Hej,
Jeg knokler lidt videre på systemet her i sommervarmen.
Det er et godt stykke tid siden sidste opdatering.
Jeg har testet med åben mellembas kabinet med 2 8" aurum cantus enheder. Jeg fik aldrig rigtigt det helt op at spille
ordentligt.
Jeg kunne ikke få integreret åbne baffle systemet ordentligt. Jeg er ret overbevist over at det ikke er Aurum Cantus
enhederne der er galt med.
Så PT spiller jeg med med 6½ tommer Audiotechnology som øvre bas (100Hz - 600Hz).
Jeg har fået fat i nogle 15" Beyma 15g400 enheder, planen er at jeg vil køre med 6stk i lukket kasse(r) så jeg kan få en
fornuftig lav forvrængning i bassen. 2 testkabinetter er bygget. Skal snart testes

.
Jeg regner med de skal trækkes af min surround receiver (1 per kanal) ... Mange vil nok rynke på næsen, men jeg synes
den har godt fat i bassen med ICE power modulerne.
Pioneer surround
Grunden til jeg laver 6 kasser, er at jeg vil forsøge at placere dem forskellige steder i rummet for at minimere room nodes.
Derudover er jeg næsten færdig med en ny top, som skal testes op mod den nuværende: med 3/4 titan dome, og 2" domes
fra Dayton. Den nuværende top spiller fremragende, så bilver ikke en let opgave.
Den nye bliver med Beyma TPL150 DIY, og med en ældre mellemtone, en 3" Seas dome MF76. Så der kommer flere cm2 i
toppen, men også helt nye materialer, stofdome mellemtone, mod aludome. AMT diskant mod konventionel dome diskant.
Jeg får lige taget nogle billeder så der er lidt at kigge på
(Edit) projekt omdøbt til Block, fordi det består af blokke som kan sættes sammen. Regner med det hele vil udmunde i et nyt
projekt når den bedste kombination af enheder er fundet.