Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: VA BCG-Sagkyndig rapport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Det er vist her synderen ligger

og at den NAD ikke egner sig til længerevarende drift under 4 ohm

Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Læs dog de sidste 4 linier på side 3, og de sidste 3 linier på side 4.........

Konsulenten mener jo tilsyneladende, at diskanten ikke burde kunne brænde af ved korrekt brug (et uforvrænget signal), og at skaden er opstået
ved ukorrekt brug (som jo så åbenbart ikke har været specificeret godt nok (TC har lovet at den kunne spille "tævehøjt", og det er jo en meget
subjektiv vurdering)).

Er der andre der har oplevet fejl i limningen af svingspolen (hvor svingspolen falder af ved normalt brug)?
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
endelig undre jeg mig over at den sagkyndige er jurist, og ikke eks. radiomekaniker

Knud Søndergard har skrevet for High Fidelity fra før du blev født. Undrede du dig ikke bare lidt over at en jurist kunne lave en måling af delefilter-outputtet?

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Går du meget op i højttalere fra Vienna acoustics? Jeg synes du kommentere enhver tråd der omhandler disse højttalere. Det er næsten altid noget negativ. Hvordan kan det være?

Jeg har et par gange hørt Vienna sammen med andre højttalere. Hver gang måtte jeg undres over deres meget farvede lyd. Den sidste gang, hvor et par Beethoven blev sammenlignet med ATC SCM40 og DLS R55, kommenterede selv min vens svigermor uopfordret deres unaturlige lyd.

Efter min mening lever de højt på et tiltalende design, mens de falder igennem på basal højttaler-udvikling. Det er tankevækkende, så dårligt de næsten alle sammen måler. Og det er ikke fordi målinger er alt: mange højttalere kan måle godt, og alligevel lyde mindre godt. Men der er sandelig aldrig nogen højttalere, der måler elendigt og lyder godt! Og det viste sig i vor lille test, hvor min ven skulle købe HT, også at være tilfældet.

Hvis man læser testen af Beethoven Concert Grand i Stereophile, bemærker man denne passus: "I discovered the speaker's most serious limitation: It didn't like to be pushed hard or played extremely loud. When it was, its pleasingly smooth tonal demeanor turned a bit hard and occasionally downright nasty, and dynamic compression set in." Denne observation kan være forklaringen på at et uforvrænget men højt signal ødelægger dem - delefilteret beskytter ikke mellemtonen mod lavfrekvent input, som Knud Søndergaards målinger viser, og som det også er vist ovenfor. For en højttaler med et sådant membranareal burde ikke kunne brændes af med et uforvrænget signal. Omvendt kan jeg godt forstå hvordan det skete - brugerne stod i rummet ved siden af. Havde han lyttet i samme rum, havde han bemærket deres nødråb og reduceret volumen!

Nu ved du hvorfor.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

sigma6 skrev:
Går du meget op i højttalere fra Vienna acoustics? Jeg synes du kommentere enhver tråd der omhandler disse højttalere. Det er næsten altid noget negativ. Hvordan kan det være?

Jeg har et par gange hørt Vienna sammen med andre højttalere. Hver gang måtte jeg undres over deres meget farvede lyd. Den sidste gang, hvor et par Beethoven blev sammenlignet med ATC SCM40 og DLS R55, kommenterede selv min vens svigermor uopfordret deres unaturlige lyd.

Efter min mening lever de højt på et tiltalende design, mens de falder igennem på basal højttaler-udvikling. Det er tankevækkende, så dårligt de næsten alle sammen måler. Og det er ikke fordi målinger er alt: mange højttalere kan måle godt, og alligevel lyde mindre godt. Men der er sandelig aldrig nogen højttalere, der måler elendigt og lyder godt! Og det viste sig i vor lille test, hvor min ven skulle købe HT, også at være tilfældet.

Hvis man læser testen af Beethoven Concert Grand i Stereophile, bemærker man denne passus: "I discovered the speaker's most serious limitation: It didn't like to be pushed hard or played extremely loud. When it was, its pleasingly smooth tonal demeanor turned a bit hard and occasionally downright nasty, and dynamic compression set in." Denne observation kan være forklaringen på at et uforvrænget men højt signal ødelægger dem - delefilteret beskytter ikke mellemtonen mod lavfrekvent input, som Knud Søndergaards målinger viser, og som det også er vist ovenfor. For en højttaler med et sådant membranareal burde ikke kunne brændes af med et uforvrænget signal. Omvendt kan jeg godt forstå hvordan det skete - brugerne stod i rummet ved siden af. Havde han lyttet i samme rum, havde han bemærket deres nødråb og reduceret volumen!

Nu ved du hvorfor.

Nu skal man jo, i forbindelse med at læse og tolke anmeldelser, altid huske at sætte tingene i kontekst, og anmelderen skriver bl.a. dette:

"The only clues to the Beethoven's low price were how it reacted to being pushed hard to perform at ultrahigh SPLs, and its restricted dynamic presentation when compared to more expensive systems"

samt dette i forlængelse af din lille quote fra anmeldelsen:

"The good news is that I'm talking about playback levels that will approach the excessive in rooms of small to medium size—SPLs you'll hear at a live rock concert but are unlikely to experience in a concert hall or jazz club. In other words, the Beethoven Concert Grand shouldn't be cranked way up in a big room. "

Hvis man læser det, så skriver han bl.a. Ultra-high SPL - det er ikke ukendt at højttaler der trods alt er relativt "små" naturligvis ikke klarer det, han betegner som ultra-højt niveau, og han skriver jo netop også "SPLs you'll hear at a live rock concert but are unlikely to experience in a concert hall or jazz club".

Og rent faktisk så får den altså samtidig en overall rigtig god anmeldelse fra Stereophile (samt andre steder). Det er vigtigt at have alle faktorer med, og ikke kun hænge sig i lige præcist de små, negative ting - og overvejender er der altså betydeligt flere positive ting end negative i deres anmeldelse. Det er lidt samme historie som med Mahler og Strauss i sin tid, men det ændrer heller ikke på at de, og Mahler især, har høstet særdeles gode anmeldelser - så kan man pege nok så meget på de små, knap så gode ting der peges på, men hvis ikke man evner at forstå den generelle konklusion af anmeldelserne som giver det samlede facit, ja så kan man ligeså godt lade være med at læse dem thi det altid er let at pege udelukkende på de negative ting.

Ydermere står der rigtigt mange Concert Grand derude - havde der været generelle problemer med dem, er jeg sikker på at vi havde hørt mere til det. Jeg har selv spillet på dem, og jeg har spillet endda meget højt på dem og det er foregået absolut problemfrit. Man kunne godt tænke sig til at hvis der havde været spillet højt i sammenblanding med grej der måske ikke performer helt op til niveau, kunne forårsage de negative ting - der er jo altid flere faktorer der spiller ind.

Og desuden så kan en fabrikationsfejl naturligvis altid sætter en stopper for løjerne - den kan heller ikke udelukkes her.

Apropos højttalere der farver, så er det jo egentlig ligegyldigt - der er ingen der spiller korrekt alligevel. De har alle hver deres "mening" om det der skal spilles, og det er jo grunden til at der er så meget at vælge imellem - så er det op til personen bag at vurdere hvad han selv vil have stående.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Apropos højttalere der farver, så er det jo egentlig ligegyldigt - der er ingen der spiller korrekt alligevel.

Nej, men nogen spiller mere korrekt end andre. Det er derfor, det er så dejligt at høre live musik engang imellem. Så ved man hvordan det skal lyde.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

- som altid kan VA skille vandende og bringe sindene i kog f.s.v. angår deres lyd. Og det ER altså lidt trættende at høre - igen og igen - hvorledes "de kloge" kan berette om hvor "dårlige" og hvor "ukorrekte" de lyder; God lyd - og især lydOPFATTELSE - ER altså et subjektivt begreb.

Jeg er ejer af netop et sæt VABCG, og er VILD med den måde at gengive musik på; de farver lyden helt på den måde JEG synes lyder fortræffeligt - om jeg skulle lytte på en højtaler som gengav musikken tilnærmelsesvis liniært ville jeg "kede mig ihjel".

Men lidt mere nærværende til trådens oprindelse/BCG's evne til at "spille tævehøjt" & enhedernes formåen til dette, kan jeg fortælle at jeg har fået udskiftet mellemtone på mine BCG. Det skete da jeg spillede - ikke "tævehøjt", men højt  - og pludselig "puff", ingen lyd fra mellemtonen. Fik en ny enhed, som efterfølgende har spillet upåklageligt. Og indrømmet, fra tid til anden får de VIRKELIG lov til at "arbejde" ( det skal så siges at min Naka effektforstærker så også er ganske strømstærk, så forvrængningen herfra er formentlig temmelig lav, også ved højt niveau)

Jeg kunne forestille mig at VA havde/har haft problemer med enten delefilter eller ml.tone OG at de er temmelig sarte for kombinationen af højt lydniveau/høj forvrængning fra forstærkere ( - men hvilke højtalere er i principet ikke det ? ). Men min erfaring er, at såfremt man bruger et fornuftigt dimensioneret udgangstrin, kan man spille særdeles højt på VA BCG.

(- skal slutteligt fortælle at enheden blev erstattet af Vassago/Rene jensen uden problemer af nogen art - tværtimod var han hjælpsomheden selv)

MVH

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Jakobsen skrev:

Efter at have læst rapporten er jeg dog kommet til den konklusion at den termiske overbelastning i højttaleren skyldes en fabrikationsfejl i højttaleren, og ikke fejlbrug

kan du præcisere hvad der får dig til netop denne konklusion

Du kunne jo læse rapporten og holde den op imod hvad der er afgivet af oplysninger i sagen  

Men jeg kan da spare dig besværet og kort gengive hvad der står, nemlig at mellmetoneneheden har fået langt mere effekt end den burde. med mit begrænsede kendskab til den pågældende vienna højttaler, så kan den sagtens tåle alm belastning, men lige som alt andet kan den self, ikke tåle maks effekt 8 timer i træk, en sådan "normal" termisk overbelastning har i de tilfælde jeg har set også ført til at næsten alle ikke metalliske dele i enheden har været smeltet totalt sammen. jeg har set det med. bla. Dali enheder der havde fået over 5 timer med langt over hvad producenten anbefalede af maks effekt, og det var ret åbenlyst at der ikke var tale om tæv igennem forvrængning eller for meget tilført effekt (membran og spider var intakt), og da langt det meste i den her sag er intakt + at intet tilsyneladende er smeltet.

Jeg vil dog for en god ordens skyld gerne understrege at jeg er af den overbevisning at der stadig foreligger ne mulighed for at synderen kan være effektforstærekren, men da der iflg. den sagkyndige er en kontruktionsfejl der gør at mellemtonen har fået alt for meget effekt, så må man forholde sig til dette. så er der det med diskanten, der i min verden kunne være en indikation af at det ikke kun er en fejl i højttalerens komponenter. men det må være gisninger uden en undersøgelse af eks. effektforstærkeren. Især da jeg som før nævnt ikke har hørt om lignende problemer med pågældende højttalere, selvom importøren vist efterhånden har udskiftet en del enheder i forskellige modeller for importørens egen regning pga. overbelastning/defekte enehder grundet forstærkerklipning. 

Stop nu

det vil sige at alle HT der har en mellemtone der går ned til 150Hz er fejlkonstrueret

det er sku noget l**t for min Vienna The Music går ned til 100Hz .... jeg er i store problemer nu

f.eks kaiser kawero går vist ned til 70hz med Audiotecnology 18M de koster vist 300kg

fejlkonstreret.... ?????????

jeg kan nu ikke spille rock på min højtaler ... kun klassisk ... sikke noget værre vrøvl

jeg kan banke metallica,Rage aganst the machine,kraftwerk osv videre af uden problemer

det er sku manden (måske hans forstærker) der har skylden ...
det er sku rimelig simpelt i min verden ....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

sigma6 skrev:

Nu ved du hvorfor.

ja netop det må have lydt frygteligt ...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- som altid kan VA skille vandende og bringe sindene i kog f.s.v. angår deres lyd. Og det ER altså lidt trættende at høre - igen og igen - hvorledes "de kloge" kan berette om hvor "dårlige" og hvor "ukorrekte" de lyder; God lyd - og især lydOPFATTELSE - ER altså et subjektivt begreb.

Jeg er ejer af netop et sæt VABCG, og er VILD med den måde at gengive musik på; de farver lyden helt på den måde JEG synes lyder fortræffeligt - om jeg skulle lytte på en højtaler som gengav musikken tilnærmelsesvis liniært ville jeg "kede mig ihjel".

Men lidt mere nærværende til trådens oprindelse/BCG's evne til at "spille tævehøjt" & enhedernes formåen til dette, kan jeg fortælle at jeg har fået udskiftet mellemtone på mine BCG. Det skete da jeg spillede - ikke "tævehøjt", men højt  - og pludselig "puff", ingen lyd fra mellemtonen. Fik en ny enhed, som efterfølgende har spillet upåklageligt. Og indrømmet, fra tid til anden får de VIRKELIG lov til at "arbejde" ( det skal så siges at min Naka effektforstærker så også er ganske strømstærk, så forvrængningen herfra er formentlig temmelig lav, også ved højt niveau)

Jeg kunne forestille mig at VA havde/har haft problemer med enten delefilter eller ml.tone OG at de er temmelig sarte for kombinationen af højt lydniveau/høj forvrængning fra forstærkere ( - men hvilke højtalere er i principet ikke det ? ). Men min erfaring er, at såfremt man bruger et fornuftigt dimensioneret udgangstrin, kan man spille særdeles højt på VA BCG.

(- skal slutteligt fortælle at enheden blev erstattet af Vassago/Rene jensen uden problemer af nogen art - tværtimod var han hjælpsomheden selv)

MVH

Når du også har oplevet at 'futte' en mellemtone, har du så overvejet om der kan modificeres på højttaleren, med en smeltesikring i serie med signalvejen, på mellemtonen?

Magnepan bruger det, uden at der vrænges på næsen af det, på diskanten.
Spørgsmålet er om en 2AT sikring vil futte før enheden, men det kan da overvejes.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jesper Andersen skrev:

MVH

Når du også har oplevet at 'futte' en mellemtone, har du så overvejet om der kan modificeres på højttaleren, med en smeltesikring i serie med signalvejen, på mellemtonen?

Spørgsmålet er om en 2AT sikring vil futte før enheden, men det kan da overvejes.

- næ, har jeg ikke overvejet......for det jo ikke er relevant for mig/VA - der ER nu engang ikke en sådan på denne speaker. OM man så efterfølgende kan montere dette eller alternativt få det udført på værksted, ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til ????........dybest set mener jeg ikke at have oplevet noget som ikke potentielt kunne have været oplevet på enhver anden højtaler. Og som skrevet, så har jeg ikke oplevet slige problemer sidenhen ( dermed ikke sagt, at højtaleren ikke kunne have været konstrueret anderledes/bedre i delefiltret..?....)

MVH

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Ud over at højttaleren måler af h*lvede til, så burde forhandleren da tage apparatet retur når det nu både brænder af og går op i limningen.

Sammenligner man impedansforløb, fase og amplitude så ser det da også uheldigt ud. Diskanten har i øvrigt output under 100 hz...
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
Spencer skrev:
Jesper Andersen skrev:

MVH

- næ, har jeg ikke overvejet......for det jo ikke er relevant for mig/VA - der ER nu engang ikke en sådan på denne speaker. OM man så efterfølgende kan montere dette eller alternativt få det udført på værksted, ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til ????........dybest set mener jeg ikke at have oplevet noget som ikke potentielt kunne have været oplevet på enhver anden højtaler. Og som skrevet, så har jeg ikke oplevet slige problemer sidenhen ( dermed ikke sagt, at højtaleren ikke kunne have været konstrueret anderledes/bedre i delefiltret..?....)

MVH

Når du ikke har oplevet problemer sidenhen, kan det jo være, at det er fordi du måske lægger lidt bånd på dig selv, mht at 'give den gas'.

Det med smeltesikringer, regnes af mange højttalerproducenter ikke som 'fint', og associeres måske af en del hifi-interesserede som noget, der kun hører hjemme på Cerwin Vega.
Men man finder det også på Magnepan.
Her har jeg ikke hørt om at nogen mener at det er et alvorligt problem.

Du behøver dybest set ikke bore hul i bagpanelet og montere en sikringsholder, men kan lave det internt i højttaleren. Lidt mere besværligt, men stadig bedre end at brænde enheden af.

Jeg synes personligt det er synd, at så få hifi-højttalere har smeltesikringer hvis der er et behov, på den pågældende model. Det mener jeg der er, hvis man har det med at spille højt, i længere perioder.

EDIT: Det med at spille højt, er iøvrigt ikke helt ufarligt for ørerne. Så man kan måske også her, betragte en sikring som et hjælpemiddel. Specielt hvis/når der indtages alkohol, og smertegrænsen hermed rykkes.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

jeg kan nu ikke spille rock på min højtaler ... kun klassisk ... sikke noget værre vrøvl

jeg kan banke metallica,Rage aganst the machine,kraftwerk osv videre af uden problemer

Du tager fejl her. Ifølge rapporten kan de bruges til seriøs musik.
Om Metallica, RATM og Kraftwerk mente det seriøst, er så en helt anden diskussion.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Jakobsen skrev:

Du tager fejl her. Ifølge rapporten kan de bruges til seriøs musik.
Om Metallica, RATM og Kraftwerk mente det seriøst, er så en helt anden diskussion.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft spillet CREED "Human Clay" på fuld volume i en rum tid indtil min PASS INT150 døde og blev tavs. Det var sikringen der var gået i forstærkeren, men højtalerne fejlede ikke noget. jeg tror også den NAD var skylden.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
det vil sige at alle HT der har en mellemtone der går ned til 150Hz er fejlkonstrueret

Nejda! Men jo lavere delefrekvens for en given mellemtone eller diskant, jo stejlere skal filteret være, og jo vigtigere bliver det at udglatte impedansstigningen ved egenresonansen, da denne ellers vil ophæve filterets virkning. På Knud Søndergårds måling kan man se, hvordan filteret tillader megen bas til mellemtonen. Det er slet ikke godt, overhovedet ikke. Enhver seriøs selvbygger ville lave det om strax.
Vienna har deres disciple, så de kan slippe afsted med det.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Stop nu

det er sku noget l**t for min Vienna The Music går ned til 100Hz .... jeg er i store problemer nu

jeg har aldrig påstået at mellmetoner der går ned til 150hz er fejlkontrueret. citer venligst korrekt og hold dig til hvad jeg skriver, ikke hvad du tror der står imellem linjerne.

med fejlkonstrueret menes at der er brugt en komponent med fejl i, jeg beklager hvis det ikke fremgik tydeligt nok. en fejl i en komponent kan man i min verden ikke 100% helgarderer sig imod, og så vidt jeg husker sagen tilbød importøren at forestå en reparation uden beregning, på trods af at importøren intet havde haft med sagen at gøre (det havde jeg nok personligt sagt ja tak til)

om højttaleren som sådan er fejlkonstrueret. tjah, hvis målet er at den skal måle/lyde/opføre sig som den gør, så er den det nok ikke.

om du er i store problemer skal jeg ikke kunne sige, med mit meget korte bekendtskab med The Music skal du nok snarere kigge på dit rum

jazzman skrev:

Knud Søndergard har skrevet for High Fidelity fra før du blev født. Undrede du dig ikke bare lidt over at en jurist kunne lave en måling af delefilter-outputtet?

Jeg undre mig mere over at du åbenbart kender mig så godt, men du er da velkommen til at kigge forbi og få en kold alligevel. Jeg har faktisk læst en del hifidelity i mine helt unge dage, men må indrømme at det ikke er et navn jeg har bidt mærke i.

jeg undre mig ikke over at en jurist interesserer sig for hifi og kan lave en måling, jeg synes blot det er underligt at han skriver(underskriver sig med) i sin egenskab af jurist, og ikke sagkyndig. det er jo højttaler spørgsmål der stilles, ikke købe/markedsføringsretlige. det skyldes muligvis at det er første gang jeg er stødt på en "cross over" person, ikke at det gør vedkommende mere eller mindre kvalificeret.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Vienna har deres disciple, så de kan slippe afsted med det.

Muligt - sådan er der jo så meget. Jeg synes det er en god højttaler, men vil ikke umiddelbart betegne mig selv som værende en discipel - men jeg kan da tage fejl.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

heha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej.

: Kim Olsen skrev:
                   Jeg vil dog gerne påpege at sagkyndige, i modsætning til hvad hehe oprindeligt skrev,
                    http:/ /www.hifi4all.dk/forum forum_posts.asp?TID=73984&K W=kim+olsen&TPN=6

ikke udtaler sig om hvorvidt højttaleren kan spille alle typer musik dynamisk eller ej
                    Citat slut.

Kim: Hvis du læser mit svar på det indlæg( Længere nede på samme side) vil du se følgende- Alle typer
musik dynamisk er et TC udtryk- At forstå som: Dette er ikke et udsagn fra sagkyndige- DU læser det citat forkert.
Dette stod i materialet omkring Va BCG der kom fra TC.
Som jeg har nævnt før, afhentede jeg højttalerne hos sagkyndige. Her fik jeg direkte at vide at disse
højttalere er beregnet på " lytteren med en te-kop i hånden" der nyder klassiske værker. Og konklusionen
på rapporten er jo også:

På dette grundlag vuderer jeg, at klagers højttalere er blevet ødelagt ved en anvendelse, de ikke er
dimensioneret til,men som ingen af parterne har været opmærksomme på...

TC havde 3 års fuld garanti og havde udtalt sig om højttalerens formåen-

Det tabte de på i FKN= de skulle reperarer højttaleren.
                                                                          De havde 1 måned at ordne det i. TC reagerede ikke!
                                                                          - Derefter kunne jeg ophæve købet!

Mhs lytterummet- Det var et L formet køkken al rum/stue. Dvs alle rum åbne til hinanden. Jeg var skiftes vis
ved anlægget og i køkkenet( Vaskede op i hånden! - tørrede af i stuen).   Samlet areal ca 32m2.
Jeg oplevede ingen mislyde/ forvræning. Da det lød underligt var det pga af manglende mellemtoner og
1 diskant. Jeg var ellers tilfreds med højttalerne og tør godt at købe mærket igen, bare ikke BCG...
Og ikke noget somhelst hos samme forhandler.

Mvh
He

Til top Vis heha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heha

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum