Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gryphon Audio Mojo Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Af ren og skær nysgerrighed, hvor finder jeg så priserne på de øvrige modeller?? Det ser satme lækkert ud!!

Det ser i følge hjemmesiden ikke ud til at være forhandlere i DK, ud over den før omtalte fabrik i Ry.. Det kunne da ellers være meget spændende
at se/høre nogle af de højttalere... Man må vel godt drømme

//Allan

Der er vist desværre ingen forhandler herhjemme. Synd og skam, men realistisk set, så er det næppe den store økonomiske gevinst på det lille danske marked. Herhjemme er det så heller ikke tradition for dyrt hi-fi som i andre lande.

Men mon ikke du kan få lov til at lytte hvis du stikker ørerne forbi Ry

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godtnok de ser fede ud - og mener heller ikke de er overprissat - Hr. Rasmussen må da sælge sine produkter til det han synes de er værd, nogle handler i Netto, andre i Føtex...

Det kan være jeg synes det ser fede ud fordi de ligner mine Wilson Cub på en prik - de kostede kuns ca 80.000 kr i 2001...

Men det kunne jo være der var sket noget spændende med den størrelse højttalere de seneste 10 år
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Overpris eller ikke. At der er den slags produkter der jo sælges ellers lukkede fabrikken, betyder at jeg har det bedre med at bruge en ekstra 10.000 kr. på det jeg nu går og roder med - det er jo småpenge, så hva' betyder det?!
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 August 2009 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Min 145hk Mondeo kostede 300.000kr. Jeg kunne osse ha købt en lige så stor Mercedes med
samme udstyr og motorstyrke - til 800.000 kr.

Her tager du fejl. Din Mondeo koster ikke meget mere end et sæt af de højttalere, og Merc'en ikke mere
end 2-3 sæt. Resten er de danske afgifter.

Jeg kan 100% følge dem, der brokker sig over prisen på de højttalere er for høj. De er på ingen måde
value-for-money når Ford kan sælge en mellemklassebil for samme penge. Jeg tror ikke nogen vil bestride
at både udviklingsomkostninger og produktionsomkostninger er højere på en Mondeo end på et par
køkkenhøjttalere

Men selvf. er det slet ikke Gryphons intention at sælge store styk-tal som Ford, og så må de få glade
købere dække udvikling og fortjeneste. Sådan er det bare hvis man vil ha' noget der ikke er metervare.

mvh
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 August 2009 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
jazzman skrev:
Min 145hk Mondeo kostede 300.000kr. Jeg kunne osse ha købt en lige så stor Mercedes med

Her tager du fejl. Din Mondeo koster ikke meget mere end et sæt af de højttalere, og Merc'en ikke mere

Jeg kan 100% følge dem, der brokker sig over prisen på de højttalere er for høj. De er på ingen måde
value-for-money når Ford kan sælge en mellemklassebil for samme penge. Jeg tror ikke nogen vil bestride
at både udviklingsomkostninger og produktionsomkostninger er højere på en Mondeo end på et par
køkkenhøjttalere

Men selvf. er det slet ikke Gryphons intention at sælge store styk-tal som Ford, og så må de få glade
købere dække udvikling og fortjeneste. Sådan er det bare hvis man vil ha' noget der ikke er metervare.

mvh

Jeg tror nu alligevel at det er Ford som tjener flest penge

Syntes at det er latterligt at nogle ALTID skal kommentere når noget koster lidt mere end de har tænkt sig at spendere........... Det er ikke enhederne og ligende der er med til at bestemme en pris, men udviklingen og lønninger.

Brokker i jer også når i går på cafe og køber en stor (automat) danskvand. Den har kostet omk 8øre at lave, men bliver solgt til 40,- kr eller mere............. I dette tilfælde er det ikke selve danskvanden i betaler for, men det at få den serveret i glas, selve serveringen, huslejen osv.....

Nu har jeg ikke hørt noget fra XTZ eller Gryphon, men jooo XTZ spille da helt sikkert i samme liga som Gryphon. Det er bare folk som er dumme og døve som køber en højtaler til 100K når de kunne havde fået noget til 10K istedetfor  Det samme gælder for en Ford Mondeo og en Rolls Royce, de køre 100% ens

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2009 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

hansen skrev:
jazzman skrev:

køkkenhøjttalere

mvh

Jeg tror nu alligevel at det er Ford som tjener flest penge

Syntes at det er latterligt at nogle ALTID skal kommentere når noget koster lidt mere end de har tænkt sig at spendere........... Det er ikke enhederne og ligende der er med til at bestemme en pris, men udviklingen og lønninger.

Brokker i jer også når i går på cafe og køber en stor (automat) danskvand. Den har kostet omk 8øre at lave, men bliver solgt til 40,- kr eller mere............. I dette tilfælde er det ikke selve danskvanden i betaler for, men det at få den serveret i glas, selve serveringen, huslejen osv.....

Nu har jeg ikke hørt noget fra XTZ eller Gryphon, men jooo XTZ spille da helt sikkert i samme liga som Gryphon. Det er bare folk som er dumme og døve som køber en højtaler til 100K når de kunne havde fået noget til 10K istedetfor  Det samme gælder for en Ford Mondeo og en Rolls Royce, de køre 100% ens

Din og de andres analogier om at biler er det samme som højttalere, er fuldstændigt ude af proportioner.

Fordi én bruger herinde i sin tid brugte biler til en enkel sammenligning med noget HIFI-udstyr, tror alle åbenbart at man kan bruge den analogi til ALLE sammenligninger. Biler og højttalere er helt og aldeles ikke sammenlignelige - hverken i udviklingsfasen, i produktion eller i omkostninger.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2009 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Hvis de er bedre end, og jeg er da overbevist om at de er det, Cantata'erne ja så er det da en meget fin og realistisk pris.

Det som mangler er jo at dem som ikke forstår prisen har oplevet det de leverer og så forstår man pludselig :O)

mvh M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 28 August 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Din og de andres analogier om at biler er det samme som højttalere, er fuldstændigt ude af proportioner.
Fordi én bruger herinde i sin tid brugte biler til en enkel sammenligning med noget HIFI-udstyr, tror alle åbenbart at man kan bruge den analogi til ALLE sammenligninger. Biler og højttalere er helt og aldeles ikke sammenlignelige - hverken i udviklingsfasen, i produktion eller i omkostninger.

Gæst har helt ret: en højttaler er ikke det samme som en bil.
Det jeg prøvede at gøre klart ovenfor var: Markedsmekanismerne er blinde. De opererer uden hensyn til produktets art. Prissætning afhænger af andet og mere end omkostninger.

Hvad med at glæde jer over at et dansk firma rent faktisk kan sælge højttalere til 100kkr? Det synes jeg da er herligt!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 28 August 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Hvem siger de kan det??  Jeg har ikke råd til dem, men må nøjes med noget som er lidt beslægtet med dem. Kan sige det er forholdsvis let at lave en velspillende højtaler når man har sådan et sæt...uden sammenligning iøvrigt!

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 28 August 2009 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hvis vi som selvbyggere skulle prøve at lave en lignende højttaler af de bedste og dyreste komponeter der findes, så kommer vi over 25.000 kr. (i eksemplet har jegi kke engang valgt de dyreste)

4 stk 6" a 2500 dkk = 10.000 dkk

2 stk bånddiskant a 2500 dkk = 5000 dkk

Delefilter af Duelund komponenter 20 komponenter a 500 = 10.000 (sikkert for lavt sat).

I alt for komponenter 25.000 dkk. Hertil kommer kabler, terminaler, kabinet, lakering, løn, administration, husleje, lys, el, vand, varme, afskrivninger, transport, forsikringer, hensættelse til garantiperioden, hensættelse til tab på debitorer, PR udgifter mv. Alt sammen afspejles i udsalgsprisen.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 August 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Rent udseendesmæssigt så er jeg mere til cantataerne - som nogen stadig mangler at stille i min stue....hvad er meningen ! 

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 August 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Hvis vi som selvbyggere skulle prøve at lave en lignende højttaler af de bedste og dyreste komponeter der findes, så kommer vi over 25.000 kr. (i eksemplet har jegi kke engang valgt de dyreste)

Delefilter af Duelund komponenter 20 komponenter a 500 = 10.000 (sikkert for lavt sat).

I alt for komponenter 25.000 dkk. Hertil kommer kabler, terminaler, kabinet, lakering, løn, administration, husleje, lys, el, vand, varme, afskrivninger, transport, forsikringer, hensættelse til garantiperioden, hensættelse til tab på debitorer, PR udgifter mv. Alt sammen afspejles i udsalgsprisen.

Præcis  Take it or leave it.

Udover de fornødenheder du remser op (som er "nemme" at skaffe sig), er det man faktisk køber, erfaringen - kompetencen - evnerne.

Det er utroligt at der fortsat er nogen her på forum, som gider at ævle om priser på de produkter. Jeg kan ikke forklare det med andet, end at de er p...... sure over ikke at kunne købe det selv.

Så skal der hakkes og tales negativt om det

De må da se at komme videre...

Det ville svare til at jeg sad og hulkede over, ikke at kunne købe den Aston Martin V12 Vantage, som koster en formue, men som jo stadig kun er på fire hjul og kører mig fra A til B.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 28 August 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Præcis! Og det er da for galt at strandvejsvillaerne er så dyre! Noget må der gøres!

T I N G   K O S T E R   D E T,   F O L K   V I L   B E T A L E !

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 28 August 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Der er vist ingen herinde som er uenig med dig i, at det har sine omkostninger at udvikle et produkt. Men at benytte forretningsmodeller, tale om kostpriser og om markedsmekanismer, når man ikke engang aner, hvad man taler om, eller hvilket segment det egentlig handler om, så kan det skam være lige meget....

Desuden glemte du vist også at oplyse, at de priser du remser op er priser for dig som forbruger. Måske kunne det tænkes, at Gryphon slipper "lidt" billigere?

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 28 August 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

"Men at benytte forretningsmodeller, tale om kostpriser og om markedsmekanismer, når man ikke engang aner, hvad man taler om, eller hvilket segment det egentlig handler om, så kan det skam være lige meget...."

Nej det kan ej. Der er fælles forhold der gør sig gældende - ligesom ved strandvejsvillaer.

Hvad er det, du mener at andre ikke ved noget om?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 28 August 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Kjeldsen skrev:

Der er vist ingen herinde som er uenig med dig i, at det har sine omkostninger at udvikle et produkt. Men at benytte forretningsmodeller, tale om kostpriser og om markedsmekanismer, når man ikke engang aner, hvad man taler om, eller hvilket segment det egentlig handler om, så kan det skam være lige meget....

Desuden glemte du vist også at oplyse, at de priser du remser op er priser for dig som forbruger. Måske kunne det tænkes, at Gryphon slipper "lidt" billigere?

Prøv lige at læse den allerførste sætning jeg skriver. Jeg kender et nøgletal fra en kendt TV producent. Dette nøgletal siger at materialeprisen skal ganges med 10 for at man har prisen i butikken. Selvfølgelig er det en grov forenkling, men siger alligevel noget om hvor mange omkostninger der ryger oveni materialeprisen. For en lille producent, er denne faktor naturligvis anderledes.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hvis der er stumper i for 25.000 kr., så er en forbrugerpris på 95.000 kr da rørende billig.Til diskussionen om produkter med høje priser er der vel bare at sige, at er der et marked for det, er prisen den rigtige. Hvis man kan afsætte en Jaeger-Lecoultre med tourbillon til over en million kr. er prisen den rigtige. Det samme med Aston-Martin og Feraier. Jeg er nu glad for, at det er muligt for nogle at fremstille produkter, der ud fra nogle målestokke repræsenterer det ypperste. Om det så er højtalere, ure eller biler.  Jeg må så også glæde mig over, at der er nogle, der har råd til at købe disse ting, også selv om jeg selv ikke har.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 28 August 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Mathias Bak skrev:
Det var dog utroligt så komprimeret det billed er! :)Hvad er det der er bag på
højtaleren?

De lange cigarer

Ligner noget Duelund gimmick

Altså, gimmick lyder sådan lidt hårdt. Det ligner grangiveligt modstande.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 28 August 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Music4life skrev:

Mathias Bak skrev:
Det var dog utroligt så komprimeret det billed er! :)Hvad er det der er bag på
højtaleren?

De lange cigarer

Ligner noget Duelund gimmick

Altså, gimmick lyder sådan lidt hårdt. Det ligner grangiveligt modstande.

Og her er der absolut intet negativt ment. Men hvad laver modstandene bag på højttaleren?.Kunne man ikke finde plads til dem inde i kabinettet?

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 28 August 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Uden at skulle tage Gryphon til indtægt. Så kunne man måske forestille sig, man ønskede muligheden for slutkunden at kunne
fintune lyden, ved at udskifte modstandene?

Personligt så jeg da gerne hele filteret udenfor højttaleren...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes