Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: McIntosh og Manley hos Savklinge Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 44
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 September 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret Citér piobyte

Savklinge skrev:
piobyte skrev:

Hvad er dommen så ,når du nu kører med forforstærker ,er der ikke sket ting og sager ?

Tillykke med dyret

HEJ PIOBYTE!        (jeg takker)

Nu her efter ca. 20 timer`s spil,  er det nok en lille tand mere åben,

(lidt større lydbilled, lidt mere nærvær hvis man kan sige det sådan)

En time efter første lyt manglede der lidt i bunden, og lydbilledet var

mere mørk og ikke så stort, Men jeg tror  nok der skal mindst 50 timer

til før det er på toppen,  det med rør og 2 nye sæt signalkabler, det tager

tid, men der  kan stadigvæk spores fremgang, så det skal nok blive RIGTIG

GODTSmile  det er jeg ikke i tvivl om.Tongue

M V H    SAVKLINGE

Ja det er jo rigtigt der går jo lidt tid med sådan en sveske med rør  undskyld

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 13 September 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret Citér piobyte

Men ehh , du ved , sådan mellem os to øhh ,hvordan fik du dem til at splitte sættet ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 September 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret Citér kennethjensen

piobyte skrev:
 Men ehh , du ved , sådan mellem os to øhh ,hvordan fik du dem til at splitte sættet ?

Tror jeg ikke du skal satse på der kommer svar om hehehe. Det helt sikkert med garanti ikke købt hos en forhandler. Nok nærmer er det tale om dele køb, hvor han har aftaget pre´en og en anden blokkene. Det ihvertfald mit gæt

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 September 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Mit bud er også at vedkommende som har splittet sættet op har haft en køber på hånden til MC75 inden.

Men det bliver sjovt at se en brugt annonce engang på KSB hvor vedkommende efterlyser en Jubii 60 model med et bestemt serie nr. til at matche den tilhørende del.

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 September 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret Citér Savklinge

xrdt skrev:

Mit bud er også at vedkommende som har splittet sættet op har haft en køber på hånden til MC75 inden.

Men det bliver sjovt at se en brugt annonce engang på KSB hvor vedkommende efterlyser en Jubii 60 model med et bestemt serie nr. til at matche den tilhørende del.

HEJ ALLE!

Ja selvføglig er sættet noget mere værd, når man har de nummeret samme serie nr.

Jeg ville meget gerne have haft et helt sætWink men det var kassen ikke lige til nu.Confused

xrdt: hvad har du af planer med dit sæt, hvis man må spørge? WinkSmile

M V H    SAVKLINGE

Til top Vis Savklinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Savklinge

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Du må så absolut heller ikke misforstå mig. Jeg synes det er så fedt du har valgt C22. Den er bare så flot, og i det lange løb sikkert sjovere at eje end C2300. Det er selvfølgelig smag og behag, men hvis man ikke står og mangler de blå VU metre i C2300 så er valget for mig klart.Din gensalgsværdi er med garanti også højere med det valg du har truffet.

Jeg vil også mene at du som min. skulle have 2 MC275 som i mono afgir' 150W for at spille på dine højtalere.

Lige nu har jeg ingen planer, men det havde jeg da jeg bestilte sættet. Jeg har kun kigget til MC75 mono blokkene C22 er uåbnet, så derfor skrev jeg tak for kigget. Havde set den før men manglede at se fjernbetjeningen.Jeg ville have brugt anlægget i stuen( hoved anlæg). Men efter en en årrække at have ejet mange forskellige produkter kunne jeg altså ikke undvære McIntosh mere. Der er noget totalt vanedannende over de blå VU metre og den grønne belysning som er svær at forklare. Jeg tror man skal have ejet McIntosh for at se skønheden i det. Da jeg så ville skille mig af med alt mit andet grej bød muligheden sig for at indbytte det til et rent McIntosh setup. Dette var efter at Jubii 60 var købt.

Nu kan jeg bare ikke skille mig af med det, så jeg overvejer lidt Kenneths model med blot at stille det til skue. Evt. lave et vintage setup. Det er jo blevet så populært. Soveværelse med en Richard Allan ls35a i ny version dog stadigvæk med den gamle KEF enhed kunne være en mulighed. Eller en Klipsch herritage serie højtaler af de mindre.

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Nåårh ja. Hoved argumentet kommer nu!

Konen er kørestolsbruger og havde lidt svært ved at komme rundt og tænde/slukke alle de forskellige ting og i rigtig rækkefølge vel at mærke. nu er alt McIntosh og sat sammen med trigger kabler så det hele kan betjenes fra den lækre C1000 system remote( den ligner lidt den du har til C22). Det er som B&O, bare uden alle de lydmæssige ulemper der er ved et sådan.

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret Citér Savklinge

HEJ IGEN!

Ja det med de blå vu metre, er der altså et eller andet ved,

som ikke rigtig er til at forklare med ord, for ca. 30 år siden

når jeg så en Mc, var jeg næsten i en anden verden, det så bare

så SEJT ud. Men som jeg troede den gang var, at det fik jeg nok

aldrig råd til, men det fik jeg så tilsyneladende alligevel, det er sejt.

Nu har jeg spillet ca. 25 timer og det går bare fremad.

M V H    SAVKLINGE

M V H    SAVKLINGE

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Jeg behøver jo heller ikke lige at fare ud i klædeskabet og pakke min op. Jeg kan vel bare kigge ind forbi dig savklinge og få stillet min nysgerrighed.

Jeg havde egentligt fortrængt lidt at jeg havde dette sæt til at stå, men nu har du tændt min nysgerrighed igen SAVKLINGE.

Du spiller slet ikke plader vel. Den har nemlig en fremragende riaa indbygget til MM og MC pickupper. Ifølge flere Audiokarma brugere skal du op over 15000kr. for at finde noget der er markant bedre.

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret Citér Savklinge

xrdt skrev:

Jeg behøver jo heller ikke lige at fare ud i klædeskabet og pakke min op. Jeg kan vel bare kigge ind forbi dig savklinge og få stillet min nysgerrighed.

Jeg havde egentligt fortrængt lidt at jeg havde dette sæt til at stå, men nu har du tændt min nysgerrighed igen SAVKLINGE.

Du spiller slet ikke plader vel. Den har nemlig en fremragende riaa indbygget til MM og MC pickupper. Ifølge flere Audiokarma brugere skal du op over 15000kr. for at finde noget der er markant bedre.

HEJ IGEN!

xrdt  du er da meget velkommen til en lyt, du bor jo tilsyndeladende ikke så langt væk,

Jo jeg har da en pladespiller af ældre dato en B&O TX 2 plus jeg har 2 THORENS som er

meningen skal  blive til en god, B&Oèn kan nemt sluttes til, jeg har ca. 2-300 lpèr

og 1000 singel plader.          ;         M V H     SAVKLINGE

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Det var godt. Det ville snart være helt trist ikke at få lov til at motionere kontakterne til riaaen også.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 September 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret Citér kennethjensen

xrdt skrev:
Det var godt. Det ville snart være helt trist ikke at få lov til at motionere kontakterne til riaaen også.

Yes... Især dens riaa får gode ord med på vejen.

Er spændt på hvordan riaa´en er i C1000

( har lige fået lovning på et 60års sæt )

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Hjertelig tillykke Kenneth.

Vi kan åbne en tråd hvor vi samler ordre til glasmontre

C1000 er det bedste. Et signal støjforhold som er helt vildt og en total adskillelse fra det elektriske kredsløb. Bare opbygningen af volumen kontrollen er en historie for sig. Riaaen er super god. Jeg brugte en Nagra VPS til ca. 42000kr før og savner ikke noget.

Det var hovedsageligt også derfor jeg valgte C1000. Så skulle jeg ikke tænke på opgraderinger eller riaa senere. Det kan godt være det lyder dyrt med C1000 og så videre, men i længden tror jeg faktisk det bliver meget billigere for mig. Jeg har førhen brugt mange penge på ograderinger lidt efter lidt, men det er slut nu. Mit anlæg bliver ikke vildere.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 September 2009 kl. 01:03 | IP-adresse registreret Citér kennethjensen

xrdt skrev:

C1000 er det bedste. Et signal støjforhold som er helt vildt og en total adskillelse fra det elektriske kredsløb. Bare opbygningen af volumen kontrollen er en historie for sig. Riaaen er super god. Jeg brugte en Nagra VPS til ca. 42000kr før og savner ikke noget.

Det var hovedsageligt også derfor jeg valgte C1000. Så skulle jeg ikke tænke på opgraderinger eller riaa senere. Det kan godt være det lyder dyrt med C1000 og så videre, men i længden tror jeg faktisk det bliver meget billigere for mig. Jeg har førhen brugt mange penge på ograderinger lidt efter lidt, men det er slut nu. Mit anlæg bliver ikke vildere.

Samme her. Synes man bruger en mindre formue på og finde det rette  

Glæder mig også som bare pokker

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret Citér Savklinge

kennethjensen skrev:
xrdt skrev:

Samme her. Synes man bruger en mindre formue på og finde det rette  

Glæder mig også som bare pokker

HEJ IGEN!

Ja også et hjertlig tillykke herfra KENNETH, ja det er en fedt sæt, nu har

jeg dog ikke set MC 275èrne, men på billed er de virklig skønne.Tongue

xrdt: hvad har du så af effekt-blok(ke) til den der vilde C1000 ?Big smile

Syntes ikke rigtig at jeg har læst det, ellers er det nok

bare ALSHEIMER der har været på besøg.WinkBig smile

M V H   SAVKLINGE

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Jeg bruger et sæt af de små søde MC2301 mono blokke. Når jeg spiller højt på mine Quad ESL 2905 står de blå vu metre på ca. 30w. Men til hygge og almindelig lytning står de på max. 3w.

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 15 September 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret Citér ASML

xrdt skrev:

Det er jo ligefør vi kan åbne en McIntosh tråd, så slipper vi for altid at holde til på Audiokarma.

Korrekt Kenneth. Den nye C22 er næsten identisk med C2300 ja nogen mener faktisk den er bedre. Ron C skriver at den er under C500 i performance og dermed skriver han vel næsten at den har potentiale til at slå C2300.

Den nye C22 model må absolut ikke sammenlignes med tidligere tiders C22 modeller, mener der blev fremstillet en Gordon Gow edition som var problemfyldt og slet ikke op til tidens standard.

Det er vel lidt som med B&O, det er ikke sjovt kun at eje telefonen.

McIntosh har ikke lavet en McIntosh C22 Gordon Gow version, men derimod en

McIntosh C22 Commemorative Edition i 1995.

Jeg er ikke på noget tidspunkt stødt på oplysninger om at denne udgave skulle være problemfyldt og slet ikke skulle leve op til tidens standard.

Ron C har i adskillige "tråde" på Audiokarma.org, omtalt C22 Commemorative Edition udgaven og bl.a fortalt om McIntosh planer om at de på et tidspunkt tænkte på at genintroducere denne udgave...De kom frem til at detailsalgsprisen  ville komme til at ligge på ca. det dobbelte af den pris den blev solgt til i 1995, hvis den skulle genintroduceres...

Se evt. link:

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=52871& highlight=McIntosch+C22II

At denne udgave  blev lavet på et tidspunkt, hvor McIntosh var ejet af Clarion har desværre sat gang i spekulationerne omkring, hvorvidt kvaliteten af de produkter fremstillet i denne periode, var lige så god som tidligere og nuværende.

At den originale C22 og C22CE udgaven, lyder anderledes end C2200, C2300 og den nyeste C22 udgave er så en helt anden sag.

C22 C.E. udgaven er i modsætning til den helt originale, udstyret med 4  stk 12AX7A og
3 stk 12AT7A rør.

C22 i original version med 6 stk 12AX7A....

Mvh.

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret Citér HOLBERG

Har netop læst din tråd igennem.... Lækkert grej!!!!!!!!

Har altid haft en svaghed for McIntosh, både hvad det visuelle og ikke mindst den fremragende formåen af musikformidlingen... FLOT, FLOT   

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret Citér Savklinge

HEJ  

ASML: tak for informationerneSmile, jeg kan høre at du ved en hel del om McIntosh,Tongue

jeg må tilstå at jeg er næsten nybegynder, men har dog hørt en del igennem tiden

om deres  produkter.Wink

HOLBERG: Jeg takker,  Men det du har sat sammen er da heller ikke til at "kimse"  af.

Har hørt lidt RED WINE og har også hørt PODIUM,  husker især stilheden  når der ikke var

musik på, altså mellem numrene, og i stille passager`WinkTongueLOLBig smile

M V H     SAVKLINGE

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret Citér xrdt

Tak ASML for rettelser. Jeg husker forkert. Det var vist MC275 som engang blev produceret i en Gordon Gow edition. Det var den jeg har læst nogle mener er eller kan være lidt problemfyldt. Eller også er det fordi den ikke lever helt op til den ellers høje McIntosh standard. Tyskland købte vist rigtigt mange af denne version ifølge McIntosh bogen af Kessler. Mener der stod at den tyske importør bestilte en hel container fuld.

<< Forrige Side af 44 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes