne i dine indlæg? Det kan sagtens understrege din pointe
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel...
Skal lige have rettet det til i min wrapper software. Nogle gange kan lidt flere godt vare nødvendige, men jeg skal
love at ikke tage mere en 5-6 stykker.
Har set noget musik som er meget hård mikset i starten og så bliver det meget bedre, hvorfor ????
Kan god se at de bliver for lange, i et indlæg...
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men intet er skidt for noget uden godt for andet.
Kan huske tilbage i tid, i ved når der var fest. Musik på stereoanlægget, folk snakker, bliver højrøstet og efter tid hører man kun et
cresendo af og til.
Især konen brød sig ikke om "de der plader med alt for stort udsving", så det resulterede med et dedikeret "fest-anlæg".
Noget der bare spillede højt og gerne lige højt hele tiden.
I dag kan man spare den type anlæg, grundet "loudnesswar".
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2015 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 06 Juni 2015 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
katbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
grønlænder Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2013 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 17 Juni 2015 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt og meget sigende billede
Er det er man må hugge og dele på Facebook?
Mvh Grønlænder
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Juni 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må gyse når man tænke på den holdning af musiker har i dag, er det bare i orden at musikken kan høre over alle andre nummer i radio og så er det TOTAL ligegyldig med lyd kvalitet som man har bruge time på i et lyd studio, for så at ødelægge i slut mastering for at det skal kunne overdøve alt og alle
Expert says Death Magnetic was mastered to the max and lost detail as a result
Stop The Loudness War
End Loudness WAR - Give us Sound Quality & Dynamics
Spørgsmålet er ikke om kampen mod loudness war er tabt, tro virkelige at de ugen musik lytte tro at det er sådan er det skal lyde, ville gyse den dag de komme op i alder og begynde at lytte til Jazz og klassiske musik, det ville så per. automatik kræve at det komme loudness war på denne type musik, de først ønske er jo dukke op her og der, derved ville loudness war også enden på vinyl, det er kun et spørgsmål om tid.
Der er jo også gået ti år, hvor lyd kvalitet blive ringe og ringe år efter år, tro ikke vi er nået bunde endnu og vi nu har en hel generation der virkelige tro at det er sådan at musik skal lyde, og pladebranche griner hele veje til banken for en står penge over lyd kvalitet, og ja selve HIGH-END anlæg er komme i klemme, da der findes mindre og minder at høj kvalitet ny indspilning på marked, og folk med et HIGH-END må ty til gamle indspilning og speciel indspilning for overhove at få noget at sætte på anlægget, og de begrænse jo musik udbuddet en hel del at man ikke kan vælge musik fra alle hylder, der blive skam lavet meget god nyt musik i dag, men det er så ikke man ønske at købe på grund af loudness war, dog er der stadig lidt håbe i vinyl så længe dette medie slipper for loudness war.
En anden ting ville der værre en fordel med en DAC eller CD afspille der kan opsampling for derved at få et større head rum, og til en hvis grad modvirke digital klipping (et biprodukt af loudness war)
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3359
|
Sendt: 26 Juni 2015 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek.
Der er en naturlig sammenhæng mellem den stigende udbredelse af små højttalere, dockingstationer og lignende udstyr og musikindustriens stigende anvendelse af dynamisk kompression (= Loudness War). Småt skal det være og dynamikken ligeså for at udstyret kan spille og dermed tilfredstille køberne.
Det handler om hvordan man ”bedst sælger mest". "Hurtigst”. I den statistik finder du på sidstepladsen hensynet til musikentusiasterne med grejet som kan klare ukomprimeret lyd.
Det er så simpelt, at pointen for længst burde være kendt af alle.
|
Til top |
|
|