Forfatter |
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 03 Maj 2015 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wega skrev:
Vibrationer og susen fra de filtre og gitter der sidder foran/bagved blæseren er ofte et større problem end selve blæseren selv, når det kommer til
hvor meget det støjer. Så vær opmærksom på dette, og sørg for at montere blæserne med gummi ringe mellem dem og skabet, hvis ikke de
allerede har det fra fabrikken.
Nu ved jeg ikke om det er nødvendigt, men hav lige i mente at hvis når du skruer ned for blæserens hastighed, så falder deres ydeevne jo også
væsentligt.
Som sagt så findes der blæsere som har en noget bedre ydelse per dB, kontra de typiske OEM blæsere, som vil yde væsentlig bedre selv om de
bliver skruet godt ned i volt. |
|
|
Jeg har tænkt på to stk. Crosair AF12, eller Enermax Twister, hvis de ellers kan være det. Jeg har også haft kigget på Artic F12, i den lidt billigere ende. Er bare lidt bange for Artic F12 har for meget blæser støj. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
dMITIj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 03 Maj 2015 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på Noctua blæsere, de er klart noget af det bedste inde for støj vs mængde luft de flytter, de er måske ikke så kønne men helt klart noget af det
bedste efter min mening.
Har leget meget med computer overclocking og vandkøling, luftkøling osv. og Noctua har efter min mening et andet støjniveau end de fleste andre
blæsere, og det har bla. noget med lejet og vingerne at gøre, men alle opfatter jo støj forskelligt og kan have en anden opfattelse af det end jeg
 gitter foran en blæser giver automatisk mere støj. __________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2015 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dMITIj skrev:
Kig på Noctua blæsere, de er klart noget af det bedste inde for støj vs mængde luft de flytter, de er måske ikke så kønne men helt klart noget af det
bedste efter min mening.
Har leget meget med computer overclocking og vandkøling, luftkøling osv. og Noctua har efter min mening et andet støjniveau end de fleste andre
blæsere, og det har bla. noget med lejet og vingerne at gøre, men alle opfatter jo støj forskelligt og kan have en anden opfattelse af det end jeg
gitter foran en blæser giver automatisk mere støj. |
|
|
Har kigget på Noctua, de er bare ikke til at komme til for penge. Det skal egentlig ikke køle, men skabe naturligt luf cirkulering. Der er gitter foran, det er der i racket __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2015 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laver min egen DIY fan controller til server kabinettet, kan det passe jeg kan bruge en 12v DC strømforsygning i stedet for strøm fra PSU i computeren til at forsyne min fan controller? Fan controlleren er en 12v Nexus 205SL fancontrollerKan det passe hvis jeg skal forsyne en fan controller med en 12v DC strømforsygning er det den gule 12v ledning og den sorte ved siden af er jord på et 4 pin molex stik? Og det kun er disse to ledninger der skal bruges?
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler jeg bare blæsere og så er det klar til at blive samlet
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der ladet en Qnap 453 Pro maskine, med 2GB ram, de bliver skiftet til 2x4GB DDR3L Ram fra Kingston. Nu skal der spares lidt, med køb, så jeg kan få købt nogle harddiske, det bliver højst sandsynligt WD Green eller Red. Red er bedst, men dyrest ved ikke hvad jeg vælger endnu. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden har jeg fået et Isotek EVO 3 Polaris strømskinne. Det har hjulpet lidt mere på mit billede. Utroligt hvad dæmpning på RFI kan gøre på billede. Det er ikke som nat og dag. Film på blu-ray, er skarpere, og billedet mere roligt at kigge på. Især animerede film, er der forskel på. Prøv det, kan jeg kun sige.  Desuden er der flyttet lidt rundt på anlægget, mangler lige det sidste touch, så bliver der lagt billeder op, hvis jeg kan finde mit digital kamera, det er blevet væk i forvirringen. Desuden har jeg fundet en potentiel kilde til støj jeg fik rettet, gud forbyde ikke særligt omhyggelige elektrikere.
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og måske lander der et par nye højttalere, hvis handlen går i orden. Han vil sælge samlet og jeg har udset mig højttalerne. Krydser fingre
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I må nøjes, med et billede tyv stjålet fra nettet, af strømskinnen. Fik ikke taget et billede inden, den blev godt gemt bag anlægget.
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden er der kommet ny blæser i min Dune. Det blev en Noctua, dejligt, at der ikke rigtig høres blæsestøj. Jeg har fået sat Meridian 421 op og Zyp. Kablerne der er valgt at bruge er overskud af Supra HDMI og så er der købt Inakustik Premium HDMI og Optisk kabel. Valget faldt på optisk kabel faldt på Inakustik, da det skulle være fiber lysleder kabel. Gummi mørner med tiden. Det var godt jeg valgte, at købe et Remote Eye, til 421 enheden. Der kunne ikke trækkes comms kabel, da den valgte at tage kablet, der skulle gå til min Meridian 621 video/audio processor. Jeg har konfigureret hvilket input, den skal vælge på Meridian 421 video switch, når jeg trykker på input, på en valgt enhed, på min Meridian Remote. Apple TV har jeg forbundet til G68ADV, for at lave kortest mulige signal vej. Det var lidt af en opgave at finde en løsning, så det hele sker automatisk, ved tryk på input på remote. Jeg synes selv det er en fed løsning, jeg har fundet, men kompliceret
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2015 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gang i et lille projekt med en hylde, der har funktionen at tilte center højttaleren mere. Det er med 2 sammen limede mdf, plader, der er spartlet med letvægts spartel og spike sko. Der vil blive lagt billeder op når projekter er færdigt. Jeg har givet det grunder på begge sidder, nu skal det hærde og derefter males, er færdig om et par uger  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2015 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er projektet færdig, og pladen passer. Ser fedt ud, som om højttaleren svæver skal have leget lidt med vinkler. Der vil blive postet billeder, af det færdige resultat. Er glad for det passede, da det er en kompliceret løsning, men det tegner godt, med lidt musik lytning i trifield, selvom jeg ofte foretrækker rent stereo.
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIY: Center hylde med variabel tiltning.
Det
har givet den forventede effekt. Lyden kommer mere fra skærmen og bedre
integration med surroundsound højtalerne. De sidder lidt højt.
Det
høres især på Saving Private Ryan scenen hvor de indtager bunkeren, med
en granat der bliver kastet, det kommer som tiltænkt eksplosion og hen
over hovedet af en.
Især stemmer på de to film jeg har set lyder
som tiltænkt som de kommer fra skærm. Billig opgradering, der kan
anbefales. Tog lidt tid at komme med en løsning og skulle have en
rundsav.
Hylde er 40mm MDF der er spatlet med letvægtspartel,
slebet, grundet, slebet og malet med højglans. Er super glad for den
fundne løsning, hvor hylden nærmest svæver.
Et billede forfra. Her ses tiltningen.

Tiltningen justeres ved at skrue på gevindet.
Pads undersænket i hylden, hvor spike spids går op i.

M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2015 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2015 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok drastiske ændring på vej i nærmeste fremtid __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2015 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg blevet et sæt DSP55000 rigere og et sæt DSP3100 med originale beslag. Så er der til zone 2. Tror mine DSP5000 ryger til salg og beholder de nye 3100, til soveværelset.
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 18 September 2015 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2015 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en større 24 bit model. Det er det der svarer til en 7200 idag. Stor højttaler 81 kg. Bygget op i delvis metal kabinnet, aktiv med træ sider. Den
er med to 8" basser og trevejs. Der er mere af det hele, mere fylde. Får dem i min stue i næste uge. Vil skrive lidt mere om dem og ligge billeder op,
når der er gennem lyttet. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2015 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I næste uge kommer Poul fra Audiovision med måle udstyr osv. og vi går tingene igennem. Bliver dejligt at få afklaret.
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2015 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan allerede sige nu jeg er en lykkelig ejer af de DSÅP5500, selvom det bliver trist at komme af med de DSP5000  De var nu gode højttalere, men de må desværre videre.
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|