| Forfatter |
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|

HEJ ALLE!
Denne CD har jeg fået af en tidligere arbejdskollega i "julegave"
han skrev at den nok SKULLE spilles et par gange før den " fængede", det
skulle den dog ikke, NØJ dynamiken er Rigtig god, og nær-været,
MEGET FLOT optagelse det er nok HELT SIKKERT den bedste optagelse
jeg har i min samling og musiken er rigtig god, gud ved om det var
den CD jeg hørte oppe ved MORTEN (high-performance audio) på XPS
det lød bare RIGTIG godt ???? M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

HEJ ALLE!
Så er stuen vendt igen, Før jeg vendte stuen ,
havde jeg ikke McIntoschèn (402) Jeg har lige til pas
med BAS nu men med lidt større (RUM) (fornemelse)
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 03:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
|

HEJ ALLE!
Denne CD har jeg fået af en tidligere arbejdskollega i "julegave"
han skrev at den nok SKULLE spilles et par gange før den " fængede", det
skulle den dog ikke, NØJ dynamiken er Rigtig god, og nær-været,
MEGET FLOT optagelse det er nok HELT SIKKERT den bedste optagelse
jeg har i min samling og musiken er rigtig god, gud ved om det var
den CD jeg hørte oppe ved MORTEN (high-performance audio) på XPS
det lød bare RIGTIG godt ???? M V H SAVKLINGE
|
|
|
Ja den er særlig god  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jumofis Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Savklinge.
Det glæder mig at du kunne lide Cden, Den er vildt dertaljeret. Og det var en rigtig god oplevelse at hører dit setup..
Håber det lyder lige så godt i den anden ende af stuen.. Janus
__________________ -----ooooo-----
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok meget tomt ud det rum Hr. Savklinge  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Det ser godt nok meget tomt ud det rum Hr. Savklinge  |
|
|
Hej det er faktisk ikke slemt akustikken er faktisk rigtig god, det kan bare ikke ses via billeder men der er ingen efterklang ikke forstået, at det lyder som om når du taler at dine ord bliver suget ud af din mund  . Men heller ikke den efterklang lyder som i en domkirke, Savklinge endnu engang det spiller bare rigtig godt sammen bliver overrasket hver gang. Det var godt jeg anbefalede den FSOL cd det vil sige Future sound of London rigtig god optagelse men enlig er jeg ligeglad med optagelser for det er sgu musikken, det værste i min musik bibel er stockfish magen til røvsyg musik skal man lede efter total bamse og kylling eller bjørn tidemand musik haha   . Hvis man er til Trentemøller så er man osse til Future sound of london eller Fsol som de altså selv forkorter det til. Kan osse anbefale The Orb de laver osse total fed Chill Out eller mere Electronica der er osse en gruppe jeg vikrelig har rigtgi meget respekt for de har været igang siden 1990 de hedder Autechre de er britter og en duo. http://www.youtube.com/watch?v=F6uM93pJ0UI http://www.youtube.com/watch?v=4Ig3nHtWJFQ&feature=relat ed Det kan anbefales til alle dem derude der gerne er til det mere tekniske electronica eller kaldet i 90erne Idm stil.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu også der ser lidt bart ud? Hvad med et tæppe foran højttaler og nogle potteplanter. Måske et billed eller to på væggene? Desuden mangler der rødvin på bordet! 
Akustikken må ALDRIG undervurderes!
Mht. til Janis Ian så er det jo en gammel plade. Den er fremragende, men endnu bedre på LP!  Her kan du se hvad hun har lavet: http://store.janisianstore.com/cds.html
Den seneste jeg har købt er "Folk is the new black". Som navnet antyder lidt folk/rock med meget spiddende tekster. Den har ikke samme optagekvalitet, men glimrende musik. Måske du skulle gå en tur forbi biblioteket. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|

HEJ PIOBYTE, JUMOFIS, KENNETH, STROKES, JANILS, OG ALLE ANDRE
Hvorfor kan alle CDèr ikke indspilles som den med JANIS IAN ?????, det svarer
jo sådan ca. til at man køber et anlæg til det dobbelte eller måske mere, ok i min
verden! ja måske fordi man er for godt vant måske, jeg ved ikke??? der skal jo
også helst være en forskel om man har et setup til 10 kilo eller 100 kilo men hvorfor
skal det lige være CDèn der gør det ??? Jeg blev godtnok overrasket at du har skrevet
et indlæg JANUS din første endda, nu må du da til at blive færdig med at sætte nye vinduer
i og lægge alle de gulvbrædder på og få anlægget op at stå så vi kan høre hvad du har at
byde på (på slottet ) Ja Kenneth det ser lidt kedelig ud, stuen er næsten lige blevet malet,
og dørhåndtagene er blevet udskiftet, (dem der åbner for dybdeperspektivet) taget fra et
tidligere indlæg! Ja Strokes det er en rigtig god CD FSOL, og tak for en dejlig 2. juledag!
Janils JA det nemeste var RØDVINEN det andet med væggene kommer nok til næste
år M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt billed  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:

HEJ PIOBYTE, JUMOFIS, KENNETH, STROKES, JANILS, OG ALLE ANDRE
Hvorfor kan alle CDèr ikke indspilles som den med JANIS IAN ?????, det svarer
jo sådan ca. til at man køber et anlæg til det dobbelte eller måske mere, ok i min
verden! ja måske fordi man er for godt vant måske, jeg ved ikke??? der skal jo
også helst være en forskel om man har et setup til 10 kilo eller 100 kilo men hvorfor
skal det lige være CDèn der gør det ??? Jeg blev godtnok overrasket at du har skrevet
et indlæg JANUS din første endda, nu må du da til at blive færdig med at sætte nye vinduer
i og lægge alle de gulvbrædder på og få anlægget op at stå så vi kan høre hvad du har at
byde på (på slottet ) Ja Kenneth det ser lidt kedelig ud, stuen er næsten lige blevet malet,
og dørhåndtagene er blevet udskiftet, (dem der åbner for dybdeperspektivet) taget fra et
tidligere indlæg! Ja Strokes det er en rigtig god CD FSOL, og tak for en dejlig 2. juledag!
Janils JA det nemeste var RØDVINEN det andet med væggene kommer nok til næste
år M V H SAVKLINGE |
|
|
Hej Savklinge du siger bare til hvis jeg skal hjælpe med at udrydde al den alkohol her i verden, mine venner og jeg for en del år siden havde en mission vi skal udrydde al alkohol for det er sundheds skadeligt  og det betød vi drak i gennemsnit en flaske pr mand i et år konklusion hmmm vi tabte   der er satme meget derude. Men jeg sidder lige pt Richie Hawtin super fed Idm fra starten af 90erne Idm står for intelligent dance musik altså før det blev kaldt som vi gør i dag Electronica ! det ligesom den stil art jeg har dyrket i en del år Drum n bass før det hed den Jungle og før det hed det Darkness. Men den stil art inden for IDM hedder Acid det når de bøjer tonerne til det nærmest hehe skævt. Den måde de gør det på altså de hammer gode kunstner er de bruger en Keyboard fra starten af 80erne mærke og model er Roland 303 det er faktisk den eneste der kan lave den så harmonisk mange af de ungen kunstner i dag bruger de skide pcer til det men en kender kan høre det er en Wannabe Acid player. I skulle prøve at finde noget med Richie Hawtin fra Canada men er bosat i England, men det skal være fra den periode hvor han kaldte sig Plasticman og så er der lige dukket en stort talent op han har spillet i Tresor club har man været der som kunstner ligesom Trentemøller så bliver man til noget det er stedet. http://www.tresorberlin.de/ Håber nogen på forummet kan bruge den info til noget og det er bestemt ikke mening med at kapre Savklinges tråd men ved Savklinge kan lide noget af det jeg har taget med.... Håber osse der er nogen derude i forummet der osse dyrker Eletronica eller Breakcore det hele skal jo ikke være så fisefornem  joke til side. Har dyrket den scene siden starten af 90erne . mange musikalske hilsner The Strokes
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|

En ny Montana model (Sammy)
M V H SAVLE-KLINGE 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha den ser fin ud.
Flot kabinet - formentlig en afløser for EPS 2 sådan som enhederne sidder 
Spændende hvad prisen bliver og om der er aktiv basmodul i den. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sammy er en hel ny højttaler fra Montana Loudspeakers, hvortil Peter Nørbæk fortæller H4A's læsere:
"In our continued quest for “life-like” music reproduction in the homes of our valued customers, one question has been raised often enough to deserve the attention of our design team. It usually goes something like this. “Peter, do you make a speaker that will rock my world like the KAS that will fit in room.” It’s now time for audiophiles, wives and interior decorators to rejoice!
Over a year in development, Montana Loudspeakers has created a true full range reference loudspeaker using our all new floor standing “Compact Reference Platform”. This development has been possible with the engineering and design of a very special set of all new drivers and a completely new ultra high technology cabinet to house them. The absolute newest technology from Scan Speak of Denmark was used in creating a new long travel 10” Revelator series woofer, a powerful wide range 4” mid range and the only “Pure Beryllium” pressure formed dome tweeter in the world.
With these new developments in driver technology available It has now become possible to get the resolution of our larger 4 way loudspeakers in a compact 3 way design that will fit in most listening rooms and provide the true full range lifelike dynamic sound Montana Loudspeakers are known throughout the world for.
The all new cabinet is a true work of art. A new curved-back shape and “Interior Sonic Reflection Suppression” system developed by Montana Loudspeakers provide the best possible environment for our new drivers to operate. The combined benefits of these innovations form an enclosure that combines the sweet musicality of natural woods with an ultra low noise floor superior to composites and alloys.
What does all this mean? We have created a beautiful new loudspeaker that fits in to your lifestyle, is easy to assimilate into the home and a joy to behold. The complex new design provides a dynamic, powerful, lifelike sound with ultimate levels of resolution. “Up stream” components and cables will be the only limiting factor in system resolution Our creative engineering and CNC tooled manufacturing facility has provided quite an exceptional value in a “Statement” level loudspeaker.
Specs:
Size: 55” high X 16.5” w X 21” deep Weight: 215 lb. ea. Efficiency: 92 db @ 4 ohms nominal load Frequency response: 24hz to 37Khz +/- 2db Recommended power: 25-500 WPC Crossovers: Ultimate Phase at 170 hz and 3400 hz Driver compliment: 2 ea 10” woofers; Scan Speak Montana “Natural Fiber” Revelator 2 ea 4” mid-range; Scan Speak Montana “Natural Fiber” Illuminator 1 ea 1.2” tweeter; Scan Speak Montana Beryllium Illuminator"
Prisen forventes omkring kr. 200.000,- og nej, de er ikke aktive.
Mvh Morten
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var på besøg hos Savklinge for at købe pladespiller. Blev også til et lyt og en rar kop kaffe. Takker!
Mht. akustikken: Savklinge har en rigtig god akustik!
Der er god afstand fra HT til sidevæggene, gulv og loft er af vist af træ, og der er tæppe på gulvet. Jeg synes det vil være synd
at dæmpe yderligere. Gad vist om der er krybekælder under gulvet? Lydmæssigt kunne det minde om det. Har selv sådan en,
med det tykt lag rockwool under, og som virker som en godt basabsorber.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|

ulrikmm skrev:
Var på besøg hos Savklinge for at købe pladespiller. Blev også til et lyt og en rar kop kaffe. Takker!
Der er god afstand fra HT til sidevæggene, gulv og loft er af vist af træ, og der er tæppe på gulvet. Jeg synes det vil være synd at dæmpe yderligere. Gad vist om der er krybekælder under gulvet? Lydmæssigt kunne det minde om det. Har selv sådan en, med det tykt lag rockwool under, og som virker som en godt basabsorber.
Mvh Ulrikmm |
|
|
Hej Ulrikmm + alle andre
Som Ulrikmm skriver er akustiken god, meget god syntes jeg selv
aldrig bøvl med resonancer, jo en sjælden gang kan glas "racket"
spille lidt med, Der er ikke krybekælder under rummet, har lige snakket
med tømmer og snedkermesteren`s søn, han siger at der er beton gulv
hvor der er lagt strøer oven på og så spånplade på, ja og så tæppe.
Når det så er sagt vil jeg lige sige at de EPXèr ikke er meget
følsomme med hensyn til rummet, (min vurdering)
Men Ulrikmm!!!! Jeg takker for din "finger-gefyl" nøj
det har vist nok aldrig spillet så godt før som nu, nu er power kablerne
vist også spillet til, det med den rigtige fase på 230 volt-siden har vi vist
ramt rigtig, igår da jeg spillede Trente Møller, kunne jeg se VU metrene
fløj forbi 800 watt og med en dynamik og styrke jeg ikke har hørt før
VU meteren skal simpelhen længer om inden de røde lamper blinker
jeg er lidt røstet over bare ved at vende netstikket på et par apperater????????
jo jeg ved godt det kunne have en virkning, men ikke så STOR. (der er blevet mere liv i lydbilledet)
Det var en dejligt at møde dig Ulrikmm, håber du kan få noget godt ud af spilleren
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da osse synge bedrer med en god bajer eller rødvin ved siden af mig 
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
|

ulrikmm skrev:
Der er god afstand fra HT til sidevæggene, gulv og loft er af vist af træ, og der er tæppe på gulvet. Jeg synes det vil være synd at dæmpe yderligere. Gad vist om der er krybekælder under gulvet? Lydmæssigt kunne det minde om det. Har selv sådan en, med det tykt lag rockwool under, og som virker som en godt basabsorber.
Mvh Ulrikmm |
|
|
Hej Ulrikmm + alle andre
Som Ulrikmm skriver er akustiken god, meget god syntes jeg selv
aldrig bøvl med resonancer, jo en sjælden gang kan glas "racket"
spille lidt med, Der er ikke krybekælder under rummet, har lige snakket
med tømmer og snedkermesteren`s søn, han siger at der er beton gulv
hvor der er lagt strøer oven på og så spånplade på, ja og så tæppe.
Når det så er sagt vil jeg lige sige at de EPXèr ikke er meget
følsomme med hensyn til rummet, (min vurdering)
Men Ulrikmm!!!! Jeg takker for din "finger-gefyl" nøj
det har vist nok aldrig spillet så godt før som nu, nu er power kablerne
vist også spillet til, det med den rigtige fase på 230 volt-siden har vi vist
ramt rigtig, igår da jeg spillede Trente Møller, kunne jeg se VU metrene
fløj forbi 800 watt og med en dynamik og styrke jeg ikke har hørt før
VU meteren skal simpelhen længer om inden de røde lamper blinker
jeg er lidt røstet over bare ved at vende netstikket på et par apperater????????
jo jeg ved godt det kunne have en virkning, men ikke så STOR. (der er blevet mere liv i lydbilledet)
Det var en dejligt at møde dig Ulrikmm, håber du kan få noget godt ud af spilleren
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Tjaaa korrekt fase kan du have en stor betydning på lyd. Især på lydbilledet....
I altså ikke raske med de effekter i bruger hehehe. Har i overvejet PA anlæg istedet?  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare jeg spiller med 10 watt herhjemme. Så det højt nok til mig og til man knap kan tale sammen! Og i bruger 400 watt konstant på langt følsommere højtalere  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |