Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 14:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: VA BCG-Sagkyndig rapport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Højttalere, som ikke har en fanatisk hadegruppe, tror jeg mangler noget personlighed. De fleste af dem jeg kan komme i
tanke om, fra hifi Hall of Fame, har alle fanatiske modstandere.

Også ESL63? Nå, på den anden side, så syntes jeg de manglede personlighed. Der kom bare musik fra dem.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Men nok om det fra min side. Jeg faldt over et sæt højttalere i går som jeg hellere vil ha' :-) Heldigvis er det sådan en fed fyr der har dem til salg, at det er lykkes mig at få dem. Så nu er jeg ved at være i mål mht udstyr. Så skal der are bruges penge på musik de næste mange år. En drøm er gået i opfyldelse for mig .
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Men nok om det fra min side. Jeg faldt over et sæt højttalere i går som jeg hellere vil ha' :-) Heldigvis er det sådan en fed fyr der har dem til salg, at det er lykkes mig at få dem. Så nu er jeg ved at være i mål mht udstyr. Så skal der are bruges penge på musik de næste mange år. En drøm er gået i opfyldelse for mig .

Hvad har du så investeret i?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Spencer skrev:
Højttalere, som ikke har en fanatisk hadegruppe, tror jeg mangler noget personlighed. De fleste af dem jeg kan komme i
tanke om, fra hifi Hall of Fame, har alle fanatiske modstandere.

Også ESL63? Nå, på den anden side, så syntes jeg de manglede personlighed. Der kom bare musik fra dem.

Dipolhadere har vist også ESL63 på listen, så vidt jeg har fulgt med.
Andre brokker sig igen over at de ikke spiller bas, osv.

Jeg har selv valgt et sæt Martin Logan CLSII, fordi de kan spille en del højere end ESL63.
Max niveauet var altså ankepunktet hos mig, da jeg skulle vælge.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
sigma6 skrev:

Hvad har du så investeret i?

Du må ha' lidt tålmodighed :-) Det kræver lidt forberedelse at få dem hentet osv. Men jeg lover at sætte nogle billeder ind under "mit tidsfordriv" Under anlæg. Jeg har også fået en anden lejlighed og en ny transfiguration phønix siden de sidste billeder blev taget. Men jeg kan sige så meget...Det er SERIØST!

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Wymax skrev:
hvorfor skal man så hele tiden høre på at man har en dårlig højttaler stående 

Dether er jo et debatforum. Hvis det kun handlede om at skamrose hinandens grej ville det nok blive lidt tamt i længden. Det er jo ikke fordi jeg sætter spørgsmålstegn ved Vienna ejeres mentale status - jeg skriver bare min mening om deres højttalere. Det er heldigvis ikke det samme

Sigma6 siger det så fint - ikke alt er debat, det er som oftest en konklusion når man har en "farvet" opfattelse. En bemærkning som "Vienna har deres disciple, så de kan slippe afsted med det." var vel ikke umiddelbart intenderet som opstart til en lødig debat?

Vi går ofte jævnt skæve af hinanden, og det starter af og til bål og brand - og nogle synes det er fint at puste til der hvor andre føler sig stødt - det er også nemt på nettet hvor man ikke skal stå til regnskab.

Jeg har det fint med meninger, men forsøger at undgå at udtale mig bombastisk - og det håber jeg at andre også ville gøre, man kan stadig fint debatere for det

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke ude på at puste til ilden. Og hvis man er lykkelig med sin Vienna og nyder musikken, er det da herligt.

Jeg er bare ked af, hvis de bliver omtalt som seriøse alternativer, for det synes jeg simpelthen ikke, de kan bære.
Et mellemtone-lavpasfilter, der har dæmpet mellemtonen med 8dB ved 50 Hz, er i alle tilfælde en risikabel affære,
med mindre mellemtonen er en regulær bas/mellemtone. Jeg er da ked af at have trådt nogen over tæerne, men
lytter gerne til andre forslag til hvordan man skal udtrykke sig, hvis man føler sig overbevist om at et givet produkt
er fejlkonstrueret.

Hvad angår CD-spille har jeg brugt Sony i 20 år, så jeg er vel en slags "Sony discipel". Men rak da
gerne mit grej ned - I kunne jo have ret, helt seriøst! Det er forbrugsvalg, vi taler om, ikke religion!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes