Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 10:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintagetræf 2.0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Som lovet i tråden om sidste års vintagemøde her hos mig, er det måske en ide at gentage successen?

Mange har tilkendegivet interessere for at være med og jeg har fundet en dato, hvor det kan lade sig gøre. Nemlig, lørdag den 27. februar 2010.

Spillereglerne bliver nogenlunde som sidste år:
  • Vi holder det her hos mig 10 km sydvest for Viborg - jeg har adgang til nogle gode, store rum hos min nabo (og arbejdsgiver).
  • dørene slås op kl. ca. 12 (så kan de morgenduelige fra København også nå at være med fra starten).
  • hvis nogen har mod på at møde op med spændende vintageanlæg - gerne komplette og tidstypiske setups som de flotte Marantz-sager fra Herning og r-l-b's Revox Wall of Sound sidste år - skal der være plads til det. 2-3 af sådanne er nok det, der skal til, hvis der skal være tid til høre de gode historier, som de stolte ejere har på hjertet, og til at høre noget godt musik på anlæggene.
  • Derudover vil andre mere eller spontane setups kunne stikkes sammen af folks medbragte vintage herligheder og tage os alle sammen med storm.
  • Er der plads sætter jeg nok også et sært vintage setup af en eller anden art (f.eks. Siemens-Klangfilm "monoblokke" med Klipsh Heresy), lige som der i år også vil være mulighed for at besøg mit musikrum og høre SE el84 amp med Jealvox Sound Monitors.
  • Der er også mulighed for (og plads til) at medbringe vintagegrej og -dele til tuskhandel og bytte.
  • Der vil blive sørget for (mod moderat betaling) kaffe/kage midt eftermiddag og en grydefuld mad hen under aften og mulighed for at købe øl og vand (og vin).
  • Ønsker nogen at sove, har vi adgang til et par håndfulde værelse, som vi for et andet moderat beløb (kr. 100) kan leje ud (medbring selv linned eller aftal nærmere)
  • Vi slutter af single malt whiskey og Johnny Cash!
Andre ideer modtages gerne (f.eks. pladebytte); grænserne sættes kun de fysiske rammer - og hvad jeg mener kan lade sig gøre.

Vel mødt.

STATUS pr. 14. januar 2010 kl. 21.33

Tilmeldinger:
  • Edge” - kan tage komplet Sansui setup med (hvis nogen gider bringe det de 10 km fra Viborg)
  • Sveske der har fået et lift
  • BoPtiljudrop – har plads i bilen fra Fåborg/Odense
  • Jesper Olsen – kan medbring Dynaco setup mm.
  • R-l-b – medbringer et mono setup og
  • rørgrej – kører med r-l-b
  • Tube Mania – kan medbring Rectiliniar High Boy og Luxman SQ38FD, evt. også Marantz-sager
  • Gorm
  • X-ray,
  • Seansmiller
  • Tanteberg (officiel tilmelding følger) – disse tre medbringer (tilsammen) et komplet Tandberg setup
  • LouBP – med bowlerhat og tømmermænd (så kan vi kende ham!)
  • Ulrikmm – vil gerne høre en NAD 3020
  • Bronco121 (x 2)
  • mcs_5 – har plads i bilen fra Sønderjylland
  • Allan-J.
  • indomitus
  • The Canadian (x 2)– kan tage au/tu-9900 sansui grej med, men skal hellere tage et Mørch setup med (jf. Bjerager nedenfor)
  • Zakken – der har plads til 2 i bilen fra Esbjerg/Varde,
  • Bjerager, der gerne vil høre et Mørck setup og have et lift fra Nordsjælland
  • Fredmarantz
  • Santashooter
  • NikonSP
  • plafitracer der har sveske med, men har plads til 2 personer yderligere fra København
  • KlausM - der har AR-LST højttalere med og derfor får et hjørne i sal 1!
  • Olen, der kommer fra Herning og har plads i bilen
  • Mashuro, der har fået kørelejlighed fra København
  • Gurup
  • Amorte, der kan lifte til og fra Århus
  • Lorentzen, som giver Mashuro kørelejlighed
PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne medbringe mit "top of line" Sansui Monitorserie setup, med højtalere, men har ingen bil længre. Så hvis det skal med, skal der trækkes på kammeraterne.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også rigtig gerne med, men kunne nyde særdeles godt af et lift. Til gengæld har jeg nok ikke noget der er værd at tage med i forhold til alt det guld i medbringer 
Til gengæld skal jeg tage nysgerrighed nok med for to.


__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også rigtig gerne tilslutte mig. Har heller ikke noget gear der kan stå mål, men derimod et par pladser i bilen fra Faaborg evt. Odense. 
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg er frisk med hele mit Dynaco set-up. Måske nogen i Viborg-egnen kan stille nogle Dynaco højtalere til rådighed som prikken over i'et?

Måske mine Voigt horn skulle med. Det kunne være interessant hvad de herrer havde at sige til lyden fra den lille Richard Allan enhed.

Rogers LS 3-5 højtalerne kan sikkert samtidigt ligge i hanskerummet. Måske nogle spændende rør til afprøvning - har en del spændende typer.

Venligst.



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er med/på og regner med at tage "søren/rørgrej" fra Roskilde med i bilen - resten fylder jeg op med grej

tror at jeg i år vil medbringe nogle mono-ting (samt noget pulterkammervintage og lp'er til salg og bytte)

Mon ikke Jesper O. kan gøre plads til Sveske i bilen

De der skriver at  "de ikke rigtig har noget som er godt nok" -  bør erindre at et par openbaffelhøjtalere fundet på et kirkeloft, lejetøjsrørforstærker og en entryline grammofon gav alt og alle baghjul sidste år da der blev spillet Cornelis Vreeswijk


 


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne komme med mine Rectiliniar High Boy og Luxman SQ38FD...denne gang i kabinet så der ikke sker uheld. Og måske en MARANTZ MODEL 2500 evt et komplet sæt MARANTZ 2120Tuner-3250B.PRE-DC170Power...ja undskyld...jeg er gået lidt Marantz bersærk.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne melde mig på vintage træffet, dog har jeg ikke noget spændende vintage udstyr i orignal stand. Men jeg er altid klar til at lytte til Vintage udstyr.

Men jeg har nok lidt til tuskhandel og bytte

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt sikkert også med - denne gang skal det være. Og jeg har lovet seansmiller, at melde ham til også. Så vi kommer altså to mand høj . Se det lugter jo så lidt af TANDBERG  - og derfor vil vi gerne stykke et typisk Tandberg-setup sammen - det bliver sikkert noget fra ca. 1970, tror jeg - det kommer lidt an på dagsformen. Mere præcist bliver det ikke lige nu. Og så er der selvfølgelig min DIY-TD124 - den er nogenlunde klar.

Go' aften.    



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Spændendenenenene!

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne melde mig til- Lige pt. er der fri bane i hvert fald. MathiasFB vil også gerne med, men skal lige afklare om
datoen er fri for arrangementer.

Desværre bliver det lidt for omfattende at medbringe mine IMF - MEN, hvis det har interesse kan jeg medbringe et stk Tandberg
TR2080 i sort eller riopalisander dresscode.

X-ray: Kunne være fedt hvis der kunne være et helt Tandberg setup - Hvad med Studiomonitor?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
X-ray: Kunne være fedt hvis der kunne være et helt Tandberg setup - Hvad med Studiomonitor?

Du må meget 'pardon' - men i den her sammenhæng er StudioMonitor fuldstændig uinteressante for mig. Jeg er jo en TR1000-mand - dengang var der slet ikke tænkt på SM endnu . Nææ - jeg er meget mere til HifiSystem15 - det er en rigtig vintage-model i min terminologi - ingen smarte dome-diskanter hér .

Men ta' du dine SM'er med(du har dem vel endnu) og så din TR2080 - så er jeg sikker på du vil imponere et par stykker - for det spiller bare godt - alt for godt til mig, egentlig 

Fortsat go' aften.   



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Tak for den store interesse og positive tilbagemelding. Der kan snart komme kød på det vintagetræf!

Tak til r-l-b, der skriver sådan her: " 
De der skriver at  "de ikke rigtig har noget som er godt nok" -  bør erindre at et par openbaffelhøjtalere fundet på et kirkeloft, lejetøjsrørforstærker og en entryline grammofon gav alt og alle baghjul sidste år da der blev spillet Cornelis Vreeswijk". Måske "vandt" dette tossede setup i nærvær, men det var ikke det, der var bedst til at få vinduerne i salen til at klirre.

PQR


 
[/QUOTE]

__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
<font style="font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;" size="2">Tak for den store interesse og
positive tilbagemelding. Der kan snart komme kød på det vintagetræf!Tak til r-l-b, der skriver sådan her:
De der skriver at  "de ikke rigtig har noget som er godt nok" -  bør erindre at et par openbaffelhøjtalere fundet på et
kirkeloft, lejetøjsrørforstærker og en
entryline grammofon gav alt og alle baghjul sidste år da der blev spillet Cornelis Vreeswijk".
Måske "vandt" dette tossede setup i nærvær, men det var ikke det, der var bedst til at få vinduerne i salen til at
klirre.</span><br style="font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;"><br style="font-family:
Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;"><span style="font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-
serif;">PQR</span> </span>
[/QUOTE]

Nær der husker jeg bedst The final amp, som Tube medbragte, på Rubens store Revox... Klir klir...

Jeg melder mig også på banen. Selvom jeg efterhånden har lidt grej, jeg kunne tage med, må jeg nok melde pas på grejet,
da jeg som "sædvanlig" kommer direkte fra kongebal, eller galla, om man vil. Dog uden Smoking denne gang..

Forresten - Fedt at se at der kommer nye til

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

åh Louis - jeg synes du skal have Smoking på igen i år - det gav lidt klasse til arrangementet 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Roky skrev:
X-ray: Kunne være fedt hvis der kunne være et helt Tandberg setup - Hvad med
Studiomonitor?


Du må meget 'pardon' - men i den her sammenhæng er StudioMonitor fuldstændig uinteressante for mig. Jeg er jo en
TR1000-mand - dengang var der slet ikke tænkt på SM endnu . Nææ - jeg er meget mere til HifiSystem15 - det er en
rigtig vintage-model i min terminologi - ingen smarte dome-diskanter hér .


Men ta' du dine SM'er med(du har dem vel endnu) og så din TR2080 - så er jeg sikker på du vil imponere et par stykker - for
det spiller bare godt - alt for godt til mig, egentlig 


Fortsat go' aften.   


SM er long gone til Norge (endda afhentet ). Glæder mig til at høre det komplette 1000-serie pure vintage setup! Den
TR1000 er for cool!
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Er en NAD 3020 Series 20 vintage nok? Kan nok låne en, der kører med klatten...:)
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

NAD 3020 - nu er du ond ulrikmm  

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hallo hallo er der noget med tilmelding el. max deltagerantal !! el. hva. For mig og min svoger vil også gerne med som rookies

Mvh. Niels -- Luxman fan --

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

@Louis...minimum er bowler...ellers ka vi ikke kende dig!

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 

Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes