Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Jack’s Bio - Meridian (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2012 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Så fik man bestilt et lydsystem til Computeren.

Focal XS 2.1

Supplied with eight adapters for different generations of iPod, supplied USB cables and mini-jack.

High-end Multimedia solution with integrated USB soundcard

Dock for listening and recharging for iPod with synchronization via iTunes

2 x 30W amplifier for speakers and 70W for subwoofer

Remote control of volume and iPod

The XS speakers can be fed analog audio signals from the docked iPod, or the one-eighth-inch input. Digital signals are accepted via the USB port and are handled by a Burr-Brown DAC.

The Sync/Audio button switches between playback and synchronization modes, which allows the iPod to be synchronized with iTunes.

Supplied with eight adapters for different generations of iPod, supplied USB cables and mini-jack.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2012 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Puha, det ser specielt ud Ikke lige noget som falder i min smag, men sådan er det jo

"Holder det hvad det lover" når der står Focal på det ?

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2012 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Puha, det ser specielt ud Ikke lige noget som falder i min smag, men sådan er det jo

haft Focal det bestemt kval når står med det i hånden
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2012 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

mx jelle
Holder det hvad det lover" når der står Focal på det ?

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------------

Det vil jeg da håbe. Det er et tilbud jeg fandt igår, der kørte frem til i dag, så det er købt lidt i blinde. Hvad jeg har læst omkring dem, virker det låvende.

Det skal nok leve op til mine forventinger.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2012 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
meridian & rotel solgt så må vi se hvad så

En skam du ikke kunne få det til at spille maksimalt. Det undrer mig lidt. Der er ellers mange opsætningsmuligheder, når man først har sat sig ind i det.

Hvad skal du så have fat i nu?

Måske en Rotel snurrerundt ting igen:

Rotel RSP-1572 Surround Sound Preamp/Processor

http://www.soundandvisionmag.com/article/rotel-rsp-1572-surr ound-sound-preampprocessor

M.v.h Jack

Min hjemmebio

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2012 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

power watt skrev:
meridian & rotel solgt så må vi se hvad så

En skam du ikke kunne få det til at spille maksimalt. Det undrer mig lidt. Der er ellers mange opsætningsmuligheder, når
man først har sat sig ind i det.

Hvad skal du så have fat i nu?

Måske en Rotel snurrerundt ting igen:

Rotel RSP-1572 Surround Sound Preamp/Processor

http://www.soundandvisionmag.com/article/rotel-rsp-1572-surr ound-sound-preampprocessor

lad os se hvis alt går godt vil jeg gerne tilbage til Rotel men håber de sætter gang i den stor model som kun få har i usa
imellem tiden pioneer vsx 922 ja ved godt det er i den billigt ende men den gør 100% efter pris
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2013 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Power Watt

Ja, har selv haft en Pioneer LX81, den gjorde det udemærket. Hva hedder den Rotel model du skriver om, fra USA?

M.v.h Jack

Min hjemmebio

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
mx jelle skrev:
Puha, det ser specielt ud Ikke lige noget som falder i min smag, men sådan er
det jo

haft Focal det bestemt kval når står med det i hånden

Deres hifi er bestemt! Jeg mener bare, at der er tit kendte mærker, som får deres skilte og mærker ind i computerbranchen
eller bilbranchen, uden det har noget på sig, men bare er et salgstrik. Det gælder f.eks. bose (Selvom de heller ikke imponerer
indenfor hifi) B&O, dynaudio, H&K osv. Så desværre kan det ikke bare oversættes direkte bare fordi et hifi mærke sidder på
Det var bare det jeg mente

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2013 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Power Watt

Ja, har selv haft en Pioneer LX81, den gjorde det udemærket. Hva hedder den Rotel model du skriver om, fra USA?

1min 56 sec inde i video
http://www.youtube.com/watch?v=tkx4YXsYJ60

rotel rsp1580

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Så fik man hørt lidt på Focal XS 2.1 lydsystemet.

Det er klart det bedste jeg har hørt inden for computerhøjttalere, de er en værdig afløser for mit, Edifier S550 5.1 lydsystem, de er i en hel anden klasse. Jeg fik aldrig brugt det snurre rundt halløj, som det var tilegnet.

De nye højttalere går ikke kælderdybt, men dog ned til 39Hz. Det de mangler i bunden, synes jeg, de har i attac, de slår godt til í mellemgulvet.

Mellemtonen kan man heller ikke klage over.

I det øvre spektre synes de klarer det godt, der er nok taget lidt fra i helt øvre spektre, dog ikke noget jeg synes, der mangler, når jeg lytter.

Perspektivet mangler heller ikke noget sidder og hører, Roger Waters - Another Brick in the Wall, Pt. 2,

Lyden fra helikopteren kører som den skal mellem højttaleren. Vokalerne er der heller ikke noget der decideret stikker af, jeg synes der er styr på enhederne og de forskellige spektre i musikken.

Med et smil på læben, sidder jeg og tænker det var da pokkers, det lyder sku godt.

Det kunne måske være lidt mere letflydende og mere luftigt, men det koster tit meget mere, end hvad dette sæt er prissat til.

Når man ser på det som helhed, et ganske lækkert system, kontra pris/ydelse.

Alt i alt godt, godt gået FOCAL

Så nu mangler jeg bare at få solgt systemet nedenunder, der er pensioneret

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2013 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

ReadyNAS® NV+ v2

ReadyNAS® NV+ v2 Features a 1.6 GHz processor

Desuden er der bestilt sådan en NAS-Server her. Den er bygget som en tank og har en masse fede features. Den vejer hele 4,7 kg. uden i sig selv, uden harddiske.

Er ny begynder på NAS-Fronten, så det bliver et spændende bekendtskab.

Den skal benyttes sammen med min PS3, Oppo BDP-93EU og på sigt, et Apple-TV3, når de engang får jailbreaket den.

Den skal desuden benyttes til fim og musik. Musikken kører over bærbar og gennem et Bell Canto USB Link gennem et pro Aqvox USB kabel.

Der er rigelig med kapacitet på den, da den kan tage op til 4 stk. harddisk og kan sættes op i flere Raids modes. I Raid 0 er der mulighed for op til 12TB kapacitet.

Det er dog en skam i forhold til V.1 et at man ikke kan opgradere den til 1 GB DDR3 ram. Det er vel hovedsageligt et træk, de har lavet, for at folk, skal gå skridtet viderede til en ultra eller pro model.

En af fordelene ved en større model er, hvis man fx. har iphone eller Ipad, at den har nok kraft til at selv lave en skalering der passer til afspilleren, med den kraftigere Intel processor og de flere ram via plex medieafspilleren.

Dog ikke noget jeg vil give de ekstra penge for, da jeg hovedsageligt skal bruge den til musik, billeder og måske lægge nogle film ind på den, på sigt.

• Access all data locally or from any of your mobile devices using ReadyNAS Remote. With automatic RAID protection, data is always safe and secure
  • Duo/NV+ is the only secure and private NAS solution available for remote backup of Apple TimeMachine.
  • Dropbox-like file synchronization across all your devices with no subscription fee.
  • Stream video files directly to your smart TV, iOS or Android device
  • Serves files easily
  • Backs up data effortlessly
  • Streams music and video quickly
  • Works with Windows®, Mac®, and Linux®

a

Duo v2 and NV+ v2

RND2000-200XXX, RND2110-200XXX,
RND2210-200XXX

RND4000-200XXX, RND4210-200XXX,
RND4410-200XXX

Diskless
Half-populated
Fully-populated
a

Diskless, 1 TB, 2 TB

Diskless, 2 TB, 4 TB

CPU

1.6 GHz Marvell single-core

1.6 GHz Marvell single-core

Memory

256 MB

256 MB

3.5” Bay Configuration

2

4

Maximum Internal Capacity

6 TB

12 TB

Gigabit LAN

1

1

USB Ports

1 USB 2.0 (front)
3 USB 3.0 (back

1 USB 2.0 (front)
3 USB 3.0 (back)

Disk Management

ReadyNAS® X-RAID2
JBOD RAID 0, 1

ReadyNAS® X-RAID2
JBOD RAID 0, 1, 5

Backup Software (included)

Memeo® Premium Backup
1 liftetime licenses per box

Memeo® Premium Backup
1 liftetime licenses per box

LCD Panel

No

Yes

Dimensions (H x W x D)

142 x 101 x 220 mm
5.59 x 3.98 x 8.66 in

205 x 134 x 223 mm
8.07 x 5.28 x 8.78 in

Weight

Without disk: 2.12 kg / 4.67 lb

Without disk: 4.70 kg / 10.35 lb

Power Supply

External Power Adapter, 60 W

Internal Power Adapter, 90 W

Warranty Terms

3 years, limited warranty

3 years, limited warranty

ReadyNAS™ NV+ v2 was designed specifically for power users and home offices. Never before has there been available a cost-conscious network attached storage (NAS) appliance packed with robust high-end server features, including Gigabit Ethernet, hardware RAID, system monitoring capabilities and built-in backup.

The NV+ v2 couples out-of-the-box deployment and easy management with robust file serving and data redundancy.
Easy Deployment and Management

With an easy Web browser interface and setup wizard, the NV+ v2 can be configured with minimal effort — saving you valuable time. Traditional file servers can take hours to configure and, even once up and running, don’t have built-in system monitoring and email alerts. Automatic alerts give you the peace of mind that things are running smoothly because if trouble should arise, you will be notified.

• RAID

Supporting hardware accelerated RAID (redundant array of independent disks) levels 0, 1, 5 and ReadyNAS’s own X-RAID2™ technology, the NV+ v2 ensures full data redundancy with protection against hardware failure – something previously only available in high-end servers. If one drive fails, the data volumes can still be rebuilt with the remaining drives. Without RAID, once a failure occurs, you risk losing all of the data stored on the drive.

• X-RAID2 Technology

ReadyNAS’s patent pending X-RAID2 technology automates the volume expansion for you as you scale from 1 drive to 4 drives. Most NAS devices on the market aren’t future-proof. You can’t add or replace disks for larger capacity. ReadyNAS allows you to start with one disk, then add the additional drives over time, without reconfiguring the system and shuffling the data. Additionally, as disk capacity becomes larger and cheaper, you can replace all four disks, one by one, while X-RAID2 automatically manages the RAID details for you.

• Backup

All ReadyNAS systems include multiple backup layers that you can customize to fit your needs. First, protect Windows and Mac clients with our included CDP software. Then, take a snapshot of your ReadyNAS data to ensure a recovery point. Next, backup to a USB drive on demand or on a schedule. Replication is a cinch between two ReadyNAS systems, and finally the ReadyNAS Vault option can move files and folders to an offsite secure data center for disaster recovery. It’s all built in!

File Serving and Media Streaming

ReadyNAS is a single centralized source for all of your digital data. The variety of digital devices and hard drives that currently house the data in your home and office can make locating a particular file quite arduous. ReadyNAS can bring all of that data together for fast and easy file serving to multiple clients simultaneously. If it's video or other high-definition media you are working with, you can use your ReadyNAS for streaming to multiple devices at the same time. ReadyNAS also provides DLNA Certified media streaming to a wide variety of digital media devices (such as NETGEAR EVA products or Microsoft Xbox 360™).

• Advanced System Design

The industrial design and ultra compact form factor of the ReadyNAS makes it perfect for any home office or small business. Standing only eight inches tall and five inches wide, it can fit in any entertainment center or on any desk without taking up much space or making much noise. ReadyNAS also offers low power consumption and a special energy-saving mode that allows you to automate startup and shutdown.

• Read/Write Performance
    - Read: up to 90 MBps
    - Write: up to 40 MBps

• Hardware Features
    - (1) Gigabit LAN port
    - (1) 1.6 GHz Marvell®
    - (1) USB 2.0 port
    - (2) USB 3.0 ports

Software Features (ReadyNAS only)
- ReadyNAS® X-RAID2™: Automatic RAID management and expansion
- ReadyNAS® ReadyDLNA™: DLNA® media streaming app
- ReadyNAS® Photos II™: Private photo-sharing app (HD support)
- ReadyNAS® Remote™: Private cloud remote / mobile access app

Package Contents
- ReadyNAS® NV+ v2 (RND4000-200XXX)
- 4 Hard Disk Trays (with NO HDD)
- Install Guide
- Warranty Card (3-year)
- Power Cable
- Ethernet Cable
- ReadyNAS Installation CD
- 16 screws for future HDD installation

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2013 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Desuden er det bestilt neutrik phono stik og Neutrik mini-jack stik. Der skal bruges til DIY kabler og til Monster mikrofon kabel.

Monster kablet skal bruges som mini-jack kabel til min i mellem mellem NuForce Mobile Icon og Boose Roomate.

Iphone>Fioo Adapter>Nuforce Icon Mobile DAC>Boose Roommate

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2013 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Så er ReadyNAS® NV+ v2 landet. Jeg må sørme indrømme den er mindst lige så fin byggekvalitet, som jeg havde regnet med. Nu mangler jeg bare harddiske til den.

Desuden endte det med jeg har bestilt MIT kabel og stik i stedet og to Y-splitter til subberne kaldet HTYCON udover mini jack stik.

Billeder kommer engang når jeg har modtaget og fået samlet kablerne.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2013 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Sådan en Netgear ReadyNAS ville jeg også gerne have, de er satme lækre!

Tillykke med den, den bliver du glad for!

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2013 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jo, tak. Det skal jeg nok blive. Byggekvaliteten er i top 

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2013 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Så blev kablerne samlet på nær mini-jack stikket. Vil se om jeg i morgen kan få smidt nogle billeder op af DIY kablerne.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2013 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Her er et samlet overblik over DIY MIT kabler og stik der skal bruges til TV, Radio og mine to subwoofere.

En af fordelene, der taler for ved, at benytte en Y-Splitter, er at forstærkeren i subben bliver belastet på begge sider.

80 m. One Wire RG-59

2 stk. HTYCON MIT Y Splitter.

10 pakker a. RCA Twist On RG-59.

Og lidt blandet stik til RADIO og TV kabel fra MIT.

2 stk. DIY Subwoofer kabler

MIT HTYCON Subwoofer Y-Splitter

Her ses DIY TV og Radio kabel.

Der er kun lavet 3 stk. da jeg har et kabel til at ligge i forvejen.

Grunden til at der bruges dobbelt op, af TV og Radio kabel, er at det skal køres igennem min, Monster Power Hub HTS 2600, for beskyttelse, mod lyn-nedslag.

Up Close

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Power Watt

Du kan se lidt spec her.

http://nicollpr.com/ROTEL/Files/New%20Releases/RSP-1580_Info sheet-final2.pdf

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Kan godt lide de MIT Y splittere dér.......meget lækre.

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes