Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Jack’s Bio - Meridian (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2015 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Der er sket mange ændringer på det sidste i opsætningen af produkter og kommet en del nye til og der er den fedeste pladespiller på vej fra Audiovision, har den næste uge.

Glæd jer, det bliver vildt

Som et lille barn til juleaften. Endelig kan mine vinyler få en værdig gengivelse så mine hjerne og ikke ører bliver tilfreds med den fede lyd fra det sorte guld

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Nu har vi snart d 4 marts, kommer der ikke snart billeder og mere info:-)?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Lidt info af køb først:

Jabra Revo Stereo Corded Over Ear hovedtelefoner.

Sagem DT 90 HD (Til Gratis DR Kanaler)

Hauppage HDTV PCTV (Til at optage på computer over Windows Media Center)

MIT F 5 4 stk. Connector (Har MIT RG59 Kabel liggende)

Pladespiller
:

Acoustic Signature ECO (Med fin seperat motor)

Arm Jelco SA-250

Benz MC200 Gold Pick Up

Oayide PA-2075 LDR tonearmskabel

Thorens Stabilizer pladestrammer

Blue Horizon Record Mat plademåtte

Tilbehør:

Dr. Feickert Protractor

Dr. Feickert Platterspeed 7'' test record

Pladevægt

Pladelod på 100 gram. til at kalibrere vægt

Rund vatterpas

Fremtidig denne uge:

Muligvis Rensesæt fra Thorens og væske til at rense pick up nål med.

Fremtidig.

En groundisolator fra MIT til Ethernet kabel

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Desuden er der installeret en

D- Link DGS-1100-24

(24-port 10/100/1000 Base-T Smart gigabit Switc)

D-Link DAP-1520 - Forlænger til trådløst netværk - 802.11ac

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Det meste er hurtigt sat op, af pladespiller, der skal rykkes lidt rundt på nogle ting, så billeder må i vente af, af det lækre sager.

Kan sige lyden fra vinyl nu er mildest talt imponerende. Nu får de fine lp'er en værdig gengivelse, med musik der er tiltænkt vinyl.

De gamle Bruce Springsteen blandt andet. Lækkert at høre Born To Run, meget bedre lyd end på CD, det samme med Black Sabbath og de andre der er til at komme til for penge. Tim Christensen på dobblet LP, i speciel udgivelse er bare kræs for øregangene, hvor han spiller, Paul McCartney numre, live fra Vega i København. Fantastisk stemning for øvrigt på pladen.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

God hjemmebio er ikke alt, en god stereo gengivelse, integreret i et anlæg er sagen 

Tak til Poul, fra Audiovison, i Skive, for opsætning af Pick Up og god service igen

M.v.h Jack

Min hjemmebio

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 06 Marts 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Det er seriøse indkøb du får lavet, det er vel lige før Poul kan nøjes med dig
som kunde ;-) ser frem til der kommer billeder, det er virkelig lækkert grej du
har...

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2015 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Det er seriøse indkøb du får lavet, det er vel lige før Poul kan nøjes med dig
som kunde ;-) ser frem til der kommer billeder, det er virkelig lækkert grej du
har...

Ja, det er ret fedt. Havde tænkt på at købe lillebroren af pladespilleren inden, men kunne ikke stå for denne her, da jeg blev tilbudt den. Til en
acceptabel pris. Ja, det bedste ved at købe hos samme forhandler, er den gode service op hjælp til at få det bedste ud af det.

Den er ekstrem lækker den pladespiller. Efter Computer styret CNC maskiner er kommet til fåes præcision til billigere penge, da der spares
fremstillingstimer. Det giver mulighed for at bruge pengene på kritiske komponenter selv i billigere pladespillere.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Pladespiller

Pladespilleren står på, en tyk plas plade fra glas plade fra plassmed, afkoblet med spikes, til et Apollo WT1 rack.
  • Acoustic Signature ECO (Med fin seperat motor og remdrevet og ekstern strømforsygning)
  • Arm Jelco SA-250
  • Benz MC200 Gold Pick Up
  • Oayide PA-2075 LDR tonearmskabel
  • Thorens Stabilizer pladestrammer
  • Thorens Rensesæt
  • Blue Horizon Record Mat plademåtte
  • RIAA: Primare R20
  • Supra Sword Signalkabel mellem RIAA og Meridian G68

Pladespilleren spiller himmelsk. Det er virkelig kræds for ørgegangene og den er kompromisløs opbygget.

Oversigt billede.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Et billede af motoren der driver pladetallerkenen

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Der er sket lidt på kabelfronten. De er kommet i kabelbakke. Det giver mere ro i det visuelle udtryk. Den nye stikdåse der ses er en Isotek EVO3 MiniMira. Det giver et mere roligt billede på tv og har strammet gevaldigt op på lyden i anlæget. Det gør en himmel til forskel. Der må have rendt en masse, RFI, ned i Supra strømskinnen før, hvor kablet fra tv fik sin strøm, der har forplantet sig i de andre højttalere. Lyden er i hvert fald markant strammet op.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Absorberen der sad bag center er blevet flyttet op i loft. Det har givet et mere roligt lydbillede. Det hele er faldet lidt mere på plads og blevet mere klart og åbent. Det skyldes sikkert resonanser mellem gulv og loft, der bliver minimeret i lytteposition.

Det har bidraget til jeg har kunne hæve lydniveauet på subberne. Der er  må have været nogle meget grimme resonanser der har boostet nogle af de dybe oktaver.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

For et stykke tid siden fik jeg tilsendt en Meridian 421 MAX og en CYP HDMI til HDMI audio repeater og audio decoder.

Med disse to produkter kan jeg galvanisk adskille computer og Apple TV og samtidig opsamle alle HDMI kabler til et til tv. Det hele styres med Meridian fjernbetjeningen.

Meridian 421 forbindes til G98DH med comms kabel. Dette gør blandt andet at jeg kan se på mine enheder hvilket input der er valgt på det konfigurerede display på Meridian og det hele foregår automatisk.

Der forbindes et HDMI kabel fra Meridian 421 til CYP og fra CYP et optisk kabel til min surround processor.

Meridian 421 >> HDMI CYP
CYP >> HDMI TV
CYP >> G68ADV Optisk

Der er desuen mulighed LPCM med phono kabler, dette bruger jeg ikke, da hele idee'en er at galvanisk adskille produkterne.

Jeg skal have købt Inakustik HDMI kabler og et enkelt optisk. Jeg har fået fat i EU godkendt strømforsygning fra Meridian til 421 og et comms kabel skal afhentes hos Poul i Audiovision.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Første skridt i projekt ''teknikskab'' er taget. Der er bestilt teknikskab. Der skal sættes blæsere og hastighed styring i. Det standard der kan købes støjer med hele 47dB, derfor laves DIY.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2015 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Den dér lille tuttiføjs af en absorbent, kan den virkelig være så effektiv. Ser ikke ret stor ud i forhold til brædderne i loftet.  Din Benz Micro MC200 Gold, er det en mindre version af den lignende pickup, bare uden MC200 i betegnelsen? Eller ligefrem en dyrere version?  Har jo selv Benz Micro Gold. Har samme facon og farve. 
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Er dig svar skyldig, men kan lige høre Poul næste gang når jeg er dernede omkring pick up'en.

Ja, absorbenten gør det godt, den må fjerne en del stående bølger der hvor jeg sidder. Det er nok begrænset hvor meget den dæmper. Lyden opfattes i hvert fald anderledes.

En del af forklaringen kan også vøre. At tv'et er sat i sin egen stikdåse fra isotek. Tv'et fik før strøm fra samme stikdåse som front højttalere og de to subwoofere. TV''et har lækket lidt DC der er rent i signalkabler, som har kunne høres som brum i hovedsageligt subwooferne, underligt nok periodevis.

Desuden har jeg hævet subwooferne 1+dB.  og hævet center 0.5dB+ og 1 dB+ på bagkanalerne.

Før var bassen lidt dominerende og ikke lige så kontant.

Jeg har før prøvet at hæve niveauet, på subwooferne, men med ikke den samme effekt som jeg oplever nu. Efter kalibrering er der 2 filtre mere ialt 5 på højre subwoofer, hvor jeg før har kunnet få max. 3, så en forandring er der sket, efter tiltagene. Det hele blev ændret på en gang, så hvad forandring til det bedre helt præcis skyldes er uvist, andet end at den er der.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Wega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011
Sendt: 02 Maj 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Blæser syring er altid en dejlig ting, men du kan nu sagtens købe blæsere der støjer væsentlig mindre end 47dB. Hvor store er blæserne?
Til top Vis Wega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wega

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2015 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Er dig svar skyldig, men kan lige høre Poul næste gang når jeg er dernede omkring pick up'en.

Ja, absorbenten gør det godt, den må fjerne en del stående bølger der hvor jeg sidder. Det er nok begrænset hvor meget den dæmper. Lyden opfattes i hvert fald anderledes.

En del af forklaringen kan også vøre. At tv'et er sat i sin egen stikdåse fra isotek. Tv'et fik før strøm fra samme stikdåse som front højttalere og de to subwoofere. TV''et har lækket lidt DC der er rent i signalkabler, som har kunne høres som brum i hovedsageligt subwooferne, underligt nok periodevis.

Desuden har jeg hævet subwooferne 1+dB.  og hævet center 0.5dB+ og 1 dB+ på bagkanalerne.

Før var bassen lidt dominerende og ikke lige så kontant.

Jeg har før prøvet at hæve niveauet, på subwooferne, men med ikke den samme effekt som jeg oplever nu. Efter kalibrering er der 2 filtre mere ialt 5 på højre subwoofer, hvor jeg før har kunnet få max. 3, så en forandring er der sket, efter tiltagene. Det hele blev ændret på en gang, så hvad forandring til det bedre helt præcis skyldes er uvist, andet end at den er der.
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2015 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Wega skrev:
Blæser syring er altid en dejlig ting, men du kan nu sagtens købe blæsere der støjer væsentlig mindre end 47dB. Hvor store er blæserne?

De er standard vil jeg tro omkring de 90mm. den enhed der kan købes til. Jeg har ikke fået teknikskabet hjem endnu, så præcise mål har jeg ikke endnu. Det bliver en DIY løsning. Jeg måler lidt på det, når den er ankommet og pakket ud. Har allerede bestilt en 3 pin computer manuelt styret fan controller indtil videre.

Nogen der ved hvor der kan købes en stabil strømforsyning der ikke støjer på el-nettet?

Hvor lavt skal dB. niveauet være før blæsere ikke høres på 1 m. afstand? Den kommer til at stå i stuen og ca. 1 m. til første stol med sideplads?

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Wega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011
Sendt: 02 Maj 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Vibrationer og susen fra de filtre og gitter der sidder foran/bagved blæseren er ofte et større problem end selve blæseren selv, når det kommer til
hvor meget det støjer. Så vær opmærksom på dette, og sørg for at montere blæserne med gummi ringe mellem dem og skabet, hvis ikke de
allerede har det fra fabrikken.
Nu ved jeg ikke om det er nødvendigt, men hav lige i mente at hvis når du skruer ned for blæserens hastighed, så falder deres ydeevne jo også
væsentligt.
Som sagt så findes der blæsere som har en noget bedre ydelse per dB, kontra de typiske OEM blæsere, som vil yde væsentlig bedre selv om de
bliver skruet godt ned i volt.
Til top Vis Wega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wega

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum